Uitgerekend tweede helft maart 2021

07-07-2020 03:11 247 berichten
Wie is er uitgerekend in maart 2021 en heeft zin om in een overzichtelijk groepje te schrijven in dit topic?

Aangezien er al een topic is voor maart dat vol is, heb ik deze aangemaakt voor de tweede helft van maart, maar dat is een ruim begrip wat mij betreft ;)
NaamLeeftijdKindUD:heart:AfspraakBijzonderheden
Nijn352e14 maart:heart:
Dépayser322e12 maart :heart: Missed abortion met 9 weken, miskraam met 5 weken
Adventkalender311e19 maart :heart: Miskraam 9 weken
Supersizemer302e20 maart
Theemonster321e21 maart:heart: Zwanger na 3e ronde ovulatie-inductie Gonal-F/Ovitrelle
Girafjes271e27 maart:heart:
.........
anoniem_638f50e100e1e wijzigde dit bericht op 28-11-2020 16:17
Reden: Tabel bijwerken
63.84% gewijzigd
Alles wat hierboven geschreven herken ik.

De hele dag zo'n misselijk mwah-gevoel, mijn borsten lijken te ontploffen, maar qua energie gaat het best goed.
Ook ik heb op en af wat bruinverlies, maar de vk zei dat het geen kwaad kan.
Het naar de wc gaan, blijf ik 'spannend' vinden, maar wel minder erg dan de eerste dagen.

Tellen jullie ook al naar de eerste echo? De dagen lijken voorbij te kruipen... nog 2 weken te gaan.
Alle reacties Link kopieren
MevrouwtjePeer schreef:
20-07-2020 17:10
Alles wat hierboven geschreven herken ik.

De hele dag zo'n misselijk mwah-gevoel, mijn borsten lijken te ontploffen, maar qua energie gaat het best goed.
Ook ik heb op en af wat bruinverlies, maar de vk zei dat het geen kwaad kan.
Het naar de wc gaan, blijf ik 'spannend' vinden, maar wel minder erg dan de eerste dagen.

Tellen jullie ook al naar de eerste echo? De dagen lijken voorbij te kruipen... nog 2 weken te gaan.

Jaaaaa deze weken duren zo lang. Ik 'moet' eerst nog ruim 3 weken op vakantie, daarna pas de echo.. ben dan wel ruim 9 weken als het goed is.

Wanneer mogen jullie? En hoeveel weken zijn jullie dan?
Supersizeme ik mag 5 Aug, dan ben ik volgens de gyn 7 weken.
Ik moet in 't ziekenhuis voor een vroege echo, omdat we het traject waren begonnen
Ondanks dat ik spontaan zwanger geworden ben, willen ze me de vroege echo bieden en als alles goed is mag ik overstappen naar de verloskundige.
Maarja die heb ik ook al gebeld en voor de zekerheid alles ingepland, want ik verwacht niet dat ik medisch word.

(vind 't zelf overigens eigenlijk alleen maar spannend dat 't zo vroeg is, bij de verloskundige had ik 'm op 8.5 week ingepland)
Welkom nieuwe dames!

Hier de eerste echo pas 24 augustus, ben dan 11 weken. Kan wel eerder maar dan moet ik dat op eigen initiatief en kosten doen. Ben er nog niet uit of ik dat ook ga doen :)

En sinds een aantal dagen ook de hele dag misselijk, pff. Ik weet dat het erbij hoort maar vind het enorm irritant. Soms helpt het om iets kleins te eten maar meestal is het zo weer terug.

En de nachtelijke honger herken ik vooral van mijn vorige zwangerschap. Kan me herinneren dat ik toen ook wel eens midden in de nacht naar de keuken ging voor een beschuitje ;-D
Nijn5 schreef:
20-07-2020 22:48
Welkom nieuwe dames!

Hier de eerste echo pas 24 augustus, ben dan 11 weken. Kan wel eerder maar dan moet ik dat op eigen initiatief en kosten doen. Ben er nog niet uit of ik dat ook ga doen :)

En sinds een aantal dagen ook de hele dag misselijk, pff. Ik weet dat het erbij hoort maar vind het enorm irritant. Soms helpt het om iets kleins te eten maar meestal is het zo weer terug.

