Verrassingsweekend weg. Do or don't?

25-07-2020 06:09 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel... Je partner besluit om een verrassingsweekendje weg te boeken. Gewoon, twee of drie dagen op maximaal 3 uur afstand rijden. Hij haalt je eerder op van je werk (je collega's zitten ook in het complot) en heeft de koffer zelf al gepakt. Hoe zou je reageren?

Do or don't?

(disclaimer: vanzelfsprekend heeft je partner rekening gehouden met het feit dat je dat weekend ook andere plannen zou kunnen hebben)

Is dit een do of een don't?

Totaal aantal stemmen: 251

Nee, ga lekker zelf weg (22%)
Ja goed idee! (78%)
Ik zou dit op zich leuk vinden, maar wil wel mijn eigen koffer pakken. Dus niet ophalen van het werk met een koffer, maar het benoemen, we gaan morgen weg, alles is geregeld. Dan heb ik tijd om spullen te pakken en wat te regelen. Ook al zou ik vrij zijn, ik heb meestal wel plannen gemaakt.
Als verrassing een weekendje weg boeken is leuk, maar dan wel de avond ervoor of op de dag zelf vertellen.
Van werk ophalen vind ik te ver gaan en ik zou ook liever zelf mijn spullen inpakken.
Leuk!
Van werk ophalen zou ik leuk vinden, maar dan wel eerst langs huis om binnen 1 uur (ofzo) zelf je koffer te pakken voor X aantal dagen naar bestemming Y. Verder zou ik echt super enthousiast zijn.
Wat veel controlfreaks hier 😬.
Als je maar een paar dagen weggaat is het toch niet erg als je niet alles bij je hebt. Zolang je maar schone onderbroeken en evt medicijnen en een lader voor je telefoon mee hebt kan je echt eerst wel even vooruit.

Ik zou het echt fantastisch vinden. Mijn vriend bedenkt dat momenteel alleen niet, te druk met andere zaken aan zijn hoofd.
Andersom wel gedaan. Haalde hem wel vaker uit zijn werk dus dat was niet zo gek. En dan van daaraf gewoon de andere kant op rijden.
Iets kort van te voren regelen is voor mijn vriend soms juist wel handig, anders gaat ie zich druk maken over dingen (heeft een lichte angststoornis). Met spontaan iets doen heeft ie daar geen ruimte voor.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Haha dat zou die van mij nooit doen die weet dat ik niet van verassingen ben.
Ik zou daar echt wel een paar dagen tot minstens een week aan moeten wennen. Ook de koffer zie ik hem echt niet inpakken. Ik zijn koffer wel maar andersom.. :popcorn:
Mijn vriend kan prima mijn koffer inpakken. Heeft hij ook wel eens gedaan voor een gepland weekendje weg. Dat is het probleem niet. Ik wil gewoon graag weten waar we heen gaan, me een beetje inlezen op wat er te doen is, me verheugen op wat we gaan zien, etc.
Ga ik ook doen voor mijn vrouw nadat het huis verbouwd is!
Lijkt me echt ontzettend leuk! Helaas zie ik mijn man zoiets niet doen.
suzyqfive schreef:
25-07-2020 09:12
Als je maar een paar dagen weggaat is het toch niet erg als je niet alles bij je hebt. Zolang je maar schone onderbroeken en evt medicijnen en een lader voor je telefoon mee hebt kan je echt eerst wel even vooruit.

Haha, inderdaad. Ik dacht echt: duh, hoe kun je dit nou níet leuk vinden?!

Maar kennelijk kan dat heel goed :)
Verschrikkelijk, ik haat verrassingen en spontane dingen.
Leuk idee, maar ik wil wel mijn eigen spullen pakken.
Ik zou dat zo ontzettend leuk vinden dat ik zelfs het hele weekend zonder koffer zou kunnen, dan draag ik zijn kleren wel.
Maar ik acht de kans nihil, helaas.
lux- schreef:
25-07-2020 07:45
Ik zou het leuk vinden behalve dat eerder ophalen en collega’s in het complot. Gewoon na je werk gaan.

Nog leuker; vooraf de vraag krijgen of je dat weekend plus de vrijdagmiddag vrij wilt houden. Dan weet je wel iets, maar nog lang niet alles.

En niet, ik herhaal; niet, mijn koffer alvast inpakken. Wat ik aan wil/kan hangt af van het weer, mijn humeur en mijn hormonen. Voor de rest ga ik ervan uit dat Man mij intussen lang genoeg kent om te weten dat hij mij niet blij maakt met een weekendje abseilen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
suzyqfive schreef:
Verbaas ik mij ook over. Wat heb je nu nodig voor 1 of 2 nachtjes weg? Maar kennelijk ben ik heel makkelijk. Ik heb niet zoveel nodig.
Wat een stelletjes zeikerds lopen er hier rond, dit is toch helemaal te gek! De liefde straalt er van af, je hoeft zelf nergens over na te denken en je draagt nog steeds je eigen kleding hè, dus het kan nooit verkeerd zijn, en als het niet matched, maakt dat nou echt uit? Sommige vrouwen weten hier wel hoe ze enthousiasme uit hun partner moeten meppen. Niet klagen als hij nooit meer iets onderneemt, wat een domper als je vrouw meteen begint te zeiken over verkeerd gepakte kleding.
suzyqfive schreef:

Nou hè.
Ik zou het leuk vinden en mijn man zou dit ook kunnen doen. En als dan niet alle kleding bij elkaar past zoals ik dat zelf zou willen: soit.
Dan maar iets minder spik en span erbij lopen, dat bepaalt niet hoe leuk het weekendje is.
Overigens ben ik best een control freak, maar ik vertrouw mijn man en kan me prima overgeven aan wat hij bedacht heeft.
Ook iets dat niet helemaal volgens mijn eigen idee loopt, kan hartstikke leuk zijn.
'We gaan over een paar weken ergens heen en het is een verrassing', dat zou ik nog net trekken. Maar 'Laat alles uit je handen vallen en ga NU mee', dat zou ik vreselijk vinden. Ik houd er niet van om voor het blok gezet te worden en niet te weten waar ik aan toe ben. En ik houd er ook niet van als een ander mijn agenda overneemt. Net als surprise party's. Daar doe je me ook geen plezier mee.

Maar dat ben ik. Misschien vindt jouw partner het wel geweldig, en dan is het heel lief en romantisch :) .
Ik vind hier dingen van.
Ik vind het een lief en leuk idee. Het ligt er wel aan hoe blij je vriendin wordt van verrassingen. Zelf hou ik er helemaal niet zo van om ‘overvallen’ te worden met iets (ik bereid me er liever op voor en vind het leuk om me ergens op te verheugen). Maar dit zou ik toch erg waarderen.
gizzmo-returns schreef:
25-07-2020 09:42
Verschrikkelijk, ik haat verrassingen en spontane dingen.
:rofl:
Nou ja kleding zou nog wel lukken, maar mijn man heeft geen idee hoeveel toiletspullen ik nodig heb elke dag 😂
Ja,leuk!
mijn man heeft het voor mij ook een paar keer gedaan, exclusief inpakken koffer.
Andersom gaan veel van onze uitjes zo :biggrin: ,inclusief inpakken van zijn spullen.
Ik kan nogal uhh... spontaan zijn in het plannen van uitjes en vakanties ,en als man dan thuis komt/wakker wordt uit nachtdienst of belt, is het :verrassing! :cheer2:
Hij vindt altijd alles wel best.
clueless17 wijzigde dit bericht op 25-07-2020 12:31
33.97% gewijzigd
Bij mij don't. Om meer dan 1 reden. Nu helemaal, maar voordat ik lichamelijke problemen had ook al niet.

Niks mis met een weekend weg, ook niet als cadeautje. Hartstikke leuk!

Wel met de rest.
Ik pak zelf wel in, kan prima mijn eigen vrije tijd regelen en ik hou gewoon niet van dat soort verrassingen.

En als je het dan toch gaat doen om een 'punt' te maken, dan kan je voortaan alleen.
Hoezo mag iemand niet zelf beslissen of ze iets wel of niet prettig vinden?
Sabeltandcavia schreef:
25-07-2020 10:13
'We gaan over een paar weken ergens heen en het is een verrassing', dat zou ik nog net trekken. Maar 'Laat alles uit je handen vallen en ga NU mee', dat zou ik vreselijk vinden. Ik houd er niet van om voor het blok gezet te worden en niet te weten waar ik aan toe ben. En ik houd er ook niet van als een ander mijn agenda overneemt. Net als surprise party's. Daar doe je me ook geen plezier mee.

Maar dat ben ik. Misschien vindt jouw partner het wel geweldig, en dan is het heel lief en romantisch :) .
En dat weet alleen TO. En bij niet zeker weten... misschien toch een hintje laten vallen.
retrostar schreef:
25-07-2020 07:46
Overigens vind ik een verrassing wel leuk, maar dan wil ik sinds ik volwassen ben wel weten wanneer, waar en wat ik ongeveer kan verwachten.
Een verrassing is leuk, als je van tevoren weet wat je kunt verwachten?
Dat is toch geen verrassing!
Wat eten we vanavond?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven