Oude home cinema set aansluiten op smart tv?

18-07-2020 21:52 6 berichten
Kan dit of is dit niet te doen/onverstandig? Het betreft een 2.4 homecinema set met 5 boxjes. Echter heeft deze nog de analoge rood en witte kabels. Die rood en witte aansluitingen zitten nog wel op mijn tv, maar nu ik het probeer werkt het niet.

Zou dit op 1 of andere manier toch kunnen of is de oude technologie niet altijd zo mooi? Mijn vader luistert bijvoorbeeld nog muziek met echt enorm oude boxen En oude subwoofer en receiver en het klinkt heerlijk! Dus ik heb eigenlijk de hoop dat een oude homecinemaset ook nog mooie kwaliteit kan leveren. Maar ik ben niet zo technisch. Wie kan mij uit de brand helpen😜
Alle reacties Link kopieren
Begrijp ik goed dat je het geluid van je tv via de boxen wil horen?
Kijk eens of je audio out op je tv-ontvanger hebt. Óf de mogelijkheid om een optische kabel van je home cinemaset naar de tv-ontvanger aan te sluiten.
Of misschien werkt dit:
https://www.bol.com/nl/p/hdmi-naar-tulp ... 105375137/
Ja het geluid van de tv via de boxen inderdaad. Op de subwoofer van de homecinemaset zitten enkel rood en witte aansluitingen dus een optische kabel kan er helaas niet in..

Die converter is de moeite waard om te proberen. Gaat daarmee veel kwaliteit van geluid verloren of valt dit mee?
Heb je geen receiver dan? Daar sluit je je boxen op aan en dan met HDMI van de receiver naar je tv
Nee die zit er niet bij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven