vriezer, wat bevalt beter......

22-07-2020 14:34 37 berichten
4 lades of 3 lades die dieper zijn?

Ik wil graag een grotere vriezer (koel-vriescombinatie).
De koelkast is groot genoeg maar ik wil meer ruimte in de vriezer. Ik heb nu 3 lades. Nu twijfel ik over het bovenvermelde dus.
Ervaringen? Wat vinden jullie fijner?

Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Meer dan 4! 4 lades is nog weinig.
Een side by side koel-vries combi?

Afbeelding
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
4 lades.

1 voor vlees, 1 voor groentes, 1 voor brood en 1 voor snacks, ijsjes en ingevroren maaltijden.

Bij 3 lades ligt het meer door elkaar en moet je dus meer zoeken.

Maar als er in 3 lades een grotere hoeveelheid past dan in 4 dan toch de 3.
Afbeelding
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Hoe vaak doe jij iets in je vriezer wat te hoog is voor een lade? Meer lades is fijn, tenzij je dus zulke grote dingen er in moet doen dat ze hoger zijn dan je lade diep is.
@ Jaja dat past helemaal niet in mijn keukentje :)
Marana schreef:
22-07-2020 14:45
Hoe vaak doe jij iets in je vriezer wat te hoog is voor een lade? Meer lades is fijn, tenzij je dus zulke grote dingen er in moet doen dat ze hoger zijn dan je lade diep is.
Nooit inderdaad. En ik denk eigenlijk ook dat 3 diepere lades meer zoekwerk oplevert. Was benieuwd hoe jullie dat ervaren.
Hoeveel liter inhoud zijn beide vriezers?

Ik had niet genoeg en heb een extra vriezer in de garage gezet. Ik kook graag extra maaltijden en ik wil flinke voorraad houden.
Bij diepere lades stapel je meer en moet je dus meer zoeken.
Dropdrop schreef:
22-07-2020 14:47
Hoeveel liter inhoud zijn beide vriezers?

Ik had niet genoeg en heb een extra vriezer in de garage gezet. Ik kook graag extra maaltijden en ik wil flinke voorraad houden.

De inhoud is ongeveer hetzelfde. Het gaat me om het gebruiksgemak.
Oh, ik heb af en toe best iets in mijn vriezer dat in een lade niet zou passen hoor. Heb een kistmodel, want genoeg ruimte.
Tiana_76 schreef:
22-07-2020 14:50
Oh, ik heb af en toe best iets in mijn vriezer dat in een lade niet zou passen hoor. Heb een kistmodel, want genoeg ruimte.

Die heb ik vroeger gehad maar dat vond ik dus heel gebruiksonvriendelijk, elke keer dat gegraaf naar iets want ik dan bijna niet kon vinden.
sugarmiss schreef:
22-07-2020 14:42
4 lades.

1 voor vlees, 1 voor groentes, 1 voor brood en 1 voor snacks, ijsjes en ingevroren maaltijden.

Bij 3 lades ligt het meer door elkaar en moet je dus meer zoeken.

Maar als er in 3 lades een grotere hoeveelheid past dan in 4 dan toch de 3.
Ik heb er drie, nou ja 2,5. Maar 1 hele voor brood, 1 voor voornamelijk vlees (en kliekjes) en de halve voor kliekjes en ijs. Ik heb er nooit groenten of snacks in zitten. Het ligt dus aan wat je nodig hebt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Meer lades, want minder zoeken
herfstappeltaart schreef:
22-07-2020 14:51
Die heb ik vroeger gehad maar dat vond ik dus heel gebruiksonvriendelijk, elke keer dat gegraaf naar iets want ik dan bijna niet kon vinden.
Ik heb er een met manden, dus klein spul bovenin. Onderin dozen en bakjes.
Ik heb eigenlijk best vaak dat dingen net niet lekker in de vriezerla passen. En dan niet individuele dingen, maar samen. Dat je dan bijvoorbeeld je brood net niet erin past als er nog een doosje ijsjes onder ligt. Dus ik zou eerder voor 3 gaan, kun je wat meer variëren. Maar ik heb dan ook niet een georganiseerde vriezer waar alles een vast plekje heeft ;-D
Ik lees het al, voor iedereen anders.
Thanks allemaal. Ik ga maar voor de 4 lades.
1 brood, 1groente, 1 vlees en 1 snacks/ijsjes e.d.
22-07-2020 14:58
Mag ik vragen welke je gaat nemen? Ik zoek er ook een met 4 lades. Maar kan alleen maar 3 lades lijkt toch de norm te zijn.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Mosterd, maar hier staat er eentje met 6 lades, plus daarnaast een koel-vries combinatie met nog eens drie lades. En dan nog kom ik plek tekort.

Al moet ik er eerlijk bij zetten dat we nogal afgelegen wonen, ik kan niet even snel naar de supermarkt. Dus hier is het; 1) snaai (bapao's, stokbrood en panini's bijvoorbeeld), 2) brood, 3) groente, 4) vlees/vis, 5) aardappelen (spul dat in de airfryer kan), 6) pizza's/snacks en dan in de andere nog ijsjes, beleg en de laatste lade bevat ijsblokjes, gecrusht ijs en diepvriesfruit voor smoohties enzo.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik zou juist voor minder en diepere lades gaan.
Nijn5 schreef:
22-07-2020 14:56
Ik heb eigenlijk best vaak dat dingen net niet lekker in de vriezerla passen. En dan niet individuele dingen, maar samen. Dat je dan bijvoorbeeld je brood net niet erin past als er nog een doosje ijsjes onder ligt. Dus ik zou eerder voor 3 gaan, kun je wat meer variëren. Maar ik heb dan ook niet een georganiseerde vriezer waar alles een vast plekje heeft ;-D
Dit herken ik ook. Dat je toch moet passen en meten. En wij hadden ook weleens een hele beenham, kalkoen of taart die anders niet goed past.
Jaja007 schreef:
22-07-2020 14:42
Een side by side koel-vries combi?

Afbeelding
Maar zie ik dit nou goed dat ook altijd het vriesgedeelte open gaat als je de deur opent? Dat lijkt me hard werken voor dat vriesgedeelte, of extra snel kans op ijsaanslag en dus weer moeten ontdooien.
Ik zou sowieso gaan voor een aparte, echte deur voor het vriesgedeelte.

En het vriesgedeelte onder / laag bij de grond. Ik heb nooit begrepen waarom er koelkasten bestaan met het vriesvak op ooghoogte! Tenzij je iemand bent die elke dag een diepvriesmaaltijd de magnetron in schuift en elke dag ijsjes eet, is dat toch helemaal niet handig? Het koelgedeelte heb ik vele malen vaker per dag nodig dan het vriesgedeelte.

Mijn ouders hadden een vriezer in de vorm van een koelkast, dus met veel laden en niet bukken boven een grote vriesbak met deksel. Of is dat dan ook het geval op bovenstaand plaatje? Dat de gehele rechter kast een vriezer is?
You can never have too many hats, gloves and shoes
22-07-2020 14:58
Leuk bedacht. Je zal zien dat dat in de praktijk niet gaat werken en je de spullen in een la gooit waar er plek is.
Ik stem ook voor 3 diepere lades, dat is echt praktischer.
.
patsy--stone Ja, rechts is vriezer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven