Kosten Babyshower.
maandag 20 juli 2020 om 23:26
Ik organiseer binnenkort een babyshower voor mijn zus.
Nu had een vriendinnetje van haar laatst een high tea gedaan en zus vond dat helemaal geweldig.
Leuk tentje dat high tea's organiseert bij haar in de stad.. dus ik dacht dat moet goed komen..
Nu las ik online een beetje wat de etiquette daarvan is qua kosten.
Helaas kwam ik het ene horrorverhaal na de andere tegen van mensen die elkaar de tent uitvechten over het bedrag.
High tea zal 15 of 20 euro kosten. En dan wilde ik zelf al voor mijn zus betalen en 5 euro pp. Dus stel de hightea is 20 euro ik een bijdrage vraag van 15 euro.
Ik twijfel alleen of dat niet teveel is om te vragen, en in plaats daarvan alle kosten voor mijn rekening te nemen. Rond de 400 euro.
Als ik iedereen 15 euro vraag te betalen, betaal ik zelf rond de 125 euro.
Nu dus mijn vraag. Als jullie een uitnodiging zouden krijgen waarbij je 15 euro moet bijleggen. Vind je dat dan teveel of niet ?
Ps : Oja, de genodigden zijn familie en goede vriendinnen.
Nu had een vriendinnetje van haar laatst een high tea gedaan en zus vond dat helemaal geweldig.
Leuk tentje dat high tea's organiseert bij haar in de stad.. dus ik dacht dat moet goed komen..
Nu las ik online een beetje wat de etiquette daarvan is qua kosten.
Helaas kwam ik het ene horrorverhaal na de andere tegen van mensen die elkaar de tent uitvechten over het bedrag.
High tea zal 15 of 20 euro kosten. En dan wilde ik zelf al voor mijn zus betalen en 5 euro pp. Dus stel de hightea is 20 euro ik een bijdrage vraag van 15 euro.
Ik twijfel alleen of dat niet teveel is om te vragen, en in plaats daarvan alle kosten voor mijn rekening te nemen. Rond de 400 euro.
Als ik iedereen 15 euro vraag te betalen, betaal ik zelf rond de 125 euro.
Nu dus mijn vraag. Als jullie een uitnodiging zouden krijgen waarbij je 15 euro moet bijleggen. Vind je dat dan teveel of niet ?
Ps : Oja, de genodigden zijn familie en goede vriendinnen.
maandag 20 juli 2020 om 23:32
Ja, je wordt uitgenodigd en moet vervolgens betalen en een cadeau meenemen. Voel je je dan nog wel gast? Voelt als een dwingende verplichting. En als baby er is ga je nog op kraamvisite en neem je weer een cadeau mee.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
maandag 20 juli 2020 om 23:34
Dit, daarnaast is een high tea dodelijk saai en betaal je veel te veel voor die paar mini boterhammetjes dat je krijgt.SweetFirefly schreef: ↑20-07-2020 23:32Ja, je wordt uitgenodigd en moet vervolgens betalen en een cadeau meenemen. Voel je je dan nog wel gast? Voelt als een dwingende verplichting. En als baby er is ga je nog op kraamvisite en neem je weer een cadeau mee.
maandag 20 juli 2020 om 23:37
SweetFirefly schreef: ↑20-07-2020 23:32Ja, je wordt uitgenodigd en moet vervolgens betalen en een cadeau meenemen. Voel je je dan nog wel gast? Voelt als een dwingende verplichting. En als baby er is ga je nog op kraamvisite en neem je weer een cadeau mee.
Dat soort dingen zijn toch redelijk normaal, net als een vrijgezellenfeest/afscheid van een collega en dergelijke. Je hoeft er niet heen te gaan hoor.
maandag 20 juli 2020 om 23:40
Hierom ben ik nogal huiverig..SweetFirefly schreef: ↑20-07-2020 23:32Ja, je wordt uitgenodigd en moet vervolgens betalen en een cadeau meenemen. Voel je je dan nog wel gast? Voelt als een dwingende verplichting. En als baby er is ga je nog op kraamvisite en neem je weer een cadeau mee.
Moet ik er wel bijvertellen dat de uitnodiging totaal niet verplichtend is en er wat cadeau ideetjes bij staan als een speen, rompertje, boekje etc. juist om het niet te gek te maken.
maandag 20 juli 2020 om 23:45
Ik zou mee gaan, maar dat komt dan wel lichtjes door de sociale druk. Het concept vind ik niet helemaal chill.
Maar het ligt er ook aan hoe het gebracht wordt. Als het gaat zoals ''Hey, we gaan dan high teaen ter babyshower, dat kost 20 euro, als je het leuk vind kun je mee doen'. dan zou ik dat prima vinden, ipv echt als een uitnodiging waarbij met verwacht dat je meegaat en met een cadeau komt.
Nu moet ik toegeven sowieso high teas te duur te vinden voor wat het is. Zou je het eventueel niet thuis kunnen/willen organiseren voor dat bedrag van 125euro?
Maar het ligt er ook aan hoe het gebracht wordt. Als het gaat zoals ''Hey, we gaan dan high teaen ter babyshower, dat kost 20 euro, als je het leuk vind kun je mee doen'. dan zou ik dat prima vinden, ipv echt als een uitnodiging waarbij met verwacht dat je meegaat en met een cadeau komt.
Nu moet ik toegeven sowieso high teas te duur te vinden voor wat het is. Zou je het eventueel niet thuis kunnen/willen organiseren voor dat bedrag van 125euro?
maandag 20 juli 2020 om 23:48
Bij de babyshowers die ik heb meegemaakt heb ik nog nooit hoeven betalen, integendeel je kreeg uitgebreid en luxe eten voorgezet. En dan nam je een cadeau mee maar daar stond dan een goed verzorgde dag tegenover.-Esmeralda- schreef: ↑20-07-2020 23:37Dat soort dingen zijn toch redelijk normaal, net als een vrijgezellenfeest/afscheid van een collega en dergelijke. Je hoeft er niet heen te gaan hoor.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
maandag 20 juli 2020 om 23:50
dinsdag 21 juli 2020 om 00:01
Ik geef meestal 1 kleinigheidje en 1 echt kraamcadeau. Welke eerst komt ligt er aan wat de rest van de gasten geven.SweetFirefly schreef: ↑20-07-2020 23:32Ja, je wordt uitgenodigd en moet vervolgens betalen en een cadeau meenemen. Voel je je dan nog wel gast? Voelt als een dwingende verplichting. En als baby er is ga je nog op kraamvisite en neem je weer een cadeau mee.
Enneh, als je je verplicht voelt dan ga je toch gewoon niet? Wat mij betreft is dat hetzelfde als een vrijgezellenfeest. Als de band mij het geld niet waard is, bedank ik vriendelijk.
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 21-07-2020 00:04
5.56% gewijzigd
dinsdag 21 juli 2020 om 00:02
Wie had dat dan betaald?SweetFirefly schreef: ↑20-07-2020 23:48Bij de babyshowers die ik heb meegemaakt heb ik nog nooit hoeven betalen, integendeel je kreeg uitgebreid en luxe eten voorgezet. En dan nam je een cadeau mee maar daar stond dan een goed verzorgde dag tegenover.
dinsdag 21 juli 2020 om 00:08
dinsdag 21 juli 2020 om 00:09
Hier 2x babyshower gehad.
1x iedereen iets zelf maken en meenemen (soort buffetidee), wel met elkaar afgestemd, niet dat iedereen met donuts of gevulde eieren aan de deur staat
Was 10 euro ofzo kwijt.
1x was een kleine locatie gehuurd (gemeenschapszaaltje) wat was aangekleed en hapjes gehaald/drinken gehaald en wat spelletjes gedaan, kletsen, cadeautjes uitpakken etc. Was ook zo'n 15 euro volgens mij.
Nog nooit echt op een uitje gegaan. Maar misschien is dat wel gebruikelijk en heb ik vreemde babyshowers meegemaakt
1x iedereen iets zelf maken en meenemen (soort buffetidee), wel met elkaar afgestemd, niet dat iedereen met donuts of gevulde eieren aan de deur staat
1x was een kleine locatie gehuurd (gemeenschapszaaltje) wat was aangekleed en hapjes gehaald/drinken gehaald en wat spelletjes gedaan, kletsen, cadeautjes uitpakken etc. Was ook zo'n 15 euro volgens mij.
Nog nooit echt op een uitje gegaan. Maar misschien is dat wel gebruikelijk en heb ik vreemde babyshowers meegemaakt
Not my circus, not my monkeys
dinsdag 21 juli 2020 om 00:12
Ik vind een cadeau en babyshower voor de baby geboren is dan weer veel handiger en ook leuker voor diegene die een kind krijgt. Een vriendin van mij is zwanger en die heb ik alvast een cadeau gegeven. Op kraamvisite kunnen we niet door Corona en ik weet dat ze het leuker vind om het ervoor te krijgen (ze had het cadeau ook nog niet en wel nodig). Op kraamvisite had ik dan wat eten meegenomen, maar niet een groot cadeau.SweetFirefly schreef: ↑20-07-2020 23:32Ja, je wordt uitgenodigd en moet vervolgens betalen en een cadeau meenemen. Voel je je dan nog wel gast? Voelt als een dwingende verplichting. En als baby er is ga je nog op kraamvisite en neem je weer een cadeau mee.
dinsdag 21 juli 2020 om 00:14
Ik ken het ook niet anders dan dat je je eigen bedrag+samen de zwangere vrijhouden. Wat dat betreft vind ik je heel erg schappelijk.
Als ik heel erg eerlijk ben, ga ik nooit naar een babyshower omdat ik het leuk vindt, maar zie ik het toch een soort "moetje". Net als (vaak) bij vrijgezellenfeestjes. Je zit met andermans vrienden (tenzij het een vriendengroep is waar je ook onderdeel van bent), betaalt ervoor en het kost je een hele/flink deel van een weekenddag. Maar ja, ik heb er gewoon niet zoveel mee denk ik.
Als ik heel erg eerlijk ben, ga ik nooit naar een babyshower omdat ik het leuk vindt, maar zie ik het toch een soort "moetje". Net als (vaak) bij vrijgezellenfeestjes. Je zit met andermans vrienden (tenzij het een vriendengroep is waar je ook onderdeel van bent), betaalt ervoor en het kost je een hele/flink deel van een weekenddag. Maar ja, ik heb er gewoon niet zoveel mee denk ik.
dinsdag 21 juli 2020 om 00:16
Hier kijk ik ook weer anders tegenaan sinds mijn beste vriendin haar baby (geheel onverwacht) verloor bij de bevalling. Ik merk dat ik toch wat minder onbevangen ben met die dingen, eerst maar eens een gezond kindje krijgen.