Dagje weg met vriendin. Waarheen?
zondag 19 juli 2020 om 16:05
Mijn vriendin komt mij zondag ophalen en dan willen we samen ergens heen gaan. Gewoon lekker even zonder kinderen. Alleen waar gaan we heen? Jullie een leuke tip?
Ik ga het liefst naar een plaatsje aan de kust. Ik vind de zee namelijk echt prachtig om te zien en een wandeling aan de kust daar kan ik echt van ontspannen. Een must is wel dat er een leuk centrum bijzit waar we wat kunnen gaan shoppen, een terrasje kunnen pakken en we willen ergens uitgebreid gaan eten. En iets bezichtigen vinden we ook leuk. We hebben immers heel de dag de tijd! Tips voor een plaats wat niet aan de kust zit kan evt ook nog. Want misschien gaan we ook wel voor twee plaatsen ipv één. Dus alle leuke ideeën zijn welkom!
Ik heb er echt mega veel zin in want ik heb sinds Maart nog geen uur overdag voor mezelf gehad en mijn lijf zit behoorlijk in de stress. Dus ik heb echt even ontspanning nodig. Ik heb dan ook zo’n lieve vriendin dat ze mij een dagje wil meenemen
* Plaatsen Groningen, Friesland, Drenthe en de Waddeneilanden vallen wel af ivm afstand.
Ik ga het liefst naar een plaatsje aan de kust. Ik vind de zee namelijk echt prachtig om te zien en een wandeling aan de kust daar kan ik echt van ontspannen. Een must is wel dat er een leuk centrum bijzit waar we wat kunnen gaan shoppen, een terrasje kunnen pakken en we willen ergens uitgebreid gaan eten. En iets bezichtigen vinden we ook leuk. We hebben immers heel de dag de tijd! Tips voor een plaats wat niet aan de kust zit kan evt ook nog. Want misschien gaan we ook wel voor twee plaatsen ipv één. Dus alle leuke ideeën zijn welkom!
Ik heb er echt mega veel zin in want ik heb sinds Maart nog geen uur overdag voor mezelf gehad en mijn lijf zit behoorlijk in de stress. Dus ik heb echt even ontspanning nodig. Ik heb dan ook zo’n lieve vriendin dat ze mij een dagje wil meenemen

* Plaatsen Groningen, Friesland, Drenthe en de Waddeneilanden vallen wel af ivm afstand.

zondag 19 juli 2020 om 16:28
Noordwijk of Katwijk voor strand. Te combineren met Leiden als je nog even de stad in wil.
Katwijk is nogal gelovig en veel dicht op zondag. Wel heel prettig parkeren in de parkeergarage in de duinen. Noordwijk is levendiger, aan het strand zit een leuke boulevard met veel verschillende restaurants en aan het uiteinde loop je zo een winkelstraat in. Verwacht niet teveel van die winkelstraat alleen.
In Noordwijk genoeg keuze on te eten, maar als je nog wat cultuur wil, kun je doorrijden naar Leiden.
In Leiden kun je parkeren in garage Morspoort, dan loop je zo het centrum in. Of parkeren aan de Haagweg (goedkoopste optie bij het centrum) en de pendelbus naar het centrum nemen. Die rijden vaak, brengen en halen waar je maar wil en duren ook niet zo lang. In Leiden kun je lekker rondwandelen in het oude centrum, eten aan de gracht, winkelen en eventueel nog een museum pakken.
Katwijk is nogal gelovig en veel dicht op zondag. Wel heel prettig parkeren in de parkeergarage in de duinen. Noordwijk is levendiger, aan het strand zit een leuke boulevard met veel verschillende restaurants en aan het uiteinde loop je zo een winkelstraat in. Verwacht niet teveel van die winkelstraat alleen.
In Noordwijk genoeg keuze on te eten, maar als je nog wat cultuur wil, kun je doorrijden naar Leiden.
In Leiden kun je parkeren in garage Morspoort, dan loop je zo het centrum in. Of parkeren aan de Haagweg (goedkoopste optie bij het centrum) en de pendelbus naar het centrum nemen. Die rijden vaak, brengen en halen waar je maar wil en duren ook niet zo lang. In Leiden kun je lekker rondwandelen in het oude centrum, eten aan de gracht, winkelen en eventueel nog een museum pakken.

zondag 19 juli 2020 om 16:32
Nou, dat dacht ik dus ook. Ik was al sinds half maart nergens geweest.
Vond vorige week toch echt vreselijk met al die mensen die niet opletten of gaan miepen bij alles.

Ik zou echt wat anders bedenken dan winkelen in ieder geval.
zondag 19 juli 2020 om 16:50
DitLuci_Morgenster schreef: ↑19-07-2020 16:11Heel eerlijk, ik vind op moment echt niets ontspannends aan om de stad in te gaan of uit eten te gaan.
zondag 19 juli 2020 om 16:50
Of Middelburg.Kwebbeltje91 schreef: ↑19-07-2020 16:17Wat lief van je vriendin!
Dagje zeeland? Ik ga elk jaar wel richting Zoutelande. Kun je gelijk winkelen in Vlissingen![]()
zondag 19 juli 2020 om 17:24
truusperenat schreef: ↑19-07-2020 17:22Gezellig dagje weg met je vriendin op anderhalve meter afstand. Aan verschillende tafeltjes zitten op een terrasje. Nou wordt echt een leuke dag.
Dat ligt er helemaal aan hoe je er zelf instaat.
En twee personen uit verschillende huishoudens mogen gewoon een tafel delen in de horeca zonder anderhalve meter aan te moeten houden.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
zondag 19 juli 2020 om 17:28
Het ligt er niet aan hoe je er zelf in staat. De vriendin en TO hebben elkaar 4 maanden niet gezien. Zij moeten dus afstand houden volgens de RIVM richtlijnen
En deze instelling is nou precies de reden waarom het in België weer oploopt.
zondag 19 juli 2020 om 17:30
Vlissingen is nou niet echt een leuke stad. Dan zou ik het combineren met MiddelburgKwebbeltje91 schreef: ↑19-07-2020 16:17Wat lief van je vriendin!
Dagje zeeland? Ik ga elk jaar wel richting Zoutelande. Kun je gelijk winkelen in Vlissingen![]()
zondag 19 juli 2020 om 17:39
truusperenat schreef: ↑19-07-2020 17:28Het ligt er niet aan hoe je er zelf in staat. De vriendin en TO hebben elkaar 4 maanden niet gezien. Zij moeten dus afstand houden volgens de RIVM richtlijnen
In het horecaprotocol is een uitzondering gemaakt voor twee mensen die niet uit hetzelfde huishouden komen. Ik heb nergens gelezen of gehoord dat dit veranderd is.
Maar voor de rest van de dag zouden ze dus in theorie afstand moeten houden.
https://nos.nl/l/2334838
I'm not lazy
zondag 19 juli 2020 om 18:12
Het ligt er wel heel erg aan hoe je er in staat. Mensen die winkelen en uit eten gaan nu stressvol vinden kunnen inderdaad beter thuisblijven. Maar het is gewoon heerlijk relaxed op terrasjes, je hebt meer ruimte dan voorheen en ik heb het idee dat het personeel vriendelijker is geworden.
En je kunt gewoon met die vriendin aan 1 tafeltje zonder 1,5m afstand.
Je kan gaan winkelen in Haarlem en dan naar het strand (Zandvoort, Bloemendaal) voor een strandwandeling en diner aan zee.
En je kunt gewoon met die vriendin aan 1 tafeltje zonder 1,5m afstand.
Je kan gaan winkelen in Haarlem en dan naar het strand (Zandvoort, Bloemendaal) voor een strandwandeling en diner aan zee.
zondag 19 juli 2020 om 18:17
Dat slaat in theorie nergens op.malibu82 schreef: ↑19-07-2020 17:39In het horecaprotocol is een uitzondering gemaakt voor twee mensen die niet uit hetzelfde huishouden komen. Ik heb nergens gelezen of gehoord dat dit veranderd is.
Maar voor de rest van de dag zouden ze dus in theorie afstand moeten houden.
https://nos.nl/l/2334838
zondag 19 juli 2020 om 18:29
Goes is ook gezellig inderdaad.Honingdropje2 schreef: ↑19-07-2020 17:39Eens, Vlissingen vind ik ook niet mooi. Goes is ook wel weer leuk!
zondag 19 juli 2020 om 18:45
Wie zegt dat wij elkaar al 4 maanden niet hebben gezien? Onze kinderen zitten samen op school dus we zien elkaar iedere week op het schoolplein.truusperenat schreef: ↑19-07-2020 17:28Het ligt er niet aan hoe je er zelf in staat. De vriendin en TO hebben elkaar 4 maanden niet gezien. Zij moeten dus afstand houden volgens de RIVM richtlijnen
Bedankt voor de reacties! Ik denk dat we richting Zeeland gaan. Alhoewel Noordwijk mij ook wel iets lijkt. Dat Katwijk vrij gelovig is wist ik niet. Bedankt voor de tip! Ik ga in ieder geval vanavond even rustig alle plaatsen Google-en die hier genoemd zijn en wat er evt te doen is!
sjiraf wijzigde dit bericht op 19-07-2020 18:47
7.65% gewijzigd