Verrassingsweekend weg. Do or don't?
zaterdag 25 juli 2020 om 06:09
Stel... Je partner besluit om een verrassingsweekendje weg te boeken. Gewoon, twee of drie dagen op maximaal 3 uur afstand rijden. Hij haalt je eerder op van je werk (je collega's zitten ook in het complot) en heeft de koffer zelf al gepakt. Hoe zou je reageren?
Do or don't?
(disclaimer: vanzelfsprekend heeft je partner rekening gehouden met het feit dat je dat weekend ook andere plannen zou kunnen hebben)
Do or don't?
(disclaimer: vanzelfsprekend heeft je partner rekening gehouden met het feit dat je dat weekend ook andere plannen zou kunnen hebben)

zaterdag 25 juli 2020 om 08:36

zaterdag 25 juli 2020 om 09:12
Wat veel controlfreaks hier
.
Als je maar een paar dagen weggaat is het toch niet erg als je niet alles bij je hebt. Zolang je maar schone onderbroeken en evt medicijnen en een lader voor je telefoon mee hebt kan je echt eerst wel even vooruit.
Ik zou het echt fantastisch vinden. Mijn vriend bedenkt dat momenteel alleen niet, te druk met andere zaken aan zijn hoofd.
Andersom wel gedaan. Haalde hem wel vaker uit zijn werk dus dat was niet zo gek. En dan van daaraf gewoon de andere kant op rijden.
Iets kort van te voren regelen is voor mijn vriend soms juist wel handig, anders gaat ie zich druk maken over dingen (heeft een lichte angststoornis). Met spontaan iets doen heeft ie daar geen ruimte voor.
Als je maar een paar dagen weggaat is het toch niet erg als je niet alles bij je hebt. Zolang je maar schone onderbroeken en evt medicijnen en een lader voor je telefoon mee hebt kan je echt eerst wel even vooruit.
Ik zou het echt fantastisch vinden. Mijn vriend bedenkt dat momenteel alleen niet, te druk met andere zaken aan zijn hoofd.
Andersom wel gedaan. Haalde hem wel vaker uit zijn werk dus dat was niet zo gek. En dan van daaraf gewoon de andere kant op rijden.
Iets kort van te voren regelen is voor mijn vriend soms juist wel handig, anders gaat ie zich druk maken over dingen (heeft een lichte angststoornis). Met spontaan iets doen heeft ie daar geen ruimte voor.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

zaterdag 25 juli 2020 om 09:38
Haha, inderdaad. Ik dacht echt: duh, hoe kun je dit nou níet leuk vinden?!
Maar kennelijk kan dat heel goed

zaterdag 25 juli 2020 om 09:59
Nog leuker; vooraf de vraag krijgen of je dat weekend plus de vrijdagmiddag vrij wilt houden. Dan weet je wel iets, maar nog lang niet alles.
En niet, ik herhaal; niet, mijn koffer alvast inpakken. Wat ik aan wil/kan hangt af van het weer, mijn humeur en mijn hormonen. Voor de rest ga ik ervan uit dat Man mij intussen lang genoeg kent om te weten dat hij mij niet blij maakt met een weekendje abseilen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

zaterdag 25 juli 2020 om 10:02
Verbaas ik mij ook over. Wat heb je nu nodig voor 1 of 2 nachtjes weg? Maar kennelijk ben ik heel makkelijk. Ik heb niet zoveel nodig.

zaterdag 25 juli 2020 om 10:04
Wat een stelletjes zeikerds lopen er hier rond, dit is toch helemaal te gek! De liefde straalt er van af, je hoeft zelf nergens over na te denken en je draagt nog steeds je eigen kleding hè, dus het kan nooit verkeerd zijn, en als het niet matched, maakt dat nou echt uit? Sommige vrouwen weten hier wel hoe ze enthousiasme uit hun partner moeten meppen. Niet klagen als hij nooit meer iets onderneemt, wat een domper als je vrouw meteen begint te zeiken over verkeerd gepakte kleding.
zaterdag 25 juli 2020 om 10:08
Nou hè.
Ik zou het leuk vinden en mijn man zou dit ook kunnen doen. En als dan niet alle kleding bij elkaar past zoals ik dat zelf zou willen: soit.
Dan maar iets minder spik en span erbij lopen, dat bepaalt niet hoe leuk het weekendje is.
zaterdag 25 juli 2020 om 10:13
'We gaan over een paar weken ergens heen en het is een verrassing', dat zou ik nog net trekken. Maar 'Laat alles uit je handen vallen en ga NU mee', dat zou ik vreselijk vinden. Ik houd er niet van om voor het blok gezet te worden en niet te weten waar ik aan toe ben. En ik houd er ook niet van als een ander mijn agenda overneemt. Net als surprise party's. Daar doe je me ook geen plezier mee.
Maar dat ben ik. Misschien vindt jouw partner het wel geweldig, en dan is het heel lief en romantisch
.
Maar dat ben ik. Misschien vindt jouw partner het wel geweldig, en dan is het heel lief en romantisch

Ik vind hier dingen van.

zaterdag 25 juli 2020 om 10:16

zaterdag 25 juli 2020 om 10:21

zaterdag 25 juli 2020 om 10:31
Ja,leuk!
mijn man heeft het voor mij ook een paar keer gedaan, exclusief inpakken koffer.
Andersom gaan veel van onze uitjes zo
,inclusief inpakken van zijn spullen.
Ik kan nogal uhh... spontaan zijn in het plannen van uitjes en vakanties ,en als man dan thuis komt/wakker wordt uit nachtdienst of belt, is het :verrassing!
Hij vindt altijd alles wel best.
mijn man heeft het voor mij ook een paar keer gedaan, exclusief inpakken koffer.
Andersom gaan veel van onze uitjes zo

Ik kan nogal uhh... spontaan zijn in het plannen van uitjes en vakanties ,en als man dan thuis komt/wakker wordt uit nachtdienst of belt, is het :verrassing!

Hij vindt altijd alles wel best.
clueless17 wijzigde dit bericht op 25-07-2020 12:31
33.97% gewijzigd

zaterdag 25 juli 2020 om 10:33
Bij mij don't. Om meer dan 1 reden. Nu helemaal, maar voordat ik lichamelijke problemen had ook al niet.
Niks mis met een weekend weg, ook niet als cadeautje. Hartstikke leuk!
Wel met de rest.
Ik pak zelf wel in, kan prima mijn eigen vrije tijd regelen en ik hou gewoon niet van dat soort verrassingen.
En als je het dan toch gaat doen om een 'punt' te maken, dan kan je voortaan alleen.
Hoezo mag iemand niet zelf beslissen of ze iets wel of niet prettig vinden?
Niks mis met een weekend weg, ook niet als cadeautje. Hartstikke leuk!
Wel met de rest.
Ik pak zelf wel in, kan prima mijn eigen vrije tijd regelen en ik hou gewoon niet van dat soort verrassingen.
En als je het dan toch gaat doen om een 'punt' te maken, dan kan je voortaan alleen.
Hoezo mag iemand niet zelf beslissen of ze iets wel of niet prettig vinden?

zaterdag 25 juli 2020 om 10:35
En dat weet alleen TO. En bij niet zeker weten... misschien toch een hintje laten vallen.Sabeltandcavia schreef: ↑25-07-2020 10:13'We gaan over een paar weken ergens heen en het is een verrassing', dat zou ik nog net trekken. Maar 'Laat alles uit je handen vallen en ga NU mee', dat zou ik vreselijk vinden. Ik houd er niet van om voor het blok gezet te worden en niet te weten waar ik aan toe ben. En ik houd er ook niet van als een ander mijn agenda overneemt. Net als surprise party's. Daar doe je me ook geen plezier mee.
Maar dat ben ik. Misschien vindt jouw partner het wel geweldig, en dan is het heel lief en romantisch.
zaterdag 25 juli 2020 om 10:47
Een verrassing is leuk, als je van tevoren weet wat je kunt verwachten?
Dat is toch geen verrassing!
Wat eten we vanavond?