geadresseerde reclame van Viva
dinsdag 21 juli 2020 om 19:11
Tot mijn verbazing lag er vandaag een brief van Viva in de brievenbus, gestuurd naar: zakdoek *mijn NAW*.
Beste zakdoek *mijn achternaam*,
blablabla... geweldige aanbieding... blablabla.
In mijn onnozelheid was ik best verbaasd omdat zakdoek niet mijn voornaam is maar wel gekoppeld werd aan mijn achternaam en adres.
Het is voor het eerst dat ik geadresseerde reclame op mijn nick krijg en ik vraag me af hoe dat aan mijn NAW gelinkt werd.
Hebben jullie hier ervaring mee?
Beste zakdoek *mijn achternaam*,
blablabla... geweldige aanbieding... blablabla.
In mijn onnozelheid was ik best verbaasd omdat zakdoek niet mijn voornaam is maar wel gekoppeld werd aan mijn achternaam en adres.
Het is voor het eerst dat ik geadresseerde reclame op mijn nick krijg en ik vraag me af hoe dat aan mijn NAW gelinkt werd.
Hebben jullie hier ervaring mee?
dinsdag 21 juli 2020 om 20:44
Nee, ik heb geen abonnement op een tijdschrift van Sanoma. Mogelijk mijn man wel, dat moet ik navragen.impala schreef: ↑21-07-2020 19:35Bizar zeg. Heb je een abo op een Sanoma blad en daar hetzelfde emailadres opgegeven als voor het forum? Dat is het enige dat ik kan verzinnen.
Maar ik vind het echt niet ok om post te gaan versturen op naam van je nick hier. En dus je nick te koppelen aan je echt NAW! Zijn ze nou helemaal gek geworden.
dinsdag 21 juli 2020 om 20:47
Beste Moderator,ModeratorViva schreef: ↑21-07-2020 20:05Beste forummers,
Wij hebben ook geen idee hoe dit heeft kunnen gebeuren. Maar we hebben overleg gehad met de Community Manager en deze zal dit morgen oppakken en neemt contact op met de to. Ik hoop dat we snel een antwoord kunnen geven.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Fijn dat jullie het opgepakt hebben.
Ben ook wel benieuwd hoe jullie contact op gaan nemen
Vriendelijke groet van zakdoek
dinsdag 21 juli 2020 om 20:47
Er valt geen blaam neer te leggen. Dit is wat gebeurt als je je op internet begeeft, overal.
Ik heb sinds kort een smartfoon en daarmee ben ik ook niet meer privé.
Dat zijn deze tijden en het zij, wat mij betreft, zo.
dinsdag 21 juli 2020 om 21:05
dinsdag 21 juli 2020 om 21:24
Ben toch de papierkliko even ingedoken, mijn mailing staat op mijn echte naam die bij de Libelle/sanoma bekend is, en dus niet lijkt op mijn forumnaam.Maartje2016 schreef: ↑21-07-2020 19:18Heb de maling ook ontvangen, alweer...
Edit: Maar nu ik nog een keer lees: geen idee of het mijn nick + achternaam was, niet zo goed op gelet, dus heb de link gelegd naar mijn abo op de Libelle
(Hij ligt letterlijk onderin de pas geleegde papierkliko, dus ik zal volgende keer beter opletten)
Toch vind ik het wel frappant dat ik alleen van "viva" mailing ontvang en niet van andere tijdschriften, maar dat zal ik dan nog maar even onder "toeval" scharen...
Ben wel benieuwd wat de mods hierover gaan zeggen na hun onderzoek.
dinsdag 21 juli 2020 om 22:38
Kan ik me ook niet voorstellen. Maar wie weet wat TO ooit ergens zelf heeft ingevuld....
TO, ik zou even contact opnemen met de Privacy of Data Officer van DPG. Dan kan hier: https://www.dpgmediamagazines.nl/klante ... acy-remove
dinsdag 21 juli 2020 om 22:40
Jij denkt serieus dat de mods bij alle background info en data kunnen die DPG over ons verzamelt?
