Lelijk gezicht en me onzichtbaar voelen

maandag 27 juli 2020 om 03:12
Nou, om maar meteen met de deur in huis te vallen, ik ben dus ver beneden gemiddeld aantrekkelijk. Ik heb pech gehad en bij het uitdelen van uiterlijke schoonheid heb ik helaas niet vooraan gestaan. Mijn gezicht is een ongelukkig, bij elkaar geraapt zooitje genetisch afval. Individueel gezien zouden sommige gezichtstrekken nog best kunnen werken, maar de combinatie van alles bij elkaar maakt mijn gezicht ver beneden gemiddeld aantrekkelijk.
Voordat iemand vraagt om een foto, ik blijf liever anoniem maar ik kan het wel enigszins beschrijven:
-weg-
Mensen zeggen dat er altijd wel íets moois is, maar als ik naar mezelf kijk ben ik eigenlijk alleen tevreden met mijn figuur. Ik kan eten wat ik wil, maar aankomen doe ik niet. Mijn figuur benadrukken d.m.v. sexy kleding dragen durf ik daarentegen niet, omdat het contrast tussen mijn lichaam en gezicht dan zo groot is. Ik had een ex die mij ook wel eens ‘halfje’ noemde of ‘butterface’ en dat heeft mij zoveel pijn gedaan. Dan ben ik liever onzichtbaar.
Ik voel me al jaren ongelukkig met mijn uiterlijk maar ben anderzijds ook bang voor plastische chirurgie. Ik heb redelijk wat geld gespaard, maar ik ben opgevoed met het idee dat snijden in een gezond lichaam niet hoort. En ik voel me ook vreselijk schuldig als ik me rot voel over mijn uiterlijk, want ik besef me heel goed dat gezondheid het allerbelangrijkste is. Vandaar dat ik met niemand in mijn omgeving over mijn uiterlijke onzekerheden durf te praten.
Eigenlijk zou ik zo graag eens oprecht door een man aantrekkelijk gevonden worden. Ik heb slechts één relatie in mijn leven gehad, al mag het eigenlijk niet zo heten. Voor hem was ik alleen interessant als ie jeuk kreeg, voor de rest keek hij nauwelijks naar me om.
Uitgaan, Tinder, andere datingsapps e.d. werken voor mij niet omdat dat toch gebaseerd is op een eerste indruk. Ik ben compleet onzichtbaar voor mannen. De enige sjans die ik ooit heb gehad was toen ik een lesbische vriendin vergezelde naar een gaybar. Op straat wordt ik ook nooit nagekeken of gefloten (enige voordeel voor een introvert haha)
Mijn punt is eigenlijk dat ik niet gelukkig kan zijn met hoe ik er nu uitzie. Zijn er hier ook dames die hun uiterlijk niet mee hebben, maar toch een gelukkig en voldaan leven leiden? Word het beter naar mate je ouder wordt?
Ik overweeg cosmetische chirurgie, al is het alleen maar om mijn gezicht wat meer in balans te brengen. Ik hoef absoluut niet knap te zijn, maar wil ook niet die lelijke vrouw zijn. Ik zou al settelen voor een vriendelijke, benaderbare blik. Kennen jullie vrouwen die cosmetische chirurgie hebben gehad, en zo ja had dit een positieve invloed op hun sociale leven/zelfvertrouwen?
Verhalen/tips om toch wat van het leven te maken met een zeer beneden gemiddeld uiterlijk zijn zeer welkom, ik zit er een beetje doorheen op het moment.
Voordat iemand vraagt om een foto, ik blijf liever anoniem maar ik kan het wel enigszins beschrijven:
-weg-
Mensen zeggen dat er altijd wel íets moois is, maar als ik naar mezelf kijk ben ik eigenlijk alleen tevreden met mijn figuur. Ik kan eten wat ik wil, maar aankomen doe ik niet. Mijn figuur benadrukken d.m.v. sexy kleding dragen durf ik daarentegen niet, omdat het contrast tussen mijn lichaam en gezicht dan zo groot is. Ik had een ex die mij ook wel eens ‘halfje’ noemde of ‘butterface’ en dat heeft mij zoveel pijn gedaan. Dan ben ik liever onzichtbaar.
Ik voel me al jaren ongelukkig met mijn uiterlijk maar ben anderzijds ook bang voor plastische chirurgie. Ik heb redelijk wat geld gespaard, maar ik ben opgevoed met het idee dat snijden in een gezond lichaam niet hoort. En ik voel me ook vreselijk schuldig als ik me rot voel over mijn uiterlijk, want ik besef me heel goed dat gezondheid het allerbelangrijkste is. Vandaar dat ik met niemand in mijn omgeving over mijn uiterlijke onzekerheden durf te praten.
Eigenlijk zou ik zo graag eens oprecht door een man aantrekkelijk gevonden worden. Ik heb slechts één relatie in mijn leven gehad, al mag het eigenlijk niet zo heten. Voor hem was ik alleen interessant als ie jeuk kreeg, voor de rest keek hij nauwelijks naar me om.
Uitgaan, Tinder, andere datingsapps e.d. werken voor mij niet omdat dat toch gebaseerd is op een eerste indruk. Ik ben compleet onzichtbaar voor mannen. De enige sjans die ik ooit heb gehad was toen ik een lesbische vriendin vergezelde naar een gaybar. Op straat wordt ik ook nooit nagekeken of gefloten (enige voordeel voor een introvert haha)
Mijn punt is eigenlijk dat ik niet gelukkig kan zijn met hoe ik er nu uitzie. Zijn er hier ook dames die hun uiterlijk niet mee hebben, maar toch een gelukkig en voldaan leven leiden? Word het beter naar mate je ouder wordt?
Ik overweeg cosmetische chirurgie, al is het alleen maar om mijn gezicht wat meer in balans te brengen. Ik hoef absoluut niet knap te zijn, maar wil ook niet die lelijke vrouw zijn. Ik zou al settelen voor een vriendelijke, benaderbare blik. Kennen jullie vrouwen die cosmetische chirurgie hebben gehad, en zo ja had dit een positieve invloed op hun sociale leven/zelfvertrouwen?
Verhalen/tips om toch wat van het leven te maken met een zeer beneden gemiddeld uiterlijk zijn zeer welkom, ik zit er een beetje doorheen op het moment.
anoniem_398316 wijzigde dit bericht op 23-08-2020 23:14
11.86% gewijzigd

maandag 27 juli 2020 om 11:37
Wat een ontzettende kwatsch. Als je geen kin hebt, rode vlekken en hangende oogleden dan gaat dat er echt niet beter uitzien als je je lekker voelt. Wat een ontzettend Hollandse reacties. Wat is er mis met iets laten doen aan wat je dwars zit?

maandag 27 juli 2020 om 11:59
100% eens met Bellyflop.
Laten we nu niet doen of iedereen in principe even mooi gevonden wordt en schoonheid allemaal van binnen / tussen je oren zit. Dat is gewoon onzin. En het is inderdaad waardeloos dat de maatschappij waarde-oordelen aan schoonheid verbindt, maar het gebeurt wel - daar is al heel veel onderzoek naar gedaan.
Laten we nu niet doen of iedereen in principe even mooi gevonden wordt en schoonheid allemaal van binnen / tussen je oren zit. Dat is gewoon onzin. En het is inderdaad waardeloos dat de maatschappij waarde-oordelen aan schoonheid verbindt, maar het gebeurt wel - daar is al heel veel onderzoek naar gedaan.

maandag 27 juli 2020 om 12:03

maandag 27 juli 2020 om 12:05
Als het lichaam toch maar een omhulsel is en het gaat om je innerlijk dan is het toch ook niet erg om er wat aan te sleutelen zodat je je letterlijk wat lekkerder in je vel zit?
Ik zou voor een combinatie gaan. Naar de psycholoog om aan je zelfbeeld te werken en naar een goede kliniek om iets aan de huidproblemen te doen en misschien wat fillers hier en daar. Als jij je daar beter door zou voelen en je hebt het geld ervoor, waarom zou je het dan niet doen. Wel naar een goede kliniek gaan en niet naar een beunhaas.
Ik zou voor een combinatie gaan. Naar de psycholoog om aan je zelfbeeld te werken en naar een goede kliniek om iets aan de huidproblemen te doen en misschien wat fillers hier en daar. Als jij je daar beter door zou voelen en je hebt het geld ervoor, waarom zou je het dan niet doen. Wel naar een goede kliniek gaan en niet naar een beunhaas.
maandag 27 juli 2020 om 12:07
Helemaal niets. Maar als je van binnen niet lekker in je vel zit zal dat niet helpen. Dan komt er wel iets anders waardoor je je niet prettig voelt.
Buiten dat we totaal niet weten of het beeld dat to schetst wel klopt. Voor hetzelfde geld heeft ze een of twee plekjes, hangen haar oogleden minimaal en heeft ze gewoon een kin, maar is haar beeld vervormd door de opmerking van haar ex.
Volgens mij is het belangrijk om je eerst goed te voelen en daarna pas gaan sleutelen aan jezelf.
maandag 27 juli 2020 om 12:10
Je bent 25, met een beetje geluk mag je nog 60 jaar mee. Ik zou kijken wat je het meest stoort, 2 a 3 dingen uitkiezen en daar iets aan laten doen. Dan hoef je je niet elke dag te balen als je jezelf in de spiegel aankijkt. Je hoeft niet perfect te zijn, imperfectie maakt je mooi als mens. Maar als die oogleden, kin en je wenkbrauwen je zo enorm irriteren, doe er dan iets aan. Het kost geen godsvermogen, het zijn geen zware risicovolle operaties. Je hebt het geld en na een paar weekjes herstellen kan je leven zo anders zijn. Maak het niet zo zwaar voor jezelf. Je hebt het geld en de mogelijkheden. Waarom niet gewoon lief zijn voor jezelf?
maandag 27 juli 2020 om 12:11
Wat een ontzettend fijne reactieBoarn schreef: ↑27-07-2020 12:10Je bent 25, met een beetje geluk mag je nog 60 jaar mee. Ik zou kijken wat je het meest stoort, 2 a 3 dingen uitkiezen en daar iets aan laten doen. Dan hoef je je niet elke dag te balen als je jezelf in de spiegel aankijkt. Je hoeft niet perfect te zijn, imperfectie maakt je mooi als mens. Maar als die oogleden, kin en je wenkbrauwen je zo enorm irriteren, doe er dan iets aan. Het kost geen godsvermogen, het zijn geen zware risicovolle operaties. Je hebt het geld en na een paar weekjes herstellen kan je leven zo anders zijn. Maak het niet zo zwaar voor jezelf. Je hebt het geld en de mogelijkheden. Waarom niet gewoon lief zijn voor jezelf?

maandag 27 juli 2020 om 12:27
Ik ben het wel met je eens maar aan de andere kant vind ik het wel lastig in te schatten in hoeverre het probleem psychisch is. Ik vond mezelf oerlelijk toen ik een jaar of 20 was en als ik nu foto's zie van toen snap ik daar niets van want ik was geschikt geweest als model, prachtig lichaam en een heel mooi gezicht. Toen ik een jaar of 16 was heb ik zelfs op aanraden van anderen mijn foto's opgestuurd naar een bekend modellenbureau en ik werd meteen uitgenodigd. Ik ben echter nooit gegaan want ik geloofde er niks van. Dat zeg ik niet om op te scheppen, ik heb gewoon medelijden met de 'ik' van toen. Waarom zag ik dat niet? Dus soms is het minder erg dan je denkt.Boarn schreef: ↑27-07-2020 12:10Je bent 25, met een beetje geluk mag je nog 60 jaar mee. Ik zou kijken wat je het meest stoort, 2 a 3 dingen uitkiezen en daar iets aan laten doen. Dan hoef je je niet elke dag te balen als je jezelf in de spiegel aankijkt. Je hoeft niet perfect te zijn, imperfectie maakt je mooi als mens. Maar als die oogleden, kin en je wenkbrauwen je zo enorm irriteren, doe er dan iets aan. Het kost geen godsvermogen, het zijn geen zware risicovolle operaties. Je hebt het geld en na een paar weekjes herstellen kan je leven zo anders zijn. Maak het niet zo zwaar voor jezelf. Je hebt het geld en de mogelijkheden. Waarom niet gewoon lief zijn voor jezelf?
maandag 27 juli 2020 om 12:34
Nadeel van plastische chirurgie is dat in veel situaties mensen nooit tevreden zijn of worden. Niet om TO haar gevoel te bagatelliseren maar het zou inderdaad ook psychisch kunnen zijn en wellicht is een goede eerste stap om middels therapie aan zelfbeeld te werken? Mocht dat niet helpen dan kan plastische chirurgie alsnog uitkomst bieden.
maandag 27 juli 2020 om 12:35
Veel tips zijn er al gegeven! Ik worstel ook wel met enige regelmaat met mijn uiterlijk. Wat mij soms kan helpen;
- beseffen dat het voor ontzettend veel fijne/leuke dingen in het leven er eigenlijk niet toe doet hoe je eruit ziet; een lekker broodje eten, een boswandeling maken, een boek lezen, naar de bios gaan etc etc.
- iets nieuws leren/plezier en energie halen uit nieuwe dingen; mijzelf ergens vaardig in maken/ergens in ontwikkelen; oftewel bewust bezig zijn met activiteiten/dingen waarin de nadruk juist niet op je uiterlijk ligt.
- social media en influencers mijden.
- lezen over/geïnspireerd raken door krachtige vrouwen (die niet per sé als standaard mooi worden gezien; bijv. Ines Weski).
- beseffen dat het voor ontzettend veel fijne/leuke dingen in het leven er eigenlijk niet toe doet hoe je eruit ziet; een lekker broodje eten, een boswandeling maken, een boek lezen, naar de bios gaan etc etc.
- iets nieuws leren/plezier en energie halen uit nieuwe dingen; mijzelf ergens vaardig in maken/ergens in ontwikkelen; oftewel bewust bezig zijn met activiteiten/dingen waarin de nadruk juist niet op je uiterlijk ligt.
- social media en influencers mijden.
- lezen over/geïnspireerd raken door krachtige vrouwen (die niet per sé als standaard mooi worden gezien; bijv. Ines Weski).
maandag 27 juli 2020 om 12:41
Schat zo in dat er best een aantal vrouwen zijn die als ze ouder zijn foto's terug kijken van toen ze 25 waren en dan denken wat een plaatje, waarom was ik toen zo negatief over mezelf. (ongeacht model gedoe enzo)Rachmaninoff schreef: ↑27-07-2020 12:27Ik ben het wel met je eens maar aan de andere kant vind ik het wel lastig in te schatten in hoeverre het probleem psychisch is. Ik vond mezelf oerlelijk toen ik een jaar of 20 was en als ik nu foto's zie van toen snap ik daar niets van want ik was geschikt geweest als model, prachtig lichaam en een heel mooi gezicht. Toen ik een jaar of 16 was heb ik zelfs op aanraden van anderen mijn foto's opgestuurd naar een bekend modellenbureau en ik werd meteen uitgenodigd. Ik ben echter nooit gegaan want ik geloofde er niks van. Dat zeg ik niet om op te scheppen, ik heb gewoon medelijden met de 'ik' van toen. Waarom zag ik dat niet? Dus soms is het minder erg dan je denkt.
Hier man. Heb wel een aantal operaties laten doen, sportgerelateerd, zo door de jaren heen. Helemaal vrijwillig, ik wilde dat.
Die operaties waren best pittig en gaven niet altijd de (volledige) resultaten die je hoopte. Zo maakbaar is het gewoon niet.
Ik snap best dat er cosmetisch allerlei dingen mogelijk zijn, maar om nou als je in de put zit zoals TO zegt, dàn naar een kliniek te gaan...
Dat is niet de goede volgorde.
maandag 27 juli 2020 om 12:48
Bedenk wel dat plastische chirurgie verslavend kan zijn, Potpourri *kan* in een risicogroep zitten en dat plastische chirurgie geen oplossing is voor andere dingen dan uiterlijk.Boarn schreef: ↑27-07-2020 12:10Je bent 25, met een beetje geluk mag je nog 60 jaar mee. Ik zou kijken wat je het meest stoort, 2 a 3 dingen uitkiezen en daar iets aan laten doen. Dan hoef je je niet elke dag te balen als je jezelf in de spiegel aankijkt. Je hoeft niet perfect te zijn, imperfectie maakt je mooi als mens. Maar als die oogleden, kin en je wenkbrauwen je zo enorm irriteren, doe er dan iets aan. Het kost geen godsvermogen, het zijn geen zware risicovolle operaties. Je hebt het geld en na een paar weekjes herstellen kan je leven zo anders zijn. Maak het niet zo zwaar voor jezelf. Je hebt het geld en de mogelijkheden. Waarom niet gewoon lief zijn voor jezelf?

maandag 27 juli 2020 om 13:01
Het zal voor mij ook altijd wel een beetje zo blijven. Ik heb wel met een psycholoog aan mijn zelfbeeld gewerkt en het heeft wel wat geholpen maar ook nu zeg ik wat was ik mooi terwijl ik nu in de tweede helft van de 30 ben en echt niet ontzettend veel veranderd ben. Dus ook over 10 jaar zal ik wel weer denken waarom was je nou onzeker dan? Dat rosacea en die bultjes heb ik ook gekregen rond mijn 25e. Dat heb ik nu sinds een aantal jaren onder controle gelukkig dus daar zou ik in ieder geval naar laten kijken, er is echt wat aan te doen namelijk. Dan heb je daarna ook weer meer plezier aan jezelf mooi maken met make-up. Dus zulke dingen en misschien daarna nog wat tijdelijke fillers zou ik gewoon doen als je het geld ervoor hebt. Voor onomkeerbare dingen zou ik eerst een tijdje naar een psycholoog gaan.babbeleo schreef: ↑27-07-2020 12:41Schat zo in dat er best een aantal vrouwen zijn die als ze ouder zijn foto's terug kijken van toen ze 25 waren en dan denken wat een plaatje, waarom was ik toen zo negatief over mezelf. (ongeacht model gedoe enzo)
Hier man. Heb wel een aantal operaties laten doen, sportgerelateerd, zo door de jaren heen. Helemaal vrijwillig, ik wilde dat.
Die operaties waren best pittig en gaven niet altijd de (volledige) resultaten die je hoopte. Zo maakbaar is het gewoon niet.
Ik snap best dat er cosmetisch allerlei dingen mogelijk zijn, maar om nou als je in de put zit zoals TO zegt, dàn naar een kliniek te gaan...
Dat is niet de goede volgorde.
maandag 27 juli 2020 om 14:16
U schrijft zelf dat uw lichaam verder aantrekkelijk is.
Een mooi figuur is ook wat waard.
Als u sportief bent, maakt dat u nog aantrekkelijker.
(Ik zou wel een sport uitzoeken waar u lol in heeft, ga u niet afbeulen uit verplichting).
En ik (man van bijna 50) vind het aantrekkelijk als vrouwen iets kunnen dat ik zelf niet kan:
een auto repareren, berggids zijn, een web-site bouwen, viool spelen, hun eigen inkomen verdienen
Een mooi figuur is ook wat waard.
Als u sportief bent, maakt dat u nog aantrekkelijker.
(Ik zou wel een sport uitzoeken waar u lol in heeft, ga u niet afbeulen uit verplichting).
En ik (man van bijna 50) vind het aantrekkelijk als vrouwen iets kunnen dat ik zelf niet kan:
een auto repareren, berggids zijn, een web-site bouwen, viool spelen, hun eigen inkomen verdienen
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?

maandag 27 juli 2020 om 15:15
@Rapunzelreallife @Metallover
Dankjulliewel voor alle praktische tips! Als ik wat foundation en blush draag voel ik me inderdaad meteen een stuk frisser als ik in de spiegel kijk. Qua huidverzorging zou ik me eens moeten verdiepen in producten voor rosacea. De meeste crèmes van de kruidvat bijvoorbeeld, maken mijn huid alleen maar rooier en kwader haha
'The Ordinary' heb ik wel eerder van gehoord. Ik zal ook eens een kijkje nemen bij het skincare topic hier, wil graag beter voor mijn huid gaan zorgen.
Dankjulliewel voor alle praktische tips! Als ik wat foundation en blush draag voel ik me inderdaad meteen een stuk frisser als ik in de spiegel kijk. Qua huidverzorging zou ik me eens moeten verdiepen in producten voor rosacea. De meeste crèmes van de kruidvat bijvoorbeeld, maken mijn huid alleen maar rooier en kwader haha
'The Ordinary' heb ik wel eerder van gehoord. Ik zal ook eens een kijkje nemen bij het skincare topic hier, wil graag beter voor mijn huid gaan zorgen.

maandag 27 juli 2020 om 15:24
Je zegt dat alsof het een feit is? Ik vind het een soort tegeltjeswijsheid gebaseerd op conservatisme en negativiteit. "het helpt toch niet".
Ik denk als je echt al je hele leven last ergens van hebt en je verandert dat, dat je je dan gewoon beter gaat voelen. Zonder dat er dan gegarandeerd weer een ander probleem om de hoek komt. Ik bedoel, wauw, wat een depressief uitgangspunt zeg.
En dat doen alsof TO zelf niet kan beoordelen of ze wel of niet erg afwijkt van het gemiddelde uiterlijk, of dat ze er zelf al dan niet erg onder lijdt... Wauw. Je neemt haar gewoon niet serieus. Je zegt gewoon dat ze het niet goed ziet terwijl zij elke dag in de spiegel kijkt en jij haar nooit gezien hebt...
Wat gekke manier om je mening over plastische chirurgie/methoden op te leggen. Ze is geen kind.

maandag 27 juli 2020 om 15:31
Bij mij helpt la Roche posay effaclar duo+ heel goed tegen rosacea. Daar zit ook niacinamide in. Dat gebruik ik iedere ochtend en avond na het wassen (met effaclar reinigende gel) van mijn gezicht. Op pukkeltjes en bultjes stip ik 's avonds Mario badescu drying lotion.Potpourri schreef: ↑27-07-2020 15:15@Rapunzelreallife @Metallover

maandag 27 juli 2020 om 15:34
Boarn schreef: ↑27-07-2020 12:10Je bent 25, met een beetje geluk mag je nog 60 jaar mee. Ik zou kijken wat je het meest stoort, 2 a 3 dingen uitkiezen en daar iets aan laten doen. Dan hoef je je niet elke dag te balen als je jezelf in de spiegel aankijkt. Je hoeft niet perfect te zijn, imperfectie maakt je mooi als mens. Maar als die oogleden, kin en je wenkbrauwen je zo enorm irriteren, doe er dan iets aan. Het kost geen godsvermogen, het zijn geen zware risicovolle operaties. Je hebt het geld en na een paar weekjes herstellen kan je leven zo anders zijn. Maak het niet zo zwaar voor jezelf. Je hebt het geld en de mogelijkheden. Waarom niet gewoon lief zijn voor jezelf?
Dit!
Maak een paar afspraken met plastisch chirurgen en bekijk, samen met hen, wat mogelijk en realistisch is.

maandag 27 juli 2020 om 15:38
Bedankt voor de reacties allen,
2 dingen zie ik regelmatig terugkomen in jullie posts en daar wil ik even snel op reageren:
Ik doe niet aan social media en heb ook nooit facebook of instagram e.d. gehad. Ik kom dagelijks buiten en zie daar 'echte vrouwen in het wild' zonder photoshop en opsmuk, dus het is niet zo dat ik een heel gedigitaliseerd en gebrainwashed beeld heb van schoonheid.
Deze vind ik wel grappig, want werkelijk iedere keer als je een post leest van een vrouw die onzeker is over haar uiterlijk is er wel een andere vrouw die zoiets post. Ik ben absoluut geen model en dat hoef ik ook helemaal niet te worden! Ik hoef niet 'mooi' te zijn, ik wil juist graag gemiddeld zijn. Aantrekkelijk voor sommige mensen, onopgemerkt door de meesten. Dat lijkt me een heerlijke middelweg. Mijn zusje is bijvoorbeeld conventioneel knap en die kan geen stap in het openbaar zetten of er wordt naar haar gesist en geschreeuwd. En als ze dan niet reageert, meteen uitgemaakt worden voor k*nkerhoer, slet e.d. Lijkt me vreselijk om continu te maken te krijgen met straatintimidatie. Dit is oprecht één van de weinige pluspunten aan mijn uiterlijk. Ik kan gewoon over straat, een boswandeling maken, 's nachts door de stad lopen en ik heb net zo veel kans om slachtoffer te worden van een misdrijf als de gemiddelde man
2 dingen zie ik regelmatig terugkomen in jullie posts en daar wil ik even snel op reageren:
Over het algemeen ben ik helemaal niet zo met mijn uiterlijk bezig. Ik voel me zelfverzekerd in mijn werk en ben trots op mijn karaktereigenschappen. Als ik kijk naar mijn persoonlijkheid en kunnen ben ik prima tevreden met mezelf. Het is ook niet zo dat ik iedere ochtend mezelf voor de spiegel sta af te kraken, of het huis niet meer uitdurf e.d. Ik werp 's ochtend ff een blik in de spiegel om wat eyeliner en mascara op te doen, check of mijn haar goed zit, trek nog even een gekke bek naar mezelf en dan ben ik deur uit. Mijn onzekerheden betreft mijn uiterlijk spelen voornamelijk op als ik mensen voor het eerst ontmoet (sollicitaties, feestjes, interactie winkelpersoneel etc) of wanneer ik met mannen in gesprek ben.Volgens mij is het belangrijk om je eerst goed te voelen en daarna pas gaan sleutelen aan jezelf.
Ik doe niet aan social media en heb ook nooit facebook of instagram e.d. gehad. Ik kom dagelijks buiten en zie daar 'echte vrouwen in het wild' zonder photoshop en opsmuk, dus het is niet zo dat ik een heel gedigitaliseerd en gebrainwashed beeld heb van schoonheid.
"Ik ben het wel met je eens maar aan de andere kant vind ik het wel lastig in te schatten in hoeverre het probleem psychisch is. Ik vond mezelf oerlelijk toen ik een jaar of 20 was en als ik nu foto's zie van toen snap ik daar niets van want ik was geschikt geweest als model, prachtig lichaam en een heel mooi gezicht. Toen ik een jaar of 16 was heb ik zelfs op aanraden van anderen mijn foto's opgestuurd naar een bekend modellenbureau en ik werd meteen uitgenodigd.
Deze vind ik wel grappig, want werkelijk iedere keer als je een post leest van een vrouw die onzeker is over haar uiterlijk is er wel een andere vrouw die zoiets post. Ik ben absoluut geen model en dat hoef ik ook helemaal niet te worden! Ik hoef niet 'mooi' te zijn, ik wil juist graag gemiddeld zijn. Aantrekkelijk voor sommige mensen, onopgemerkt door de meesten. Dat lijkt me een heerlijke middelweg. Mijn zusje is bijvoorbeeld conventioneel knap en die kan geen stap in het openbaar zetten of er wordt naar haar gesist en geschreeuwd. En als ze dan niet reageert, meteen uitgemaakt worden voor k*nkerhoer, slet e.d. Lijkt me vreselijk om continu te maken te krijgen met straatintimidatie. Dit is oprecht één van de weinige pluspunten aan mijn uiterlijk. Ik kan gewoon over straat, een boswandeling maken, 's nachts door de stad lopen en ik heb net zo veel kans om slachtoffer te worden van een misdrijf als de gemiddelde man

maandag 27 juli 2020 om 15:49

Hup, naar de plastisch chirurg!
Gaat je leven waarschijnlijk een stuk leuker maken!

maandag 27 juli 2020 om 15:59

maandag 27 juli 2020 om 16:03
Lieve To,
Ik heb nog niet alle reacties gelezen maar ik ben er zeker van dat jij ook iets moois hebt.
Dat kunnen je ogen zijn; mss een heel mooie kleur of een mooie blik.
Of mooie lippen.
Ik ben ervan overtuigd dat iedereen wel iets moois heeft!
Je schrijft dat je een mooi figuurtje hebt. Wees maar zeker dat er heel veel vrouwen dat niet hebben (waaronder ikzelf). Wees daar alvast trots op!
Wat die opmerkingen van je ex betreffen: dat zegt meer over hem dan over jou.
Echt; ook jij bent de moeite waard : ZEKER weten !
Ik ben zelf bepaald ook geen beauty; ik heb haren die op een bosje stro lijken, ik heb een neus waar ik totaal niet blij mee ben , ik heb 'geen' jukbeenderen.....Ik heb leren kijken naar wat er WEL mooi aan mij is. Al is dat niet veel
Alleen mijn ogen vind ik mooi. Heel donkerblauw; bijna niemand heeft dat. En ik heb een mooi gebit. That's it! Maar ik ben er trots op.
Kijk eens kritisch in de spiegel, zeker dat jij ook echt mooie, unieke positieve dingen ziet die je mooi maken!
Niemand, echt niemand is alleen maar lelijk.
Ik heb nog niet alle reacties gelezen maar ik ben er zeker van dat jij ook iets moois hebt.
Dat kunnen je ogen zijn; mss een heel mooie kleur of een mooie blik.
Of mooie lippen.
Ik ben ervan overtuigd dat iedereen wel iets moois heeft!
Je schrijft dat je een mooi figuurtje hebt. Wees maar zeker dat er heel veel vrouwen dat niet hebben (waaronder ikzelf). Wees daar alvast trots op!
Wat die opmerkingen van je ex betreffen: dat zegt meer over hem dan over jou.
Echt; ook jij bent de moeite waard : ZEKER weten !
Ik ben zelf bepaald ook geen beauty; ik heb haren die op een bosje stro lijken, ik heb een neus waar ik totaal niet blij mee ben , ik heb 'geen' jukbeenderen.....Ik heb leren kijken naar wat er WEL mooi aan mij is. Al is dat niet veel

Alleen mijn ogen vind ik mooi. Heel donkerblauw; bijna niemand heeft dat. En ik heb een mooi gebit. That's it! Maar ik ben er trots op.
Kijk eens kritisch in de spiegel, zeker dat jij ook echt mooie, unieke positieve dingen ziet die je mooi maken!
Niemand, echt niemand is alleen maar lelijk.