Uitgerekend maart 2021

28-06-2020 14:12 394 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het topic eind februari/begin maart vol zit, een nieuw topic voor alle dames die in maart 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over de zwangerschap.

Allereerst: Gefeliciteerd! :cheer2:

Je kan zelf je gegevens toevoegen aan de tabel.

Wachtwoord: maart2021
Naam: udmaart2021
NaamLft#kindUD hartje :heart: nipt :duckie: Afspraak VK/gynBijz.
Jasmijn-20193111 maart:heart:echo 9 juli
Konijntje7773223 maart:heart: :duckie: 19 augustus
Bankkussen2712 maart :heart: :duckie: geslachtsbepaling 9 sep, 20w echo 5 okt2 miskramen, (door corona gestopt) iui traject, toch natuurlijk zwanger geworden
Mona873213 maart:heart:
Sunne3723 maart:heart: :duckie: pretecho 15 sep, 20w echo 7 okt
Nickii2811 maart:heart: :duckie:controle 16 sep, pretecho 17 sep
Goudhaartje8337210 maart?echo 3 aug
Leeuwtje1234532210 maart :heart:20 julimissed abortion feb 2019, zwanger geworden met Clomid
Sophie99029311 maart :heart:9 julizwanger na een tweeling (van 1.5)
Lala-bloem :redrose:
87_Bloem_ :redrose:
MadameCurie :redrose:
anoniem_399411 wijzigde dit bericht op 28-08-2020 13:37
51.42% gewijzigd
Yes!! Een goede echo. Een mooi wormpje met een Kloppend hartje :-D . Uitgerekende datum voor nu is rond 5 maart. Over een maand de termijn echo. Kon een week eerder maar die week zit mijn vriend in het buitenland
leeuwtje gefeliciteerd met je goede echo! :heart: wel heel erg balen dat je zo ziek bent zegt. Dan kun je ook niet echt van de zwangerschap genieten lijkt mij? Ging het vorige keer wel over na een bepaald aantal weken?

Sophie wat een hel lijkt me dat, kotsen op de camping! Kun je verder wel een beetje genieten van je vakantie? Lekker weer daar?

Nickii mijn misselijkheid is ongeveer 1,5 week weggeweest en sinds gister weer terug. Zal ook wel helpen dat je elk uur wat eet inderdaad! Hier drink ik inderdaad ook 0% limonade. Iemand gaf me de tip om water uit de koelkast te drinken, dat doe ik nu ook soms. En heb groene ice tea gekocht

Konijntje ook gefeliciteerd met je goede echo! Toch weer een opluchting als je het hartje ziet kloppen.

Hier vandaag intake gehad bij de verloskundige. Ze was erg aardig en begon meteen over mijn miskramen en of ik een extra echo wilde. Heb er nu dus een ingepland staan volgende week vrijdag eind van de dag. Dan ben ik ongeveer 9 weken. Zat me later te bedenken dat ik erna een etentje heb met vriendinnen dus hopelijk is die echo niet slecht. Ben er toch alweer een beetje nerveus voor. Verder heb ik hoog risico op zwangerschapsdiabetes dus moet ook die bloedsuiker test doen ergens in de zwangerschap. Iemand daar ervaring mee? Schijnt niet heel chill te zijn
Wat fijn, Konijntje! Opluchting hoor! Super! Gefeliciteerd!

Ik geniet hier ondanks de misselijkheid volop, is vooral in de ochtend. De vorige zwangerschap was heftiger qua misselijkheid, denk omdat t een tweeling was.
bankkussen wat fijn dat de verloskundige een extra echo wilt doen!
Bij mijn vorige zwangerschap heb ik mij ook op zwangerschapsdiabetes moeten laten testen, had het toen gelukkig niet je moet dan zon heel vies zoet drankje drinken en dan een paar uur daar wachten en weer bloedprikken.

leeuwtje gefeliciteerd met de goede echo!!

Wat fijn dat je geniet sophie. Ik kan mij voorstellen dat het bij een tweeling zwangerschap allemaal pittiger is.
Leeuwtje en konijntje: gefeliciteerd met de goede echo, wat fijn!

Ik vind overgeven een van de ergste dingen, laat staan ergens op de camping. Hoe is het daar nou mee Sophie?

Bankkussen het is waf met het drinken hè. Ik houd nog steeds vast aan water en (gember) thee. Maar heb toevallig ook zoiets gekocht, Fuze tea. Relatief weinig calorieën en toch weer wat anders. Drink een half glaasje per dag, voor de lekker.

Ik ben bekend met het zoete drankje en helaas ook met zwangerschapssuiker en spuiten. Dus als je er meer over wil weten. Ik zal het in deze zwangerschap ook wel hebben, dat is een van de redenen dat ik al vroeg naar het ZH wordt overgedragen.
Konijntje wat super! :heart:

Bankkussen dat klinkt als een fijne vk. Goed dat je extra echo's mag.

Ik mag vanmiddag om 13.30 voor de echo. Ben nu wel echt zenuwachtig al!
Goudhaartje bah wat vervelend dat je bekend bent met zwangerschapssuiker. Lijkt me geen pretje. Duurt gelukkig nog even voordat het getest wordt, maar mocht ik voor/na die tijd vragen hebben, weet ik je te vinden :-D

Sunne spannend, heel veel succes!

Vraagje aan de vrouwen die meedoen aan moeders voor moeders: we hebben er zo'n test met een testdoosje bij gekregen, dus ik dacht vanmorgen 'oh leuk even die test doen die ik in dat doosje kan bewaren'. Nu was die streep een stuk lichter dan mijn andere testen van een paar weken geleden. Las op internet wel over het hook-effect dat kan optreden, ben morgen ook al 8 weken zwanger dus zou heel goed kunnen. Ergens in mijn achterhoofd geeft het toch niet zo'n prettig gevoel. Vind het eigenlijk ook wel slecht van MvM dat ze daar niets over zeggen als je wat later start en dus ook later test. Meer mensen dit gehad?
Bankkussen, ik herken het niet, maar volgens mij zeggen die testen helemaal niets meer in dit stadium.

Sunne, succes met jouw echo vanmiddag!
Dank jullie wel!

Bankkussen, ik herken het ook niet, maar als je gaat googlen lijkt het wel vaker voor te komen. Volgens mij is het hook effect heel goed mogelijk en kun je er echt geen conclusie meer aan verbinden op deze termijn.
Toch maar even vk gebeld omdat ik de hele ochtend alweer aan het googlen ben. Vanavond mag ik weer een echo. Ga er vanuit dat het wel goed zit, maar ben toch zó ongerust
Wat fijn dat je vanavond meteen langs mag komen! Hopelijk kan ze je geruststellen.
Goed dat je gebeld hebt bankkussen. Al is het maar voor je eigen geruststelling!

sunne veel succes vanmiddag!

Ik ben vanmorgen opgestaan met flink hoofdpijn en het is nog niet minde geworden. Gebruiken jullie nu paracetamol? Ik durf het niet echt, maar die hoofdpijn is ook niet fijn.
We hebben een garnaal met een kloppend hartje gezien! :flirting:
De meting kwam precies overeen met mijn eigen berekening: 7+5. Ze kon het meteen goed zien, heel fijn!

Ook al afspraak gemaakt voor de termijnecho op 17 augustus. Dan ga ik ook meteen de NIPT er achteraan doen. Hebben jullie daar al over nagedacht?

Konijntje, ik had afgelopen week ook zo'n enorme hoofdpijn en heb toen een paar keer paracetamol genomen want het was echt niet te harden. Normaal kan paracetamol ook echt geen kwaad maar nu met dat verhaal over kankerverwekkende stoffen vond ik het niet zo'n heel fijn idee. Ik doe het sowieso niet te vaak hoor.
Jaaaa gefeliciteerd! Wat een geruststelling!
Wij gaan ook de nipt doen. Vk vertelde er nog bij dat ze naast die 3 syndromen nog veel meer kunnen onderzoeken, maar dan moet je dat apart aangeven. Weet niet of we dat laatste gaan doen
Fijn Sunne!

Je mag op zich wel paracetamol gebruiken als je zwanger bent, maar als je er onzeker over bent zou ik je verloskundige of apotheek om advies vragen. Sowieso als je het regelmatig zou gebruiken.

Wij gaan waarschijnlijk weer de nipt zonder nevenbevindingen doen. Ik ben bang dat als een nevenbevinding gevonden wordt, ze helemaal niet kunnen zeggen wat de gevolgen daarvan zijn.
Wat fijn sunne!
Wij gaan ook zeker de nipt doen!
Wat een mooi hartjes nieuws!!! Heerlijk, vonden jullie het ook wat ‘echter’ worden zodra je de echo zag?

Hier de hele dag opgenomen geweest in het ziekenhuis om te rehydrateren met een infuus. Hopelijk voel ik me de komende dagen wat beter!

Oh en wat betreft paracetamol: mag volgens mij gewoon. Maar je kan het altijd bij je verloskundige checken.
Leeuwtje, wat ontzettend heftig zeg!:( pff, het zit niet mee! Heb je nog andere symptomen naast de misselijkheid, uitdrogingsverschijnselen?

Geweldig nieuws, Sunne! Een hele geruststelling!

Bankkussen, fijn dat je vanavond al terecht kon! Ben benieuwd hoe het was. Wat kunnen die zwangerschapstesten onzeker maken hè.

Hier gaat t goed, morgen weer naar huis. Ook weer mooi geweest. Nu toeleven naar de echo dinsdag... misselijkheid blijft beetje hetzelfde. Niet extreem overgeven hoor, dus dat scheelt.
Konijntje, wat fijn een kloppend hartje, yes!

Bankkussen, fijn dat je een extra echo mag! Ik zal die tip van water uit koelkast ook eens proberen. En groene ijsthee klinkt ook goed ja!
Na die goede echo niets meer van die test aantrekken, denk het hookeffect inderdaad. Ik heb die test toen expres niet met ochtendurine gedaan ook al zei ze dat dat beter was, omdat ik ook bang was voor het hookeffect en de stress daarvan. Mijn streep was twee weken geleden zo donker, dat ik niet denk dat hij nog donkerder had gekund. Wel goed dat je verloskundige hebt gebeld, heeft ze je gerust kunnen stellen met de echo?

Sophie, fijn dat je ervan kan genieten en dat het minder intens is dan vorige keer bij de tweeling.

Leeuwtje, wat naar dat je opgenomen moest worden!

Verloskundige zei an de telefoon dat ik paracetamol gewoon mocht nemen als ik hoofdpijn had, zeker geen ibuprofen of iets in die richting. Voor andere dingen moest ik bellen. Dat was toen ik afspraak maakte paar weken terug, ze gaf dat uit zichzelf aan, denk dat ze dat vaak voor gebeld worden. Maar je kunt ze altijd bellen om het te vragen he!

Sunne, yes voor jouw echo ook! Wat fijn een kloppend hartje en vervolg echo ook al staan!

Wij willen ook de nipt doen en mijn man wil graag met nevenbevindingen. Ik weet nog niet zeker of ik met of zonder wil.

Geen ervaring met de diabetes test, verwacht wel dat ik hem moet doen, omdat het in de familie wel voorkomt. Even afwachten wat verloskundige daarover zegt.

We hebben woensdagavond mijn schoonouders op de hoogte gebracht. Mijn schoonmoeder en schoonzusje waren heel enthousiast, van de rest (schoonvader, zwager) kwam weinig reactie. Alleen "jullie gaan hier toch niet oppassen he!" Van zwager en mijn schoonvader zei "nou laten we eerst maar zien of het goed gaat". Gisteren andere zussen en broer van mijn man gebeld en die reageerden (op 1 na) ook allemaal lauwtjes. Ik vond dat jammer, vooral voor mijn man, maar volgens mij heeft die weinig doorgehad dat ze niet zo enthousiast waren over hun eerste kleinkind/neefje/nichtje. Contrast met mijn familie is zo groot, dat ik wel blij was dat er anderhalve week tussen zat. Valt dat iets minder op. En gelukkig waren mijn schoonmoeder en -zusje wel heel enthousiast.
Bankkussen hoe is het? 😘
Bankkussen hoe was de echo? Hopelijk ben je gerustgesteld!

Nickii wat jammer dat ze zo lauw reageerden. Misschien wisten ze zich geen houding te geven? Gelukkig je schoonmoeder en schoonzus wel enthousiast.

Leeuwtje ach jee het houdt maar niet op dus. Dat deze ellende maar snel beter mag worden! Ja het gaat echt wat meer leven na zo'n echo hè!

Sophie lekker weer thuis naar je eigen wc ;)

Ik denk dat wij trouwens wel de nevenbevindingen gaan doen. Hoefde geen afspraak te maken op deze priklokatie, dus ik loop de dag na de termijnecho meteen binnen.
Ik heb net maar weer een middagdutje gedaan, ben zo verschrikkelijk moe!
Fijn al die goede echo’s! ❤️❤️❤️ Gefeliciteerd Sunne, Konijntje en Leeuwtje!!

Oh arme leeuwtje! Wat rot dat je zo ziek bent steeds. Hoe voel je je nu?

Fijn dat je een lekkere vakantie hebt gehad Sophie!

Vervelend dat die test je zo veel stress gaf Bankkussen! En wat fijn dat je zo snel al terecht kon voor een echo. Hoe ben je gerustgesteld?

Konijntje, mijn VK zei inderdaad ook dat paracetamol geen probleem is. Ik merk overigens wel dat ik het alsnog het liefst zo weinig mogelijk gebruik (nog helemaal niet tot nu toe)

Wat jammer dat een deel van je schoonfamilie zo lauwtjes reageerde Nicki :-| Zeker als het (als ik het goed lees) het eerste kleinkind in de familie is. Hopelijk worden de reacties nog wat warmer en leven ze straks wat meer mee.

Ik besef me soms ook wel dat ik misschien niet te veel moet verwachten van de reacties van mensen om ons heen, dat zou dan ook kunnen tegenvallen. Uit eindelijk gaat het natuurlijk om je eigen geluk over je zwangerschap, de rest is bonus :)

Wij willen ook de NIPT doen. Twijfel alleen nog over de nevenbevindingen. Ik ben geneigd om gewoon alles te willen weten. Wat zijn jullie redenen om dit toch niet te doen?

Ik heb trouwens opeens veel minder last van symptomen en word er helemaal nerveus van. O_O Hoe is dit bij jullie?
Reageer later even op iedereen hoor maar zie dat jullie benieuwd waren naar de echo :-D :heart: de echo was goed! Was gegroeid en zaten nu stompjes aan. Mooie hartslag. Omdat ze medelijden met me had krijgen we die van volgende week gratis. Dan konden we van dat geld spulletjes kopen voor de baby zei ze :hihi:
Super fijn! En wat een lieve VK praktijk hebben jullie zeg!
Wat fijn dat je gerustgesteld bent bankkussen! En wat lief van de verloskundige 😁

Wat naar dat je zo beroerd bent leeuwtje, hopelijk gaat het na het eerste trimester beter.

Die kwaaltjes herken ik wel Jasmijn. Ik heb in de avond, als ik in bed lig, enorm gevoelige borsten. Als ik wakker word is dat veel minder. Schrik dan toch nog iedere ochtend. Vorige week (voor de echo) had ik heftige buikpijnen, vooral s nachts. Werd er gewoon wakker van. Sinds ik op de camping ben vanaf afgelopen weekend, heb ik dat niet meer. Gelukkig maar, voelt toch beter...

Vraag over paracetamol; mn verloskundige zei dat het gewoon kan (mocht het voor de buikpijnen innemen). Heb het zelf niet ingenomen, omdat ik het pas wilde innemen als het echt niet meer ging. Fijn om te weten dat het wel mag, maar probeer het tot nu toe toch wel te beperken.

Wat betreft de NIPT.. daar denken wij ook over na. Het controleren op de drie vaste chromosomen willen we sowieso. De nevenverbindingen twijfelen we over. De verloskundige vertelde dat ze dan alle chromosomen bekijken, en dat je alle afwijkingen te horen krijgt. Dit kunnen ook afwijkingen zijn waar helemaal niks van te merken is. Wie weet hebben we zelf wel ergens een kleine afwijking op een chromosoom (niemand is perfect toch haha). Ik ben vooral bang voor extra stress en onzekerheid... de verloskundige vertelde dat als er iets in de vorm van bv kanker op een andere dan die drie chromosomen, ook verteld wordt als je zonder nevenbevindingen doet. Dan zijn dingen die je wellicht wel wil weten, maar daar hoef je de nevenbevindingen niet voor aan te vinken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven