Verrassingsweekend weg. Do or don't?

25-07-2020 06:09 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel... Je partner besluit om een verrassingsweekendje weg te boeken. Gewoon, twee of drie dagen op maximaal 3 uur afstand rijden. Hij haalt je eerder op van je werk (je collega's zitten ook in het complot) en heeft de koffer zelf al gepakt. Hoe zou je reageren?

Do or don't?

(disclaimer: vanzelfsprekend heeft je partner rekening gehouden met het feit dat je dat weekend ook andere plannen zou kunnen hebben)

Is dit een do of een don't?

Totaal aantal stemmen: 251

Nee, ga lekker zelf weg (22%)
Ja goed idee! (78%)
Wissewis schreef:
25-07-2020 22:38
In september 15 jaar samen met mijn man :-).

Het weekendje weg om dat te vieren mag ik zelf organiseren.
Als Corona tegen die tijd een keertje het land uit holt.
Veel plezier.
lux- schreef:
25-07-2020 22:34
.... Een multifunctionele, sneldrogende sarong (handdoek, kussen, dekentje, omslagdoek, hoofddoek en jurk/rok all in one piece of cloth) .....
Heb je een linkje waar je zo'n ding kan kopen. Mn hammamdoek voldoet ook gedeeltelijk maar net niet.

Ow en w.b kofferpakken voor een weekendje weg: ik hoop dat een toekomstig partner dan wel t lef heeft om voor mijn zijn favo lingeriesetje (of nieuw, nog beter) in te pakken. mooie jurk er bij en gaan.
Been there, done that, got the T-shirt.
Ja en nee. Als je echt zeker weet dat je alle nodige en favoriete spullen weet in te pakken...

Ik had zo'n ex. Kwam me van mijn opleiding halen (koks opleiding) Plakkerig, net ongesteld, nog in buis... Geen tampons mee, geen make up.. Nee ik was niet blij met hem.
Gewoon thuis komen en dan te horen krijgen joh, fris je op, pak je spullen we gaan xxx dan was ik best wel blij geweest.
Apatura schreef:
25-07-2020 23:04
Heb je een linkje waar je zo'n ding kan kopen. Mn hammamdoek voldoet ook gedeeltelijk maar net niet.

Ow en w.b kofferpakken voor een weekendje weg: ik hoop dat een toekomstig partner dan wel t lef heeft om voor mijn zijn favo lingeriesetje (of nieuw, nog beter) in te pakken. mooie jurk er bij en gaan.
Nee helaas, ik heb al die van mij van reizen meegenomen. Vooral goed letten op de lengte. Ik vind het fijn om hem zo om m’n nek te knopen dus test dat altijd uit, daarvoor heb je best een lange nodig.

https://varada.nl/6268-large_default/sarong-.jpg
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Apatura schreef:
25-07-2020 23:04

Kom ik weer zeikwijven: pas jij dan zonder morren en mitsen en maren in elke model bh? Nooit last van dat een bepaald merk niet of anders past? Ik zou dat lastig vinden.
shala91 schreef:
25-07-2020 23:09
Kom ik weer zeikwijven: pas jij dan zonder morren en mitsen en maren in elke model bh? Nooit last van dat een bepaald merk niet of anders past? Ik zou dat lastig vinden.
Dat zou mij dan weer geen zier kunnen schelen voor een avondje :-).

Als ie maar half past mieter ik hem eens we thuis zijn wel ergens achter in de kast.
(Bij de rest van mijn mislukte aankopen op dat vlak :mrgreen:.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Luci_Morgenster schreef:
25-07-2020 18:07
Vind bijzonder raar dat jij dat denkt.
Ik vind het steeds vreemder worden, ook als jij dat raar vindt, al die vrouwen die klagen over sleur, partners, seksleven enz., zijn niet gelukkig als ze niet de volledige controle hebben over heel kleine dingen. Genieten met je partner is dus alleen mogelijk als alles van A tot Z gaat zoals de vrouw het wil, geen, tot weinig, ruimte voor spontaniteit of verrassing anders wordt partner getrakteerd op sacherijnige buien en/of gezeik dus hij/zij laat het dan wel uit zijn hoofd. Klinkt helemaal niet als leuk en gelijkwaardig terwijl je op het VF wordt doodgegooid met ideale relaties als er niet gescheiden wordt.
De bedoeling van een verrassing is iemand een plezier doen met een attent gebaar. Dat houdt in dat je je verplaatst in de ander en iets doet dat die ander prettig vindt. Dat zal voor de één een spontaan verrassingsuitje zijn en voor de ander zit het hem in andere dingen. Kaartjes voor een voorstelling bijvoorbeeld, of iets moois wat je ooit hebt opgenoemd. Als je denkt dat iedereen van precies hetzelfde houdt als waar je zelf blij van wordt, dan verplaats je je niet in een ander. Ik kan me goed voorstellen dat het een teleurstelling is als je eigen partner niet eens weet waar jij blij van wordt.
Ik vind hier dingen van.
Geronimo2 schreef:
25-07-2020 23:15
Ik vind het steeds vreemder worden, ook als jij dat raar vindt, al die vrouwen die klagen over sleur, partners, seksleven enz., zijn niet gelukkig als ze niet de volledige controle hebben over heel kleine dingen. Genieten met je partner is dus alleen mogelijk als alles van A tot Z gaat zoals de vrouw het wil, geen, tot weinig, ruimte voor spontaniteit of verrassing anders wordt partner getrakteerd op sacherijnige buien en/of gezeik dus hij/zij laat het dan wel uit zijn hoofd. Klinkt helemaal niet als leuk en gelijkwaardig terwijl je op het VF wordt doodgegooid met ideale relaties als er niet gescheiden wordt.
Je zal mij dan weer niet zo snel horen klagen over sleur. Ik ervaar dat niet zo snel.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Geronimo2 schreef:
25-07-2020 23:15
Verras me vooral met kleinigheden.

Boek gerust een tafeltje in ons lievelings-resto.
Koop gerust een nieuwe beha of een jurk als verrassing.
Koop kaartjes voor mijn (of jouw) favo zanger als verrassing.

Daar word ik véél blijer van dan van een ongepland weekend weg.
Waarbij we maximaal 1 keer per jaar op weekend gaan.

En als ik dan toch moet luisteren naar jouw Bach-concert terwijl ik helemaal niet van klassiek hou ben ik er na 2 à 3 uur wel weer van af :-D.
En kunnen we voor- of nadien nog gezellig uit eten.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Vrienden hadden een keer een verrassingsweekend voor me geboekt en zij gingen natuurlijk zelf mee. Heel lief van ze, maar ik vond dat verrassings-element maar niks! Ik wist bijvoorbeeld eerst helemaal niet of we naar de natuur gingen of misschien het nachtleven van Berlijn in. Dus wat voor spullen en kleding moet je dan meenemen? En ik wil me ook een beetje mentaal voorbereiden en ik hou ook erg van de voorpret van een weekend weg.

Uiteindelijk hebben ze toch wel gezegd dat ik sportieve lekker zittende kleding mee moest nemen die nat mocht worden, en dat was maar goed ook, want we gingen kajakken (en het ging ook regenen). En als ze niks gezegd hadden dan had ik helemaal geen handige kleding en schoenen daarvoor bij me gehad.

Voor mij was het weekend leuker geweest, en net zo'n tof, verrassend en lief cadeau, als ze gewoon wél meteen hadden gezegd waar we heen gingen en wat we zouden gaan doen. Dan had ik de voorpret er ook nog bij gehad, en dat had ik nu niet, juist alleen maar stress, en 2x zoveel spullen bij me als nodig, omdat ik dus nog steeds niet echt wist wat we gingen doen.

Ik heb daarna om me heen gevraagd aan collega's en andere mensen, wat zij ervan zouden vinden... en de helft van de mensen stond er net zo in als ik, die zouden het echt helemaal niet tof vinden als het geheim is waar/wat/hoe. Dus pas op met 'leuke' verrassingen, lang niet iedereen houdt daarvan!
You can never have too many hats, gloves and shoes
lux- schreef:
25-07-2020 22:34
I dunno. Ik ben iig 180 graden anders. Ik ben meer van het totaal op de bonnefooi, als ik blind een ticket kon boeken lijkt me dat juist ideaal, en met een backpack met een paar onderbroeken en een multifunctionele, sneldrogende sarong (handdoek, kussen, dekentje, omslagdoek, hoofddoek en jurk/rok all in one piece of cloth) en pinpas en paspoort komen we er wel uit.

Iemand die zo minutieus een weekendje plant, ik geloof niet dat dat matcht met mij. Ik ga volgend weekend weg met een vriendin en we hebben nog niet eens geboekt. Alleen wat mogelijkheden besproken.

Kan me hier echt zó niks bij voorstellen :P
Idem! Kan toch ook nooit ontspannen zijn lijkt me.. als het zo minutieus moet worden uitgestippeld?
Geen prima, prima is geen goed.
VakantieNL15 schreef:
26-07-2020 00:47
Idem! Kan toch ook nooit ontspannen zijn lijkt me.. als het zo minutieus moet worden uitgestippeld?
Nou noem je ook wel twee uitersten. Er is nog een megagroot gebied tussen een verrassingsweekend en geen idee hebben waar je heen gaat (klimaat en temperatuur, activiteiten, soort benodigde kleding en spullen, soort omgeving etc) aan de ene kant, en minutieus uitstippelen aan de andere kant.

Ik hou niet van verrassingen en het helemaal niet weten waar ik heen ga, maar ook niet van vooruitgeplande "itineraries". Je kan ook weten dat je naar een leuke stad gaat en alvast wat uitzoeken over musea die je daar nog niet kent. Dat hoeft niet te zeggen dat je er ook echt aan toe komt om daarheen te gaan, het laat nog steeds ruimte om ter plaatse op de bonnefooi te kijken waar je zin in hebt.
Maar weten waar je heen gaat, zorgt er in ieder geval wel voor dat je je favoriete bikini bij je hebt als je naar een strand gaat en dat je dan niet baalt dat je ter plaatse nog iets moet gaan kopen wat eigenlijk niet lekker zit, terwijl je thuis al genoeg leuke bikini's had. Idem voor die fijne dagrugzak als je gaat hiken, dat lekkere thermische truitje als je naar een koud gebied gaat, etc. Ik hou er niet van om dat dan niet bij me te hebben en dubbel te moeten kopen, of met vervelend materiaal te werken terwijl ik thuis goed spul heb liggen maar niet wist dat ik het mee moest nemen. Maar ik weet van tevoren echt niet wat ik op welke dag ga doen, en of ik het überhaupt echt ga doen, want het weer bepaalt dat ook voor een deel.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ophalen op mijn werk, nee getsie. Kan ik me niet even lekker douchen en omkleden en krijg je maandag ook nog eens het collegiale kruisverhoor hoe je weekend was.

Ik hou niet van dit soort verrassingen. Dat gaat niet over het inpakken maar over het zelf opnemen en indelen van mijn vrije dagen. Het gaat ook niet over het verrassingselement, liefst plan ik niet waar we heen gaan, we besluiten dat per dag. Samen.

Als je mazzel hebt, kies ik jou uit om tijd mee door te brengen, maar wat een arrogantie om te denken dat ik een heel weekend aan iemand verbonden wil zijn en dat diegene dan ook nog mijn plannen afzegt.

Ik zou niet meegaan. Dat was heel snel uit, met zo’n type; niet overleggen, tsssssk.
Ik hou zelf erg van plannen en organiseren, is voor mij al de helft van het plezier van een reis.

Mijn man heeft eens heel romantisch een lang weekend Londen geboekt, maar wel een hotel afgelegen in een woonwijk zonder ontbijt (want lekker goedkoop) dus het duurde een eeuwigheid voor we er überhaupt waren en s’ochtends een half uur lopen voor we ergens konden ontbijten. Terwijl ik iemand ben die sochtends gelijk honger heeft. Ik heb geprobeerd om niks te laten merken maar van binnen was ik wel geïrriteerd.

Overigens heb ik toen zelf de volgende dag het ontbijt bijgeboekt in het hotel.
anoniem_647a20122504a wijzigde dit bericht op 26-07-2020 06:48
Reden: Aanvulling
7.36% gewijzigd
Ja hoor, zou ik wel leuk vinden.
Mermedina schreef:
26-07-2020 01:16
Als je mazzel hebt, kies ik jou uit om tijd mee door te brengen, maar wat een arrogantie om te denken dat ik een heel weekend aan iemand verbonden wil zijn en dat diegene dan ook nog mijn plannen afzegt.
Over arrogantie gesproken :rofl:
Leuk ontspannen in de regen kayakken als verrassing....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Westerpaviljoen schreef:
25-07-2020 21:57
Ik val van mijn stoel hoeveel vrouwen dit niet leuk zouden vinden...

Ja, ik ook! Wist niet dat zo veel mensen niet van verrassingen houden en zo veel waarde hechten aan zelf de koffer inpakken.
Poppy_del_Rio schreef:
26-07-2020 09:53
Ja, ik ook! Wist niet dat zo veel mensen niet van verrassingen houden en zo veel waarde hechten aan zelf de koffer inpakken.
Alleen die vrije dagen die snap ik wel. Die zou ik voor partner kopen.
Ik ben verbaasd dat zoveel mensen die iemand willen verrassen uitgaan van hun eigen behoeften en wensen en er niet bij stilstaan dat niet iedereen van hetzelfde houdt.
Ik vind hier dingen van.
Westerpaviljoen schreef:
26-07-2020 09:59
Alleen die vrije dagen die snap ik wel. Die zou ik voor partner kopen.
Ik ben al standaard vrij op vrijdagmiddag :) Al mijn kleding vind ik leuk en past mij, mijn man weet welke uitjes ik wel en niet leuk vind, mijn medicatie zit standaard in mijn handtas, dus inpakken en wegwezen!
Het heeft voor mij echt helemaal niets te maken met het inpakken van de koffer, de juiste shampoo, etc. Het gaat mij echt om de voorpret die ik graag ook heb voor een weekendje weg.
Poppy_del_Rio schreef:
26-07-2020 10:05
Ik ben al standaard vrij op vrijdagmiddag :) Al mijn kleding vind ik leuk en past mij, mijn man weet welke uitjes ik wel en niet leuk vind, mijn medicatie zit standaard in mijn handtas, dus inpakken en wegwezen!
Ik kan hier niet op reageren want dan maak ik een grap waardoor iemand gekwetst is en dan krijg ik weer een ban. Sorry.
Westerpaviljoen schreef:
26-07-2020 10:08
Ik kan hier niet op reageren want dan maak ik een grap waardoor iemand gekwetst is en dan krijg ik weer een ban. Sorry.

O, pb dan maar? Ik zie de grap niet en ben razend nieuwsgierig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven