2 kleintjes en bruiloft in ver oord
maandag 27 juli 2020 om 07:36
Hoi allemaal,
Ben even benieuwd naar jullie mening. Ik had het gistervond met een zwangere vriendin over een lastige kwestie. Haar schoonzus en zwager zouden dit jaar trouwen in een ver oord. Door corona hebben ze dit uitgesteld naar volgend jaar. Vriendin heeft al een kindje van nu 1,5 jaar oud en de tweede zal als zij gaan trouwen zo'n 6 maanden oud zijn.
Ze ziet het totaal niet zitten om een eind (zo'n 12 uren enkele reis) te vliegen met 2 kleine kinderen. Zeker niet met een baby van 6 maanden oud. Daarbij komt dat ze helemaal niet zo close is met schoonzus en zwager maar ze vindt ook dat ze het niet kan maken om niet te komen opdagen.
Haar vriend wil het liefst met hun hele gezin gaan maar begrijpt dat ze dit niet fijn vindt. Hij is ook bereid alleen te gaan, echter zegt hij ook dat het de relatie met zijn zus en zwager geen goed zal doen.
Ik snap haar wel, ik heb 1 kind van 10 maanden maar een aantal maanden geleden had ik het ook niet zien zitten met zo'n kleintje, laat staan als je er 2 hebt. Ik wist verder ook niet wat ik moest adviseren. Daarom ben ik benieuwd naar jullie mening.
Het is met corona natuurlijk nog maar de vraag of het volgend jaar dan wel door kan gaan. Wat zouden jullie beslissen?
Ben even benieuwd naar jullie mening. Ik had het gistervond met een zwangere vriendin over een lastige kwestie. Haar schoonzus en zwager zouden dit jaar trouwen in een ver oord. Door corona hebben ze dit uitgesteld naar volgend jaar. Vriendin heeft al een kindje van nu 1,5 jaar oud en de tweede zal als zij gaan trouwen zo'n 6 maanden oud zijn.
Ze ziet het totaal niet zitten om een eind (zo'n 12 uren enkele reis) te vliegen met 2 kleine kinderen. Zeker niet met een baby van 6 maanden oud. Daarbij komt dat ze helemaal niet zo close is met schoonzus en zwager maar ze vindt ook dat ze het niet kan maken om niet te komen opdagen.
Haar vriend wil het liefst met hun hele gezin gaan maar begrijpt dat ze dit niet fijn vindt. Hij is ook bereid alleen te gaan, echter zegt hij ook dat het de relatie met zijn zus en zwager geen goed zal doen.
Ik snap haar wel, ik heb 1 kind van 10 maanden maar een aantal maanden geleden had ik het ook niet zien zitten met zo'n kleintje, laat staan als je er 2 hebt. Ik wist verder ook niet wat ik moest adviseren. Daarom ben ik benieuwd naar jullie mening.
Het is met corona natuurlijk nog maar de vraag of het volgend jaar dan wel door kan gaan. Wat zouden jullie beslissen?
maandag 27 juli 2020 om 09:42
Heb jij kinderen? Ook een huilbaby gehad die 16 uur per dag huilde en overdag niet sliep?TheeMetChocolade schreef: ↑27-07-2020 07:39Haar vent wil samen.
Ik zou gewoon gaan. Die baby van 6 maanden is het probleem niet, die heeft een wiegje en slaapt.
We weten nu nog niet hoe het zal gaan met de baby van de vriendin van TO, maar ik had echt niet met mijn baby een reis van ettelijke uren te maken.
maandag 27 juli 2020 om 09:46
Ik had niet eens huilbaby's, maar ook die sliepen echt niet overdag hoor, op twee keer een half uurtje na. En die zouden ook niet in dat wiegje blijven liggen. Dat zou 12 uur non-stop entertainment worden (want die dreumes is er ook nog). Jeej!

maandag 27 juli 2020 om 09:46
Dus jij adviseert de vriendin van deze TO om wel te gaan naar een bruiloft op 12 vlieguren omdat jij een irritante schoonmoeder hebt. Bijzondere redenatie. Maak gewoon korte metten met het bemoeizuchtige gedrag van je schoonmoeder en ga je eigen leven leiden.Dutchgirly schreef: ↑27-07-2020 09:27jij hebt duidelijk mijn schoonmoeder nog nooit gezien haha. Mijn schoonbroer heeft zelfs geprobeerd om ipv te gaan trouwen dan maar een geregistreerd partnerschap te doen om het te downsizen. Echt, de ruzie die er werd gemaakt over uitnodigingen naar de buren van vroeger en weet ik wie. Het was pijnlijk aan te horen.

maandag 27 juli 2020 om 09:49
Oei, een schoonloeder.Dutchgirly schreef: ↑27-07-2020 09:27jij hebt duidelijk mijn schoonmoeder nog nooit gezien haha. Mijn schoonbroer heeft zelfs geprobeerd om ipv te gaan trouwen dan maar een geregistreerd partnerschap te doen om het te downsizen. Echt, de ruzie die er werd gemaakt over uitnodigingen naar de buren van vroeger en weet ik wie. Het was pijnlijk aan te horen.
Tja, daar valt niks aan te doen behalve een front vormen met je partner en jullie eigen wensen volgen. Meestal is het probleem dat de kinderen van het schoonloeder niet tegen haar in durven gaan, en in je eentje begin je er niets tegen. Dan heb je bij voorbaat verloren. Maar in dat geval zou ik helemaal niet trouwen en een andere partner zoeken.

maandag 27 juli 2020 om 09:50
Ik weet dat ik zelf ook gevoelig ben voor andermans mening(en) maar dit vind ik wel heel erg ver gaan. Je wil dus niet eens trouwen op een ver oord omdat je daar echt een heel erg sterke voorkeur hebt maar eigenlijk voornamelijk zodat je een "weerwoord" hebt tegen je schoonmoeder dat je je gasten niet op kosten wil jagen en het (daarom) maar intiem, klein en ver weg houdt. Zodat zij niet meer kan zeggen dat je ook haar oude buurvrouw op de receptie moet vragen.Dutchgirly schreef: ↑27-07-2020 09:27jij hebt duidelijk mijn schoonmoeder nog nooit gezien haha. Mijn schoonbroer heeft zelfs geprobeerd om ipv te gaan trouwen dan maar een geregistreerd partnerschap te doen om het te downsizen. Echt, de ruzie die er werd gemaakt over uitnodigingen naar de buren van vroeger en weet ik wie. Het was pijnlijk aan te horen.
Er zijn genoeg mogelijkheden om het ook in Nederland klein en intiem te houden. En als je het wil kun je het voor het kleine gezelschap dan ook wat luxer/exclusiever houden.
Stel dat jouw schoonmoeder zich helemaal nergens mee zou bemoeien over de invulling van je bruiloft zou jij dan ook nog steeds zo graag aan de andere kant van de wereld trouwen?
Misschien kan jij beter een andere nickname kiezen zeg. WTF. Ik heb helemaal niet gezegd dat ze naar de bruiloft moet gaan. Lees eerst even voor je allerlei beschuldigen gaat uiten. En het is ook nergens voor nodig om mij hier zo aan te vallen.ikBedoelHetGoed schreef: ↑27-07-2020 09:46Dus jij adviseert de vriendin van deze TO om wel te gaan naar een bruiloft op 12 vlieguren omdat jij een irritante schoonmoeder hebt. Bijzondere redenatie. Maak gewoon korte metten met het bemoeizuchtige gedrag van je schoonmoeder en ga je eigen leven leiden.
Dit heeft mijn schoonmoeder ook geprobeerd ‘jullie moeten een receptie geven voor al die mensen die je zelf nog nooit gezien hebt’ blablablabla.Dutchgirly schreef: ↑27-07-2020 09:27jij hebt duidelijk mijn schoonmoeder nog nooit gezien haha. Mijn schoonbroer heeft zelfs geprobeerd om ipv te gaan trouwen dan maar een geregistreerd partnerschap te doen om het te downsizen. Echt, de ruzie die er werd gemaakt over uitnodigingen naar de buren van vroeger en weet ik wie. Het was pijnlijk aan te horen.
Is maar 1 antwoord op: Nee. Een luid en duidelijk Nee. Het is ONZE bruiloft en WIJ betalen en WIJ vieren het hoe WIJ willen. We hebben wat kleine concessies gedaan (toch een pak en witte jurk
(Het helpt natuurlijk wel als je partner er ook zo in staat
En we zijn echt nog dikke vriendjes hoor!
OT: lastig dit hoor! Ik zie mijn broer hier nog wel voor aan en dat wij dan de bitches zijn als we niet zouden komen
Ik zou dan óf alleen gaan óf we gaan met z’n vieren en dan zijn we dus niet bij het feest etc.
maandag 27 juli 2020 om 09:58
Enkel als schoonzus, en dus man ook, daar vandaan zou komen, zou ik het overwegen. Want dan heeft het ook de meerwaarde dat de familie van man de kinderen kan zien, dus dan zou ik er ook voor langere tijd heen gaan.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑27-07-2020 09:47Beetje jammer dat TO niet vertelt waarom ze zo ver weg gaan trouwen.
Daar zou voor mij alles vanaf hangen.
Komt een van de twee daarvandaan of wonen ze daar: gaan!
Je kunt net zo veel beren op de weg zien als je er zelf kunt verzinnen natuurlijk.
Als de aanstaande van de schoonzus daar vandaan komt, zou dat voor mij toch echt geen reden zijn om met 2 kleine kinderen te gaan lopen slepen naar een ver land. Zeker als dat vervolgens inhoudt dat ik 80% van de hele bruiloft mis, omdat ik met de kinderen bezig ben. Ik zou hooguit overwegen om in Nederland oppas te regelen, en zonder kinderen te gaan, al zou ik dat heel naar vinden voor langer dan een dag of 2/3, dus of ik dat echt zou doen weet ik niet.
Als ik de bruid zou zijn, en ik zou in het buitenland gaan trouwen, zou ik ook echt niet willen dat mensen (om wat voor reden dan ook) zich verplicht zouden voelen om te komen. Ik zou dat dan ook zeker zo communiceren naar mensen toe.
Ik zou het ook echt wel aso vinden als schoonzus dit wel eist, maar is dat ook echt zo, of is dat gewoon een aanname van de partner van de vriendin van to?
maandag 27 juli 2020 om 10:05
Nou ik zou het liefst willen trouwen om het trouwen. Ik hou niet van zo'n dagvullend programma met taarten aansnijden en eerste dans en 100 mensen die je aan zitten staren. Ik zou het prima vinden om het met z'n tweeën te doen met Elvis als getuige. Voor mij persoonlijk hoeft daar helemaal niemand bij te zijn. Dat naaste familie dan zou komen, omdat ze er toch graag bij willen zijn dat zou dan kunnen. Maar ik zou dat echt niet verwachten of eisen. Ik vind het idee van trouwen gewoon heel mooi. Het concept bruiloft zoals dat gebruikelijk is, lijkt me helemaal niks.
maandag 27 juli 2020 om 10:09
Daveotion schreef: ↑27-07-2020 09:49Oei, een schoonloeder.
Tja, daar valt niks aan te doen behalve een front vormen met je partner en jullie eigen wensen volgen. Meestal is het probleem dat de kinderen van het schoonloeder niet tegen haar in durven gaan, en in je eentje begin je er niets tegen. Dan heb je bij voorbaat verloren. Maar in dat geval zou ik helemaal niet trouwen en een andere partner zoeken.
Juist. Anders krijg je weer het zoveelste topic dat schoonmoeder zich zo bemoeit, altijd al gedaan heeft en dat nu er kinderen zijn het nog veel vervelender is en dat man er nog steeds niet tegenin gaat. Grote tegenvaller want dat had natuurlijk magisch moeten veranderen met het krijgen van een kind.
maandag 27 juli 2020 om 10:09
Gewoon twee getuigen mee en gaan. En later tegen familie zeggen dat je bent geweest. Een week/maand/jaar later....Dutchgirly schreef: ↑27-07-2020 10:05Nou ik zou het liefst willen trouwen om het trouwen. Ik hou niet van zo'n dagvullend programma met taarten aansnijden en eerste dans en 100 mensen die je aan zitten staren. Ik zou het prima vinden om het met z'n tweeën te doen met Elvis als getuige. Voor mij persoonlijk hoeft daar helemaal niemand bij te zijn. Dat naaste familie dan zou komen, omdat ze er toch graag bij willen zijn dat zou dan kunnen. Maar ik zou dat echt niet verwachten of eisen. Ik vind het idee van trouwen gewoon heel mooi. Het concept bruiloft zoals dat gebruikelijk is, lijkt me helemaal niks.
Waarom zou er familie per se bij willen zijn? Erbij zijn doe je toch vooral voor het bruidspaar? Maar als het die niet boeit, is het praatje ook heel kort, en wat doe je daar dan met je bijzijn?
maandag 27 juli 2020 om 10:10
Dutchgirly schreef: ↑27-07-2020 10:05Nou ik zou het liefst willen trouwen om het trouwen. Ik hou niet van zo'n dagvullend programma met taarten aansnijden en eerste dans en 100 mensen die je aan zitten staren. Ik zou het prima vinden om het met z'n tweeën te doen met Elvis als getuige. Voor mij persoonlijk hoeft daar helemaal niemand bij te zijn. Dat naaste familie dan zou komen, omdat ze er toch graag bij willen zijn dat zou dan kunnen. Maar ik zou dat echt niet verwachten of eisen. Ik vind het idee van trouwen gewoon heel mooi. Het concept bruiloft zoals dat gebruikelijk is, lijkt me helemaal niks.
Dan doe je dat toch lekker? Kan ook gewoon in NL hoor, hoef je ook echt niet voor te vluchten naar een ver oord kan ik je uit ervaring vertellen.

maandag 27 juli 2020 om 10:12
Dan kun je toch gewoon een (gratis) ochtend naar 't gemeentehuis gaan en later je familie en vrienden inlichten dat je getrouwd bent?Dutchgirly schreef: ↑27-07-2020 10:05Nou ik zou het liefst willen trouwen om het trouwen. Ik hou niet van zo'n dagvullend programma met taarten aansnijden en eerste dans en 100 mensen die je aan zitten staren. Ik zou het prima vinden om het met z'n tweeën te doen met Elvis als getuige. Voor mij persoonlijk hoeft daar helemaal niemand bij te zijn. Dat naaste familie dan zou komen, omdat ze er toch graag bij willen zijn dat zou dan kunnen. Maar ik zou dat echt niet verwachten of eisen. Ik vind het idee van trouwen gewoon heel mooi. Het concept bruiloft zoals dat gebruikelijk is, lijkt me helemaal niks.
Zo hebben kennissen van mij 't ook gedaan (ze hebben hun buren meegenomen als getuige). Zijn later nog wel met 'n clubje gaan eten/borrelen.
anoniem_109047 wijzigde dit bericht op 27-07-2020 10:14
2.50% gewijzigd

maandag 27 juli 2020 om 10:13
Quincy2 schreef: ↑27-07-2020 10:09Gewoon twee getuigen mee en gaan. En later tegen familie zeggen dat je bent geweest. Een week/maand/jaar later....
Waarom zou er familie per se bij willen zijn? Erbij zijn doe je toch vooral voor het bruidspaar? Maar als het die niet boeit, is het praatje ook heel kort, en wat doe je daar dan met je bijzijn?
Of niet. Ligt er helemaal aan waarom je het doet, doe je het puur voor elkaar dan hoef je het ook niet per sé te vertellen. Wil je het wel graag wereldkundig maken dan doe je het wel, sommigen sturen een kaart achteraf om het te laten weten maar gewoon vertellen (of niet) kan natuurlijk ook.
s-groot wijzigde dit bericht op 27-07-2020 10:16
0.51% gewijzigd

maandag 27 juli 2020 om 10:14
Dutchgirly schreef: ↑27-07-2020 10:13Ja misschien hebben jullie wel gelijk. Het enige wat mij tegen houdt zijn de verwachtingen van anderen. Maar daar gaat het juist helemaal niet om. Thanks dames.
Goed zo!

maandag 27 juli 2020 om 10:15
Dutchgirly schreef: ↑27-07-2020 10:13Ja misschien hebben jullie wel gelijk. Het enige wat mij tegen houdt zijn de verwachtingen van anderen. Maar daar gaat het juist helemaal niet om. Thanks dames.
Juistem! Het gaat om wat jullie willen. Als het voor jullie beiden fijn voelt om het samen en enkel met z'n tweeën te doen, doe dat dan gewoon. En het is ook nergens voor nodig om dat van tevoren met iemand anders te bespreken, het enige wat telt is dat jullie erachter staan.
maandag 27 juli 2020 om 10:16
Wij hebben kennissen ook niet ingelicht inderdaad. Ouders en broers en zussen waren er wel bij, maar voor mij had dat niet per se gehoeven.S-Groot schreef: ↑27-07-2020 10:13Of niet. Ligt er helemaal aan waarom je het doet, doe je het puur voor elkaar dan hoef je het ook niet per sé te vertellen. Wil je het wel graag wereldkundig maken dan doe je het wel, sommigen sturen een kaart achteraf om het te laten weten maar vertellen (of niet) kan natuurlijk ook.
Voor de meeste mensen maakt het geen drol uit of je wel of niet getrouwd bent.
maandag 27 juli 2020 om 10:20
Wij hebben er zelfs een familie ruzie aan over gehouden. Voor onze bruiloft kwam er familie van mijn mans kant bij ons en zeiden letterlijk: "als pietje & pukje worden uitgenodigd dan komen wij niet". Zij hadden echter verwacht dat wij daarin mee zouden gaan, maar wij zeiden prima, dan kom je maar niet. Zo gezegd zo gedaan, het is nu 5 jaar later en die mensen nooit meer gezien. Mooi detail: die mensen + pietje & pukje zijn weer dikke vrienden (familie) van elkaar en alle gedoe was dus achteraf voor niets. Mijn man en ik hebben er geen seconde van wakker gelegen, het is onze bruiloft en we laten ons toch niet door een ander bepalen wie we wel of niet moeten uitnodigen. Wat een arrogantie!Lalala- schreef: ↑27-07-2020 09:50Dit heeft mijn schoonmoeder ook geprobeerd ‘jullie moeten een receptie geven voor al die mensen die je zelf nog nooit gezien hebt’ blablablabla.
Is maar 1 antwoord op: Nee. Een luid en duidelijk Nee. Het is ONZE bruiloft en WIJ betalen en WIJ vieren het hoe WIJ willen. We hebben wat kleine concessies gedaan (toch een pak en witte jurk), maar verder was het exact zoals wij het wilden.
(Het helpt natuurlijk wel als je partner er ook zo in staat)
En we zijn echt nog dikke vriendjes hoor!
OT: lastig dit hoor! Ik zie mijn broer hier nog wel voor aan en dat wij dan de bitches zijn als we niet zouden komenLanger dan 1 nacht logeren is hier helaas geen optie en 12 uur vliegen met kleine kinderen... tja niet mijn hobby. En ik laat ze zeker niet achter bij een wildvreemde oppas. Dus staat niet echt op mijn verlanglijstje
Ik zou dan óf alleen gaan óf we gaan met z’n vieren en dan zijn we dus niet bij het feest etc.
Maar goed, on topic...Mijn jongste is nu 3,5 en nu zou ik er (denk ik) een vakantie van maken, dus combineren met bruiloft. Moet dat financieel natuurlijk wel kunnen. 12 uur vliegen vind ik veel te lang met kleine kinderen, ik had dat ook niet gedaan toen mijn kinderen zo klein waren als die van TO. Tegelijkertijd zou het voor mij meespelen hoe de relatie is met het echtpaar. Is die close en zijn die mensen echt belangrijk voor ons, dan zou ik die reis er wel voor over hebben, maar enkel als ik het kan combineren met gezinstijd. 12 uur enkele reis vliegen voor een bruiloft van 2 dagen vind ik onzin, als je er 2 weken vakantie achteraan plakt kan het ook een mooie reis worden. Maar nogmaals, met een baby en peuter vind ik 12 uur vliegen bij voorbaat al vreselijk. Wij zouden ook overwegen of 1 van ons beide dan alleen kan gaan.

maandag 27 juli 2020 om 10:29
Nee, zo'n standaard concept bruiloft spreekt mij ook niet aan. Hoewel ik moet zeggen dat ik het nu wel een aantal keer heb meegemaakt bij familie/vrienden en het toch ook wel wat heeft. Maar voor onszelf wilden wij het ook niet. Wilden op het gemeentehuis ook geen "entree" maken bijv terwijl iedereen al binnen zat en dat wij dan "op de muziek" binnengestapt kwamen. Alsjeblieft zeg... En zéker geen dansvloer.Dutchgirly schreef: ↑27-07-2020 10:05Nou ik zou het liefst willen trouwen om het trouwen. Ik hou niet van zo'n dagvullend programma met taarten aansnijden en eerste dans en 100 mensen die je aan zitten staren. Ik zou het prima vinden om het met z'n tweeën te doen met Elvis als getuige. Voor mij persoonlijk hoeft daar helemaal niemand bij te zijn. Dat naaste familie dan zou komen, omdat ze er toch graag bij willen zijn dat zou dan kunnen. Maar ik zou dat echt niet verwachten of eisen. Ik vind het idee van trouwen gewoon heel mooi. Het concept bruiloft zoals dat gebruikelijk is, lijkt me helemaal niks.
Met z'n tweeën en een onbekende getuige wilden we ook niet, hoewel ik meerdere mensen ken die dat wel zo gedaan hebben. Wij hebben overwogen om ofwel luxe te gaan dineren met alleen de ouders, onze zusjes en hun partners of om kleinschalig een feestelijke bijeenkomst te houden. Wilden ook niet zo'n feest dat tot midden in de nacht zou duren dus wij hadden iedereen "de hele dag" (van 15 tot 21u).
Echt, je kunt het zo inrichten als je zelf wil, met wie erbij (en wie niet) jullie zelf willen.
maandag 27 juli 2020 om 10:32
Wij hebben ook zoiets gedaan met 30 man. Getrouwd om 3 uur. Om 4 uur hadden we een borrel en om half 7 eten. Om 9 uur naar huis gegaan. 's Ochtens fotos gemaakt. Ik zou niet anders willen.NYC schreef: ↑27-07-2020 10:29Nee, zo'n standaard concept bruiloft spreekt mij ook niet aan. Hoewel ik moet zeggen dat ik het nu wel een aantal keer heb meegemaakt bij familie/vrienden en het toch ook wel wat heeft. Maar voor onszelf wilden wij het ook niet. Wilden op het gemeentehuis ook geen "entree" maken bijv terwijl iedereen al binnen zat en dat wij dan "op de muziek" binnengestapt kwamen. Alsjeblieft zeg... En zéker geen dansvloer.
Met z'n tweeën en een onbekende getuige wilden we ook niet, hoewel ik meerdere mensen ken die dat wel zo gedaan hebben. Wij hebben overwogen om ofwel luxe te gaan dineren met alleen de ouders, onze zusjes en hun partners of om kleinschalig een feestelijke bijeenkomst te houden. Wilden ook niet zo'n feest dat tot midden in de nacht zou duren dus wij hadden iedereen "de hele dag" (van 15 tot 21u).
Echt, je kunt het zo inrichten als je zelf wil, met wie erbij (en wie niet) jullie zelf willen.

maandag 27 juli 2020 om 10:36
Dutchgirly schreef: ↑27-07-2020 09:04Nou dit dus. Ik zit echt met verbazing te lezen dat het stel dat gaat trouwen in veel reacties wordt neergezet als een stel asos. Waarschijnlijk hebben ze geen zin in een enorme happening met 100 'beste vrienden'. Willen ze er gewoon een mooi intiem moment van maken. Waarbij hun naaste familie waarschijnlijk wel zal komen en de rest dus niet. Zo zou ik het ook willen. Ik krijg echt de kriebels van het idee van het taart-aansnijmoment en de eerste dans van het bruidspaar. Overigens zou ik er dan dus totaal geen moeite mee hebben als TO niet zou komen met de kinderen.
Dutchgirly schreef: ↑27-07-2020 09:27jij hebt duidelijk mijn schoonmoeder nog nooit gezien haha. Mijn schoonbroer heeft zelfs geprobeerd om ipv te gaan trouwen dan maar een geregistreerd partnerschap te doen om het te downsizen. Echt, de ruzie die er werd gemaakt over uitnodigingen naar de buren van vroeger en weet ik wie. Het was pijnlijk aan te horen.
Het klopt dat je hebt gezegd dat je er geen moeite mee zou hebben als TO niet zou komen, maar dat was mijn punt niet. Het punt is wel dat je beter nu duidelijk kunt zijn naar je schoonmoeder dat haar bemoeizucht niet gewenst is, want die bemoeizucht verdwijnt niet als jij ver weg gaat trouwen. Of in Nederland, en dat dan met excuses gaat omgeven waarom de zus van de vroegere buurvrouw van je schoonmoeder niet is uitgenodigd. Jullie feest, jullie regels. Net als, wellicht voor later, jullie huis, jullie inrichting; jullie kind, jullie opvoeding; etcetera. Heeft niks met kwetsen of ontzien te maken en alles met duidelijk en eerlijk zijn in ieders belang.Dutchgirly schreef: ↑27-07-2020 09:50Misschien kan jij beter een andere nickname kiezen zeg. WTF. Ik heb helemaal niet gezegd dat ze naar de bruiloft moet gaan. Lees eerst even voor je allerlei beschuldigen gaat uiten. En het is ook nergens voor nodig om mij hier zo aan te vallen.