Uitgerekend maart 2021
zondag 28 juni 2020 om 14:12
Aangezien het topic eind februari/begin maart vol zit, een nieuw topic voor alle dames die in maart 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over de zwangerschap.
Allereerst: Gefeliciteerd!
Je kan zelf je gegevens toevoegen aan de tabel.
Wachtwoord: maart2021
Naam: udmaart2021
Lala-bloem 
87_Bloem_
MadameCurie
Allereerst: Gefeliciteerd!

Je kan zelf je gegevens toevoegen aan de tabel.
Wachtwoord: maart2021
Naam: udmaart2021
Naam | Lft | #kind | UD | hartje ![]() ![]() | Afspraak VK/gyn | Bijz. |
---|---|---|---|---|---|---|
Jasmijn-2019 | 31 | 1 | 1 maart | ![]() | echo 9 juli | |
Konijntje777 | 32 | 2 | 3 maart | ![]() ![]() | 19 augustus | |
Bankkussen | 27 | 1 | 2 maart | ![]() ![]() | geslachtsbepaling 9 sep, 20w echo 5 okt | 2 miskramen, (door corona gestopt) iui traject, toch natuurlijk zwanger geworden |
Mona87 | 32 | 1 | 3 maart | ![]() | ||
Sunne | 37 | 2 | 3 maart | ![]() ![]() | pretecho 15 sep, 20w echo 7 okt | |
Nickii | 28 | 1 | 1 maart | ![]() ![]() | controle 16 sep, pretecho 17 sep | |
Goudhaartje83 | 37 | 2 | 10 maart? | echo 3 aug | ||
Leeuwtje12345 | 32 | 2 | 10 maart | ![]() | 20 juli | missed abortion feb 2019, zwanger geworden met Clomid |
Sophie990 | 29 | 3 | 11 maart | ![]() | 9 juli | zwanger na een tweeling (van 1.5) |

87_Bloem_

MadameCurie

anoniem_399411 wijzigde dit bericht op 28-08-2020 13:37
51.42% gewijzigd
zaterdag 25 juli 2020 om 09:01
Wij gaan denk ik ook de NIPT doen zonder nevenbevindingen om dezelfde reden als Mona. Er schijnt nog veel onduidelijkheid te zijn als ze een afwijking vinden en wat dat dan kan betekenen voor jou/baby. Het kan inderdaad dat er in de eerste instantie een afwijking is gevonden maar deze niet tot uiting komt of bijvoorbeeld in de placenta zit en niet in de baby. Ook kunnen ze niet zeggen in welke mate de baby/jij er last van zal hebben. Mochten ze een afwijking vinden, krijg je weer allemaal medische onderzoeken en stress terwijl dat misschien helemaal niet nodig blijkt te zijn.
zaterdag 25 juli 2020 om 12:52
maandag 27 juli 2020 om 10:19
Goedemorgen dames, hoe is het met jullie?
Bankkussen wat fijn dat alles goed was!
Goudhaartje wij willen het geslacht ook weten straks! Denk dat we zelfs een extra echo gaan doen met een week of 16
Wij hebben het dit weekend aan onze ouders verteld. Die van mij waren zo blij verrast en emotioneel, heel leuk. Mijn moeder was jarig en als laatste cadeau had ik een een kaart met daarin de echo, ze zag het totaal niet aankomen haha. Schoonouders zijn wat gereserveerder maar volgens mij waren ze wel blij. Voelt ook wel fijn om het gewoon te kunnen delen.
Ben vandaag voor het eerst sinds maart weer op kantoor. Was wel een beetje gek in het OV. Ik heb het ook al aan een collega verteld waar ik goed mee op kan schieten, heb niet zo'n zin meer in geheimzinnig gedoe
Oh en ik heb weer nieuwe kwaaltjes: mijn darmen doen een beetje moeilijk, aan het einde van de dag is mijn buik helemaal opgeblazen! En ik ruik echt alles. Ik ruik de poepluier van dochter van 3 meter afstand. Ik vind sowieso alles stinken nu, word echt niet goed als mijn man bier heeft gedronken of kaas heeft gegeten, brrr...
Bankkussen wat fijn dat alles goed was!
Goudhaartje wij willen het geslacht ook weten straks! Denk dat we zelfs een extra echo gaan doen met een week of 16

Wij hebben het dit weekend aan onze ouders verteld. Die van mij waren zo blij verrast en emotioneel, heel leuk. Mijn moeder was jarig en als laatste cadeau had ik een een kaart met daarin de echo, ze zag het totaal niet aankomen haha. Schoonouders zijn wat gereserveerder maar volgens mij waren ze wel blij. Voelt ook wel fijn om het gewoon te kunnen delen.
Ben vandaag voor het eerst sinds maart weer op kantoor. Was wel een beetje gek in het OV. Ik heb het ook al aan een collega verteld waar ik goed mee op kan schieten, heb niet zo'n zin meer in geheimzinnig gedoe

Oh en ik heb weer nieuwe kwaaltjes: mijn darmen doen een beetje moeilijk, aan het einde van de dag is mijn buik helemaal opgeblazen! En ik ruik echt alles. Ik ruik de poepluier van dochter van 3 meter afstand. Ik vind sowieso alles stinken nu, word echt niet goed als mijn man bier heeft gedronken of kaas heeft gegeten, brrr...
maandag 27 juli 2020 om 10:46
sunne wat leuk dat je het aan je ouders hebt verteld!
Die opgeblazen buik herken ik heel goed! Bij mij begint het s ochtends al. Echt een vervelend gevoel. Ik kan hierdoor ook nog maar weinig broeken aan, als duwt in mijn buik. Gelukkig is het nu wat warmer kan ik gewoon jurkjes aan. Zwangerschapsbroeken vind ik wel erg vroeg , jullie?
goudhaartje dan ben je inderdaad de laatste spannend!
Wij willen rond de 16 weken een extra pret echo doen voor het geslacht. De vorige keer ook gedaan. Ondanks dat het ons niet uitmaakt wat het word, willen we het toch weten.
Die opgeblazen buik herken ik heel goed! Bij mij begint het s ochtends al. Echt een vervelend gevoel. Ik kan hierdoor ook nog maar weinig broeken aan, als duwt in mijn buik. Gelukkig is het nu wat warmer kan ik gewoon jurkjes aan. Zwangerschapsbroeken vind ik wel erg vroeg , jullie?
goudhaartje dan ben je inderdaad de laatste spannend!
Wij willen rond de 16 weken een extra pret echo doen voor het geslacht. De vorige keer ook gedaan. Ondanks dat het ons niet uitmaakt wat het word, willen we het toch weten.
maandag 27 juli 2020 om 11:05
Ik heb het idee dat je ook al wat kan zien aan mijn buik.. Voelt enorm opgezet en doe regelmatig een knoopje los als ik zit.. De misselijkheid neemt bij mij toe. Vannacht een paar keer wakker geworden ervan. Morgen echo, spannend!
Sunne, wat leuk dat je ouders zo leuk reageerden!
Ik wil dit keer niet weten wat het geslacht is, manlief wel.. Dus dat wordt een uitdaging haha.
Sunne, wat leuk dat je ouders zo leuk reageerden!
Ik wil dit keer niet weten wat het geslacht is, manlief wel.. Dus dat wordt een uitdaging haha.
maandag 27 juli 2020 om 14:16
Konijntje, als je broeken niet meer lekker zitten zou ik gewoon een zwangerschapsbroek aantrekken hoor! Jurkjes kan natuurlijk ook, maar bij mezelf vind ik het dan juist meer opvallen als mijn buik wat bol staat.
Sophie, spannend morgen! Oei dat wordt nog lastig als de een het wel wil weten en de ander niet, haha.
Mij maakt het uiteraard ook niet uit, maar ik vind het voor de beeldvorming toch wel fijn om te weten. En ook gewoon praktisch.. kan de babykamer roze blijven of niet
Sophie, spannend morgen! Oei dat wordt nog lastig als de een het wel wil weten en de ander niet, haha.
Mij maakt het uiteraard ook niet uit, maar ik vind het voor de beeldvorming toch wel fijn om te weten. En ook gewoon praktisch.. kan de babykamer roze blijven of niet

dinsdag 28 juli 2020 om 10:44
Eigenlijk was ik wel een beetje bang ja.. De vorige keer zag ze maar 1 vruchtzak, maar dan heb je nog kans op een 1-eiige tweeling en dat brengt nog meer risico's met zich mee dan een 2-eiige.
Dus zie nu al voor me dat ik die kleine straks lekker overal mee naartoe sleep in de draagdoek. Opgelucht nu.

