Bloedverlies 27 weken zwanger

22-07-2020 00:34 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Zojuist ben ik me rot geschrokken. Tijdens geslachtsgemeenschap na mijn orgasme een bloedbad! Het was helderrood. Ik heb geen buikpijn. De baby schopt nu ook gewoon. Volgens de recente echo’s zou mijn placenta gewoon boven liggen. Ik heb wel een erg gevoelige baarmoedermond die snel bloed. Ik bel sowieso morgenvroeg meteen. Maar ik ben natuurlijk nu klaarwakker :( . Iemand ervaring met bloedverlies later in de zwangerschap?
Ik zou nu de vk bellen, waarom morgenvroeg?
Zeker als je zoveel bloed, belen met de vk. Echt!
Ik woon niet in Nederland. Heb hier een gynaecoloog. Geen idee dus of dat kan..
Meteen bellen. Bloedverlies hoeft helemaal niet erg te zijn maar mijn verloskundige vertelde me dat het bevalling kan opwekken. Bellen joh, natuurlijk. Daar staat geen enkele verloskundige van te kijken.
Principessa3 schreef:
22-07-2020 00:45
Ik woon niet in Nederland. Heb hier een gynaecoloog. Geen idee dus of dat kan..
Ik ben toen ik bloedverlies in het begin had naar de spoedeisende hulp gegaan (ook buitenland). Wel eerst de hulplijn van de verzekering gebeld voor advies omdat ik ook niet wist wat gebruikelijk was. Ik zou eigenlijk niet wachten tot morgen, vooral omdat je 27 weken bent.
Ik heb geen kinderen, bewust niet (>50 jaar). Maar ALS ik ze had gewild, EN ik zou dit soort klachten hebben.... DAN zou ik zomaar de HAP bellen.

Serieus, twijfel je hierover? Wat ik daarvan denk zal ik maar niet zeggen, want dan heb ik een ban te pakken :nooo:
Bellen!
Beter 1x te vaak dat er niks is dan niet en er is wel degelijk iets...
Tralalalala
hoe gaat het nu? al gebeld?
Don't cry, buy a bag and move on.
Je moet natuurlijk bellen , maar omdat ik weet hoe eng dit is, ik heb het ook mee gemaakt.

Was een gesprongen bloedvaatje. Mijn verloskundige had hetzelfde ook zelfmeegemaakt rond die termijn. Is bij mij vanzelf over gegaan toen, zonder verdere gevolgen.
Hier ook weleens gehad tijdens mijn zwangerschappen. Zoals hier boven al stond. Gesprongen bloedvaatje. Komt vaker voor na geslachtsgemeenschap. Voor je eigen gerustheid zou ik inderdaad even bellen.
Geen toevoegingen
Hopelijk gaat alles goed daar! :hug:
We hebben poosje samen geschreven in UD okt topic ligt stil
Inmiddels in ziekenhuis aan de monitor. Hartje klopt en gelukkig geen weeen!!
Wel nog steeds bloed. Hoor straks meer. Pfff wat is dat schrikken zeg O_O
Pfff nou kan me er iets bij voorstellen! Hoop dat bloeden snel stopt en duim dat er goed nieuws jullie kant op komt!
Hou je ons op de hoogte als lukt/ziet zitten?
Doe ik zeker! Grazie :redrose:
Principessa3 schreef:
22-07-2020 08:36
Inmiddels in ziekenhuis aan de monitor. Hartje klopt en gelukkig geen weeen!!
Wel nog steeds bloed. Hoor straks meer. Pfff wat is dat schrikken zeg O_O
Jeetje wat schrikken! :hug:
Schrikken zeg! Maar goed dat je nu in het ziekenhuis bent. Hopelijk is het niets ernstigs :hug:
Jeetje wat schrikken Principessa. Gelukkig ben je nu goede handen.

:hug:
Niks aan de hand, alles goed! Moet het bloeden wel even in de gaten houden. Wrs inderdaad een adertje. Nou dat wordt geen gemeenschap meer denk ik zo :P
Fijn dat alles goed is.
Bij twee zwagerschappen heb ik hier ervaring mee. Beide zwangerschappen voldragen.
Principessa3 schreef:
22-07-2020 08:57
Niks aan de hand, alles goed! Moet het bloeden wel even in de gaten houden. Wrs inderdaad een adertje. Nou dat wordt geen gemeenschap meer denk ik zo :P
Hier zijden de gelijk ooo dat is een adertje, hoefde daar niet voor op controle. Wel bloedverlies in de gaten houden. Als dat zou aanhouden wel op controle.
Ik had dat ook tijdens mijn eerste zwangerschap. Ook niets aan de hand, adertje gesprongen tijdens seks, ik was ook erg geschrokken. Wat een bloed. Heeft wel even geduurd voor we weer seks hadden ja.
Gelukkig!
Oh gelukkig dat het meevalt! Kan me voorstellen dat je je helemaal rot schikt!
Ja vanmorgen vroeg toch maar naar spoedeisende hulp , omdat het nog bloedde. Eerste zwangerschap had ik het ook maar niet zoveel. Hier heb je geen verloskundige.
Ik mis de empathie van het Nederlandse zorgsysteem wel. Ik moest er nu echt naar vragen of alles goed was. Kan ook de taalbarriere zijn. Italianen zijn niet zo afwachtend :rolling:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven