Tot wanneer op vakantie?
dinsdag 21 juli 2020 om 23:37
Even benieuwd naar jullie mening..
Vandaag 35+2 dagen zwanger. Mijn vriend heeft donderdag tot zondag onverwachts vrij en het lijkt ons heerlijk om er nog even spontaan op uit te gaan. We zagen dat het in Straatsburg heerlijk weer wordt (28 graden) en daar willen we ook al lang naar toe dus we twijfelen om daar donderdag heen te rijden. Wat de reis betreft lijkt dit me alleen maar leuk (ik vind autorijden totaal niet erg en van lange ritjes ontspan ik alleen maar), maar ik ben een beetje bang dat ik daar straks ineens beval.. (hoewel dat geloof ik een hele kleine kans is??). Ik voel me verder fysiek top, totaal niet moe/geen pijn/geen klachten...
Zouden jullie in dat geval nog gaan?
Vandaag 35+2 dagen zwanger. Mijn vriend heeft donderdag tot zondag onverwachts vrij en het lijkt ons heerlijk om er nog even spontaan op uit te gaan. We zagen dat het in Straatsburg heerlijk weer wordt (28 graden) en daar willen we ook al lang naar toe dus we twijfelen om daar donderdag heen te rijden. Wat de reis betreft lijkt dit me alleen maar leuk (ik vind autorijden totaal niet erg en van lange ritjes ontspan ik alleen maar), maar ik ben een beetje bang dat ik daar straks ineens beval.. (hoewel dat geloof ik een hele kleine kans is??). Ik voel me verder fysiek top, totaal niet moe/geen pijn/geen klachten...
Zouden jullie in dat geval nog gaan?
dinsdag 21 juli 2020 om 23:44

dinsdag 21 juli 2020 om 23:46

dinsdag 21 juli 2020 om 23:52

woensdag 22 juli 2020 om 02:45
Klopt, zo ging het bij mijn laatste letterlijk.Sjiraf schreef: ↑21-07-2020 23:44Nee ik zou het niet doen. Niet alleen vanwege de afstand of duur zwangerschap maar ook ivm Corona.
En een bevalling kan rap gaan. Daar hoef je van te voren geen pijntjes of klachten voor te hebben. Je kan dit nu lezen en over een uur met een baby in je armen zitten. Het kan allemaal.

Ik zou ook ivm Corona niet buiten NL gaan. Voor je het weet zit je in een lockdown.
woensdag 22 juli 2020 om 02:57
Dus tegen dat je normaal terug zou moeten komen ben je 36 weken.
Zou ik toch écht riskant vinden.
Voor je 't weet lig je te puffen in een Frans ziekenhuis met een vroedvrouw / gyn die alleen Frans spreekt en geen woord Engels.
En raak je na de bevalling door bureaucratie, papierwerk en regeltjes - daar zijn Fransen nogal sterk in - ook nog eens niet zomaar weg.
Je moet bovendien in zo'n beetje gans Frankrijk een mondmasker op.
Zou voor mij geen "gezellig laatste uitstapje" zijn.
Ik zou zelf op 2 uur van mijn woonplaats willen blijven en ergens zoveel mogelijk mond-masker-vrij.
Zou ik toch écht riskant vinden.
Voor je 't weet lig je te puffen in een Frans ziekenhuis met een vroedvrouw / gyn die alleen Frans spreekt en geen woord Engels.
En raak je na de bevalling door bureaucratie, papierwerk en regeltjes - daar zijn Fransen nogal sterk in - ook nog eens niet zomaar weg.
Je moet bovendien in zo'n beetje gans Frankrijk een mondmasker op.
Zou voor mij geen "gezellig laatste uitstapje" zijn.
Ik zou zelf op 2 uur van mijn woonplaats willen blijven en ergens zoveel mogelijk mond-masker-vrij.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
woensdag 22 juli 2020 om 05:47
met de auto kun je altijd terug. het is niet zo dat ze de grens afsluiten en je er niet meer doorheen kan ofzo.gsleutel schreef: ↑21-07-2020 23:52Qua termijn zou ik nog gerust een paar dagen weggaan. Wel naar een plek met goede medische zorg, voor het geval dat. In verband met corona zou ik (zoals andere ook zeggen) nu toch voor Nederland kiezen. Straks gooien ze alles weer dicht of weet ik wat en zit je daar...
Mensen krijgen daar vast ook kinderen.
Als er genoeg medische zorg in de buurt is, en je verzekering is geldig daar zou ik het wel durven.
Ik ben met 34 weken getrouwd, dat werd mij ook afgeraden. maar je bent niet ziek he, alleen zwanger.
Don't cry, buy a bag and move on.
woensdag 22 juli 2020 om 06:36
rumforviva schreef: ↑22-07-2020 00:41Wel even goed nadenken of je eventueel een andere geboorteplaats leuk vindt voor in het paspoort. Ben zelf door omstandigheden voor het leven met een raar dorp waar ik de rest van m’n leven nooit meer ben geweest opgezadeld, haha!
Lekker boeiend.. wat maakt die plaatsnaam in je paspoort of op een geboortebewijs nou uit?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

woensdag 22 juli 2020 om 07:33
Ze zullen de grens terug niet afsluiten, maar Frankrijk heeft wel eerder tijdens de Corona de grenzen gesloten. Wat ik van vrienden hoorde was het toen echt streng. Als je met 35 weken gaat en je Corona krijgt of de plek in lockdown moet, dan kan het zijn dat je 2 weken verder bent wanneer je terug kan. Ik zou het met Corona niet doen, vooral niet doordat nu besmettingen stijgen. En nee ziek ben je niet, maar onnodig risico nemen is ook weer wat. Grote kans dat het goed gaat, maar het is wel een gok.daenerys79 schreef: ↑22-07-2020 05:47met de auto kun je altijd terug. het is niet zo dat ze de grens afsluiten en je er niet meer doorheen kan ofzo.
Als er genoeg medische zorg in de buurt is, en je verzekering is geldig daar zou ik het wel durven.
Ik ben met 34 weken getrouwd, dat werd mij ook afgeraden. maar je bent niet ziek he, alleen zwanger.
anoniem_397598 wijzigde dit bericht op 22-07-2020 07:39
3.03% gewijzigd
woensdag 22 juli 2020 om 07:37
Ik sliep met ruim 39 werken nog in een hotel 2,5 uur rijden van huis tijdens een flinke sneeuwbui. Was reuze gezellig, maar wel in NL. Nu met corona zou ik het niet op buitenland gokken met deze termijn. Straks mag je partner niet eens bij je bevalling zijn omdat de regels daar anders zijn. NL heeft geen Straatsburg, maar ook hier kun je ook echt een paar leuke dagen weg.
Keep on dreaming!

woensdag 22 juli 2020 om 09:05
Tja, ik was met die termijn dus al bevallen. Zonder aankondiging, binnen een halve dag had ik een baby. Dat bevallen in het buitenland zou ik wel geloven. Maar een a twee weken in een buitenlands ziekenhuis (want prematuur) en urenlang in de auto met een piepjonge te vroeg geboren baby lijkt mij niet bepaald fijn.daenerys79 schreef: ↑22-07-2020 05:47met de auto kun je altijd terug. het is niet zo dat ze de grens afsluiten en je er niet meer doorheen kan ofzo.
woensdag 22 juli 2020 om 09:08
Ik zou kijken of je niet een paar daagjes lekker in Nederland eruit kan.
Hotelletje ergens boeken, genieten van de tijd samen. Nog even lekker uitslapen, op gemak ontbijten, wandeling maken in de buitenlucht en goed eten.
Mbt Zwangerschap zou Straatsburg me opzich niet tegenhouden met deze terwijl, al zou ik wel zorgen dat, indien noodzakelijk je toch de benodigde spullen in de auto hebt voor geval dat. Maar vanwege Corona en de snelle aanpassingen en onvoorziene omstandigheden zou ik zeggen, blijf lekker in Nederland.
Geniet in ieder geval nog even lekker van deze tijd samen. Heerlijk!
Hotelletje ergens boeken, genieten van de tijd samen. Nog even lekker uitslapen, op gemak ontbijten, wandeling maken in de buitenlucht en goed eten.
Mbt Zwangerschap zou Straatsburg me opzich niet tegenhouden met deze terwijl, al zou ik wel zorgen dat, indien noodzakelijk je toch de benodigde spullen in de auto hebt voor geval dat. Maar vanwege Corona en de snelle aanpassingen en onvoorziene omstandigheden zou ik zeggen, blijf lekker in Nederland.
Geniet in ieder geval nog even lekker van deze tijd samen. Heerlijk!

woensdag 22 juli 2020 om 09:10
Dat is dus zeker wel zo. Afgelopen lente kwam je bijvoorbeeld echt Frankrijk niet door.daenerys79 schreef: ↑22-07-2020 05:47met de auto kun je altijd terug. het is niet zo dat ze de grens afsluiten en je er niet meer doorheen kan ofzo.

woensdag 22 juli 2020 om 09:15
Dit dus, België was ook volledig afgesloten. Ook om doorheen te rijden naar huis. Dus zo stellig roepen “je mag echt wel naar huis rijden” zou ik niet doen. En ik zou dus als ik TO was niet gaan, om deze reden. Corona laait weer op op verschillende plekken en je wil echt niet vast komen te zitten met een pasgeboren baby of uren in de auto moeten zitten (en ook nog spullen daar moeten gaan kopen zoals een maxi cosi, voeding, kleertjes enz). Want ik neem aan dat je dat nu niet al mee neemt allemaal. Maar als je daar toch bevalt heb je het wel nodig ineens. En bevallen kan inderdaad heel snel gaan. Ik ben in 4 uur bevallen van begin tot eind. Niks aan voorweeën gehad, geen krampen, niks. Eerste kramp kwam en 4 uur later was ze er.