En de nachtelijke honger herken ik vooral van mijn vorige zwangerschap. Kan me herinneren dat ik toen ook wel eens midden in de nacht naar de keuken ging voor een beschuitje ;-D

Huhhh?! Waarom kan dat zo laat pas dan?

Ik herken de nachtelijke honger ook ja hihi. En dan kan je ook echt niet meer in slaap komen als je niet iets eet!
nijn, waarom is jouw echo pas met 11 weken?

Mijn eerste echo staat gepland voor 4 augustus. Dan ben ik 8 weken.
Ik vind het ook leuk om mee te gaan schrijven! Ik ben 31 en zwanger van mijn tweede kind :-D We hebben een dochter van 16 maanden. Ik denk dat ik nu 4,5 week zwanger ben, dus dan ben ik eind maart uitgerekend.

Qua kwaaltjes: vorige keer was mijn reukzin extreem anders (ook al met deze termijn). Alles stonk, later werd ik heel erg misselijk, en daardoor kon ik vrijwel niks eten. Op een gegeven moment heb ik maar een neusklem gekocht (zo eentje die voor zwemmers bedoeld is) :nut: Tot nu toe heb ik hier gelukkig geen last van, maar ik ben benieuwd hoe de komende weken zullen gaan! Ik voelde het deze keer doordat ik 's nachts wakker werd van gevoelige borsten. Verder af en toe wat kramp gehad of een weeïg gevoel in m'n maag.

Onze eerste echo is op 18 augustus, dan ben ik dus ongeveer 8,5 week.
MevrouwtjePeer schreef:
21-07-2020 08:44
nijn, waarom is jouw echo pas met 11 weken?

Mijn eerste echo staat gepland voor 4 augustus. Dan ben ik 8 weken.
Dat is bij deze praktijk blijkbaar standaard, bij de praktijk waar ik bij mijn vorige zwangerschap bij zat ook trouwens. Officieel zijn alleen de termijnecho met 11 weken en de 20-weken echo standaard. Een eerdere alleen als er een indicatie voor is. Maar als ik hier het forum lees doen er meer praktijken wel dan niet al eerder ook een echo. De vorige keer heb ik het trouwens ook op eigen initiatief gedaan rond 7 weken ofzo.

Welkom WalkingLightly! Een bekende van een jaar of 2 geleden geloof ik :)
Hey Nijn! Haha ja dat geloof ik ook ;-)
...
elvielvi wijzigde dit bericht op 24-11-2020 16:26
98.98% gewijzigd
Gigi Sterkte :heart:

Het word gezellig druk hier.

Ik merk vanaf gisteren dat ik weer een stuk vermoeider ben. Morgen uit werk maar even een tukje doen.
Over 2 weken op 4 aug staat onze eerste echo gepland. Dan volgens mijn berekeningen 7.5. Gisteren nog een clear blue test gedaan in de hoop dat 3+ weken op te zien staan (was 5.4) maar helaas stond er 2-3 weken. Nu wel weer een beetje ongerust. Maar verder nog geen kramp/bloedverlies. Al kwam dat bij mijn miskraam vanaf 6.2 dus ik ben blij als ik de 7 weken in ga zonder bloed. Fingers crossed.
Hoop dat het bij jullie ook niet meer word Thermometer en Mevrouwtjepeer
Adventkalender schreef:
21-07-2020 20:47
Gigi Sterkte :heart:

Het word gezellig druk hier.

Ik merk vanaf gisteren dat ik weer een stuk vermoeider ben. Morgen uit werk maar even een tukje doen.
Over 2 weken op 3 aug staat onze eerste echo gepland. Dan volgens mijn berekeningen 7.4. Gisteren nog een clear blue test gedaan in de hoop dat 3+ weken op te zien staan (was 5.4) maar helaas stond er 2-3 weken. Nu wel weer een beetje ongerust. Maar verder nog geen kramp/bloedverlies. Al kwam dat bij mijn miskraam vanaf 6.2 dus ik ben blij als ik de 7 weken in ga zonder bloed. Fingers crossed.
Hoop dat het bij jullie ook niet meer word Thermometer en Mevrouwtjepeer
@advent beetje kramp mag toch, zonder bloed?
Ik heb best vaak 't gevoel dat ik k gesteld word of ben. Dat duurt dan enkele minuutjes en dan is het weer weg.
Ik heb heel soms suuuper lichtroze afscheiding. Volgens de gyn was dat niet zorgwekkend.
Ahh ik vind 't zo spannend allemaal...
Girafjes het is ook spannend!

Een beetje kramp is prima (zover ik weet) . Je darmen maken ook plaats voor je baarmoeder, en die is ook aan het oprekken.
Welkom Walkinglightly en ElviElvi!

Zou je niet teveel vastpinnen op het aantal weken op een test Adventkalender, sommigen hebben nou eenmaal wat minder hormonen in hun lijf waardoor de wekenindicator niet klopt, volgens mij! Kan me wel voorstellen dat je er wat ongerust van wordt, maar geen kramp/bloed is goed, gaan we vanuit..

Ik vind het ook erg spannend Girafjes! Vanmiddag even paniek hier, want zag wat bloed bij het afvegen. Het bleef bij één keer, maar toch denk ik ergens ver weg buikpijn te voelen ofzo.. Heel naar! Ik denk dat ik het me verbeeld en hopelijk is morgen nog alles oké, dan komt het vertrouwen wel weer terug.
gigi Wat verdrietig. Sterkte

girafjeshet groeien van je baarmoeder, banden die worden opgerekt darmen die wat verschuiven. Dat kan ontzettend lijken op een heftige menstruatie die er aan komt. Ik had het ook maar is toen helemaal goed gekomen. Bizar dat er zoveel gebeurd zo vroeg in de zwangerschap hè. Licht roze afscheiding is ook niet erg. Het is daar extreem doorbloed.

supersizeme geen klachten is ook lastig. Dat is pas fijn na een paar prachtige echo's ter bevestiging dat het goed is. Hoop voor jou dat je weinig kwaaltjes houdt.

theemonster en mevrouwtjepeerWat vervelend van het bloedverlies. Het is natuurlijk makkelijk gezegd dat je je geen zorgen hoeft te maken. Liever zie je geen bloed. En theemonster, Wat mooi dat je een knaltest hebt gehad.

Nijn5 hoop dat je misselijkheid weer snel verdwijnt. Lijkt me heel vervelend.

adventkalender hoop dat de weken snel voorbij gaan en dat het deze keer allemaal goed gaat.
elvielvi wijzigde dit bericht op 24-11-2020 16:25
20.03% gewijzigd
Hallo dames, mag ik nog meeschrijven?

Ik ben Fiorghra, ik ben 26 jaar oud en nu bijna 5 weken zwanger van mijn tweede.. Ik weet sinds gister dat ik zwanger ben, dus het moet allemaal nog even landen, helemaal omdat het nog maar 5 maanden geleden is dat ik ben bevallen van mijn eerste :bonk:

Alleen mijn man en ik weten het nu nog en dat wil ik even zo houden. Maar het lijkt me leuk om hier mee te schrijven met mensen die ongeveer in dezelfde fase zitten!
Wat wordt het al een gezellig clubje zo! Het is fijn om te kletsen met dames die ongeveer even ver zijn.

advent, zo'n wekenindicator hoeft niet altijd te kloppen hoor. Sommige vrouwen maken nu eenmaal meer hormonen aan dan anderen.
We hebben op dezelfde dag de echo. Hopelijk allebei goed nieuws!

depayser, probeer vertrouwen te hebben in je eigen lichaam. Ik kan me voorstellen dat het lastig is en deze weken is alles nog zo pril. Hopelijk houd je vertrouwen.

Hier wilde ik vanochtend typen dat het bruinverlies weg is, maar het is toch weer terug. Het gaat echt op en af. De VK zegt dat het niet erg is en dat ik mag bellen als er helderrood bloed bij komt. Vooralsnog geen krampen of helderrood bloed. Het is gewoon vervelend en ik merk dat ik de onzekerheid erg moeilijk vind. Gelukkig heb ik wel wat afleiding waardoor ik niet meer de hele tijd aan denk.

Mijn misselijkheid was gisteren niet te houden. Ik word heel erg misselijk als ik niet gegeten heb. Zodra ik iets eet, zakt het een beetje weg.
Vannacht zat ik op de rand van het bed droge beschuiten te eten en wat water te drinken. :$
Hi meiden,
Wat is het rustig hier. Hoe gaat het met jullie?
Lees veel dames met licht bloedverlies. Hoop dat het gestopt is en/of jullie snel gerustgesteld worden met een goede echo.

:hug: voor iedereen
elvielvi wijzigde dit bericht op 24-11-2020 16:24
22.20% gewijzigd
Hi ElviElvi,

Hier is alles rustig. Ik wacht af tot de echo, met spanning hihi.
Heb met mn stomme hoofd nog zo'n clearblue wekenindicator gedaan, die niet opgelopen was, dus dat maakte me weer onzeker. Maar nu ga ik het loslaten.
Ik heb 2 dagen geen rozeverlies gehad, maar vandaag is het bij het afvegen steeds lichtbruin. Hoop dat dat ook niet erg is, bruin = oud bloed toch? Zo spannend..

Vind het ook 'lastig' dat ik weinig klachtjes heb (want ben ik dan wel echt zwanger etc etc), maar merk nu wel echt een enorme vermoeidheid.

Liefs en een knuffel terug, op naar een goede echo :hug:
Hi girafjes,

Bruin bloed is oud bloed. Dat kan geen kwaad maar kan je wel onzeker maken.
Ik had bij mijn eerste goede zwangerschap ook stress door weinig klachten en geen oplopende wekenindicator. Bleef op 2-3 weken hangen. Is toen helemaal goed gegaan. Ik snap heel goed dat je wat houvast zoekt maar je hebt geen invloed op de uitkomst nu.
Maar die onzekerheid kent iedereen denk ik.
Ga voor jou en iedereen hier heel hard hopen dat alles goed gaat.
:hug:
Ik tel de dagen af tot de echo, nog een week wachten! Verder doe ik elk middagdutje van mijn peuter mee als ik vrij ben en anders lig ik ‘s avonds tegelijk met hem in bed. Ik kan niet zeggen dat ik ontzettend misselijk ben, maar merk wel dat ik echt op tijd moet eten en dat ook niet alles lekker valt..
Oh, en tandenpoetsen is nu wel echt niet fijn.. Ik hoef de borstel maar iets achter in mijn mond te steken en ik sta al te kokhalzen. Hebben jullie nu ook dat je opeens niet meer tegen bepaalde dingen kan?

Hopelijk hebben we binnenkort allemaal een goede echo en kloppende hartjes!!
Net 'n flinke veeg roze/lichtrood. Pfff ik vind deze eerste dagen/weken slopend! Probeer echt te genieten maar k vind het zo spannend..
Kan echt niet wachten tot 5 Aug.
Verder continu met vegen lichtbruin verlies. 't komt niet mee met plassen en m'n onderbroekje blijft ook schoon.

Depayser, oh dat herken ik! Ben ook niet misselijk, wel soms een gek gevoel in m'n maag. Maar ook al 2 of 3x staan kokhalzen bij het tandenpoetsen
Hoi allemaal, ik had al geschreven hier maar was het topic kwijt! Nog een poging dan maar :). Ik ben Suné, 37 en voor het eerst zwanger. Heel erg blij maar ook nog best wel een onwerkelijk gevoel! Ik heb over een week mijn eerste echo, ben dan ruim 8 weken zwanger. Ik sta er best nuchter in, maar vind het ook wel spannend. Heb weinig kwaaltjes (daarom ook best wel onwerkelijk gevoel), maar wel enorm opgezette buik. Ik heb vandaag net als jij, Girafjes, bruinverlies. Alleen als ik afveeg in mijn afscheiding. Word er niet vrolijk van maar lees ook dat het in heel veel zwangerschappen voorkomt, dus ik probeer positief te blijven!
Lieve allemaal die bruinverlies hebben! Snap zo goed hoe onzeker dit je maakt, maar het komt echt vaak voor! Duim voor jullie dat het allemaal snel weg is en we snel mooie echo's krijgen!

Hoe zeker zijn jullie van jullie eisprong? Ik heb zelf geen idee, denk dat hij relatief laat was en ik dus nog wat achteruit gezet ga worden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven