Help welke keuze moet ik maken

20-07-2020 09:43 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in een lastige situatie en heb echt advies nog. Ik leg het even kort uit ik heb een zoontje uit een eerdere relatie, die relatie ging kapot.dit is zeker 8 jaar geleden, ongeveer 6 jaar geleden leerde ik een jongen kennen ik was al vanaf dag 1 smoorverliefd op hem, en ik weet niet wat het is maar ook een erge zwak en voor mijn gevoel me eerste echte liefde wat altijd bij bleef..hij is er heel erg voor me geweest, alleen bleef het meer bij vrienschap..het was een soort knipperlicht hij ging er toen nog niet helemaal voor maar hij had ook een zwak voor mij door de jaren heen was het wel contact, geen contact, maar toch wilde ik hem altijd nog en bleef ik hem missen het deed gewoon pijn..maar hij was niet al te serieus toen, dus vaak stopte het contact maar we kwamen ook weer altijd bij elkaar terug, opgeven moment ging ik verder want leerde me huidige partner kennen en we hebben samen een dochtertje. Maar al die tijd ben ik aan die andere jongen blijven denken.. nu woont hij weer hier in de buurt en kom ik hem bijna elke dag tegen en zodra ik hem zie gaat me hart tekeer en komen er allemaal gevoelems bij kijken..we raakte laatst aan de praat en hij mist mij hij heeft spijt en wilt mij niet uit zn leven..ik merkte dat hij ook echt oprecht was. Ik heb hetzelfde het breekt me als ik hem zie..me huidige relatie gaat ook niet super goed veel ruzie vriend toont weinig liefde daar zijn we al een tijdje mee bezig maar het word niet echt beter ondanks dat wil ik hem liever ook niet kwijt..ik heb hem eerlijk over die jongen verteld en hij vind dat ik met hem moet praten om het af te sluiten.. laatst had ik die jongen ook gesproken en al me gevoelens slaan op tilt ik denk aan hem wil bij hem zijn maar ergens ook bang dat hij weer niet serieus is al kwam hij nu wel echt serieus over na die 6 jaar.
Maar ik blijf een zwak voor m houden en missen en hij haalde wel het beste in me uit,
Maar ik wil ook me huidige vriend niet kwijt ookal gaat het nu slecht.
Dit us echt een rot situatie en ik weet het ook niet meer.. zoiezo zou ik nooit van de een naar de ander gaan en eerst tijd voor mezelf nemen.maar ik weet gewoon niet wat ik moet doen moet ik het afsluiten met hem en hem ondertussen steeds blijven missen of weg gaan bij me vriend of niet pff dit us echt zuur:( en ik weet ik heb 2 kinderen en wil het beste voor hun maar ik ben ook maar een mens met gevoel
Begrijp ik goed dat de jongen van zes jaar nu wel serieus een relatie met jou wil? En je huidige vriend, wil hij jullie relatie ook een kans geven en eraan werken ondanks de moeilijkheden?
Denk je ook aan je kinderen?
Verder kunnen wij natuurlijk niet voor jou kiezen maar ik denk dat je moet gaan voor je huidige relatie!
Arme kinderen..

Is het wellicht een optie om uit je slechte relatie te stappen, niet iets te beginnen met je onbetrouwbare ex en gewoon alleen te zijn en te focussen op je jonge kinderen? Leren op jezelf te vertrouwen?
En anders: relatietherapie met huidige vriend en kappen met die ex. Het gras is niet groener bij de buren.
Wat een onduidelijk geschreven verhaal. Je hebt dus al 2 kinderen van 2 verschillende partners? En met je huidige partner loopt het allemaal niet zo lekker en nu heb je spijt en wil je terug naar je 'jeugd' liefde?
Hoe oud ben je?

Zou je niet eens beginnen met aan je kinderen te denken en hoe je hen op de beste manier stabiliteit kunt bieden? Die mis ik namelijk een beetje in dit verhaal.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Ik denk altijd aan mijn kinderen en hun zijn stabiel en ik heb het niet over me kinderen maar over de liefde dit is een rot situatie
Ladyy6766 schreef:
20-07-2020 10:26
Ik denk altijd aan mijn kinderen en hun zijn stabiel en ik heb het niet over me kinderen maar over de liefde dit is een rot situatie
Maar realiseer je wel dat jouw kinderen op nummer 1 moeten komen, en niet jij zelf. Zij zijn veel belangrijker dan dat je zelf bent. Ik hoop dat je dat snapt.
Dat snqp ik zeker
Ladyy6766 schreef:

Jouw kinderen hebben alles te maken met jouw partnerkeuze. Als je dat niet inziet dan vind ik dat heel triest.
Ga je nog antwoord geven op mijn andere vraag, hoe oud je bent?
Je hebt 2 kinderen bij 2 partners en je hebt het nu over een jongen?
Je laatste zin klopt natuurlijk helemaal niet helemaal: nergens blijkt uit dat je het beste wilt voor je kinderen. Dan was he nu niet bezig met een jongen maar met je huidige partner: dan wel om te kijken wat er te redden valt, dan wel om in harmonie uit elkaar te gaan.
Daar ben ik al een jaar mee bezig om het te redden maar het veranderd niet
Ladyy6766 schreef:
20-07-2020 10:34

Dan ga je uit elkaar, ga je eerst eens een hele tijd aan jezelf werken en je focussen op je kinderen, voordat je weer een nieuwe man in hun leven brengt.

