Zwanger worden via IUI 2018-2019

vrijdag 10 augustus 2018 om 11:18
Wij hopen zwanger te worden via IUI dit jaar! Wij zijn al ouders of hopen het snel te worden. Sommigen spuiten hormonen en sommigen niet. Dus wil je meeschrijven, ongeacht jouw hoeveelheid kinderen, hormonen of ronde, sluit dan vooral aan!
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 22:51
63.69% gewijzigd
zondag 19 juli 2020 om 19:15
Ah wat balen Milou. En ook echt erg dat je er inmiddels gewoon aan gewend bent dat je toch niet zwanger bent. Herkenbaar hoor.
Ik moest vandaag voor fm voor poging 6. Echt het kan mij niet eens interesseren hoeveel eitjes er zitten. Heb het ook gezegd, dat ik er geen vertrouwen in heb en er vanuit ga dat het toch ivf wordt. Ik doe het omdat het moet.
Het waren er 1,5 geloof ik. Nog even kijken of die tweede nog door wil groeien. Dinsdag weer terug.
Wel jammer dat ze bij ivf soms nee moeten verkopen. Je weet pas als je menstruatie start of je mag starten. Ligt eraan hoeveel mensen op dat moment willen starten, als het er te veel zijn, mag een deel dus niet. Kortom misschien wel en misschien niet ivf volgende maand.
Ik moest vandaag voor fm voor poging 6. Echt het kan mij niet eens interesseren hoeveel eitjes er zitten. Heb het ook gezegd, dat ik er geen vertrouwen in heb en er vanuit ga dat het toch ivf wordt. Ik doe het omdat het moet.
Het waren er 1,5 geloof ik. Nog even kijken of die tweede nog door wil groeien. Dinsdag weer terug.
Wel jammer dat ze bij ivf soms nee moeten verkopen. Je weet pas als je menstruatie start of je mag starten. Ligt eraan hoeveel mensen op dat moment willen starten, als het er te veel zijn, mag een deel dus niet. Kortom misschien wel en misschien niet ivf volgende maand.
zondag 26 juli 2020 om 23:33
bank wat fijn dat de echo goed was. gefeliciteerd nogmaals. nu kan je echt genieten van het idee dat je echt zwanger bent!
Ruby ik ben ook met laatste iui bezig (poging 4) volgende maand mag ik ook starten met ivf. wij hebben ook einde maand intake gesprek. ben zo benieuwd hebben al een beetje uitleg gehad maar word pittig maar wel weer ietsje meer kans! ik mag vrijdag testen maar heb de hoop stiekem al opgegeven voor deze iui en pin me meer vast op ivf. heb deze iui ook niet echt gezond gedaan. ik bedoel echt niet
ze hebben een paar dagen voor de iui nog hsg onderzoek gedaan en de eileiders door gespoeld maar alles was goed. deed wel ff flink zeer maar was gelukkig maar even. wel nog 2 dagen vreselijk kramp gehad.
ach je moet er wat voor over hebben he
Ruby ik ben ook met laatste iui bezig (poging 4) volgende maand mag ik ook starten met ivf. wij hebben ook einde maand intake gesprek. ben zo benieuwd hebben al een beetje uitleg gehad maar word pittig maar wel weer ietsje meer kans! ik mag vrijdag testen maar heb de hoop stiekem al opgegeven voor deze iui en pin me meer vast op ivf. heb deze iui ook niet echt gezond gedaan. ik bedoel echt niet
ze hebben een paar dagen voor de iui nog hsg onderzoek gedaan en de eileiders door gespoeld maar alles was goed. deed wel ff flink zeer maar was gelukkig maar even. wel nog 2 dagen vreselijk kramp gehad.
ach je moet er wat voor over hebben he
dinsdag 28 juli 2020 om 11:20
Ik herken helemaal wat je zegt Miggie. Ben in mijn hoofd ook al bezig met de ivf.
Je moet er inderdaad wat voor over hebben, maar de slagingskans ligt dan gelukkig wel hoger.
Alleen naar dat je dan al naar het einde van het hele traject schuift terwijl je met iui nog redelijk vooraan in het traject zit.
Pffff een vriendin van mij heeft verteld dat ze zwanger is. Onder het motto niet gepland wel gewenst... ze heeft al kinderen.. Heb het er echt moeilijk mee. Het leven is soms zo oneerlijk
Je moet er inderdaad wat voor over hebben, maar de slagingskans ligt dan gelukkig wel hoger.
Alleen naar dat je dan al naar het einde van het hele traject schuift terwijl je met iui nog redelijk vooraan in het traject zit.
Pffff een vriendin van mij heeft verteld dat ze zwanger is. Onder het motto niet gepland wel gewenst... ze heeft al kinderen.. Heb het er echt moeilijk mee. Het leven is soms zo oneerlijk
rubyrubyruby wijzigde dit bericht op 28-07-2020 13:26
Reden: Daarom
Reden: Daarom
24.54% gewijzigd

zaterdag 1 augustus 2020 om 17:39
zaterdag 1 augustus 2020 om 18:27
Ohh Ruby ik begrijp helemaal dat je het daar lastig mee hebt, is niet leuk om te horen zeker als het al niet gepland was. Helaas is het leven inderdaad oneerlijk. Het liefst zou ik hebben dat iedereen even lang doet over zwanger raken en dat miskramen en bbz niet bestaan.
Blauwe kat wat spannend straks je eerste ivf! Heb je nu eerst een maand die hormonen en daarna voor het echie of heb je over paar weken al punctie? Ze halen dan ook alle follikels weg toch?
Hier gister met 9 weken een echo gehad. Zag er nog perfect uit. Even heel kort het hartje gehoord. Kon geen kwaad zo kort zei ze. Zagen ook voetje bewegen en volgens mij had hij/zij een hikje. Vriend heeft dat natuurlijk weer gemist
. Volgende week gaan we het aan ouders/broers/zussen vertellen. Spannend. Ben nu wel iets meer gerustgesteld (voor een paar dagen waarschijnlijk haha). Ik lees hier nog steeds trouw mee
. Als jullie het lastig vinden om updates van mij te krijgen, moeten jullie het zeggen hoor! Begrijp dat maar al te goed
Blauwe kat wat spannend straks je eerste ivf! Heb je nu eerst een maand die hormonen en daarna voor het echie of heb je over paar weken al punctie? Ze halen dan ook alle follikels weg toch?
Hier gister met 9 weken een echo gehad. Zag er nog perfect uit. Even heel kort het hartje gehoord. Kon geen kwaad zo kort zei ze. Zagen ook voetje bewegen en volgens mij had hij/zij een hikje. Vriend heeft dat natuurlijk weer gemist

zaterdag 1 augustus 2020 om 19:15
De punctie komt eraanBankkussen schreef: ↑01-08-2020 18:27Blauwe kat wat spannend straks je eerste ivf! Heb je nu eerst een maand die hormonen en daarna voor het echie of heb je over paar weken al punctie? Ze halen dan ook alle follikels weg toch?

En wat fijn dat je echo goed was! Ik gun het je zo!
maandag 3 augustus 2020 om 10:34
Bank: alleen maar fijn om van je te horen! Word alleen maar blij van jouw positieve berichten hoor!
Goed om te lezen dat de echo goed was! Hopelijk heb je een hele mooie zwangerschap.
Blauwe: spannend zeg dat je bent begonnen. Hoe vind je de decapeptyl om te spuiten? (Begreep dat die wat gemener kan zijn) En waar stimuleer jij mee?
Ik heb inmiddels ook start gesprek gehad voor ivf. Het wordt een kort protocol. Decapeptyl om de eisprong te blokkeren en menopur ter stimulatie. Er vanuit gaan dat iui 6 niet heeft gewerkt (je weet nooit natuurlijk..) verwacht ik aankomend weekend mijn menstruatie en als er plek is heb ik dan meteen startecho en mag ik daarna beginnen met prikken.
Goed om te lezen dat de echo goed was! Hopelijk heb je een hele mooie zwangerschap.
Blauwe: spannend zeg dat je bent begonnen. Hoe vind je de decapeptyl om te spuiten? (Begreep dat die wat gemener kan zijn) En waar stimuleer jij mee?
Ik heb inmiddels ook start gesprek gehad voor ivf. Het wordt een kort protocol. Decapeptyl om de eisprong te blokkeren en menopur ter stimulatie. Er vanuit gaan dat iui 6 niet heeft gewerkt (je weet nooit natuurlijk..) verwacht ik aankomend weekend mijn menstruatie en als er plek is heb ik dan meteen startecho en mag ik daarna beginnen met prikken.

maandag 3 augustus 2020 om 12:53
Ik vind Deca wel meevallen. Het is heel makkelijk, want de spuitjes zijn al gevuld. De tip in mijn ziekenhuis was om ze heel snel in de prikken, dus snel de naald door je huid (leegspuiten mag wel rustig). En dan gaat het prima.Rubyrubyruby schreef: ↑03-08-2020 10:34Blauwe: spannend zeg dat je bent begonnen. Hoe vind je de decapeptyl om te spuiten? (Begreep dat die wat gemener kan zijn) En waar stimuleer jij mee?
Ik stimuleer met Gonal.
Moet je veel menopur gebruiken? Ik gebruikte menopur tijdens de IUI. En het kost wel even tijd als je meerdere spuitjes per dag moet maken.
Fijn trouwens dat je een kort protocol volgt, dat bespaart toch een hele maand.
maandag 3 augustus 2020 om 16:18
donderdag 6 augustus 2020 om 22:22
ruby wat vervelend he als iemand dat doodleuk even komt melden?! gebeurt bij mij ook steeds om me heen nu ook weer kan wel janken! hup ff binnen 2 maanden.
spannend dat je over mag op ivf! eindelijk!
ik zou ook na de 4e iui de 5e poging met ivf starten maar was toch ineens een hele wachtlijst en word nu dus pas oktober november eer ik mag starten dat was wel echt een domper! heb in die iui gewoon geen vertrouwen meer. morgen dus iui poging 5!
bank wat een goed nieuws allemaal goed om te lezen! kan je iets meer genieten nu?
blauwe kat succes met de punctie! ook eindelijk een stap verder!
vanessa succes weer op het wachtbankje! vanaf morgen doe ik weer met je mee!
spannend dat je over mag op ivf! eindelijk!
ik zou ook na de 4e iui de 5e poging met ivf starten maar was toch ineens een hele wachtlijst en word nu dus pas oktober november eer ik mag starten dat was wel echt een domper! heb in die iui gewoon geen vertrouwen meer. morgen dus iui poging 5!
bank wat een goed nieuws allemaal goed om te lezen! kan je iets meer genieten nu?
blauwe kat succes met de punctie! ook eindelijk een stap verder!
vanessa succes weer op het wachtbankje! vanaf morgen doe ik weer met je mee!
vrijdag 7 augustus 2020 om 09:59
Dat prikken lijkt me zo naar! Zijn het ook kleine naaldjes net als de pregnyl?
Vanessa succes op het wachtbankje. Gaat snel zo die 3 iui’s achter elkaar!
Miggie herkenbaar dat gevoel als mensen dat vertellen! Echt verschrikkelijk. Was het leven maar eerlijk. Ik kan nog steeds niet echt genieten. Heb maandag termijnecho en maak me nu alweer zorgen dat het hartje is gestopt ofzo. Ookal is de kans klein. Wel jammer maar moet denk ik maar gewoon accepteren dat ik niet onbezorgd zwanger kan zijn. Voel me ook totaal niet meer zwanger. Ben zelfs afgevallen ipv aangekomen.
Vanessa succes op het wachtbankje. Gaat snel zo die 3 iui’s achter elkaar!
Miggie herkenbaar dat gevoel als mensen dat vertellen! Echt verschrikkelijk. Was het leven maar eerlijk. Ik kan nog steeds niet echt genieten. Heb maandag termijnecho en maak me nu alweer zorgen dat het hartje is gestopt ofzo. Ookal is de kans klein. Wel jammer maar moet denk ik maar gewoon accepteren dat ik niet onbezorgd zwanger kan zijn. Voel me ook totaal niet meer zwanger. Ben zelfs afgevallen ipv aangekomen.
bankkussen wijzigde dit bericht op 07-08-2020 16:07
Reden: Deel weggehaald ivm herkenbaarheid
Reden: Deel weggehaald ivm herkenbaarheid
14.69% gewijzigd

dinsdag 11 augustus 2020 om 16:46
Gek dit. Sorry ik ben nieuw, al hoewel ik al een tijd meelees nog nooit de behoefte gehad om een account aan te maken en leed te delen met "vreemden". Mijn hemel, ik vind het al klote om het er met mijn man over te hebben. Laat staan "vreemden" . Ik weet ook niet of ik een eigen topic aan moet maken maar aan de 80 pagina's hier te zien zal het wel meevallen. Na twee mislukte IUI's door te slecht zaad en een verhuizing van huis en ziekenhuis zijn volgt morgen een spannende dag. De uitslag van spermatest van mijn man. dan horen we of ik in dit topic thuishoor of dat ik op zoek moet naar een ICSY topic (al lijkt me dat echt klote). Ik wilde eigenlijk alleen even zeggen; wat gaaf dat iedereen zo meelevend is (ook mensen die reeds succesvol zijn geweest). Misschien hebben we er een keer wat aan!