2 kleintjes en bruiloft in ver oord

27-07-2020 07:36 246 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ben even benieuwd naar jullie mening. Ik had het gistervond met een zwangere vriendin over een lastige kwestie. Haar schoonzus en zwager zouden dit jaar trouwen in een ver oord. Door corona hebben ze dit uitgesteld naar volgend jaar. Vriendin heeft al een kindje van nu 1,5 jaar oud en de tweede zal als zij gaan trouwen zo'n 6 maanden oud zijn.

Ze ziet het totaal niet zitten om een eind (zo'n 12 uren enkele reis) te vliegen met 2 kleine kinderen. Zeker niet met een baby van 6 maanden oud. Daarbij komt dat ze helemaal niet zo close is met schoonzus en zwager maar ze vindt ook dat ze het niet kan maken om niet te komen opdagen.

Haar vriend wil het liefst met hun hele gezin gaan maar begrijpt dat ze dit niet fijn vindt. Hij is ook bereid alleen te gaan, echter zegt hij ook dat het de relatie met zijn zus en zwager geen goed zal doen.

Ik snap haar wel, ik heb 1 kind van 10 maanden maar een aantal maanden geleden had ik het ook niet zien zitten met zo'n kleintje, laat staan als je er 2 hebt. Ik wist verder ook niet wat ik moest adviseren. Daarom ben ik benieuwd naar jullie mening.

Het is met corona natuurlijk nog maar de vraag of het volgend jaar dan wel door kan gaan. Wat zouden jullie beslissen?
Leeuwtje12345 schreef:
27-07-2020 07:57
Tot wanneer kan je er over nadenken en wanneer moet je de knoop doorhakken?
Het is niet het probleem van TO, maar van een vriendin....
redbulletje schreef:
27-07-2020 08:53
Waarom zou ze haar man dan opzadelen met 'n kind als ze zelf toch thuis zou blijven? Kan hij nog niet lekker feesten en/of van het (ei)land genieten. Of hij moet hoteloppas inhuren. Maar goed, het kost toch allemaal weer extra geld zo'n vliegticket voor nop.
Die man denkt dat het de relatie verstoort als ze niet meegaan, dus hoe meer hij wél meeneemt, hoe minder de relatie verstoord wordt? Zou je kunnen denken.

Ik denk eerder dat die man helemaal geen dreumes gaat meeslepen.
PietjeBello schreef:
27-07-2020 08:42
Inderdaad. Als ik ga trouwen dan hou ik het ook in het buitenland. Degene die er de moeite voor willen doen zijn welkom en anders blijft het bij een klein clubje. :bye:
Nou dit dus. Ik zit echt met verbazing te lezen dat het stel dat gaat trouwen in veel reacties wordt neergezet als een stel asos. Waarschijnlijk hebben ze geen zin in een enorme happening met 100 'beste vrienden'. Willen ze er gewoon een mooi intiem moment van maken. Waarbij hun naaste familie waarschijnlijk wel zal komen en de rest dus niet. Zo zou ik het ook willen. Ik krijg echt de kriebels van het idee van het taart-aansnijmoment en de eerste dans van het bruidspaar. Overigens zou ik er dan dus totaal geen moeite mee hebben als TO niet zou komen met de kinderen.
Marana schreef:
27-07-2020 08:10
Als de bruiloft hier in Nederland zou zijn, haalt de oppas de kinderen vaak al voor of tijdens het diner op. In een ver buitenland heb je geen oppas, dus moeten zulke jonge kinderen met jetlag de hele bruiloft doorstaan. Daar doe je toch niemand een plezier mee?

Ik zou in overleg gaan met het bruidspaar, of ze echt heel erg teleurgesteld zouden zijn als vrouw en kinderen er niet bij zijn.
Ik had nog niet eens aan een jetlag gedacht. Wat een onzalig plan.
TheeMetChocolade schreef:
27-07-2020 07:39
Haar vent wil samen.
Ik zou gewoon gaan. Die baby van 6 maanden is het probleem niet, die heeft een wiegje en slaapt.
Wat een onzin, niet elke baby slaapt zoveel, en al helemaal niet 12 uur achter elkaar in een vliegtuig. Met die 2 van mij had ik het nooit gedaan, wij hebben toen 4,5 uur gevlogen en dat was letterlijk aftellen tot we er waren. Ik zou niet moeten denken aan 12 uur.

Dingen over hebben voor familie is leuk en aardig, maar naar de andere kant van de wereld vliegen met een baby en peuter hoort daar niet bij wat mij betreft.
Dutchgirly schreef:
27-07-2020 09:04
Nou dit dus. Ik zit echt met verbazing te lezen dat het stel dat gaat trouwen in veel reacties wordt neergezet als een stel asos. Waarschijnlijk hebben ze geen zin in een enorme happening met 100 'beste vrienden'. Willen ze er gewoon een mooi intiem moment van maken. Waarbij hun naaste familie waarschijnlijk wel zal komen en de rest dus niet. Zo zou ik het ook willen. Ik krijg echt de kriebels van het idee van het taart-aansnijmoment en de eerste dans van het bruidspaar. Overigens zou ik er dan dus totaal geen moeite mee hebben als TO niet zou komen met de kinderen.

Maar daar hoef je toch niet voor naar het buitenland?

Ik ben ook zo getrouwd, maar dan gewoon hier. Al was het maar om de mensen die ik er wél bij wil hebben, niet op onzinnige kosten te jagen.
redbulletje schreef:
27-07-2020 08:53
Waarom zou ze haar man dan opzadelen met 'n kind als ze zelf toch thuis zou blijven? Kan hij nog niet lekker feesten en/of van het (ei)land genieten. Of hij moet hoteloppas inhuren. Maar goed, het kost toch allemaal weer extra geld zo'n vliegticket voor nop.

Hierom: Haar vriend wil het liefst met hun hele gezin gaan maar begrijpt dat ze dit niet fijn vindt. Hij is ook bereid alleen te gaan, echter zegt hij ook dat het de relatie met zijn zus en zwager geen goed zal doen.. De schat begrijpt dat zíj het niet fijn vindt maar zou het liefst als gezin gaan (rara, op wie zou de zorg voor die kinderen toch gaan vallen?). Nou dan gaat hij toch lekker met dreumes als dat zo belangrijk voor hem is? Of komt het dan ineens niet meer uit, zonder moeder de gans erbij?
Poppy_del_Rio schreef:
27-07-2020 09:09
Maar daar hoef je toch niet voor naar het buitenland?

Ik ben ook zo getrouwd, maar dan gewoon hier. Al was het maar om de mensen die ik er wél bij wil hebben, niet op onzinnige kosten te jagen.
Nou als je daar goede tips voor hebt dan hoor ik dat graag. Ik zie de optie 'ver weg' echt als enige optie om niet gek te worden van mijn eigen bruiloft. Als ik het hier zou houden, dan zou ik me zo snel verplicht voelen om allerlei mensen uit te nodigen. (De vriendengroep van mijn vriend bijvoorbeeld is al 35 personen). Ik hou echt niet van zo'n verplicht programma en de hele tijd in de menigte in de picture staan. Zo'n mooie intieme ceremonie ergens ver weg op het strand daarentegen lijkt me wel geweldig.
Ik vind 12 uur vliegen een buitensporige eis om aan je gasten te stellen. Het bezoeken van een bruiloft hoort geen reis om de wereld te zijn. Als het bruidspaar dat verlangt, dan zijn ze niet realistisch.
Vergoedt het bruidspaar eigenlijk alle kosten of moeten jullie die zelf dragen? Alleen als het bruidspaar betaalt zou ik overwegen om te gaan. Zo niet, dan zou ik thuisblijven en alleen partner laten gaan.
Mijn zus is ook getrouwd op een heel eind vliegen hier vandaan. Maar zij woonde daar op dat moment ook daadwerkelijk.

Wij hebben peuter en baby thuisgelaten en zijn alleen met onze kleuter gaan vliegen. Mijn baby was geen makkelijke, dus zo'n reis (inclusief overstap) en feest had hij helemaal niet getrokken. Gewoon thuis in zijn eigen bedje met opa en oma en/of de oppas die voor hem zorgen, was voor hem veel fijner. En ook voor mij, want ondanks dat ik het lastig vond om hem thuis te laten, kon ik me wel helemaal focussen op het feest. Het feest zelf was trouwens geweldig en onze kleuterdochter vond het ook allemaal prachtig om mee te maken :)

Als ik je vriendin was zou ik dus wel gaan en de kinderen thuis laten.
anoniem_63a1715f0c4db wijzigde dit bericht op 27-07-2020 09:32
8.35% gewijzigd
Dutchgirly schreef:
27-07-2020 09:16
Nou als je daar goede tips voor hebt dan hoor ik dat graag. Ik zie de optie 'ver weg' echt als enige optie om niet gek te worden van mijn eigen bruiloft. Als ik het hier zou houden, dan zou ik me zo snel verplicht voelen om allerlei mensen uit te nodigen. (De vriendengroep van mijn vriend bijvoorbeeld is al 35 personen). Ik hou echt niet van zo'n verplicht programma en de hele tijd in de menigte in de picture staan. Zo'n mooie intieme ceremonie ergens ver weg op het strand daarentegen lijkt me wel geweldig.

Wat dacht je van zeggen: wij houden het klein en nodigen x aantal mensen uit.
Punt.
Dutchgirly schreef:
Je bent niet verplicht om al die vrienden uit te nodigen. Of om überhaupt vrienden uit te nodigen; je kunt het ook laten bij je naaste familie.
Jeetje, hoe kom je erbij dat je daarvoor moet vluchten naar de andere kant van de wereld? Beetje dure en omslachtige oplossing voor een vrij simpel 'probleem'.
Als het een mooie peutervriendelijke vakantie bestemming is, zou ik het overwegen. En dan wel een vakantie er van maken en zorgen dat je er al een paar dagen bent voor de bruiloft, zodat de ergste jetlag over is. En die extra stoel voor je peuter gewoon boeken als je je dat kunt veroorloven, want het is best fijn om niet je kind de hele tijd op schoot te hebben en je mag ook niet naast elkaar zitten met allebei een kind op schoot.

Als je het echt niet ziet zitten, zou ik man lekker alleen laten gaan.

Persoonlijk zou ik een kleine baby geen week bij mijn ouders achterlaten, maar dat komt omdat mijn ouders al op leeftijd zijn en mijn 2e een huilbaby was. Meer dan 1 nachtje wilden we ze niet aandoen.
Dutchgirly schreef:

De enige tip is: gewoon doen. Dat jij je verplicht voelt om anderen uit te nodigen, ligt 100% bij jou.

Als je je toch wilt verantwoorden, zeg je tegen mensen dat jullie graag klein en intiem trouwen.

Wij hadden er maar 12 mensen bij. Dan snapt echt iedereen dat het niet persoonlijk is dat zij niet uitgenodigd zijn.
Waarom moeten wij iets vinden van een probleem van vriendin van TO? TO reageert zelf niet. Het kan zomaar zijn dat schoonzus of zwager banden heeft met dat verre oord. Over geld wordt er ook niet gepraat.
Dahlia74 schreef:
27-07-2020 09:25
Waarom moeten wij iets vinden van een probleem van vriendin van TO? TO reageert zelf niet. Het kan zomaar zijn dat schoonzus of zwager banden heeft met dat verre oord. Over geld wordt er ook niet gepraat.
:whistle:
Geen bijzonderheden
Als het bruidspaar daar woont, zou ik wel gaan.
Als het bruidspaar gewoon in Nederland woont, zou ik niet gaan.
Hetvrijewoord schreef:
27-07-2020 09:20
Punt.
jij hebt duidelijk mijn schoonmoeder nog nooit gezien haha. Mijn schoonbroer heeft zelfs geprobeerd om ipv te gaan trouwen dan maar een geregistreerd partnerschap te doen om het te downsizen. Echt, de ruzie die er werd gemaakt over uitnodigingen naar de buren van vroeger en weet ik wie. Het was pijnlijk aan te horen.
Dutchgirly schreef:
27-07-2020 09:27
jij hebt duidelijk mijn schoonmoeder nog nooit gezien haha. Mijn schoonbroer heeft zelfs geprobeerd om ipv te gaan trouwen dan maar een geregistreerd partnerschap te doen om het te downsizen. Echt, de ruzie die er werd gemaakt over uitnodigingen naar de buren van vroeger en weet ik wie. Het was pijnlijk aan te horen.

Tsja, als je over je heen laat lopen zit er niets anders op dan naar (schoon)moeders pijpen te dansen toch?
Dutchgirly schreef:

Ik ken dat soort wel. Nergens op in gaan, je hoeft geen discussies te voeren.
Dat is vaak het probleem; mensen gaan overal op in, zich verdedigen etc. Niet doen. Dit is het, einde discussie.
Hetvrijewoord schreef:
27-07-2020 09:20
Punt.
Zo hebben wij het ook gedaan. Ik wilde alleen familie die ik daadwerkelijk meerdere keren per jaar zie dus geen achternichten en neven. Ik wilde ook geen vrienden. Wij zijn getrouwd met 30 man. Daarna lekker samen een rondreis gemaakt.

Wij wilde het geld besteden aan vakantie en niet zoveel aan een bruiloft.
Dutchgirly schreef:
Het is goedkoper om je schoonmoeder op haar plek te zetten dan om aan de andere kant van de wereld te gaan trouwen ;-)

Dan is ze maar boos, mooi, ben je er van af.
Dutchgirly schreef:
27-07-2020 09:04
Dit gaat over de broer en vrouw van de bruid dus zeker naaste familie. Die wil je het toch niet onnodig lastig maken. Kijk als je ergens woont in het buitenland ofzo of afkomstig uit dat land bent is het weer anders. Bovendien kan iedereen wel zeggen laat de kinderen bij opa en oma maar dan moet dat wel kunnen. Onze ouders willen niet eens een nachtje. Laat staan langere tijd waarbij wij aan de andere kant van de wereld zitten.
Gewoon niet op ingaan inderdaad en tegen schoonmoeder iets zeggen als: dank voor de suggestie, maar wij doen het zo. Het is zelfs beter om die grenzen zsm te trekken. Je schoonmoeder stuurt jou toch niet aan?
Doorslaggevend voor mij zou de reden zijn voor het "trouwen in het verre oord". Is dat omdat een van de twee daar vandaan komt/familie heeft dan ga ik mee. Is het alleen omdat het zo lekker romantisch is op een tropisch eiland, dan niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven