Zwanger worden zomer 2020 (mei, juni, juli, aug -> 2e top
donderdag 23 april 2020 om 17:26
Hopelijk zijn er veel dames die willen aansluiten! Over mezelf:
Ik ben 33 jaar en mijn vriend heeft afgelopen week aangegeven dat hij er graag voor wil gaan. Ik vind het superspannend en hoop zo erg dat het lukt. En uberhaupt al blij dat ik zo'n topic kan openen, dus hopelijk komen er heel veel meer dames bij. Geef het aan en ik zet je er ook bij in de tabel.
Ik lees al lange tijd mee op het forum, had al veel eerder moeder willen worden. Maar ik had geen partner, dus dat ging niet. Op mijn 30e was ik nog vrijgezel en heb ik zelfs alle topics over een kind in je uppie op dit forum doorgenomen. Ik overwoog dat serieus.
Maar kort na mijn 30e verjaardag kwam ik ineens mijn huidige vriend tegen en nu 3 jaar verder voelen we ons goed om een poging te wagen!
We willen 1 juni stoppen met de pil. We doen dat nog niet nu omdat ik nog heel mei nachtdiensten heb in het ziekenhuis waar ik werk. Dus als ik daar klaar mee ben gooi ik mn pilstrip weg!
Zwanger!
-Janna-
Sue88
Chayen-93 uitgerekend 08.02.2021
RosieinZwitserland uitgerekend 27.02.2021
Helmgras31
Nijn5
Dem89 uitgerekend 05.04.2021
Madeliefje227 uitgerekend 01.05.2021
Lem-86
Schuimblusser
Miriammm
Sophie-3
Ik ben 33 jaar en mijn vriend heeft afgelopen week aangegeven dat hij er graag voor wil gaan. Ik vind het superspannend en hoop zo erg dat het lukt. En uberhaupt al blij dat ik zo'n topic kan openen, dus hopelijk komen er heel veel meer dames bij. Geef het aan en ik zet je er ook bij in de tabel.
Ik lees al lange tijd mee op het forum, had al veel eerder moeder willen worden. Maar ik had geen partner, dus dat ging niet. Op mijn 30e was ik nog vrijgezel en heb ik zelfs alle topics over een kind in je uppie op dit forum doorgenomen. Ik overwoog dat serieus.
Maar kort na mijn 30e verjaardag kwam ik ineens mijn huidige vriend tegen en nu 3 jaar verder voelen we ons goed om een poging te wagen!
We willen 1 juni stoppen met de pil. We doen dat nog niet nu omdat ik nog heel mei nachtdiensten heb in het ziekenhuis waar ik werk. Dus als ik daar klaar mee ben gooi ik mn pilstrip weg!
Naam | Leeftijd (V/M) | Hoeveelste kindje | Ronde/starten in | NOD | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|
-April- | 33/36 | 1e | Ronde 5 | 13 november | Missed abortion in ronde 3 |
Schuimblusser | 26/32 | 2e | Ronde 3 | 20 september | ![]() |
Miriammm | 30 | 1e | Ronde 3 | 20 september | ![]() |
Nijn5 | 35 | 2e | Ronde 2 | 6 juli | ![]() |
RosieinZwitserland | 28 | 1e | Ronde 2 | 21 juni | ![]() |
_Mathilde_ | 35 | 3e | Ronde 5 | 22 september | |
Chayen93 | 27 | 1e | Ronde 2 | 2 juni | ![]() |
-Janna- | 35 | 2e | Ronde 1 | ? | ![]() |
Sophie-3 | 26/31 | 1e | Ronde 2 | ![]() | |
Madeliefje227 | 28/28 | 1e | Ronde 3 | 22 augustus | ![]() |
DEM89 | 31/39 | 2e | Ronde 3 | 27 juli | ![]() |
SueSylvester87 | 31/32 | 1e | Ronde 4 | 10 november | |
Luuntje19419 | 31/27 | 1e | Ronde 3 | ? | |
Helmgras31 | 31/39 | 3e | Ronde 1 | 20 juni | ![]() |
Hybris | 30/31 | 1e | Ronde 4 | 21 september | |
Lem86 | 34/30 | 2e | Ronde 3 | 30 augustus | ![]() |
Juni-86 | 34 | 1e | Ronde 1 | ? |

-Janna-
Sue88
Chayen-93 uitgerekend 08.02.2021
RosieinZwitserland uitgerekend 27.02.2021
Helmgras31
Nijn5
Dem89 uitgerekend 05.04.2021
Madeliefje227 uitgerekend 01.05.2021
Lem-86
Schuimblusser
Miriammm
Sophie-3
-april- wijzigde dit bericht op 21-10-2020 22:57
39.15% gewijzigd
zondag 26 juli 2020 om 19:48
Madeliefje balen van je menstruatie joh, maar inderdaad, nieuwe ronde nieuwe kansen! Fijn om te lezen dat je de moed erin houdt
DEM89 Hartstikke gefeliciteerd in meerdere opzichten! Met je zwangerschap, met je verjaardag en ook alvast met de 1e verjaardag van je dochter. Prachtig, het is je gegund na die zure miskraam. Mooie test had je
Miriammm Ik denk aan je, dit is een nare maand zo, voor jou. Hopelijk krijg je na een mindere maand het beste cadeau. Zo is het bij mij ook gegaan
Chayen, nog gecondoleerd met je oma. Maar fijn dat alles goed gaat met de zwangerschap. Mag ik weten aan welk onderzoek je meedeed? (Ik zal je ff een prive bericht sturen). Ik kom ook uit de regio Rotterdam dus ik heb interesse!
Mathilde jij dikke toi toi toi voor je NOD komende week
Schuimblusser Sorry, ik heb de tabel voor je aangepast. Ronde 2 dus
Nijn Hoe reageerden je schoonouders op je aankondiging? Hihi leuk. Even kijken of ik ook ideetjes kan opdoen om het te vertellen. Ik weet niet of je ooit hebt gemeld hoe oud je dochtertje is (sorry als ik dat heb gemist), maar begrijpt ze er wat van?
Hybris Jouw NOD is ook al bijna! Je schreef dat je je helemaal niet zwanger voelde. Ik voel ook helemaal niks. Niet voor de testen en niet na de testen haha. Alleen buikpijn gehad. Dus wie weet is dat bij jou ook! Het zegt allemaal niet zo veel.
Hier Ik ben zwanger
Een moeilijk weekend vol broek-loeren achter de rug. Dat tuur-streepje van eergister was er wel echt, maar stelde niets voor. Ik was telkens bevreesd om ongesteld te worden, dat zou me zeker even van mijn stuk brengen. En dan was ik ook nog eens het hele weekend niet thuis. Vriend wilde bewijs, dus ik heb 1 (peper)dure clear blue test met weken-indicator gekocht.
Vandaag nog steeds geen bloed dus samen met hem een nieuwe test gedaan en de streep was veel dikker dan eergister! En niet eens met ochtendurine. Daar die clear blue meteen achteraan en die gaf Zwanger 2-3 weken aan! Terwijl mijn positieve ovulatietest pas 16 dagen terug was, dus toen was het ei nog niet eens gesprongen. Dus volgens mij is het HCG goed opgelopen.
Ik ben heel dankbaar dat ik dit zo mag meemaken en dat na 3 rondes. Ik weet dat dat niet altijd vanzelfsprekend is. Ik heb me ook iets onzeker gevoeld over mijn leeftijd voor een 1e kind en ik heb ook een schildklieraandoening. Dus ik ben blij en opgelucht. Natuurlijk kan het nog misgaan, maar ik weet nu in ieder geval dat mijn lichaam het in principe kan. Als het misgaat ga ik janken en daarna gewoon weer opnieuw beginnen. Maar als deze blijft zitten ga ik mn best moeten doen om hem/haar niet op mijn eigen verjaardag te krijgen hahaha. Dat gaat sowieso wsch in dezelfde week zijn
DEM ik vind het superleuk dat ik samen met jou ga schrijven in het "uitgerekend april 2021" topic. Ik kon het niet laten om daar al te gluren. Ik zag jou daar ook al.
DEM89 Hartstikke gefeliciteerd in meerdere opzichten! Met je zwangerschap, met je verjaardag en ook alvast met de 1e verjaardag van je dochter. Prachtig, het is je gegund na die zure miskraam. Mooie test had je
Miriammm Ik denk aan je, dit is een nare maand zo, voor jou. Hopelijk krijg je na een mindere maand het beste cadeau. Zo is het bij mij ook gegaan
Chayen, nog gecondoleerd met je oma. Maar fijn dat alles goed gaat met de zwangerschap. Mag ik weten aan welk onderzoek je meedeed? (Ik zal je ff een prive bericht sturen). Ik kom ook uit de regio Rotterdam dus ik heb interesse!
Mathilde jij dikke toi toi toi voor je NOD komende week
Schuimblusser Sorry, ik heb de tabel voor je aangepast. Ronde 2 dus
Nijn Hoe reageerden je schoonouders op je aankondiging? Hihi leuk. Even kijken of ik ook ideetjes kan opdoen om het te vertellen. Ik weet niet of je ooit hebt gemeld hoe oud je dochtertje is (sorry als ik dat heb gemist), maar begrijpt ze er wat van?
Hybris Jouw NOD is ook al bijna! Je schreef dat je je helemaal niet zwanger voelde. Ik voel ook helemaal niks. Niet voor de testen en niet na de testen haha. Alleen buikpijn gehad. Dus wie weet is dat bij jou ook! Het zegt allemaal niet zo veel.
Hier Ik ben zwanger

Een moeilijk weekend vol broek-loeren achter de rug. Dat tuur-streepje van eergister was er wel echt, maar stelde niets voor. Ik was telkens bevreesd om ongesteld te worden, dat zou me zeker even van mijn stuk brengen. En dan was ik ook nog eens het hele weekend niet thuis. Vriend wilde bewijs, dus ik heb 1 (peper)dure clear blue test met weken-indicator gekocht.
Vandaag nog steeds geen bloed dus samen met hem een nieuwe test gedaan en de streep was veel dikker dan eergister! En niet eens met ochtendurine. Daar die clear blue meteen achteraan en die gaf Zwanger 2-3 weken aan! Terwijl mijn positieve ovulatietest pas 16 dagen terug was, dus toen was het ei nog niet eens gesprongen. Dus volgens mij is het HCG goed opgelopen.
Ik ben heel dankbaar dat ik dit zo mag meemaken en dat na 3 rondes. Ik weet dat dat niet altijd vanzelfsprekend is. Ik heb me ook iets onzeker gevoeld over mijn leeftijd voor een 1e kind en ik heb ook een schildklieraandoening. Dus ik ben blij en opgelucht. Natuurlijk kan het nog misgaan, maar ik weet nu in ieder geval dat mijn lichaam het in principe kan. Als het misgaat ga ik janken en daarna gewoon weer opnieuw beginnen. Maar als deze blijft zitten ga ik mn best moeten doen om hem/haar niet op mijn eigen verjaardag te krijgen hahaha. Dat gaat sowieso wsch in dezelfde week zijn
DEM ik vind het superleuk dat ik samen met jou ga schrijven in het "uitgerekend april 2021" topic. Ik kon het niet laten om daar al te gluren. Ik zag jou daar ook al.
zondag 26 juli 2020 om 19:53
Jaaaa gefeliciteerd April! Ja, sluit gezellig aan!! Als je nu uitgaat van de eerste dag van je laatste menstruatie, wanneer zou je dan uitgerekend zijn?
Miriammm, die van sensitest kreeg ik maar een heeeel licht streepje donderdag. Nu is hij wel iets opgelopen, maar die van Kruidvat en action zijn veel feller en duidelijker.
Miriammm, die van sensitest kreeg ik maar een heeeel licht streepje donderdag. Nu is hij wel iets opgelopen, maar die van Kruidvat en action zijn veel feller en duidelijker.
zondag 26 juli 2020 om 20:07
Balen Madeliefje! Gelukkig weet je inderdaad dat het kan!
Waaah April! Gefeliciteerd!!!!! Nee joh, dit komt gewoon goed! En tnx voor de toitoitoi.
Hier lekker op vakantie. Ben er niet zo erg mee bezig en eigenlijk wil ik dat wel zo houden. Ik wens iedereen die nog wacht op die zo gewenste zwangerschap superveel succes en geluk toe! X
Waaah April! Gefeliciteerd!!!!! Nee joh, dit komt gewoon goed! En tnx voor de toitoitoi.
Hier lekker op vakantie. Ben er niet zo erg mee bezig en eigenlijk wil ik dat wel zo houden. Ik wens iedereen die nog wacht op die zo gewenste zwangerschap superveel succes en geluk toe! X
zondag 26 juli 2020 om 21:23
Ik spiek en reageer eventjes snel: Gefeliciteeeeeeeeerd April!!!

super leuk voor jullie en wat een mooie reactie. Het gaat helemaal goedkomen. Probeer er lekker van te gaan genieten saampjes 
Ik doe mee met Generation R van het EMC! Het onderzoek is voor vrouwen met kinderwens/zwangerschap die echt in Rotterdam wonen, dus dat is de enige eis die zij stellen. Je mag zeker een berichtje sturen als je meer info wil.
Ik doe mee met Generation R van het EMC! Het onderzoek is voor vrouwen met kinderwens/zwangerschap die echt in Rotterdam wonen, dus dat is de enige eis die zij stellen. Je mag zeker een berichtje sturen als je meer info wil.
zondag 26 juli 2020 om 21:35
zondag 26 juli 2020 om 23:02
Dat snap ik hoor lieverd en dat gevoel mag er ook echt zijn. Ik had dat ook wel een beetje bij alle dames (inclusief jij) die met 1 ronde raak testten!Madeliefje227 schreef: ↑26-07-2020 21:03Super April gefeliciteerd!![]()
Ben wel een beetje jaloers, dat is al de tweede zwangerschap waar ik over hoor vandaag. Maar ook heel blij voor alle zwangere dames hoor!![]()
Uiteindelijk zitten we allemaal in hetzelfde schuitje dus je bent blij maar voelt het ook knagen als jij nog met lege handen staat. Dat herken ik ook.
Toch weet ik zeker dat jij ook aan de beurt gaat komen, je bent ook al een keer zwanger geweest! En ik duim met je mee dat het een beetje snel is.
Eergister kwam ik dus totaal gestressed op t werk na die tuur-streep en toen kreeg ik meteen 2 zwangerschapsaankondigingen van 2 vriendinnen op mijn neus (beiden net de >12 weken gepasseerd en zwaaien met een echoplaatje. En allebei niets verteld hiervoor, ik wist niet eens dat ze aan het proberen waren). Daarna liep ik bij mijn baas binnen, die zei: leuk he.
Voor ik het wist gooide ik eruit: Ik had ook een streep vanochtend!
Hij: huh????
ik: ehm.... misschien, hij was een beetje vaag.
Dat was het meest genante gesprek van de dag en ik heb dus mn tuur-streep er al meteen uitgeflapt bij mijn baas. Omdat ik er ook zo graag bij wil(de) horen.
zondag 26 juli 2020 om 23:02
Haaa, ik woon in Rotterdam dus dat komt goedChayen93 schreef: ↑26-07-2020 21:23Ik spiek en reageer eventjes snel: Gefeliciteeeeeeeeerd April!!!super leuk voor jullie en wat een mooie reactie. Het gaat helemaal goedkomen. Probeer er lekker van te gaan genieten saampjes
maandag 27 juli 2020 om 08:04
april gefeliciteerd
super goed nieuws, geniet ervan!
Ik ben dus vorige week gewoon ongesteld geworden, nu zou ik rond 5 augustus m'n eisprong hebben en dan zou ik rond 22.08 weer of niet ongesteld moeten worden. We zullen wel zien! We hebben besloten ook wat meer te genieten dus nemen 1x in de 14 dagen 1,5 dag vrij, (nu werken we altijd 7dagen pw) gaan volgende week een nachtje naar Leipzig, is maar 2 uurtjes hiervandaan en eind augustus 2 nachten naar Praag, is ook maar 2 uur rijden.
Succes allemaal met sporten!
Ik ben dus vorige week gewoon ongesteld geworden, nu zou ik rond 5 augustus m'n eisprong hebben en dan zou ik rond 22.08 weer of niet ongesteld moeten worden. We zullen wel zien! We hebben besloten ook wat meer te genieten dus nemen 1x in de 14 dagen 1,5 dag vrij, (nu werken we altijd 7dagen pw) gaan volgende week een nachtje naar Leipzig, is maar 2 uurtjes hiervandaan en eind augustus 2 nachten naar Praag, is ook maar 2 uur rijden.
Succes allemaal met sporten!
maandag 27 juli 2020 om 09:42
Ik had net wat lichtroze verlies met afvegen, maar ik denk dat dat de aankondiging van mijn menstruatie is. Ik heb dat namelijk altijd van tevoren en zit nu op dag 20 van mijn cyclus die altijd 23 -27 dagen duurt. Vorige keer duurde hij ook 23 dagen en had ik dit op dag 21 of 22.
Maar het is nu ook pas 7 dagen na mijn innesteling, dus nu maak ik me druk dat mijn luteale fase misschien te kort is. Vorige keer werd ik na 10 dagen ongesteld, maar had ik dus na 8 dagen roze verlies en nu al na 7..
Maar het is nu ook pas 7 dagen na mijn innesteling, dus nu maak ik me druk dat mijn luteale fase misschien te kort is. Vorige keer werd ik na 10 dagen ongesteld, maar had ik dus na 8 dagen roze verlies en nu al na 7..
maandag 27 juli 2020 om 11:29
April hilarisch! Ben wel benieuwd hoe je baas reageerde.
Luuntje fijn wat meer vrije tijd, geniet ervan! En ook veel succes met sporten.
Hybris vervelend die onduidelijkheid. Soms zou ik willen dat we gewoon een klokje hadden waar onze lichaamsprocessen op stonden, dan was o.a. zwanger worden ook zo veel makkelijker.
Luuntje fijn wat meer vrije tijd, geniet ervan! En ook veel succes met sporten.
Hybris vervelend die onduidelijkheid. Soms zou ik willen dat we gewoon een klokje hadden waar onze lichaamsprocessen op stonden, dan was o.a. zwanger worden ook zo veel makkelijker.
dinsdag 28 juli 2020 om 10:51
april van harte gefeliciteerd. Hoe reageerde je baas eigenlijk?
luuntje veel plezier volgende week.
dem gefeliciteerd
madeliefje positief door naar de volgende ronde
miriamm spannend deze week. Succes met wachten.
mathilde ik ben ook niet zo n babymoeder. Soms denk ik wel waarom begin ik er ook alweer aan?
maar de babytijd is ook weer heel speciaal. En het cliche is waar. Gaat sneller voorbij dan je denkt.
schuimblusser balen van jullie vakantie. Al iets daarover gehoord?
Hier vorige week mijn vruchtbare week gehad ga ik vanuit. Doe geen ovulatietesten en ook geen vruchtbaar slijm gezien. Dus zeker weten doe ik het niet. Nog een week wachten....
Heb ik ook een dilemma.. leuke vacture gezien op werk. Hogere functie, uitdagender werk. Maar wel een interne opleiding van bijna 2 jaar. Je kan reageren tot eind augustus.
Zwanger worden kan dan pas aan het tegen het einde van de opleiding aan. Dus dan zou er sowieso 4 jaar tussen mijn kinderen zitten. En ben ik 37.
Er solliciteren veel mensen dus sowieso niet zeker of je de baan krijgt...
Heb nog wel een maandje om er over na te denken.

luuntje veel plezier volgende week.
dem gefeliciteerd

madeliefje positief door naar de volgende ronde
miriamm spannend deze week. Succes met wachten.
mathilde ik ben ook niet zo n babymoeder. Soms denk ik wel waarom begin ik er ook alweer aan?

schuimblusser balen van jullie vakantie. Al iets daarover gehoord?
Hier vorige week mijn vruchtbare week gehad ga ik vanuit. Doe geen ovulatietesten en ook geen vruchtbaar slijm gezien. Dus zeker weten doe ik het niet. Nog een week wachten....
Heb ik ook een dilemma.. leuke vacture gezien op werk. Hogere functie, uitdagender werk. Maar wel een interne opleiding van bijna 2 jaar. Je kan reageren tot eind augustus.
Zwanger worden kan dan pas aan het tegen het einde van de opleiding aan. Dus dan zou er sowieso 4 jaar tussen mijn kinderen zitten. En ben ik 37.
Er solliciteren veel mensen dus sowieso niet zeker of je de baan krijgt...
Heb nog wel een maandje om er over na te denken.
dinsdag 28 juli 2020 om 11:15
Lem, als ik 1 ding heb geleerd is dat je je nooit moet laten weerhouden door een kinderwens. Echt: als je die baan graag wil, echt doen!!! Ik heb in de tijd dat ik eindeloos op zwangerschap nr 1 zat te wachten best wat gelaten en dat vind ik nog steeds eeuwig zonde. Daardoor kwam ik er tijdens die zwangerschap pas achter dat ik eigenlijk niet meer op mijn plek zat bij mijn toenmalige baan. Ben toen na mijn verlof direct gaan solliciteren, maar had dat echt eerder moeten doen.
En dikke shit Schuimblusser! Kan me zo voorstellen dat je naar die vakantie uitkeek na al die drukte met verbouwen, werk en kind...
En dikke shit Schuimblusser! Kan me zo voorstellen dat je naar die vakantie uitkeek na al die drukte met verbouwen, werk en kind...

dinsdag 28 juli 2020 om 14:31
Ik ben nu 17 weken zwanger en het gaat goed! Eindelijk niet meer misselijk en ik voel me eigenlijk eindelijk weer normaal. Merk nu niks van de zwangerschap. Placenta zit aan de voorkant, waardoor ik nauwelijks wat voel, dat is wel jammer. Had tijdje terug een pretecho en we krijgen nog een dochter_Mathilde_ schreef: ↑28-07-2020 11:18Hoe gaat het trouwens nu met de zwangeren? Hoe ver zijn jullie nu, echo's gepland/gehad, hoe voelen jullie je, nog leuke reacties van de omgeving/familie on te delen?![]()

dinsdag 28 juli 2020 om 15:10
Wat leuk Janna! Fijn dag je je nu weer beter voelt.
En wat heerlijk, een meisje
Hier probeer ik trouwens het testen nog eventjes uit te stellen. Tweeledig : meer kans op niet vals-negatief als ik te vroeg test én ik heb morgenmiddag een tweede ronde sollicitatiegesprek. Stel dat ik morgenochtend positief test, heb ik daar vast geen focus voor
En wat heerlijk, een meisje

Hier probeer ik trouwens het testen nog eventjes uit te stellen. Tweeledig : meer kans op niet vals-negatief als ik te vroeg test én ik heb morgenmiddag een tweede ronde sollicitatiegesprek. Stel dat ik morgenochtend positief test, heb ik daar vast geen focus voor

miriammm wijzigde dit bericht op 28-07-2020 15:13
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
59.41% gewijzigd
dinsdag 28 juli 2020 om 16:38
Ik ben gisteren weer in het ziekenhuis geweest voor het onderzoek!
Alles gaat goed en ben weer 2 dagen vooruit gezet
Dus toch weer 8 februari ipv 10 februari. En ons kleintje is dus de 12 weken gepasseerd 

Gisteren wel super kut geslapen (3 uurtjes maar, vanwege maagzuur) en heb alles eruit gekotst! Maar dat neem ik enorm voor lief.
Donderdag termijnecho
Komende dagen gaan we wat familieleden af! Zaterdag hebben wij 2 bbq’s met vrienden en mag het wereldkundig gemaakt worden
Janna Wat leuk dat jullie een meisje krijgen! En fijn dat het goed gaat!
17 weken alweer... onbewust gaat het toch wel snel!
Miriammm super knap dat je er zo rustig onder bent. Veel succes met de sollicitatie!
Lem ik sluit mij aan bij bovenstaande! Zou jullie kinderwens niet opzij zetten
Hoe gaat het met Dem en April? Zijn de eerste symptomen al aanwezig?
Alles gaat goed en ben weer 2 dagen vooruit gezet
Gisteren wel super kut geslapen (3 uurtjes maar, vanwege maagzuur) en heb alles eruit gekotst! Maar dat neem ik enorm voor lief.
Donderdag termijnecho
Komende dagen gaan we wat familieleden af! Zaterdag hebben wij 2 bbq’s met vrienden en mag het wereldkundig gemaakt worden
Janna Wat leuk dat jullie een meisje krijgen! En fijn dat het goed gaat!
17 weken alweer... onbewust gaat het toch wel snel!
Miriammm super knap dat je er zo rustig onder bent. Veel succes met de sollicitatie!
Lem ik sluit mij aan bij bovenstaande! Zou jullie kinderwens niet opzij zetten
Hoe gaat het met Dem en April? Zijn de eerste symptomen al aanwezig?
chayen93 wijzigde dit bericht op 28-07-2020 18:10
27.27% gewijzigd

dinsdag 28 juli 2020 om 17:59
Beste dames,
Ik herhaal mezelf nog maar even, pas de OP aan of ik ga maatregelen nemen.
Het is hier absoluut niet de bedoeling om een besloten groepje te creëeren met een maximaal aantal deelneemsters in het topic en/of de tabel in de OP. Dit is een openbaar forum en voor iedereen toegankelijk. Ik zou daarom graag zien dat de OP wordt aangepast om verwarring hierover te voorkomen.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Ik herhaal mezelf nog maar even, pas de OP aan of ik ga maatregelen nemen.
Het is hier absoluut niet de bedoeling om een besloten groepje te creëeren met een maximaal aantal deelneemsters in het topic en/of de tabel in de OP. Dit is een openbaar forum en voor iedereen toegankelijk. Ik zou daarom graag zien dat de OP wordt aangepast om verwarring hierover te voorkomen.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
dinsdag 28 juli 2020 om 18:09
Lieve Dem en April, wat mega leuk en fijn voor jullie! Gefeliciteerd! Ik ben nu ook wel benieuwd hoe je baas reageerde haha. Hoe voelen jullie je?
Miriammm bij jou klinkt het ook hoopgevend! Ik blijf voor je duimen.
Fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat Rosie, Chayen en Janna. Klein beetje confronterend ook, maar ben vooral ook blij voor jullie! Chayen en April; ik kom trouwens ook uit de regio Rotterdam, maar woon nét niet dichtbij genoeg voor Gen next. Wel erg toevallig
.
Ik reageer nog even op jullie vragen over de miskraam. We hebben met 8 weken een goede echo gehad bij de verloskundige. Bij ruim 10 weken kwamen we in het ziekenhuis voor de intake voor verdere onderzoeken. Daar bleek dus dat het hartje gestopt was met kloppen en de groei was gestopt rond 9 weken. Na even afwachten toch besloten te starten met medicatie voor het opwekken, maar na 3 keer medicatie was de miskraam nog niet volledig en was er nog een groot restweefsel te zien. Door vermoeden van infectie heb ik vorige week toch ook nog een curettage gehad. Dus hoe het nu gaat... lichamelijk oké en mentaal krijg ik nu de ruimte om het te verwerken. Opnieuw zwanger worden weet ik nog even niet, maar zodra ik daar ruimte voor voel gaan we er weer voor. Uiteindelijk komt het goed
.
April wil je bij de opmerkingen in de tabel mijn missed abortion juli 2020 erbij zetten? NOD weet ik inderdaad nog niet. Begin ik nu eigenlijk weer in ronde 1? Of wordt de eerstvolgende poging ronde 2? Weet nog niet zo goed hoe dit werkt haha.
Heel verhaal, maar fijn om even van me af te kunnen schrijven.
Miriammm bij jou klinkt het ook hoopgevend! Ik blijf voor je duimen.
Fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat Rosie, Chayen en Janna. Klein beetje confronterend ook, maar ben vooral ook blij voor jullie! Chayen en April; ik kom trouwens ook uit de regio Rotterdam, maar woon nét niet dichtbij genoeg voor Gen next. Wel erg toevallig

Ik reageer nog even op jullie vragen over de miskraam. We hebben met 8 weken een goede echo gehad bij de verloskundige. Bij ruim 10 weken kwamen we in het ziekenhuis voor de intake voor verdere onderzoeken. Daar bleek dus dat het hartje gestopt was met kloppen en de groei was gestopt rond 9 weken. Na even afwachten toch besloten te starten met medicatie voor het opwekken, maar na 3 keer medicatie was de miskraam nog niet volledig en was er nog een groot restweefsel te zien. Door vermoeden van infectie heb ik vorige week toch ook nog een curettage gehad. Dus hoe het nu gaat... lichamelijk oké en mentaal krijg ik nu de ruimte om het te verwerken. Opnieuw zwanger worden weet ik nog even niet, maar zodra ik daar ruimte voor voel gaan we er weer voor. Uiteindelijk komt het goed

April wil je bij de opmerkingen in de tabel mijn missed abortion juli 2020 erbij zetten? NOD weet ik inderdaad nog niet. Begin ik nu eigenlijk weer in ronde 1? Of wordt de eerstvolgende poging ronde 2? Weet nog niet zo goed hoe dit werkt haha.
Heel verhaal, maar fijn om even van me af te kunnen schrijven.
dinsdag 28 juli 2020 om 18:45
Sophie Wat fijn om van je te horen en dapper dat je schrijft!
Wat een nasleep heb je gehad zeg, tot aan die verschillende keren medicatie en die infectie toe... Mag ik vragen of het te maken kan hebben gehad met de chromosoomafwijking waar je eerder over schreef?
Zeker toevallig dat jij ook uit regio Rotterdam komt! Was je toevallig ook al op de hoogte van het onderzoek?
Ik hoop voor je dat je het mentaal een plekje kan geven en dat de fysieke klachten snel mogen stoppen. Schrijf ook vooral
Het is niet eerlijk dat dit jou is overkomen en geen enkele aanstaande mama verdient dit.
Ik tel elke dag ook mijn zegeningen, dat ik al zo “ver” ben gekomen... en dat het zo vlug is gegaan. Niet alleen op het forum vervelende dingen gelezen, maar ook in eigen omgeving vervelende dingen gehoord. Soms ben ik nog enorm bang. Kan er nu pas echt van genieten en dat gaat na komend weekend hopelijk wat meer komen (wanneer we het hebben verteld). En ik mezelf wel 100x voor mijn kop slaan als ik per ongeluk weer iets verkeerds heb gegeten. Heb mijn kleintje al toegesproken dat ik geen perfecte mama wordt
maar wel mijn best doe!
Sorry... lang verhaal!
Wat een nasleep heb je gehad zeg, tot aan die verschillende keren medicatie en die infectie toe... Mag ik vragen of het te maken kan hebben gehad met de chromosoomafwijking waar je eerder over schreef?
Zeker toevallig dat jij ook uit regio Rotterdam komt! Was je toevallig ook al op de hoogte van het onderzoek?
Ik hoop voor je dat je het mentaal een plekje kan geven en dat de fysieke klachten snel mogen stoppen. Schrijf ook vooral
Ik tel elke dag ook mijn zegeningen, dat ik al zo “ver” ben gekomen... en dat het zo vlug is gegaan. Niet alleen op het forum vervelende dingen gelezen, maar ook in eigen omgeving vervelende dingen gehoord. Soms ben ik nog enorm bang. Kan er nu pas echt van genieten en dat gaat na komend weekend hopelijk wat meer komen (wanneer we het hebben verteld). En ik mezelf wel 100x voor mijn kop slaan als ik per ongeluk weer iets verkeerds heb gegeten. Heb mijn kleintje al toegesproken dat ik geen perfecte mama wordt
Sorry... lang verhaal!