Wat is dit nou weer voor bizarre insinuatie?
dinsdag 21 juli 2020 om 22:48
Dank voor de tip, ik wacht eerst even mail van de CM af en anders ga ik er via die weg achteraan.Zarah schreef: ↑21-07-2020 22:38Kan ik me ook niet voorstellen. Maar wie weet wat TO ooit ergens zelf heeft ingevuld....
TO, ik zou even contact opnemen met de Privacy of Data Officer van DPG. Dan kan hier: https://www.dpgmediamagazines.nl/klante ... acy-remove
zakdoek wijzigde dit bericht op 21-07-2020 22:50
7.83% gewijzigd
dinsdag 21 juli 2020 om 22:49
dinsdag 21 juli 2020 om 22:52
dinsdag 21 juli 2020 om 22:53
dinsdag 21 juli 2020 om 23:08
woensdag 22 juli 2020 om 07:26
Ja, net als bijna alle dagelijkse kranten. Zowel landelijk als regionaal. (Met uitzondering van de Telegraaf, die is nu van een andere BelgCateautje schreef: ↑21-07-2020 21:05Het is nu overigens DPG.
Mijn account bestaat niet meer lees ik net. Kan eigenlijk wel kloppen want geen abo op tijdschriften meer gehad sinds december.
Dat verklaard de stilte van de laatste tijd, al krijg ik wel steeds aanbiedingen via tijdschriften.nl. Is dat dan nu van DPG?
Als je dus een abonnement op een krant of tijdschrift hebt, waarvoor je dezelfde e-mailgegevens gebruikt, is het zo gekoppeld. Volgens mij kun je aangeven of je gegevens gebruikt mogen worden voor reclames etc. en bijna iedereen klikt dat aan zonder verder te lezen.
Bovenstaande lijkt me de meest logische verklaring, waarom TO post heeft gehad van Viva.
Uiteraard hebben noch de mods, noch de CM hier ook maar iets mee van doen. Het is natuurlijk mooi dat ze het gaan uitzoeken, maar hun treft sowieso geen enkele blaam.
woensdag 22 juli 2020 om 08:29
Ik vind het bijzonder naïef om te denken dat de mods niets van onze gegevens kunnen zien. IP-adressen kunnen ze toch ook bannen?
Dat ze ook mailings naar het huisadres van forummers verzorgen gaat wat ver, maar dat beweerde hier ook niemand.
Such fun!1
woensdag 22 juli 2020 om 09:04
Het probleem zit hem er niet in dat TO post heeft gehad van viva, maar dat die post naar *forumnaam* en *achternaam* is gestuurd, en níet naar *echte naam* en *achternaam*.Wilhetnietweten schreef: ↑22-07-2020 07:26Ja, net als bijna alle dagelijkse kranten. Zowel landelijk als regionaal. (Met uitzondering van de Telegraaf, die is nu van een andere Belg)
Als je dus een abonnement op een krant of tijdschrift hebt, waarvoor je dezelfde e-mailgegevens gebruikt, is het zo gekoppeld. Volgens mij kun je aangeven of je gegevens gebruikt mogen worden voor reclames etc. en bijna iedereen klikt dat aan zonder verder te lezen.
Bovenstaande lijkt me de meest logische verklaring, waarom TO post heeft gehad van Viva.
Uiteraard hebben noch de mods, noch de CM hier ook maar iets mee van doen. Het is natuurlijk mooi dat ze het gaan uitzoeken, maar hun treft sowieso geen enkele blaam.
Het probleem zit hem dus in de koppeling van die gegevens die niet zou moeten kunnen.
woensdag 22 juli 2020 om 09:29
Dat zou niet moeten kunnen, tenzij je daar (onbewust) toestemming voor hebt gegeven.Maartje2016 schreef: ↑22-07-2020 09:04Het probleem zit hem er niet in dat TO post heeft gehad van viva, maar dat die post naar *forumnaam* en *achternaam* is gestuurd, en níet naar *echte naam* en *achternaam*.
Het probleem zit hem dus in de koppeling van die gegevens die niet zou moeten kunnen.
woensdag 22 juli 2020 om 09:45
Voor veel forummers hebben de medewerkers van Viva ook geen aard, karakter en persoonlijkheid, maar zijn het alleen letters.