Al bijna drie jaar lang gestalkt door ex [lege OP]
zondag 26 juli 2020 om 06:09
Wat een nare, dreigende situatie voor je TO! Je ex provoceert je. Doe wat je gezegd hebt en meld bij de politie. Dat is de enige manier om je boodschap kracht bij te zetten. Anders is hij namelijk niets meer waard en ben je zijn marionet.
Deel met je buren wat er speelt. Niet tot in detail, maar laat hen weten dat hij niet welkom is en je stalkt. Dit helpt jouw positie te versterken. Reageer niet op zijn appjes. Dit voedt hem. Op welke manier dan ook. Bewaar de berichten en speel dit door naar de politie.
Verder heel goede tips gelezen in posts mbt melden bij politie en huisarts voor doorverwijzing naar ondersteunende organisaties die je kunnen helpen hoe je om kunt gaan hiermee voor jezelf en in je houding naar ex.
Goed dat je doorziet dat hij probeert alleen maar te manipuleren en te tonen dat je afhankelijk bent van hem doordat je spullen zou hebben (gehad?) van hem.
Mocht dit écht het geval zijn, informeer bij bovengenoemde organisaties hoe je dit t best kunt aanpakken indien deze terug gegeven moeten worden. Maar blijf overeind en laat je niet verleiden tot reageren. Dat is precies zijn doel. Zijn acties zullen Mogelijk tijdelijk gaan toe nemen want hij is de controle/grip op jou kwijt. Zoek steun! Heel veel sterkte!
Deel met je buren wat er speelt. Niet tot in detail, maar laat hen weten dat hij niet welkom is en je stalkt. Dit helpt jouw positie te versterken. Reageer niet op zijn appjes. Dit voedt hem. Op welke manier dan ook. Bewaar de berichten en speel dit door naar de politie.
Verder heel goede tips gelezen in posts mbt melden bij politie en huisarts voor doorverwijzing naar ondersteunende organisaties die je kunnen helpen hoe je om kunt gaan hiermee voor jezelf en in je houding naar ex.
Goed dat je doorziet dat hij probeert alleen maar te manipuleren en te tonen dat je afhankelijk bent van hem doordat je spullen zou hebben (gehad?) van hem.
Mocht dit écht het geval zijn, informeer bij bovengenoemde organisaties hoe je dit t best kunt aanpakken indien deze terug gegeven moeten worden. Maar blijf overeind en laat je niet verleiden tot reageren. Dat is precies zijn doel. Zijn acties zullen Mogelijk tijdelijk gaan toe nemen want hij is de controle/grip op jou kwijt. Zoek steun! Heel veel sterkte!
oke, stel dat je moet kiezen: de badkamer poetsen of sporten, welke serie zou je dan kijken?
zondag 26 juli 2020 om 06:18
En wat betreft verhuizen: ik heb er zelf geen ervaring mee, Maar mijn angst zou zijn dat hij 1x meemaakt dat je spullen inlaadt of dat hij jou volgt tijdens je verhuizing omdat hij je in de gaten houdt, en dat hij zó achter je nieuwe adres komt en het daar verder gaat. Of dat hij je nog eens tegenkomt in een winkel o.i.d. en dan naar huis volgt. Of een van de kinderen opwacht en volgt. een grote impact en mogelijk niet de oplossing als jullie een stukje verderop gaan wonen. Dan zou het al een flink eind verderop moeten zijn waarbij kinderen ook van school wisselen....
maar nogmaals ik heb er geen ervaring mee en het kan dus zijn dat het anders werkt. Maar mijn redenatie is het bovenstaande....
maar nogmaals ik heb er geen ervaring mee en het kan dus zijn dat het anders werkt. Maar mijn redenatie is het bovenstaande....
oke, stel dat je moet kiezen: de badkamer poetsen of sporten, welke serie zou je dan kijken?
zondag 26 juli 2020 om 08:45
Dit was mijn gedachte ook. Of de kinderen (wanneer hij die “toevallig” tegenkomt uit gaan horen / onder druk zetten om te vertellen waar ze nu wonen. In het slechtste geval krijg je dan dalijk kinderen die buiten en in winkels etc overal om zich heen moeten kijken of de wappie ex van hun moeder in de buurt is..Namensgebruikersnaam schreef: ↑26-07-2020 06:18En wat betreft verhuizen: ik heb er zelf geen ervaring mee, Maar mijn angst zou zijn dat hij 1x meemaakt dat je spullen inlaadt of dat hij jou volgt tijdens je verhuizing omdat hij je in de gaten houdt, en dat hij zó achter je nieuwe adres komt en het daar verder gaat. Of dat hij je nog eens tegenkomt in een winkel o.i.d. en dan naar huis volgt. Of een van de kinderen opwacht en volgt. een grote impact en mogelijk niet de oplossing als jullie een stukje verderop gaan wonen. Dan zou het al een flink eind verderop moeten zijn waarbij kinderen ook van school wisselen....
Dan zou je echt naar de andere kant van het land moeten verhuizen en dan nog...
Ik ken een vrouw uit mijn omgeving (Rotterdam) die ook gestalkt werd en die op een vakantiepark in Drenthe is gaan wonen, waar uiteindelijk toch haar ex weer opdook. Op een goed moment praat iemand z’n mond voorbij of vindt hij op een of andere manier toch iets uit..
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen

zondag 26 juli 2020 om 09:23
Doe wat je zegt te doen TO. Als je zegt aangifte te gaan doen bij nog een bericht van hem, terwijl je voor jezelf die keuze nog helemaal niet gemaakt hebt, laat je vooral je zwakte, onmacht en angst zien en hoeveel ruimte hij in kan nemen. Hij had met zijn pesterige 'wel aangifte doen he' dus gelijk dat je maar wat zegt in de hoop dat hij stopt, en hij weinig te vrezen heeft. Je bevestigt hem daarmee alleen maar in zijn wetenschap dat hij kan doen wat hij wil en jij toch wel geraakt, onzeker en onderdanig blijft. Als je hem zegt iets te doen, doe dat dan ook direct, anders moet je het niet zeggen. Daarmee vererger je de situatie alleen maar. Ik hoop dat je stappen gaat zetten en hem zijn macht over je, waar mogelijk, afneemt. Heel veel sterkte gewenst!

maandag 27 juli 2020 om 01:42
Verhuizing doe je niet zomaar. Als je bekend bent met de politie en instanties krijg je hulp hierbij om dit goed te regelen. Hier is veel ervaring mee maar daar ga ik hier niks over schrijven op een openbaar forum.
Je kunt natuurlijk ook je meubels achterlaten en alles op hem verhalen dmv dossier opbouw.
Politie en de organisaties hebben echt goede tips hiervoor. Wees niet bang dat hij de verhuiswagen achtervolgt.
Meubels zijn vervangbaar. Geluk gemoedsrust en je leven niet in angst en onrust leven niet.
Sommige mensen gaan naar een blijf van me huis huis of iets vergelijkbaars om geheim te wonen. En niet alleen.
Besef ook wat het met je kinderen doet.
Als hij werk heeft dan is hij ook niet 24/7 jou in de gaten aan het houden en hij slaapt ook.
Je kunt natuurlijk ook je meubels achterlaten en alles op hem verhalen dmv dossier opbouw.
Politie en de organisaties hebben echt goede tips hiervoor. Wees niet bang dat hij de verhuiswagen achtervolgt.
Meubels zijn vervangbaar. Geluk gemoedsrust en je leven niet in angst en onrust leven niet.
Sommige mensen gaan naar een blijf van me huis huis of iets vergelijkbaars om geheim te wonen. En niet alleen.
Besef ook wat het met je kinderen doet.
Als hij werk heeft dan is hij ook niet 24/7 jou in de gaten aan het houden en hij slaapt ook.
maandag 27 juli 2020 om 15:32
Koffiehagedis schreef: ↑26-07-2020 09:23Doe wat je zegt te doen TO. Als je zegt aangifte te gaan doen bij nog een bericht van hem, terwijl je voor jezelf die keuze nog helemaal niet gemaakt hebt, laat je vooral je zwakte, onmacht en angst zien en hoeveel ruimte hij in kan nemen. Hij had met zijn pesterige 'wel aangifte doen he' dus gelijk dat je maar wat zegt in de hoop dat hij stopt, en hij weinig te vrezen heeft. Je bevestigt hem daarmee alleen maar in zijn wetenschap dat hij kan doen wat hij wil en jij toch wel geraakt, onzeker en onderdanig blijft. Als je hem zegt iets te doen, doe dat dan ook direct, anders moet je het niet zeggen. Daarmee vererger je de situatie alleen maar. Ik hoop dat je stappen gaat zetten en hem zijn macht over je, waar mogelijk, afneemt. Heel veel sterkte gewenst!
Mee eens. Je maakt je positie alleen maar zwakker zo, tijd om hulp in te schakelen.