vriezer, wat bevalt beter......

22-07-2020 14:34 37 berichten
4 lades of 3 lades die dieper zijn?

Ik wil graag een grotere vriezer (koel-vriescombinatie).
De koelkast is groot genoeg maar ik wil meer ruimte in de vriezer. Ik heb nu 3 lades. Nu twijfel ik over het bovenvermelde dus.
Ervaringen? Wat vinden jullie fijner?

Alvast bedankt.
00suus00 schreef:
22-07-2020 15:17
Mag ik vragen welke je gaat nemen? Ik zoek er ook een met 4 lades. Maar kan alleen maar 3 lades lijkt toch de norm te zijn.

Wij overwegen de Liebherr CN 3915
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
22-07-2020 16:34
Wij overwegen de Liebherr CN 3915
Ik weet niet hoe groot je gezin is, maar wat een klein koelgedeelte... In mijn eentje wonend heb ik zoiets al bijna vol zitten.
You can never have too many hats, gloves and shoes
herfstappeltaart schreef:
22-07-2020 14:45
@ Jaja dat past helemaal niet in mijn keukentje :)
Misschien wel in een andere kamer? Bij mijn ouders stond de vriezer (in de vorm van een koelkast met deur) zelfs op een andere verdieping. 1x per dag even een brood eruit halen en heel af en toe de bak met roomijs. En soms het eten dat over was even naar boven brengen om in te vriezen.

Een kwestie van gemak (dichtbij maar minder bergruimte) versus veel bergruimte (maar iets verder lopen). Als je tenminste ergens anders in je huis wel plek hebt voor nog een kast.
patsy--stone schreef:
22-07-2020 16:57
Ik weet niet hoe groot je gezin is, maar wat een klein koelgedeelte... In mijn eentje wonend heb ik zoiets al bijna vol zitten.

2 personen :).. kinderen zijn al lang en breed de deur uit. Het koelgedeelte is groot genoeg voor ons, behalve met een verjaardag maar dan zet ik er altijd een campingkoelkast bij.
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 22-07-2020 18:58
6.14% gewijzigd
patsy--stone schreef:
22-07-2020 17:00
Misschien wel in een andere kamer? Bij mijn ouders stond de vriezer (in de vorm van een koelkast met deur) zelfs op een andere verdieping. 1x per dag even een brood eruit halen en heel af en toe de bak met roomijs. En soms het eten dat over was even naar boven brengen om in te vriezen.

Een kwestie van gemak (dichtbij maar minder bergruimte) versus veel bergruimte (maar iets verder lopen). Als je tenminste ergens anders in je huis wel plek hebt voor nog een kast.

Nee ik ga toch voor een vriezer binnen handbereik.
Oké ik hoop dat je er een kan vinden die bij al je wensen past! Persoonlijk zou ik gaan voor 3 grote laden, dan heb je meer kans dat er meer spullen in passen. Want je hebt dan maar 2 'snijvlakken'. Met 4 lades zou ik sneller hebben dat dat ene doosje toch net maar half bij de rest van de spullen past doordat er alweer zo'n afscheiding boven de la zit, en dan moet je andere dingen ook weer gaan herverdelen.

Het 'zoeken' zal ook wel meevallen als je een soort vaste plekken gebruikt en als je op ingevroren voedsel een briefje op het deksel plakt met wat erin zit. En als je de minder gebruikte spullen allemaal op de bodem van de lades legt. Daar heb ik bijvoorbeeld bladerdeeg en koelelementen liggen. Gebruik ik niet vaak, maar toch handig om te hebben, en dat die koelelementen al goed koud zijn als ik spontaan besluit te gaan picknicken. En ik weet dat ze een beetje verstopt liggen dus dan valt het zoeken ook wel mee.

Maar dat van 3 of 4 lades is denk ik een kwestie van persoonlijke voorkeur.
Drie diepe, loop je idd niet te duwen en proppen als je eens een heel brood of een grote bak soep wil invriezen.
PinkDress schreef:
23-07-2020 23:25
Drie diepe, loop je idd niet te duwen en proppen als je eens een heel brood of een grote bak soep wil invriezen.

Ik heb nu drie lades met een kleinere inhoud vriezer en daar kan ik ook hele broden in kwijt. Best hoge broden maar ik leg ze op z'n kant.
Ik heb besloten voor de 4 lades te gaan voor de overzichtelijkheid. Maar bedankt voor het meedenken allemaal!
patsy--stone schreef:
22-07-2020 16:08
Maar zie ik dit nou goed dat ook altijd het vriesgedeelte open gaat als je de deur opent? Dat lijkt me hard werken voor dat vriesgedeelte, of extra snel kans op ijsaanslag en dus weer moeten ontdooien.
Ik zou sowieso gaan voor een aparte, echte deur voor het vriesgedeelte.
Nee, het zijn twee aparte deuren. Ik heb er ook zo eentje in de keuken, alleen diepvries links en koelkast rechts, die begint zelfs te piepen na een minuut of 1,5 tot 2 als je de deur niet goed dicht hebt gedaan of als je hem te lang open hebt wanneer je de boel aan het het “reorganiseren” bent. Heb nog een combi in de bijkeuken, grote ook nog, en toch nog vaak te vol. :-D

Ik zou gaan voor de grootste inhoud in liters en de meeste lades. En vooral ook met no frost.
Die ik overweeg is niet links/rechts hoor. Diepvries onder en koelkast boven. Hij is inderdaad no-frost en met 2 deuren. Ook 2 motoren zodat je ze onafhankelijk van elkaar kunt instellen.
Nijn5 schreef:
22-07-2020 14:56
Dat je dan bijvoorbeeld je brood net niet erin past als er nog een doosje ijsjes onder ligt.
Ijsjes los, dus zonder doosje bewaren. 😋
CommonSense schreef:
25-07-2020 10:52
Ijsjes los, dus zonder doosje bewaren. 😋

Doe ik altijd (of een lekker potje nep-Ben&Jerrys van Lidl natuurlijk :biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven