2 kleintjes en bruiloft in ver oord
maandag 27 juli 2020 om 07:36
Hoi allemaal,
Ben even benieuwd naar jullie mening. Ik had het gistervond met een zwangere vriendin over een lastige kwestie. Haar schoonzus en zwager zouden dit jaar trouwen in een ver oord. Door corona hebben ze dit uitgesteld naar volgend jaar. Vriendin heeft al een kindje van nu 1,5 jaar oud en de tweede zal als zij gaan trouwen zo'n 6 maanden oud zijn.
Ze ziet het totaal niet zitten om een eind (zo'n 12 uren enkele reis) te vliegen met 2 kleine kinderen. Zeker niet met een baby van 6 maanden oud. Daarbij komt dat ze helemaal niet zo close is met schoonzus en zwager maar ze vindt ook dat ze het niet kan maken om niet te komen opdagen.
Haar vriend wil het liefst met hun hele gezin gaan maar begrijpt dat ze dit niet fijn vindt. Hij is ook bereid alleen te gaan, echter zegt hij ook dat het de relatie met zijn zus en zwager geen goed zal doen.
Ik snap haar wel, ik heb 1 kind van 10 maanden maar een aantal maanden geleden had ik het ook niet zien zitten met zo'n kleintje, laat staan als je er 2 hebt. Ik wist verder ook niet wat ik moest adviseren. Daarom ben ik benieuwd naar jullie mening.
Het is met corona natuurlijk nog maar de vraag of het volgend jaar dan wel door kan gaan. Wat zouden jullie beslissen?
Ben even benieuwd naar jullie mening. Ik had het gistervond met een zwangere vriendin over een lastige kwestie. Haar schoonzus en zwager zouden dit jaar trouwen in een ver oord. Door corona hebben ze dit uitgesteld naar volgend jaar. Vriendin heeft al een kindje van nu 1,5 jaar oud en de tweede zal als zij gaan trouwen zo'n 6 maanden oud zijn.
Ze ziet het totaal niet zitten om een eind (zo'n 12 uren enkele reis) te vliegen met 2 kleine kinderen. Zeker niet met een baby van 6 maanden oud. Daarbij komt dat ze helemaal niet zo close is met schoonzus en zwager maar ze vindt ook dat ze het niet kan maken om niet te komen opdagen.
Haar vriend wil het liefst met hun hele gezin gaan maar begrijpt dat ze dit niet fijn vindt. Hij is ook bereid alleen te gaan, echter zegt hij ook dat het de relatie met zijn zus en zwager geen goed zal doen.
Ik snap haar wel, ik heb 1 kind van 10 maanden maar een aantal maanden geleden had ik het ook niet zien zitten met zo'n kleintje, laat staan als je er 2 hebt. Ik wist verder ook niet wat ik moest adviseren. Daarom ben ik benieuwd naar jullie mening.
Het is met corona natuurlijk nog maar de vraag of het volgend jaar dan wel door kan gaan. Wat zouden jullie beslissen?

maandag 27 juli 2020 om 07:41
Tja, je kunt niet verwachten dat iemand zomaar even een xx bedrag aan geld uitgeeft omdat zij zo nodig moeten trouwen in een ver oord. Dat ze dat willen is prima, maar ga dan niet verwachten dat iedereen daar bij zal zijn.
Nog afgezien van Corona. Dus nee, ik zou het niet doen.
Laat ze daar trouwen en hier een feestje houden.

maandag 27 juli 2020 om 07:45
Het geld wordt nergens als argument gebruikt.Blijenvrij schreef: ↑27-07-2020 07:41Tja, je kunt niet verwachten dat iemand zomaar even een xx bedrag aan geld uitgeeft omdat zij zo nodig moeten trouwen in een ver oord. Dat ze dat willen is prima, maar ga dan niet verwachten dat iedereen daar bij zal zijn.
De schoonzus heeft geen zin.
Die bruiloft duurt een dag. Rest van de reis: vakantie!
Chocolade, altijd goed!
maandag 27 juli 2020 om 07:46
Dan leggen jullie uit aan (schoon)zus en zwager dat dat met 2 kleine kinderen die na 12 uur vliegen waarschijnlijk jengelig zijn van een jetlag en moeten wennen aan het andere klimaat, geen doen is. En dat 12 uur een kind op schoot in het vliegtuig niet fijn is, of je moet oudste kind een extra stoel geven met extra kosten.
Dat man heel graag heen gaat, dat je na terugkomst snel komt kijken naar de film en de foto’s en dat je hoopt dat ze een fantastische dag/tijd hebben in den verre.
En misschien hopen ze trouwens wel dat jullie zonder kinderen komen?
Dat man heel graag heen gaat, dat je na terugkomst snel komt kijken naar de film en de foto’s en dat je hoopt dat ze een fantastische dag/tijd hebben in den verre.
En misschien hopen ze trouwens wel dat jullie zonder kinderen komen?
himalaya wijzigde dit bericht op 27-07-2020 07:47
12.89% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

maandag 27 juli 2020 om 07:47
Ze hoeft nu nog niet te beslissen. Man kan alvast een ticket kopen zodra dat kan.
Vriendin kan er last minute nog één kopen als zij en haar man het idee hebben dat de kinderen zonder problemen bij bijvoorbeeld opa en opa kunnen blijven voor een week. Gaat dat drama worden met de kinderen (je weet nu echt nog niet hoe dat over een jaar is), dan blijft ze thuis.
Zulke kleintjes meenemen zou ik niet doen, aangezien je toch een beetje aan het trouwprogramma vastzit en lastiger je tijd zelf kunt indelen en dan al het gereis nog.
Vriendin kan er last minute nog één kopen als zij en haar man het idee hebben dat de kinderen zonder problemen bij bijvoorbeeld opa en opa kunnen blijven voor een week. Gaat dat drama worden met de kinderen (je weet nu echt nog niet hoe dat over een jaar is), dan blijft ze thuis.
Zulke kleintjes meenemen zou ik niet doen, aangezien je toch een beetje aan het trouwprogramma vastzit en lastiger je tijd zelf kunt indelen en dan al het gereis nog.

maandag 27 juli 2020 om 07:47
Wat is dit tegenwoordig? Ver weg willen trouwen, oke, maar verwachten dat anderen zomaar een flink bedrag uitgeven die mensen liever aan iets anders hadden willen besteden, of mensen hebben gewoon het geld niet en durven dat niet te zeggen.
En er wordt verwacht dat anderen maar even vakantie opnemen, zijn deze mensen zo verblind door wat zij willen dat ze niet meer nuchter kunnen nadenken?
En beledigd doen dat een ander niet zomaar even een week vakantie kan nemen en duizend euro kan missen voor hun trouwfeest?
Als ik zou trouwen ver weg, zou ik geen anderen op kosten willen jagen, maar dat gewoon samen doen, en thuis een feestje geven.
En er wordt verwacht dat anderen maar even vakantie opnemen, zijn deze mensen zo verblind door wat zij willen dat ze niet meer nuchter kunnen nadenken?
En beledigd doen dat een ander niet zomaar even een week vakantie kan nemen en duizend euro kan missen voor hun trouwfeest?
Als ik zou trouwen ver weg, zou ik geen anderen op kosten willen jagen, maar dat gewoon samen doen, en thuis een feestje geven.

maandag 27 juli 2020 om 07:48
En nog een peuter.TheeMetChocolade schreef: ↑27-07-2020 07:39Haar vent wil samen.
Ik zou gewoon gaan. Die baby van 6 maanden is het probleem niet, die heeft een wiegje en slaapt.
maandag 27 juli 2020 om 07:49
Ik verwacht dat ze meer werk heeft aan de oudste.
Maar dit jaar zou ze wel gaan?
Ik verwacht niet meteen dat het volgend jaar opeens wel door gaat. Ik zou er geen quarantaine bij thuiskomst voor over hebben.
Er is vast een live skype voor de mensen die helaas niet kunnen komen.
Ik zou partner wel laten gaan.
Mijn man is eens naar een bruiloft gegaan toen ik nog in mijn verlof zat. Was juist leuker voor zijn vriend die trouwde want alle aandacht op vriend.
Ook wel een overweging, dat de ukjes op tijd naar bed moeten en er een ouder bij wil blijven- hoe is de bruiloft en hoe passen de kinderen erin? Mist de ouder die bij de kinderen blijft het hele feest of wordt er uitgebreid gedineerd aan het strand?
Vooral de oudste vraagt dan veel begeleiding.
Maar dit jaar zou ze wel gaan?
Ik verwacht niet meteen dat het volgend jaar opeens wel door gaat. Ik zou er geen quarantaine bij thuiskomst voor over hebben.
Er is vast een live skype voor de mensen die helaas niet kunnen komen.
Ik zou partner wel laten gaan.
Mijn man is eens naar een bruiloft gegaan toen ik nog in mijn verlof zat. Was juist leuker voor zijn vriend die trouwde want alle aandacht op vriend.
Ook wel een overweging, dat de ukjes op tijd naar bed moeten en er een ouder bij wil blijven- hoe is de bruiloft en hoe passen de kinderen erin? Mist de ouder die bij de kinderen blijft het hele feest of wordt er uitgebreid gedineerd aan het strand?
Vooral de oudste vraagt dan veel begeleiding.

maandag 27 juli 2020 om 07:49
+1Blijenvrij schreef: ↑27-07-2020 07:47Wat is dit tegenwoordig? Ver weg willen trouwen, oke, maar verwachten dat anderen zomaar een flink bedrag uitgeven die mensen liever aan iets anders hadden willen besteden, of mensen hebben gewoon het geld niet en durven dat niet te zeggen.
maandag 27 juli 2020 om 07:51
Dat wordt de hel in het vliegtuig maar daar heeft to het niet over

Chocolade, altijd goed!

maandag 27 juli 2020 om 07:51
Volgens mij doen mensen dit soort bruiloften ver weg juist om een selectie aan te brengen in hun gasten en wordt helemaal niet verwacht dat iedereen komt.Blijenvrij schreef: ↑27-07-2020 07:47Wat is dit tegenwoordig? Ver weg willen trouwen, oke, maar verwachten dat anderen zomaar een flink bedrag uitgeven die mensen liever aan iets anders hadden willen besteden, of mensen hebben gewoon het geld niet en durven dat niet te zeggen.
Ik zou dit met mijn 2 kinderen onder de 3 jaar oud dan ook opvatten als een duidelijke hint dat ik niet verplicht hoef te komen.

maandag 27 juli 2020 om 07:53
Trouwen in een ver oord is leuk wanneer je met z’n 2-en alvast trouwt op een tropische bestemming en dan in Nederland nog een keer een feestje geeft.
Maar ergens in Thailand of op de Malediven een trouwfeest geven en verwachten dat mensen ook nog komen, is decadent en a-sociaal naar gasten waarvan je verwacht dat ze komen en die je daarmee op kosten en logistieke problemen jaagt.
Die broer laat zich ook al lekker chanteren door Bridezilla als hij denkt dat het de relatie geen goed zal doen wanneer de vriendin van TO en haar kleine kinderen niet komen.
Met 2 hele kleine kinderen de wereld overvliegen om naar een feestje te gaan waar je in een keurslijf zit moet je echt gewoon niet doen.
Maar ergens in Thailand of op de Malediven een trouwfeest geven en verwachten dat mensen ook nog komen, is decadent en a-sociaal naar gasten waarvan je verwacht dat ze komen en die je daarmee op kosten en logistieke problemen jaagt.
Die broer laat zich ook al lekker chanteren door Bridezilla als hij denkt dat het de relatie geen goed zal doen wanneer de vriendin van TO en haar kleine kinderen niet komen.
Met 2 hele kleine kinderen de wereld overvliegen om naar een feestje te gaan waar je in een keurslijf zit moet je echt gewoon niet doen.
anoniem_353486 wijzigde dit bericht op 27-07-2020 07:56
4.70% gewijzigd
maandag 27 juli 2020 om 07:55
Ze ziet het niet zitten, twee keer die vlucht met twee van die kleintjes. Zou ik ook niet gedaan hebben, ik had er 1, maar wel een huilbaby met oorproblemen. Niks te maken met geen zin hebben, of wat ik ook las met over moeten hebben voor je man. En of ze daarna daar vakantie kunnen vieren weet je ook helemaal niet.TheeMetChocolade schreef: ↑27-07-2020 07:45Het geld wordt nergens als argument gebruikt.
De schoonzus heeft geen zin.
Die bruiloft duurt een dag. Rest van de reis: vakantie!
Man wil alleen gaan, prima. Als het huwelijkskoppel er moeite mee heeft dat niet iedereen komt, tja, dat risico loop je als je in het buitenland trouwt.

maandag 27 juli 2020 om 07:56
TheeMetChocolade schreef: ↑27-07-2020 07:40Echt hoor, wat is dat toch in relaties?!
Dat doe je toch gewoon voor je man.
Of niet. Mijn man zou nooit zoiets van mij verlangen als het mij tegenstaat.
maandag 27 juli 2020 om 07:57
Doen! Heerlijke reden om met elkaar op vakantie te gaan. 6 maanden is een top leeftijd om te vliegen. 2 jaar is uitdagender, maar met een ipad en entertainment prima te doen.
Maar, dit is hoe ik erin zou staan. Als je er echt niet voor open staat dan moet je het niet doen. Kids voelen dat, sfeer wordt er niet beter op etc etc.
Tot wanneer kan je er over nadenken en wanneer moet je de knoop doorhakken?
Maar, dit is hoe ik erin zou staan. Als je er echt niet voor open staat dan moet je het niet doen. Kids voelen dat, sfeer wordt er niet beter op etc etc.
Tot wanneer kan je er over nadenken en wanneer moet je de knoop doorhakken?

maandag 27 juli 2020 om 07:59
.TheeMetChocolade schreef: ↑27-07-2020 07:40Echt hoor, wat is dat toch in relaties?!
Dat doe je toch gewoon voor je man.
Dit en het zou voor mij verschil maken waarom schoonzus en zwager in dat verre oord trouwen. Is dat omdat het leuk / bijzonder is, dan houden ze er vast al rekening mee dat niet iedereen erbij kan zijn. Als het is omdat zwager daar vandaan komt, dan vind ik dat meer reden dat jullie hele gezin ‘gewoon’ mee gaat.

maandag 27 juli 2020 om 07:59
Dat TO het niet heeft over geld en niet heeft over de vakantiedagen die dit kost, betekent niet dat de reis gratis plaatsvindt in een parallel universum. Alleen dat van alle zaken die spelen rond deze reis de 12 uur met een baby op schoot haar nog het meeste begroot. Mij zou dat juist het minste probleem lijken, want mijn peuter kan echt geen 12 uur netjes blijven zitten en zo'n jetlag zou onze band als gezin vast ook een kleine knauw geven. Maar goed, de vraag is of je moreel verplicht bent om zo'n reis te ondernemen voor de zus van je man. En ik vind, ongeacht de sterkte van de band, van niet. Mensen die op 12 uur vliegafstand trouwen doen dat voor henzelf, wat prima is. Als je er graag publiek bij wil dan is trouwen in Nederland de betere optie.