dinsdag 28 juli 2020 om 11:28
Wat fijn Sophie! Wat kan die angst je dan opeens overvallen hè! Ik heb het de laatste dagen ook opeens omdat ik veel minder klachten heb 
Het lijkt me een hele uitdaging als straks de één wel weet wat het geslacht is en de ander niet. Ben benieuwd hoe dat gaat bij jullie!
Leuk dat jullie het aan jullie families hebben verteld Sunne!
Gevoelsmatig ben ik ook nog niet klaar voor zwangerschapsbroeken Konijntje. Maar ik merk ook dat ik de echt strakke broeken liever niet meer draag en dat het elke keer zoeken is naar een outfit waarin je mijn opgeblazen buik niet ziet
Waar kopen jullie je zwangerschapskleding voorheen? Dit is echt helemaal nieuw voor me

Het lijkt me een hele uitdaging als straks de één wel weet wat het geslacht is en de ander niet. Ben benieuwd hoe dat gaat bij jullie!
Leuk dat jullie het aan jullie families hebben verteld Sunne!
Gevoelsmatig ben ik ook nog niet klaar voor zwangerschapsbroeken Konijntje. Maar ik merk ook dat ik de echt strakke broeken liever niet meer draag en dat het elke keer zoeken is naar een outfit waarin je mijn opgeblazen buik niet ziet

Waar kopen jullie je zwangerschapskleding voorheen? Dit is echt helemaal nieuw voor me
dinsdag 28 juli 2020 om 13:28
sophie wat fijn dat de echo goed was! Vervelend hè die angst, maar een kloppend hartje is een hele geruststelling. De kans dat het nu nog mis gaat is echt heel klein.
jasmijn ik heb bij de vorige zwangerschap broeken van Zalando. Maar die zaten niet lekker. Ik denk dat ik een keertje langs de Prénatal ga. Daar heb je betaalbare zwangerschapskleding. Trouwens ook super leuke baby/kinderkleding!
Ik heb voor nu nog een paar extra jurkjes gekocht. Dat ze al een buikje kunnen zien vind ik helemaal niet erg.
jasmijn ik heb bij de vorige zwangerschap broeken van Zalando. Maar die zaten niet lekker. Ik denk dat ik een keertje langs de Prénatal ga. Daar heb je betaalbare zwangerschapskleding. Trouwens ook super leuke baby/kinderkleding!
Ik heb voor nu nog een paar extra jurkjes gekocht. Dat ze al een buikje kunnen zien vind ik helemaal niet erg.
dinsdag 28 juli 2020 om 13:34
Sunne wat leuk dat je ouders zo reageerden! Een verjaardag is inderdaad een goed moment om met een extra cadeautje aan te komen. Die van mij zullen wel denken huh een cadeau? Zomaar? Dan weten ze vast al genoeg
Sophie lijkt me ook lastig als de ene het geslacht wel wil weten en de ander niet. Wel knap als de ander zijn mond kan houden en zich niet per ongeluk verspreekt. Vervelend he die angst voor een foute echo. Denk dat ik hier nog elke keer in spanning zal zitten voor een echo. Heb er vrijdag weer een om 17:20 uur
. Gelukkig heb je een kloppend hartje gezien!
Hier een beetje opgezette darmen waardoor mijn strakke broeken ook niet meer lekker zitten. Doe regelmatig knoop en rits los
. Heb vandaag een broek aan die tot mijn navel komt, dus dat zit nog wel prima. Denk dat ik (helaas) pas laat een buikje zal gaan krijgen.
De laatste nachten slaap ik slecht. Ben elke keer rond 4 uur/half 5 wakker en kom dan niet meer in slaap. Ben dan hongerig en heb een droge mond. Meer mensen last van slecht slapen? Ben echt gesloopt op werkdagen. Gister zat ik weer een beetje te surfen op internet en toen kwam ik toevallig weer allemaal syndromen tegen bij ongeboren kinderen en late miskramen. Wil mezelf een google verbod geven
. Als je een kloppend hartje hebt gezien is de kans dat het fout gaat nog maar 1-3 procent toch?

Sophie lijkt me ook lastig als de ene het geslacht wel wil weten en de ander niet. Wel knap als de ander zijn mond kan houden en zich niet per ongeluk verspreekt. Vervelend he die angst voor een foute echo. Denk dat ik hier nog elke keer in spanning zal zitten voor een echo. Heb er vrijdag weer een om 17:20 uur

Hier een beetje opgezette darmen waardoor mijn strakke broeken ook niet meer lekker zitten. Doe regelmatig knoop en rits los

De laatste nachten slaap ik slecht. Ben elke keer rond 4 uur/half 5 wakker en kom dan niet meer in slaap. Ben dan hongerig en heb een droge mond. Meer mensen last van slecht slapen? Ben echt gesloopt op werkdagen. Gister zat ik weer een beetje te surfen op internet en toen kwam ik toevallig weer allemaal syndromen tegen bij ongeboren kinderen en late miskramen. Wil mezelf een google verbod geven

dinsdag 28 juli 2020 om 13:35
Ik had ook broeken van Zalando en vond die prima. Bij de H&M hebben ze ook kleding en ze hebben bij Prénatal ook mooie kleding. Hele mooie jurken ook.
Bij mij zie je nu echt ook al een buikje, ik vind dat echt lastig. Aan de ene kant wil ik 'm met trots dragen aan de andere kant schaam ik me, want niemand weet het nog en straks denken ze dat ik gewoon dik ben geworden.
Op de echo zag je trouwens ook een vetlaagje. :p ('dit is je huid, dit is vet en dit je baarmoeder') Oké, leuk. :p
Bij mij zie je nu echt ook al een buikje, ik vind dat echt lastig. Aan de ene kant wil ik 'm met trots dragen aan de andere kant schaam ik me, want niemand weet het nog en straks denken ze dat ik gewoon dik ben geworden.

dinsdag 28 juli 2020 om 13:39
Bankkussen, spannend die echo van vrijdag! En ik herken je google-gedrag...
Tegen mij zeiden ze dat de kans minder dan 5 procent is, dus dat ik maar van het positieve uit moest gaan. Maar wel in je achterhoofd houden dat het nog mis kan gaan (dat wil ik helemaal niet!)...
Ik herken het slechte slapen, ik word ook midden in de nacht wakker met honger. Ben dan soms ook misselijk. Hoort er allemaal bij...

Ik herken het slechte slapen, ik word ook midden in de nacht wakker met honger. Ben dan soms ook misselijk. Hoort er allemaal bij...
dinsdag 28 juli 2020 om 13:46
Ik herken het slecht slapen ook! Ik kom moeilijk inslaap en ben meestal tussen 4 en 6 klaar wakker. Om vervolgens overdag super moe te zijn.
Ik ga niet meer google op van alles. Dan word je helemaal gek.
Over syndromen weet ik zelf ook genoeg. Ik werk met kinderen met een verstandelijke beperking. Ik weet daarom iets te veel over wat er allemaal mis kan zijn, vandaar ook de nipt test.
H&m is ook nog een goede ja! Daar had ik veel shirtjes toen gekocht.
Ik ga niet meer google op van alles. Dan word je helemaal gek.
Over syndromen weet ik zelf ook genoeg. Ik werk met kinderen met een verstandelijke beperking. Ik weet daarom iets te veel over wat er allemaal mis kan zijn, vandaar ook de nipt test.
H&m is ook nog een goede ja! Daar had ik veel shirtjes toen gekocht.
dinsdag 28 juli 2020 om 14:02

dinsdag 28 juli 2020 om 14:32
Fijn van de goede echo Sophie! Ik heb mijne pas volgende week, maar schrijf steeds op mijn mobiel waardoor de tabel updaten niet zo makkelijk is.
Ik merk vooral dat mijn darmen erg opgezet zijn, maar mijn broeken kunnen gewoon nog dicht. Sowieso zit je baarmoeder nu nog achter het schaambeen. Ik heb vooral kleding bij de Prénatal en h&m gehaald, die laatste heeft meer als je dun/smal bent.
Slecht slapen herken ik ook! Vooral heel licht, ik word van elke geluidje wakker. Heel vervelend, en weet ook niet zo goed wat je eraan kunt doen behalve soms een middagdutje.
Hebben jullie ook last van zo'n vieze smaak in je mond? Ik heb de hele tijd een zure smaak, alsof van alles omhoog komt. Al het eten+drinken staat mij nu tegen
.
Ik merk vooral dat mijn darmen erg opgezet zijn, maar mijn broeken kunnen gewoon nog dicht. Sowieso zit je baarmoeder nu nog achter het schaambeen. Ik heb vooral kleding bij de Prénatal en h&m gehaald, die laatste heeft meer als je dun/smal bent.
Slecht slapen herken ik ook! Vooral heel licht, ik word van elke geluidje wakker. Heel vervelend, en weet ook niet zo goed wat je eraan kunt doen behalve soms een middagdutje.
Hebben jullie ook last van zo'n vieze smaak in je mond? Ik heb de hele tijd een zure smaak, alsof van alles omhoog komt. Al het eten+drinken staat mij nu tegen

dinsdag 28 juli 2020 om 14:48
Wij doen wel de nipt, maar zonder nevenbevindingen. Als het kans heeft op syndroom van down houden we het. Als het echt niet levensvatbaar is dan zouden we het (met veel verdriet) denk ik wel weg laten halen omdat het dan zoals het woord al zegt geen kans op leven heeft. Die nevenbevindingen maken ons -denken we- ook misschien wel onnodig ongerust en daarom doen we die niet.
MadameCurie ja ik heb zo'n last van een vieze smaak in mijn mond! Echt walgelijk. Het is alleen niet zuur bij mij, maar een beetje muffig. Ik eet de hele dag kauwgom. Als we ergens op bezoek zijn en ik heb geen kauwgom bij me kan ik echt chagrijnig worden door die vieze smaak. Probeer wel elke keer mijn tong ook te poetsen maar dat lukt niet omdat mijn eten dan weer omhoog komt. Als het wel lukt, is het ook van korte duur.
MadameCurie ja ik heb zo'n last van een vieze smaak in mijn mond! Echt walgelijk. Het is alleen niet zuur bij mij, maar een beetje muffig. Ik eet de hele dag kauwgom. Als we ergens op bezoek zijn en ik heb geen kauwgom bij me kan ik echt chagrijnig worden door die vieze smaak. Probeer wel elke keer mijn tong ook te poetsen maar dat lukt niet omdat mijn eten dan weer omhoog komt. Als het wel lukt, is het ook van korte duur.
dinsdag 28 juli 2020 om 15:03
Ik slaap ook heel onrustig. Mede daardoor voel ik me een wrak haha.. Veel wakker en draaien, vaak plassen. En ik weet dat het alleen nog maar erger wordt als die buik straks begint te groeien (en mijn bekken waarschijnlijk weer uit elkaar valt).
Ik had wat shirtjes enzo van H&M. Ook een broek maar die vond ik niet fijn. Uiteindelijk 2 broeken van Noppies gekocht, die waren wel wat prijziger maar heb ik heel veel plezier van gehad. Mijn buik was vrij bescheiden dus ik heb nog lang mijn gewone shirts en jurkjes aan gehad. Wel op de valreep nog een winterjas in de sale gekocht bij H&M, dat vond ik eerst zonde van het geld maar op een gegeven moment kon ik mijn jas toch echt niet meer aan...
Ohja die vieze smaak... ik vind het zo smerig! Tandenpoetsen helpt ook niet echt (en is geen pretje om te doen).
Ik had wat shirtjes enzo van H&M. Ook een broek maar die vond ik niet fijn. Uiteindelijk 2 broeken van Noppies gekocht, die waren wel wat prijziger maar heb ik heel veel plezier van gehad. Mijn buik was vrij bescheiden dus ik heb nog lang mijn gewone shirts en jurkjes aan gehad. Wel op de valreep nog een winterjas in de sale gekocht bij H&M, dat vond ik eerst zonde van het geld maar op een gegeven moment kon ik mijn jas toch echt niet meer aan...
Ohja die vieze smaak... ik vind het zo smerig! Tandenpoetsen helpt ook niet echt (en is geen pretje om te doen).