En voor de derde keer: Hoe oud ben je?
Oh ja, en hoe oud zijn je kinderen?
Wat verandert niet? Jouw gevoel voor die andere ‘jongen’? Mens, raap je bij elkaar zeg. Iedereen heeft wel eens gevoelens voor een ander maar daar hoef je niet altijd aan toe te geven. Zéker niet in jouw situatie...
Ladyy6766 schreef:
Nee dat laatste zie je echt verkeerd in mijn ogen. Jij maakt er een rotsituatie van, het IS geen rotsituatie. Je zegt dat die jongen het beste in jou naar boven haalde, maar hij wilde je niet. Nu heb je jeuk aan je vagijn en slik je voor zoete koek dat hij nu ineens wel voor je wil gaan.
En voor die vage beloftes overweeg je nu volgens mij om weer een gezin op te breken.
Ik ben 36 en me kinderen zijn 14 en 9
Ladyy6766 schreef:
20-07-2020 10:34
Dan zet je in op harmonieus uit elkaar gaan, eventueel door relatietherapie. Niet omdat je met een jongen verder wilt maar omdat je kinderen dat verdienen.
Nou ik help me gezin niet om zeep dat doet hij, ik krijg geen liefde geen aandacht meer hij is altijd weg ik probeer er al een jaar aan te werken
Ladyy6766 schreef:
20-07-2020 10:37
Waaaat? :woa: . Dan zou je toch echt wijzer moeten zijn dan dit...
Ladyy6766 schreef:
Huh? Je zegt dat je relatie 8 jaar geleden verbroken is, dat je toen een zoontje had, en daarna met je nieuwe partner een dochter hebt gekregen. Maar die is nu ondertussen al 9?
Ladyy6766 schreef:
20-07-2020 10:39
Nou ik help me gezin niet om zeep dat doet hij, ik krijg geen liefde geen aandacht meer hij is altijd weg ik probeer er al een jaar aan te werken
Het zal heus wel aan je partner liggen maar je kunt niet beweren dat je eraan probeert te werken. Je bent namelijk in je hoofd ontzettend bezig met een ander en dat is een keuze.
Chocoladeaardbei schreef:
20-07-2020 10:40
Huh? Je zegt dat je relatie 8 jaar geleden verbroken is, dat je toen een zoontje had, en daarna met je nieuwe partner een dochter hebt gekregen. Maar die is nu ondertussen al 9?
Owwww ben ik er weer eens ingetrapt?
Eigenlijk maak je het jezelf best moeilijk.
Want je kunt de simpele vragen aan jezelf stellen:
Ben ik nu gelukkig in deze relatie? Hoe lang is dat al zo?
En die jongen die nu pas ‘na 6 jaar’ serieus is.. zou ik maar op gepaste afstand houden. Ook vanwege je kinderen.
Waarom nu pas serieus? Hij was schijnbaar een hele poos onbereikbaar voor jou.
Nu ben jij even onbereikbaar/onvoorspelbaar? Dezelfde treatment. Kijken hoe dat loopt. Als je namelijk langer bij deze jongen in zn hoofd spookt, komt ie wel achter je aan.
Succes er mee. Maar maak het jezelf niet te moeilijk. Als het niet wil met je huidige partner, dan wil het niet, zo te lezen gaat dit ook al een aardig poosje zo.
Zoek een eigen huisje en focus je op je eigen leven en laat de rest maar even allemaal zitten 😀
Ladyy6766 schreef:
20-07-2020 10:39

Het is makkelijk om de schuld volledig bij de ander neer te leggen. Je stelt jezelf echt enorm op als slachtoffer. Wees eens kritisch naar jezelf toe.
Als je uit deze relatie niks meer kunt halen, ga dan bij hem weg. En ga eerst eens leren hoe je gelukkig kunt zijn in je eentje.
Je bent moeder van 2 kinderen. Je bent 36 jaar. Grow a pair.
Ladyy6766 schreef:

Dit klopt niet helemaal met je OP. Hoe lang ben je nu samen met je huidige partner dan? 6 jaar toch, of lees ik dat verkeerd?
Je vraagt in je OP welke keuze je moet maken....
Welke opties zijn er?

Vecht voor je relatie en als dat echt niet lukt kun.je altikd uit elkaar gaan. Maar trap niet in de verhalen van die andere man. Als je 6 jaar geleden niet goed genoeg was, ben je dat nu ook niet. Het is allemaal al gecompliceerd genoeg zo met 2 kinderen van 2 mannen, een niet goedlopende relatie en een tijdlijn waar ik echt niks van begrijp.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven