Zwanger worden zomer 2020 (mei, juni, juli, aug -> 2e top

23-04-2020 17:26 929 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk zijn er veel dames die willen aansluiten! Over mezelf:
Ik ben 33 jaar en mijn vriend heeft afgelopen week aangegeven dat hij er graag voor wil gaan. Ik vind het superspannend en hoop zo erg dat het lukt. En uberhaupt al blij dat ik zo'n topic kan openen, dus hopelijk komen er heel veel meer dames bij. Geef het aan en ik zet je er ook bij in de tabel.

Ik lees al lange tijd mee op het forum, had al veel eerder moeder willen worden. Maar ik had geen partner, dus dat ging niet. Op mijn 30e was ik nog vrijgezel en heb ik zelfs alle topics over een kind in je uppie op dit forum doorgenomen. Ik overwoog dat serieus.
Maar kort na mijn 30e verjaardag kwam ik ineens mijn huidige vriend tegen en nu 3 jaar verder voelen we ons goed om een poging te wagen!

We willen 1 juni stoppen met de pil. We doen dat nog niet nu omdat ik nog heel mei nachtdiensten heb in het ziekenhuis waar ik werk. Dus als ik daar klaar mee ben gooi ik mn pilstrip weg!

NaamLeeftijd (V/M)Hoeveelste kindjeRonde/starten in NOD Bijzonderheden
-April-33/361eRonde 513 november Missed abortion in ronde 3
Schuimblusser26/322eRonde 320 september :cheer2:
Miriammm301eRonde 320 september :cheer2:
Nijn5352eRonde 26 juli :cheer2:
RosieinZwitserland281eRonde 2 21 juni :cheer2:
_Mathilde_353eRonde 522 september
Chayen93271eRonde 2 2 juni :cheer2:
-Janna-352eRonde 1? :cheer2:
Sophie-326/311eRonde 2 :cheer2: Missed abortion bij 9 weken
Madeliefje22728/281eRonde 3 22 augustus :cheer2:
DEM8931/392eRonde 327 juli :cheer2:
SueSylvester8731/321eRonde 410 november
Luuntje1941931/271eRonde 3?
Helmgras3131/393eRonde 120 juni :cheer2:
Hybris30/311eRonde 421 september
Lem8634/302eRonde 330 augustus :cheer2:
Juni-86341eRonde 1?

:cheer2: Zwanger! :cheer2:
-Janna-
Sue88
Chayen-93 uitgerekend 08.02.2021
RosieinZwitserland uitgerekend 27.02.2021
Helmgras31
Nijn5
Dem89 uitgerekend 05.04.2021
Madeliefje227 uitgerekend 01.05.2021
Lem-86
Schuimblusser
Miriammm
Sophie-3
-april- wijzigde dit bericht op 21-10-2020 22:57
39.15% gewijzigd
Hier dag 24 en nog geen eisprong :-( We sporten door en ik probeer het los te laten, maar vind dat wel echt erg lastig.

Luuntje ik denk dat het in het algemeen makkelijker gaat als je goed gezond bent, maar er worden natuurlijk ook genoeg minder gezonde dames (met evt. ongezonde partner) zwanger. Ik heb in mijn omgeving zowel hele dunne als vrij dikke dames makkelijk zwanger zien worden.
Ik denk wel dat het helpt om je zelf ook gewoon goed en gezond te voelen. Daar zou je zeker wat voor kunnen doen.

Ga ik trouwens ook doen. Maandag is onze vakantie voorbij en moet ik echt weer even beter gaan eten.

Hoe gaat het met de andere dames?
Luuntje, mijn BMI is ook te hoog. Niet boven de 30, maar dan zou ik dus ook niet heel gezond zijn. Ik eet best oké, maar ook wel s twee dagen per week ongezond als in pizza en friet. En te veel chips. Ik sport verder ook niet echt. Ik wandel wel veel met de kinderwagen. En toch ben ik gezond en best snel zwanger geworden.

Mijn zus heeft een bmi boven de 30 en is twee keer best snel zwanger geworden. En ik vind dat zij echt ongezond eet en beweegt veel te weinig. Prima zwangerschap gehad.

Zo zijn er andersom ook voorbeelden. Vrouwen die ontzettend gezond leven, slank zijn en toch niet zwanger worden en waarbij geen oorzaak gevonden wordt.

Mijn advies is dus om daar niet te veel mee bezig te zijn. Ik denk dat dat juist averechts werkt omdat je je daar dan druk over gaat maken. Of je moet echt veel te zwaar zijn natuurlijk. En beetje gezond eten kan nooit kwaad. Het is natuurlijk wel fijn als je lekker in je vel zit.
Eens met DEM
als nou blijkt dat je geen eisprong hebt of pcos, dan kan het helpen om af te vallen omdat dat de eisprong op gang kan helpen of om hem regelmatiger te maken.

Maar als je al geregeld ovuleert kun je gewoon zwanger raken

Miriammm, vervelend hoor! Ik voel met je mee. En hoop dat je binnenkort een goede test mag hebben. Ik zat nog wel te denken aan die ovulatietesten. Heb je die gewone van sensitest? Ik las op hun site dat sommige vrouwen wat moeite hebben met die testen. Dat ze niet positief worden. Je hebt dan ook de sensitest pro, die NOG gevoeliger is. Heb je die al? Anders zou dat nog een optie zijn. En sommige vrouwen hebben een heel korte lh piek, waardoor je hem soms mist als je 1x per dag test. Je kan dan ook 2x per dag testen

Hoewel dat laatste een beetje vervelend is als je het juist een beetje wil loslaten (wat ik me kan voorstellen)
-April- schreef:
17-07-2020 14:18
Je hebt dan ook de sensitest pro, die NOG gevoeliger is. Heb je die al? Anders zou dat nog een optie zijn. En sommige vrouwen hebben een heel korte lh piek, waardoor je hem soms mist als je 1x per dag test. Je kan dan ook 2x per dag testen
Daar heb ik over gelezen en inderdaad overwogen. Maar we sporten nu om de dag en gezien een test natuurlijk geen springend ei opwekt, is de meerwaarde misschien nog niet zo groot. Plus ik heb nog heel wat normale tests van Sensitest liggen en dan vind ik het ook zonde, ofzo. Ik weet het niet zo goed.
Ik ben er wel vrij zeker van dat de eisprong nog niet is geweest, omdat ik geen gevoelige tepels heb (dat had ik afgelopen twee keer wel in de dagen na de eisprong).

Terwijl ik dit typ heb ik steken rondom mijn baarmoeder. Mooi wat de psyche met je doet ;-)

Hoe gaat het met jou April ? Wanneer is je NOD?
Aaah miriammm, je cyclus is gewoon ontregeld door die pil. Zwaar irritant. Regelmatig sporten is inderdaad het enige wat je kan doen. Om de dag, netjes hoor. Ik haal dat niet hier als ik eerlijk ben

Met mij gaat het prima. Mijn NOD is 25 juli, iets eerder. Maar als ik niet ongesteld word ga ik 24 juli al testen. Vanaf de 24e logeer ik weer het hele weekend bij vrienden (zonder mijn vriend). Ik moet dus weten of ik dat weekend mijn menstruatie kan verwachten. Ten 2e Kunnen we op de 24e dan nog samen testen.

Ik heb overigens nul symptomen en 8 DPO. Dus er valt geen peil op te trekken.
Thnx Dem en April. Ik ben regelmatig ongesteld, sport 2 x in de week, wandell dagelijks een uur met mijn hond en eet iederedag groente en fruit. Maak me er ook niet echt zorgen om maar wil zelf zo goed mogelijk een zwangerschap ingaan.
Maar heb ook nog ff de tijd want ik ben vanochtend weer ongesteld geworden.
Ik zal deze week ff een nieuwe nod doorgeven. Moet even gaan tellen weer en dan gaan we maar weer sporten😜
Dat klinkt alsof je goed bezig bent Luuntje, veel succes met sporten!

Ik snap je wel hoor Miriam maar het kan evengoed zijn dat je cyclus deze maand gewoon net wat anders verloopt en dat je het daarom niet hebt gemerkt. En wat eerder al werd gezegd: bij sommige vrouwen moet 2 maal daags worden getest om de piek op te sporen. Ben benieuwd hoe het je nu gaat verlopen. Wel heel knap dat jullie zoveel blijven sporten, dat is toch niet altijd even makkelijk.

Spannend April nog een paar dagen!

Ik ga volgende week zondag testen maar nog geen symptomen. Wel heb ik deze week een keer geniest en toen deed mijn baarmoeder pijn wat ik herkende van mijn zwangerschap. Maar daarna nog twee keer geniest op andere momenten toen deed het geen pijn... dus niet echt iets om van uit te gaan.
Lem86, komende weken weer een nieuwe kans. Ik heb de tabel voor je bijgewerkt. Ben alleen even de tel kwijt, wordt het nu je 2e of 3e ronde? En gefeliciteerd met de 1e stappen van je zoon!

Luuntje, nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Madeliefje, ook voor jou een spannende week. Wie weet ben je wel weer meteen zwanger!

Nijn, hoe gaat het met jou?

Miriammm jij veel succes deze week, hopelijk vind je een ei. Ik voel met je mee dat je geduld zo op de proef wordt gesteld. Ga je komende week nog een zw-test doen voor de zekerheid? Stel nou dat je toch je ei hebt gemist met de testen.... je hebt wel om de dag gesport

Hier Die 2e wachtweek duurt lang..... die is echt het ergst in de maand. En ik ben bang voor de teleurstelling en pijn, ookal probeer ik het de hele tijd te rationaliseren
Lem en Luuntje Positief de volgende ronde in! 💪🏻 Lem, hoe oud was je kindje ook al weer? Hier wordt m’n dochter in augustus 1 jaar.

Madelief, misschien dat ik dan ook test. Ik vier die dag m’n verjaardag. Wat je toen vooral voelde waarschijnlijk waren je banden. Maar ik heb die pijntjes ook gevoeld de vorige ronde. Is nu sowieso heel vroeg om al iets te voelen. Ik duim voor je! En voor mezelf. 😉

Mirjam, wat vervelend dat je hem nog steeds niet hebt gevonden. Stel dat je hem nu mist. En wat zijn jullie fanatiek!!

April ook voor jou duim ik! 😘
Wat spannend, weer wat dames op de wachtbank! Ik duim ook voor iedereen mee!

Spannend ook April , testen vlak voordat je naar vrienden gaat. Denk je dat je het hen direct zou willen vertellen, mocht het raak zijn?
Ik zou het zelf niet voor me kunnen houden in die situatie, denk ik :-D

Hier weet ik het even niet. Gister en vandaag donkerdere strepen op ovulatietest maar wel met ochtendurine, itt eerder. Heb één keer eerder eens ochtendurine gebruikt en toen waren ze ook donkerder. Geen cervix slijm, volgens mij is het niets.
En.. Zaterdagochtend schreef ik hier al over steekjes rondom mijn baarmoeder. Die heb ik dus nog steeds, zo door de dag heen komen die regelmatig even opzetten. Ook een vage zeurende lage rugpijn. En dit terwijl ik er in mijn hoofd nu wat minder mee bezig zijn.
Ik vertel mezelf dat ik gewoon darmrommel heb, maar wie weet ;-)

Oja en dat veel sporten: we hadden een paar weken vakantie. Ik moest soms ook wel ff zin maken maar man was erg enthousiast :P vanaf vandaag weer aan het werk dus zal sowieso wat minder worden.
april dit is mijn 2e ronde nog maar ;)

dem mijn zoon is 13 maanden nu ondertussen bijna 14 maanden. Vorig jaar eind mei geboren. Vier maanden geleden kon hij zich net omdraaien (laatbloeier) en nu loopt hij al weg.

Mijn eisprong is denk ik morgen of overmorgen. Maar door onregelmatig werk, de sociale dingen die weer doorgaan, huishouden en zorgen voor zoon moeten we er echt tijd voor maken om 1 uur s nachts nog ofzo. :yawnee:

Ik woog voordat ik zwanger werd van zoon iets boven de 100 kg en ook bij een lengte van 1.80 is dat te zwaar. Heb mijn vet op mijn benen en billen. Zoals alle vrouwen in mijn familie. Geen problemen omtrent vruchtbaarheid of tijdens zwangerschap gehad.
Tijdens mijn zwangerschap kwam ik niet meer dan 12 kilo aan gelukkig. En het meeste ging er redelijk snel vanaf en kon weer in mijn broeken van voor de zwangerschap.
Ik liep ook elke dag nog een uur a 2 uur met de hond tot de dag van bevalling. En zwemmen deed ik ook. Al vond ik dat zwangerschapszwemmen meer een soort bezigheidstherapie dan echt sport.

Merk dat nu met kind en werken sporten er bij in schiet. Lopen doe ik wel nog steeds.
Ik maak mij dus geen zorgen omtrent mijn gewicht en zwanger worden.
Een familielid van mij werd overigens nog zwanger met 180 kilo. Dus ik geloof er niet zo in dat gewicht er mee te maken heeft.
Het kan een factor zijn maar is niet allesbepalend.
Ik kom even langs met een voorbarige happy-post: ik denk dat ik gisteren de innestelingsbloeding had :hyper:
Dat wil natuurlijk nog steeds niets zeggen, maar ik ben er toch vast blij mee :duckie:
Daar mag je zeker blij mee zijn. Eerste teken is het dan al wel 😀

Ga je volgende week testen of toch nog eerder?
We gaan eigenlijk zondag testen, maandag zou ik normaliter ongesteld worden. Maar ik weet niet of ik het vol houd, dus misschien vrijdag al!
Spannend Madelief!
Heel spannend Madeliefje! Hoop het zo voor je!

Ook spannend voor de andere ladies hier, hopen op goed nieuws🙌🏼

Verder gaat alles z’n gangetje, alleen is mijn oma onlangs toch overleden. We hebben er gelukkig wel vrede mee.
Mijn symptomen nemen af en daardoor kan ik mijn werkschema weer redelijk oppakken. Volgende week mijn termijnecho👍

Ik begrijp dat het voor de dames lastig en frustrerend is om regelmatig te schrijven. En het is inderdaad slikken wanneer je om je heen zoveel zwangerschapsaankondigingen en positieve berichten uit het forum voorbij ziet komen.
Persoonlijk vind ik het weer lastig om heel blij over mijzelf en de zwangerschap te schrijven, omdat ik jullie dames (die zo hun best doen om hun ei te vinden en op tijd sporten) geen vervelend gevoel wil geven. Hopelijk vinden jullie dit geen stomme gedachte van mij. Maar ik gun het jullie allemaal zo ontzettend 💙 En wil ik absoluut niemand een rot gevoel geven.

Heel veel liefde voor jullie 🥰
Lief dat je zegt steun aan me te hebben April, daarvoor zijn we ook natuurlijk :). Ik moest in ieder geval hard lachen om je vriend hahaha. Wel lief, maar soms is het maar goed dat ze bepaalde dingen niet weten. Jij gaat ook al hard richting NOD... Ik hoop niet op weer zo'n stomme vroege verrassing.

Hoe gaat het met jou Dem? Eisprong al tijdje geleden geweest las ik. Ik duim voor je hoor.

Aaaw Lem! De eerste stapjes! Zo schattig. Maar inderdaad, je hebt geen baby meer maar een dreumes. Ik heb moet ik eerlijk zeggen iets minder met baby's, maar ik snap wat je bedoelt. Het gaat zo onwijs hard. Fijn dat je cyclus / lichaam weer werkt!! Stap 1, belangrijke stap hoor ;).

Nee joh Chayen, lekker schrijven!! Fijn dat het goed gaat zeg. Jouw geluk heeft niets te maken met andermans ongeluk.

Rosie, ook fijn dat het bij jou goed gaat! Hoe is het nu in Zwitserland? Strenge coronamaatregelen of mag je partner mee naar echo's?

Nijn, oh man, 24 augustus... Klinkt echt als een enorm eind als je graag wil weten of het goed gaat. Hoe is het nu?

Luuntje Jammer dat je ongesteld bent, maar je klinkt er nuchter onder :). En ja joh, ik ken zat stevige en dikkere mensen die snel zwanger werden. Ik ben slank en eet over het algemeen gezond (met hier en daar een chocoladereep en wijntjes), maar het duurde bij mij steeds bizar lang haha. Als je cyclus werkt moet het gewoon kunnen.

Jemig Madeliefje, dat is maf. Ik heb nooit tussendoor een innestelingsbloeding gehad. Had je dat de vorige keer ook? Vrijdag testen dus, heel spannend dit!! Benieuwd of je gelijk had :D. Fingers crossed!

Balen Miriammm! Toen ik na 10 jaar overstapte van de pil op een andere anticonceptie moest ik echt maanden wachten voordat de menstruatie kwam. Toen mocht ik pas de andere anticonceptie nemen. Niet echt hoopgevend dit, sorry haha, maar ik wil ermee zeggen dat de strijd nog niet is gestreden uiteraard :). Al hoop ik dat je m gewoon hebt gemist, want als je zwanger wilt worden is elke maand teveel. Dus vet irritant is het wel.

Ik denk aan je Sophie. X

Hier heb ik eindelijk even de tijd en de rust om goed te reageren. Ik lees wel steeds mee, maar tussendoor. Inmiddels is de eisprong geweest en benut en steek ik weer keihard mijn kop in het zand. Bijna letterlijk, want we zitten nu aan het strand :D.
We hebben ook besloten om een interieurontwerper de hele verbouwing te laten begeleiden van ons nieuwe huis, wat heeeeel veel scheelt. Nieuwe school en kinderopvang is al geregeld, dus dat was ook al een pak van m'n hart. Toen dat even niet lukte was ik bijna blij dat ik nog niet zwanger was haha.
Hele fijne zomer lieve meiden, op naar een topjaar (corona moet wel even goed gecompenseerd worden natuurlijk)!
Mathilde lekker aan het strand! Fijn dat er zoveel al geregeld is. Kop in het zand steken is veel beter dan je druk maken ;)

Zwitserland heeft per Canton andere regels, we hebben hier (in de grote stad dichtbij) veel besmetting en ook weer een toename. Het valt in ons stadje (veredeld dorp) wel mee maar wel strenge regels. Dus het is nu mondkapjes overal (winkels/ov/dokter). Daarnaast houden ze hier van regels dus veel mensen houden zich aan de 1,5 meter.

Man mag wel mee naar echo maar niet naar de gewone afspraken. Bij de echo moest hij ook op een stoel aan de andere kant van de kamer zitten en kon mee kijken via een tv.
Afbeelding
Dem, zie ik daar een tuurstreepje? :)
Ik zie ook iets!!
Vet snel! :jump:
Dem ik zie een (tuur)streepje! Gefeliciteerd!! :cheer2: 4 dagen voor nod zie ik?

Lem wat knap de eerste stapjes! Die van mij is ook van eind mei 2019 (28e) dus dan zijn ze even oud. Hier loopt hij nog niet maar gaat nu wel uit zichzelf los staan en dan heel trots kijken.

Mathilde fijn dat jullie het interieur uit handen hebben gegeven. Scheel stress en dat heb je niet nodig als je zwanger wilt worden.

April ik zit nog 'maar' in ronde 2, niet al in 3.

Zwangere dames Leuk dat jullie juist meeschrijven! en er komt een dag dat we allemaal zwanger zijn :)

Hier lees ik vaak mee, maar weinig tijd om te reageren. Over een maand moeten we verhuisd zijn, dus we zijn heel druk bezig in ons nieuwe huis.
We zouden over anderhalve week naar Kroatie gaan, maar dat is nu oranje :cry: Nu is het de vraag of we met de organisatie naar een ander land kunnen of niet, en of we ons geld kwijt zijn ofzo.. Dus ben behoorlijk chagrijnig.
Verder had ik gister ineens heel vruchtbaar slijm terwijl ik mijn ei nog lang niet verwacht. Voor de gijn een ovulatie test gedaan maar die was negatief. Ik snap er niks meer van.
Beste dames,

Het is hier absoluut niet de bedoeling om een besloten groepje te creëeren met een maximaal aantal deelneemsters in het topic en/of de tabel in de OP. Dit is een openbaar forum en voor iedereen toegankelijk. Ik zou daarom graag zien dat de OP wordt aangepast om verwarring hierover te voorkomen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
April, in verband met dat bericht hierboven stel ik de volgende tekst voor:

Het heeft onze voorkeur het aantal meeschrijvers niet verder uit te breiden. Eenieder is in principe welkom om mee te lezen of mee te schrijven, maar voor de overzichtelijkheid dus liever niet.
Wow DEM! :cheer2: Wat fijn! Hoe voel je je?

Schuimblusser wat balen van jullie vakantie joh. Hopelijk kunnen jullie een mooie andere bestemming kiezen.

Rosie wel heel fijn dat je man in ieder geval naar de echo's mee mag!

Hier ben ik even gestopt met de ovulatietesten. Geen zin meer in.
Ik voel wel van alles in mijn lijf, wat duidelijk hormonaal in. Geen idee of het ontpillen is (want waarom had ik dat eerdere maanden hiervoor dan niet?) of een prille zwangerschap. Op enig moment zal ik gaan testen, nu dag 28 en geen idee hoe lang mijn cyclus is
Dus ik denk zaterdag of zondag met ochtendurine en dan gaan we het zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven