Uitgerekend maart 2021

28-06-2020 14:12 394 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het topic eind februari/begin maart vol zit, een nieuw topic voor alle dames die in maart 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over de zwangerschap.

Allereerst: Gefeliciteerd! :cheer2:

Je kan zelf je gegevens toevoegen aan de tabel.

Wachtwoord: maart2021
Naam: udmaart2021
NaamLft#kindUD hartje :heart: nipt :duckie: Afspraak VK/gynBijz.
Jasmijn-20193111 maart:heart:echo 9 juli
Konijntje7773223 maart:heart: :duckie: 19 augustus
Bankkussen2712 maart :heart: :duckie: geslachtsbepaling 9 sep, 20w echo 5 okt2 miskramen, (door corona gestopt) iui traject, toch natuurlijk zwanger geworden
Mona873213 maart:heart:
Sunne3723 maart:heart: :duckie: pretecho 15 sep, 20w echo 7 okt
Nickii2811 maart:heart: :duckie:controle 16 sep, pretecho 17 sep
Goudhaartje8337210 maart?echo 3 aug
Leeuwtje1234532210 maart :heart:20 julimissed abortion feb 2019, zwanger geworden met Clomid
Sophie99029311 maart :heart:9 julizwanger na een tweeling (van 1.5)
Lala-bloem :redrose:
87_Bloem_ :redrose:
MadameCurie :redrose:
anoniem_399411 wijzigde dit bericht op 28-08-2020 13:37
51.42% gewijzigd
Bloem over dat maandverband: ja dat wordt inderdaad aangeraden. Ook bijv na je bevalling. Ik heb zelf echt een enorme hekel aan maandverband en ik ben er na mijn tweede mk (missed abortion, opgewekt met cytotec) ook mee gestopt omdat ik zo lang bleef bloeden. Ik heb gewoon veel vaker mijn tampon verwisseld. Dit wordt dus niet aangeraden, maar ik vond het echt niks.

Met mijn eerste mk (waar ik je over vertelde) was het echt een paar druppels bloed voor 5 dagen, dus het was ook niet zo alsof ik enorme maandverbanden nodig had. Het geven van maandverband door de vk is standaard, is denk ik ook makkelijker/universeler dan met verschillende maten tampons.

Heb je wel een afspraak staan na een week oid om te checken of je baarmoeder schoon is? En ik weet niet of je hoofd ernaar staat, maar je bent na je mk wel echtra vruchtbaar.

Bankkussen, heel veel succes en hopelijk plezier bij je echo straks!

Sunne, denk je dat het komt omdat er bij je vrienden wat speelt? Ik wilde nog vragen of het misschien was omdat ze heel jong zijn en zich geen houding wisten te geven, maar checkte jouw leeftijd en leek me niet dat ze net 20 waren :-D maar wel goed om te blijven denken dat dit soort reacties meer met hen dan met jullie te maken hebben.
Mona, dat lijkt me geen pretje dat spuiten. Hopelijk krijgen jullie snel de slag te pakken en valt het toch mee! Fijne vakantie!

Bankkussen, fijn dat het goed ging bij psycholoog en dat ze meteen doorpakken. Haha wat 'fijn' dat je moest kokhalzen! Bijna aan de beurt nu!

87_bloem, hopelijk een beetje afleiding komende dagen. Hou je taai meisje!

Leeuwtje gaat het een beetje?

Lief dat jullie vragen naar reactie van die vrienden. Ik weet niet, ze hebben een kindje (ging heel makkelijk) en ik denk dat ze stiekem nog wel een tweede hadden gewild maar dat nooit hebben aangedurfd (want overal beren op de weg). Zoiets zou er achter kunnen zitten.
Verder kabbelt het hier wat voort, nog steeds flink misselijk en ook stevige hoofdpijn al paar dagen. Net zoiets doms.. ik dacht we fietsen leuk even naar de kinderboerderij. Terwijl ik daar een geitje sta te aaien denk ik: FUCK dat mag helemaal niet als je zwanger bent! Meteen handgel gebruikt en de stal uit gegaan, dus het zal wel meevallen maar vind het echt zo stom van mezelf! Moet er weer even inkomen geloof ik haha..
bloem bij mij werd dat inderdaad afgeraden omdat je baarmoedermond nog open staat oid. Misschien even vk bellen als je je al had aangemeld daar? Hopelijk kan je even ontspannen de komende dagen. Begrijpelijk dat je je werk hebt afgezegd en het etentje ook. Ik ben beide keren een week thuisgeweest van werk. Beetje domme series lopen kijken😂

Ik zat echt met klotsende oksels in de wachtkamer. Vriend ook, helemaal niet van hem gewend. Gelukkig hield de echoscopiste niet een al te lang praatje want ze had al wel door dat we op waren van de zenuwen. Ze wilde eerst uitwendig kijken, uiteraard niets op te zien. Daarna dus inwendig en toen zagen we het vruchtje met kloppend hartje :flirting:. Ze meette ook precies de termijn die ik zelf dacht. Voorlopige uitrekendatum is 4 maart. Baarmoeder ligt alleen naar achter oid maar dat maakte niets uit volgens haar. Bevrucht eitje kwam van de rechter eierstok :lol:
Jaaaaa bankkussen wat geweldig! :heart:
Mona, fijne vakantie! Fijn dat je ouders en zus leuk reageerden ook :) en veel succes met het spuiten.

Sunne, wellicht inderdaad wat spijt dat ze zelf geen tweede hebben. Hopelijk verder leukere reacties!
En haha, nou ja, zulke dingen zal ons allemaal wel eens gaan gebeuren. Gelukkig dacht je er nog aan.

Bankkussen wat ontzettend fijn! Gefeliciteerd :heart: wat een geruststelling!
En fijn dat de psycholoog wil doorpakken :)
Wat fijn dat je een goede echo had bankkussen!!
Ik ben nu ook al zenuwachtig voor de echo van as woensdag. Weet nog bij de eerste echo van onze eerste kindje dat ik echt super zenuwachtig was op dat moment.

Mag je geen geitjes aaien nu sunne?? Dat wist ik niet.. heb ik vorige week ook gedaan op de kinderboerderij, woeps!

Ik ben gelukkig niet misselijk. Maar bepaald eten vind ik ineens minder lekker. Wij zijn hier bijvoorbeeld allemaal gek op pasta, dat eten we dus ook best vaak. Maar zit het nu steeds met tegen zin te eten ;-) . Ik heb steeds zo'n zin in een bak aardappelsalade. Geen idee hoe ik er bij kom, want vind dat eigenlijk helemaal niet zo lekker haha. Vorige zwangerschap was ik gek op frikandellen. Dus mijn broer vroeg al weer of Tie een pak frikandellen moest kopen haha.. jullie al gekke eer gewoontes ?
Konijn gatver aardappelsalade hoe kom je erbij hahaha. Ik vind heel veel niet meer zo lekker, heb wel al een paar dagen zin in mijn moeders ouderwetse macaroni: tomatenpuree erdoorheen, gebakken uitje, gebakken boterhamworst en maggi en kaas 😂

Ik heb wel constant een ontzettend vieze Smaak in mijn mond. Word er echt gek van. Een beetje alsof je sochtends wakker wordt met een hele droge mond, maar dan zonder droge mond. Zo’n muffe smaak. Tong poetsen helpt ook niet. Herkennen jullie dit?

Succes met wachten tot de echo konijntje, Sunne en leeuwtje! Ik duim voor jullie
Konijntje, nee als je zwanger bent kun je ook beter niet meer naar de kinderboerderij gaan.. vooral in de lammerperiode. https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... gere-vrouw

Brrr, aardappelsalade?! En die macaroni van Bankkussen klinkt me ook niet echt aantrekkelijk haha. Ik heb vooral zin in naturel ribbelchips, cola en boterham met kaas. Ik kan op zich nog wel van alles eten, maar krijg al snel zo'n weeige nasmaak in mijn mond, bah. Tandenpoetsen is ook een drama trouwens.

Heb me zojuist ziek gemeld op werk. Heb zo'n hoofdpijn al een paar dagen! En een beetje rust kan ook geen kwaad denk ik.

Leeuwtje succes vandaag! Ik ben zo aan het aftellen naar donderdag, word al zenuwachtig als ik er aan denk.
Succes voor de komende echo's! Kan me de spanning voorstellen, ben nu al heel zenuwachtig voor volgende week.
Leeuwtje jij succes vandaag met je echo, hopelijk mooi hartje :heart:

Ik blijf misselijk, ene dag wel erger dan andere dag. Met elk uur iets eten gaat het redelijk. Ik heb vooral ook veel zin in naturel chips en boterhammen met kaas, Sunne! Verder vind ik fruit nu nog steeds erg lekker, maar verder eet ik vooral met tegenzin. Elk uur eten is echt niets voor mij, haha. Mijn man helpt me gelukkig herinneren op de dagen dat hij thuis werkt, die kan altijd al op elk moment alles eten :D
Vandaag afgesproken met vriendinnen en hoop dat ik het nog verborgen kan houden. Maar denk dat dat niet meevalt als ik elk uur iets eet :P
Wat is het stil hier... gaat het goed met iedereen?

Nickii hadden je vriendinnen iets door denk je? :)

Voel me nog steeds belabberd. Ik hoop dat deze eerste weken een beetje snel voorbij gaan..
Ik voelde gisteren ineens iets in mijn bh. Had een borst al een beetje gelekt! Vorige keer had ik dat pas op het einde van de zwangerschap.
Sunne wel alweer aan het werk? Haha wat bizar zo snel al melk lekken! Ik hoop dat ik het voorlopig nog niet heb, maar is ook eerste kindje dus zal nog wel even duren. Ik voel me ook een beetje belabberd. Niet heel ziek maar gewoon niet helemaal fit. Vanmorgen toen ik uit bed kwam moest ik overgeven maar kwam natuurlijk bijna niets uit want lege maag. Nu een verstopte neus. Werken gaat dus ook niet helemaal lekker.

Vanmiddag komt die vrouw van moeders voor moeders de spullen brengen. Met een cadeautje erbij. Ben benieuwd! Morgen afspraak bij vk (alleen gesprek). Hopelijk is mijn neus dan weer open anders zal ik wel niet naar de afspraak mogen komen

Is het herkenbaar voor sommigen dat drinken tegen gaat staan? Ik was hiervoor zo ongeveer verslaafd aan thee, nu heb ik daar totaal geen behoefte meer aan. Water vind ik ook mwah. Drink nu maar de hele tijd limonade maar dat gaat me ook al een beetje tegenstaan
Bankkussen, heb dat ook wel een beetje dat ik niet weet wat ik wil drinken ja, maar op het ene moment meer dan op het andere moment. Drink normaal ook enorm veel thee en nu moet ik mezelf er echt aan herinneren om iets te drinken en dat is lang niet altijd thee meer.
Tegen misselijkheid in de ochtend helpt bij mij een beschuit eten voor ik overeind kom! Blijf dan nog een kwartiertje liggen en dan kan ik zonder problemen overeind komen :)

Sunne, dat is al snel, dat melk lekken!

Leeuwtje, hoe was je afspraak gisteren nog (voor echo toch?)?

Denk niet dat mijn vriendinnen iets doorhadden gisteren. Ging wel de hele tijd over baby's en zwangerschappen, haha, dus was super moeilijk om mijn mond te houden. Eén van mijn vriendinnen was opeens tante, haar schoonzusje was opeens bevallen van baby + spiraal zonder te weten dat ze zwanger was dus!
nickii wijzigde dit bericht op 21-07-2020 12:58
6.52% gewijzigd
Drinken is herkenbaar. Ik heb alleen maar trek in sinas en cola light, maar dat drink ik normaal nooit. Ik blijf dus maar vasthouden aan m’n water en thee.

Bankkussen: dat misselijk opstaan smorgens herken ik enigszins van m’n eerste zwangerschap. De tip die Nickii gaf is een goede, heb ik toen ook gekregen. Gewoon een glaasje water en rol beschuit op je nachtkastje zetten. Hielp mij toen goed.

Ik heb nu nog niet echt last van misselijk. Af en toe iets wat erop lijkt. Wel vaak een soort weeïg gevoel. Als ik blijf eten, gaat het wel. Maar ik moet dus wel vaak eten, echt vaak (te vaak in m’n ogen terwijl ik helemaal geen trek heb). Dus ik heb maar een pak kleine droge crackers gekocht.
Dat weeïge gevoel herken ik niet van de vorige keer, ga er maar vanuit dat het door m’n zwangerschap komt ;)
Nickii wat bizar dat ze is bevallen zonder te weten dat ze zwanger was! Zie dat weleens op tv maar hier in NL nog nooit gehoord eigenlijk.

Goudhaartje ja het is niet echt dat ik misselijk ben. Voel me altijd gewoon prima als ik opsta. Maar dan ineens uit het niets overgeven. Is nog maar 2 keer voortgekomen gelukkig. Wat knap dat je je gezond vast blijft houden aan water en thee
Wat een bizar verhaal Nickii! En wat goed dat je je mond kon houden haha.

Bankkussen wat goed dat je nu mee gaat doen aan MvM! Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ben ermee gestopt. Voel me zo klote dat ik hier echt geen kracht meer voor heb. De hele dag in de weer met die pispotten, brrr.. had ook nog een aanvaring met de chauffeur die de flessen niet op de afgesproken plaats wilde wisselen (achter het huis) maar dat pontificaal op straat deed, toen was ik er helemaal klaar mee. Iets met hormonen ofzo :-?

Dat weeïge gevoel herken ik hoor. Het schommelt hier tussen weeïg en echt misselijk. De hele dag :-( Ben ook nog steeds ziek gemeld vandaag.
Normaal drink ik wel 2 liter water, maar vind water nu ineens zo goor! Krijg het echt niet weg. Thee gaat beter, of spa rood.
Wat rot dat je je zo slecht voelt! Niet echt fijn als de chauffeur voor je huis die flessen gaat wisselen. Zou ik ook niet blij mee zijn. Je wil toch dat zoiets zo discreet mogelijk gaat. Heb er overigens wel vaker iets over gelezen hoor. Ben benieuwd hoe dat hier gaat.. haha bijzonder hè dat drinken ineens vies kan zijn. Ik weet echt niet wat ik verder kan drinken wat niet meteen te ongezond is.. misschien inderdaad Spa rood. Dat heeft toch meer “body”
Hi allemaal,

Sunne, wat jakkie dat je je zo voelt. En wat inconsiderate van de chauffeur. Als je de hele dag niets anders doet dan voor MvM rijden, dan weet je toch wel waar je rekening mee moet houden?

Ik kan me trouwens ook niets voorstellen bij bevallen zonder te weten dat je zwanger bent... Niet alleen door hoe ik me nu voel, maar ook omdat je tegen het einde echt wel de baby voelt. Trust me, dat lijkt echt niet op een volle maag van uitgebreid eten ofzo.

Grappig trouwens om te horen wat iedereens food cravings zijn! Ik had vorige keer in het tweede trimester echt enorme zin in taartjes. Kon wel drie keer per dag taart eten :cheer2: Nu ben ik al blij als ik een broodje kaas een uur binnen kan houden.

Echo gisteren was goed! Kloppend hartje, mini babytje/opgerolde cashewnoot en dooierzakje waren mooi te zien. Het gaat nog niet zo goed met mij. De medicijnen lijken wel te helpen tegen de frequentie van het spugen, maar ik blijf zo misselijk dat ik alleen maar plat kan liggen en het is ontzettend moeilijk om te eten/drinken en het binnen te houden. Ik val goed af :sick:
Jaa Leeuwtje een kloppend hartje! :heart:
Maar wat rot dat je je nog steeds zo slecht voelt! Had je de vorige keer lang last?

Oh ja taartjes! :lol: Daar had ik toen ook zo'n trek in. Die extra kilo's zitten waarschijnlijk niet voor niets nog op m'n kont...
Leeuwtje, gefeliciteerd met je echo! Wat een mooi beeld heb je gezien! Wel rot dat je zo misselijk bent steeds hoor! Lijkt me heel heftig! Zou ook niet weten wat dan helpt.. je hoort weleens dat gember kan helpen tegen misselijkheid maar weet niet of dat ook bij HG werkt..

Bankkussen, fijn dat jij ook een mooie echo had! Bijzonder dat ze zelfs konden zien uit welke eierstok ie kwam!

Ik zit op mn telefoon dus heb even niet goed overzicht over wie wat verder zei.. komt andere keer weer meer reactie.

Ik herken wat jullie zeggen over dat weeiige gevoel. Ik heb daar ook de hele dag door last van. Aantal ochtenden gespuugd, en elke ochtend echt misselijk met kokhalzen. Mn kinderen zien dit ook en die doen t na als ze die bak zien staan..🤢 Wel heel grappig om te zien. Zou liever niet hebben dat ze er iets van meekregen maar we zijn aan t kamperen en slaap bij hun on de slaapcabine. Op een camping moeten kotsen is trouwens ook geen pretje. Blij als ik mn eigen wc weer heb. Wel blij dat die klachten zijn toegenomen, geeft mezelf meer een zwanger gevoel. Maar eten gaat me wel snel tegenstaan!

Ik heb aanstaande dinsdag de echo. Ben er niet heel zenuwachtig voor nog, gelukkig.:) Heb meer vertrouwen door die kwaaltjes.;)
Ach Sophie, kotsen op de camping... :( Zie het maar als een goed teken inderdaad!
Sophie, op de camping overgeven lijkt me inderdaad erg naar zeg!

Leeuwtje, yes voor het hartje en de mooie echo! :heart: en super naar dat je je nog zo slecht voelt. Gelukkig helpt de medicatie iets, maar zo te horen nog lang niet genoeg.

Ik vond het ook zo'n bizar verhaal, kan me er gewoon niets bij voorstellen dat je er zelf niets van merkt. Die vriendin vertelde ook dat ze het er nog over gehad had met haar moeder dat ze zo op haar buik aangekomen was, dat heb je zelf dan toch ook wel door zou je verwachten...

Bankkussen wat goed dat je start met MvM! En Sunne, ik kan me heel goed voorstellen dat je ermee stopt hoor. Ik word zo misselijk van die geur in die flessen, dat conserveringsmiddel. Probeer altijd mijn adem in te houden maar dat werkt niet voldoende. En als de chauffeur dan ook nog zo doet... zou ik het helemaal voor gezien houden.

Mijn misselijkheid gaat verder veel beter nu. Soms bang dat het een slecht teken is, maar ben zo snel moe steeds en mijn borsten doen nog zo'n zeer dat ik er toch ook wel vertrouwen in heb. En soms opeens toch weer misselijk en dan denk ik: was die missellijkheid maar weer weg :facepalm:. Denk dat ik ook gewoon minder misselijk ben omdat ik er nu echt voor zorg elk uur iets te eten, als ik dat niet doe, is die missellijkheid zo terug. Dus Goudhaartje, dat teveel eten terwijl je helemaal geen zin hebt, herken ik ook!
Ik drink nu nog steeds ook vooral thee en water, maar ook wel een glas aanmaaklimonade tussendoor, die met 0% suiker. Dat gaat er soms zoveel beter in en aangezien ik hem vrij licht aanmaak, zal het wel prima zijn denk ik dan.
Leeuwtje, wat naar dat je nog steeds zo misselijk bent. En overgeven op de camping lijkt mij ook niet fijn Sophie!

Ik heb vaker verhalen gehoord van mensen die opeens bevallen, kan mij er ook niets bij voorstellen, maar schijnt best weleens voor te komen!

Ik ben de laatste dagen ook behoorlijk misselijk. Iets eten helpt, tien minuten... Weet gelijk weer waarom ik de vorige keer al in mijn eerste trimester een aantal kilo aangekomen ben :-(. MvM doe ik nu soms, als ik erg misselijk of moe ben sla ik over. Omdat ik toch thuiswerk verzamel ik alsnog wel genoeg vind ik ;-).
Ja al dat eten is niet bepaald goed voor de kilo's ben ik bang...
Die aanmaaklimonade is trouwens wel een goeie, gaat op het boodschappenlijstje!

Ik kan me er ook echt niks bij voorstellen Nickii. Ook als ik niet bezig was geweest met zwanger worden had ik het echt wel gevoeld! Misschien als je al wat dikker bent ofzo... maar die buik formaatje watermeloen was echt niet te missen haha.

Konijntje succes vandaag! Of misshien heb je het al wel gehad!
Dankje wel sunne. Ik mag om 3 uur. Ik ben super zenuwachtig.
Ik lees vanavond alles bij !
Hoe was je echo, Konijntje?

MadameCurie, lijkt me prima om af en toe over te slaan toch. Alles wat je wel verzamelt helpt al, lijkt me. Vervelend die misselijkheid!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven