Frans mobiel nummer nodig
vrijdag 24 juli 2020 om 16:16
Ik verhuis volgende week naar Frankrijk en ben erachter gekomen dat ik niets kan zonder frans mobiel nummer. Aangezien ik nog niet in Frankrijk ben kan ik niet even naar de supermarkt lopen voor een simkaartje. Is er een andere manier om een frans nummer te krijgen zolang ik nog niet in Frankrijk woon? Het is vooral belangrijk dat ik SMS'jes kan ontvangen, aangezien bestellingen vaak worden bevestigd met een code die je via de SMS toegestuurd krijgt.
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
zaterdag 25 juli 2020 om 09:20
Ik ontkom daar sowieso niet aan, want ik heb een Frans nummer nodig om een mobiel abonnement aan te vragen. Toen ik naar Duitsland verhuisde heb ik alles vanuit Nederland geregeld zodat toen ik aankwam alles werkte. Maar goed, dat gaat deze keer dus niet lukken.Rosalind schreef: ↑25-07-2020 00:09Tja, zulke dingen regel je toch meestal ter plaatse, in de eerste dagen/weken na je aankomst?
Je gaat al bijna. Ik zou even wachten en het dan meteen goed regelen. Want als je nu een simkaartje koopt en over een week op een ander telefoonnummer overgaat, wordt het allemaal alleen maar ingewikkelder.
Succes!
zaterdag 25 juli 2020 om 12:09
Ik weet niet of je iemand in Frankrijk kent of snel er "even" heen kan. Free heeft in hun winkels en bij sommige bar /tabac SIM kaart zuilen/automaten daar kun je met je bankpas en zonder verdere papieren zo een sim kaart met nummer krijgen en de machine geeft deze direct af klaar voor gebruik. Of anders als je al iemand kent in Frankrijk die zijn nummer geven en vragen of hij de sms-jes direct doorstuurt naar je NL mobiel totdat je het verder zelf kan regelen, veel succes, Frankrijk is een ramp wat administratie betreft, woon er nu al 25 jaar en vaak nog verbaasd
zaterdag 25 juli 2020 om 12:39
GelaarsdeKat schreef: ↑25-07-2020 09:20Ik ontkom daar sowieso niet aan, want ik heb een Frans nummer nodig om een mobiel abonnement aan te vragen. Toen ik naar Duitsland verhuisde heb ik alles vanuit Nederland geregeld zodat toen ik aankwam alles werkte. Maar goed, dat gaat deze keer dus niet lukken.
Je hebt een berichtje in je mail box
zaterdag 25 juli 2020 om 20:49
Ik kan Free ook aanraden. Heb destijds gewoon een sim-kaart op laten sturen. Als je al een woning hebt, kan die sim-kaart bij aankomst dan al in de brievenbus liggen.kes49240 schreef: ↑25-07-2020 12:09Ik weet niet of je iemand in Frankrijk kent of snel er "even" heen kan. Free heeft in hun winkels en bij sommige bar /tabac SIM kaart zuilen/automaten daar kun je met je bankpas en zonder verdere papieren zo een sim kaart met nummer krijgen en de machine geeft deze direct af klaar voor gebruik. Of anders als je al iemand kent in Frankrijk die zijn nummer geven en vragen of hij de sms-jes direct doorstuurt naar je NL mobiel totdat je het verder zelf kan regelen, veel succes, Frankrijk is een ramp wat administratie betreft, woon er nu al 25 jaar en vaak nog verbaasd
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
zondag 26 juli 2020 om 15:27
Hallo,
ik heb gelukkig hulp gekregen van een Franse collega. Geen idee waarom ik niet eerder aan hem heb gedacht, maar hij heeft in ieder geval geregeld dat ik nu een energiecontract heb en ik mocht zijn nummer gebruiken voor het aanvragen van internet en een mobiele abonnement. Ik was wel wat verbaasd toen ik las dat het 3 weken duurt voordat mijn internetverbinding geactiveerd wordt, dat gaat hier toch wel een stuk sneller. Maar dat overleef ik wel en bovendien krijg je bij je mobiele abonnement een bizar aantal GB's dus daarmee kom ik de eerste weken wel door....
Daffodil,
dat van die adminstratie hoor ik van iedereen. De meesten zijn supergelukkig in Frankrijk en in het zuiden (ik verhuis naar de Cote d'Azur), maar iedereen begint direct over de administratie en dat die een ramp is.
ik heb gelukkig hulp gekregen van een Franse collega. Geen idee waarom ik niet eerder aan hem heb gedacht, maar hij heeft in ieder geval geregeld dat ik nu een energiecontract heb en ik mocht zijn nummer gebruiken voor het aanvragen van internet en een mobiele abonnement. Ik was wel wat verbaasd toen ik las dat het 3 weken duurt voordat mijn internetverbinding geactiveerd wordt, dat gaat hier toch wel een stuk sneller. Maar dat overleef ik wel en bovendien krijg je bij je mobiele abonnement een bizar aantal GB's dus daarmee kom ik de eerste weken wel door....
Daffodil,
dat van die adminstratie hoor ik van iedereen. De meesten zijn supergelukkig in Frankrijk en in het zuiden (ik verhuis naar de Cote d'Azur), maar iedereen begint direct over de administratie en dat die een ramp is.