2 kleintjes en bruiloft in ver oord
maandag 27 juli 2020 om 07:36
Hoi allemaal,
Ben even benieuwd naar jullie mening. Ik had het gistervond met een zwangere vriendin over een lastige kwestie. Haar schoonzus en zwager zouden dit jaar trouwen in een ver oord. Door corona hebben ze dit uitgesteld naar volgend jaar. Vriendin heeft al een kindje van nu 1,5 jaar oud en de tweede zal als zij gaan trouwen zo'n 6 maanden oud zijn.
Ze ziet het totaal niet zitten om een eind (zo'n 12 uren enkele reis) te vliegen met 2 kleine kinderen. Zeker niet met een baby van 6 maanden oud. Daarbij komt dat ze helemaal niet zo close is met schoonzus en zwager maar ze vindt ook dat ze het niet kan maken om niet te komen opdagen.
Haar vriend wil het liefst met hun hele gezin gaan maar begrijpt dat ze dit niet fijn vindt. Hij is ook bereid alleen te gaan, echter zegt hij ook dat het de relatie met zijn zus en zwager geen goed zal doen.
Ik snap haar wel, ik heb 1 kind van 10 maanden maar een aantal maanden geleden had ik het ook niet zien zitten met zo'n kleintje, laat staan als je er 2 hebt. Ik wist verder ook niet wat ik moest adviseren. Daarom ben ik benieuwd naar jullie mening.
Het is met corona natuurlijk nog maar de vraag of het volgend jaar dan wel door kan gaan. Wat zouden jullie beslissen?
Ben even benieuwd naar jullie mening. Ik had het gistervond met een zwangere vriendin over een lastige kwestie. Haar schoonzus en zwager zouden dit jaar trouwen in een ver oord. Door corona hebben ze dit uitgesteld naar volgend jaar. Vriendin heeft al een kindje van nu 1,5 jaar oud en de tweede zal als zij gaan trouwen zo'n 6 maanden oud zijn.
Ze ziet het totaal niet zitten om een eind (zo'n 12 uren enkele reis) te vliegen met 2 kleine kinderen. Zeker niet met een baby van 6 maanden oud. Daarbij komt dat ze helemaal niet zo close is met schoonzus en zwager maar ze vindt ook dat ze het niet kan maken om niet te komen opdagen.
Haar vriend wil het liefst met hun hele gezin gaan maar begrijpt dat ze dit niet fijn vindt. Hij is ook bereid alleen te gaan, echter zegt hij ook dat het de relatie met zijn zus en zwager geen goed zal doen.
Ik snap haar wel, ik heb 1 kind van 10 maanden maar een aantal maanden geleden had ik het ook niet zien zitten met zo'n kleintje, laat staan als je er 2 hebt. Ik wist verder ook niet wat ik moest adviseren. Daarom ben ik benieuwd naar jullie mening.
Het is met corona natuurlijk nog maar de vraag of het volgend jaar dan wel door kan gaan. Wat zouden jullie beslissen?
maandag 27 juli 2020 om 14:54
Nog leuker wordt het met een kind zoals jouw tweede én een goede jetlag eroverheen.elein schreef: ↑27-07-2020 13:42Dit klinkt altijd zo leuk. En is vast ook heel leuk als het zo werkt. Mijn peuter maakte alleen niet af en toe een opmerking of vraag. Mijn peuter ging tijdens het meest romantische emotionele deel van de ceremonie luidkeels dinosaurussen nadoen.Vriend heeft dus de ceremonie gemist.
En ik ben ook heel makkelijk. Mijn oudste ging als baby gewoon mee naar een festival enzo, en sliep dan niet, of in de draagzak tot hoe laat we het maar wilden maken. Superleuk. Helemaal mijn bohemian beeld van het hebben van kinderen. Toen kwam de jongste. Die volslagen hysterisch werd als ze wilde slapen maar wakker gehouden werd door het minste geluid.![]()
Het ligt dus ook heel erg aan je kind hoe leuk het in de praktijk echt is. Kan je er zelf nog zo makkelijk over zijn.

maandag 27 juli 2020 om 15:11
blondelady88 schreef: ↑27-07-2020 13:55Simpelweg omdat ze dat mooi vinden. Geen speciale band met de bestemming naar mijn weten.
Haha, dan is het snel beslist, toch? Je kunt niet voor de lol aan de andere kant van de wereld trouwen (want echt, waar is dit? Japan is zelfs maar 10 uur vliegen), en dan verwachten dat mensen met kleine kinderen erachteraan komen.
maandag 27 juli 2020 om 15:51
maandag 27 juli 2020 om 16:23
12 uur vliegen zou jij overhebben voor een bruiloft? Dat kan je toch niet maken om te vragen van je familie? Mijn schoonmoeder en zwager zouden ook niet komen op onze bruiloft dan. De een heeft vliegangst en de ander reisangst. En mijn vader heeft überhaupt nog nooit gevlogen en zou dat ook niet willen. En nu ik erover nadenk... Ik denk dat mijn andere zwager ook niet zou willen gaan omdat hij vliegen voor plezier onzin vindt...TheeMetChocolade schreef: ↑27-07-2020 07:40Echt hoor, wat is dat toch in relaties?!
Dat doe je toch gewoon voor je man.
appelientjex wijzigde dit bericht op 27-07-2020 17:37
21.10% gewijzigd
maandag 27 juli 2020 om 16:30
Maar ook als ze geen kinderen hadden gehad kan je dit niet verlangen van je gasten! Niet iedereen heeft het geld ervoor over, houdt van een vakantie ver weg, houdt van vliegen, of wil niet vliegen omdat het slecht is voor het milieu.Whateffa schreef: ↑27-07-2020 11:01En qua reageren, ik zou er niet omheen draaien, je hebt toch gewoon een goed excuus, de gezondheid van je zeer jonge kinderen! Ik zou het simpelweg asociaal vinden als ze daar geen begrip voor op kunnen brengen. En dit natuurlijk gecommuniceerd in een begripvolle en vriendelijke vorm met aandacht voor de teleurstelling van het bruidspaar.
maandag 27 juli 2020 om 18:56
Dat zijn toch geen 35 goede vrienden neem ik aan?Dutchgirly schreef: ↑27-07-2020 09:16Nou als je daar goede tips voor hebt dan hoor ik dat graag. Ik zie de optie 'ver weg' echt als enige optie om niet gek te worden van mijn eigen bruiloft. Als ik het hier zou houden, dan zou ik me zo snel verplicht voelen om allerlei mensen uit te nodigen. (De vriendengroep van mijn vriend bijvoorbeeld is al 35 personen). Ik hou echt niet van zo'n verplicht programma en de hele tijd in de menigte in de picture staan. Zo'n mooie intieme ceremonie ergens ver weg op het strand daarentegen lijkt me wel geweldig.

maandag 27 juli 2020 om 18:59
Ik zou het er alleen voor over hebben als de bestemming mij trekt voor een reis, het het juiste seizoen is, het niet mijn andere reisplannen van dat jaar in de weg staat. Wordt het reisje (tenminste de vlucht en hotel/maaltijden op de dagen dat ik geacht word aanwezig te zijn) voor mij betaald, ligt de lat iets minder hoog.appelientjex schreef: ↑27-07-2020 16:2312 uur vliegen zou jij overhebben voor een bruiloft? Dat kan je toch niet maken om te vragen van je familie? Mijn schoonmoeder en zwager zouden ook niet komen op onze bruiloft dan. De een heeft vliegangst en de ander reisangst. En mijn vader heeft überhaupt nog nooit gevlogen en zou dat ook niet willen. En nu ik erover nadenk... Ik denk dat mijn andere zwager ook niet zou willen gaan omdat hij vliegen voor plezier onzin vindt...
maandag 27 juli 2020 om 19:15
Ja dat zou ook voor mij gelden. Ik hou van reizen en zou ook wel met 2 kinderen gaan, dan plak ik er een mooie reis aan vast. Maar ik vind niet dat je dit kunt verwachten van mensen.redbulletje schreef: ↑27-07-2020 18:59Ik zou het er alleen voor over hebben als de bestemming mij trekt voor een reis, het het juiste seizoen is, het niet mijn andere reisplannen van dat jaar in de weg staat. Wordt het reisje (tenminste de vlucht en hotel/maaltijden op de dagen dat ik geacht word aanwezig te zijn) voor mij betaald, ligt de lat iets minder hoog.
maandag 27 juli 2020 om 19:43
Mijn dag liep even anders dan gedacht dus ik reageer nu pas!
Goed om te horen dat mensen het ook bizar vinden om je zo op kosten te jagen. Heb ik ook tegen vriendin gezegd. Het hotel wordt wel voor ze betaald maar de vliegtickets moeten ze zelf betalen. In plaats van voor 2 personen moet het nu voor 3 personen, omdat hun oudste dan al de 2 jaar gepasseerd is. Kosten zullen denk ik ook zeker boven de €1500 uitkomen en misschien wel heel wat meer. Ik kan me voorstellen dat je met 2 kleintjes graag direct wil vliegen en ook niet op al te gekke tijden.
Daarnaast inderdaad met peuter en een baby ipv alleen een dreumes.
Ik ken de schoonzus van vriendin niet zo goed maar ik heb het idee dat het zo'n type is van 'dat doe je als familie toch voor elkaar'. Daarom denkt vriend van vriendin ook dat het de relatie geen goed zal doen.
En qua vakantie vieren.. Het is niet een land waar ze anders graag heen gewild hadden. Dat vind ik ook nog wel verschil maken.
Zal ook even aan vriendin doorgeven dat het waarschijnlijk geen pretje is met 2 kinderen die uit hun ritme zijn en sowieso 2 kleintjes op een bruiloft. Dat os een goed punt.
Opties voor een oppas voor de kinderen te regelen hebben we het niet over gehad maar ik zou dat zelf nooit willen voor een week lang met zulke kleine kinderen. Al is het alleen al omdat ik ze zelf niet kan missen. Denk eigenlijk ook dat dat überhaupt geen goeie optie is want ze wil weer borstvoeding gaan geven.
Goed om te horen dat mensen het ook bizar vinden om je zo op kosten te jagen. Heb ik ook tegen vriendin gezegd. Het hotel wordt wel voor ze betaald maar de vliegtickets moeten ze zelf betalen. In plaats van voor 2 personen moet het nu voor 3 personen, omdat hun oudste dan al de 2 jaar gepasseerd is. Kosten zullen denk ik ook zeker boven de €1500 uitkomen en misschien wel heel wat meer. Ik kan me voorstellen dat je met 2 kleintjes graag direct wil vliegen en ook niet op al te gekke tijden.
Daarnaast inderdaad met peuter en een baby ipv alleen een dreumes.
Ik ken de schoonzus van vriendin niet zo goed maar ik heb het idee dat het zo'n type is van 'dat doe je als familie toch voor elkaar'. Daarom denkt vriend van vriendin ook dat het de relatie geen goed zal doen.
En qua vakantie vieren.. Het is niet een land waar ze anders graag heen gewild hadden. Dat vind ik ook nog wel verschil maken.
Zal ook even aan vriendin doorgeven dat het waarschijnlijk geen pretje is met 2 kinderen die uit hun ritme zijn en sowieso 2 kleintjes op een bruiloft. Dat os een goed punt.
Opties voor een oppas voor de kinderen te regelen hebben we het niet over gehad maar ik zou dat zelf nooit willen voor een week lang met zulke kleine kinderen. Al is het alleen al omdat ik ze zelf niet kan missen. Denk eigenlijk ook dat dat überhaupt geen goeie optie is want ze wil weer borstvoeding gaan geven.

maandag 27 juli 2020 om 19:49

maandag 27 juli 2020 om 20:08
Ik zou een week met z’n 2en gaan als kinderen bij familie kunnen blijven. Eventueel met z’n allen als ik 2 weken vrij kan nemen, ook met jonge kinderen. En als dat niet lukt niet gaan. De zwager en schoonzus weten zelf ook wel dat niet iedereen zal gaan of kunnen gaan en je gaat er nu vanuit dat ze dat wel verwachten terwijl je ze niet goed kent. Op kosten jagen is het niet, ze kunnen ook niet gaan. Ik snap niet dat je als bruidspaar vooral moet doen wat het goedkoopst voor de gasten is terwijl je je daar zelf niet goed bij voelt.
Wij hebben trouwens precies hetzelfde als je vriendin to, kinderen zijn even oud en broer gaat waarschijnlijk in het buitenland trouwen volgend jaar. Wij gaan sowieso wel, aangezien we heel hecht zijn en plakken er een vakantie aan vast.
Wij hebben trouwens precies hetzelfde als je vriendin to, kinderen zijn even oud en broer gaat waarschijnlijk in het buitenland trouwen volgend jaar. Wij gaan sowieso wel, aangezien we heel hecht zijn en plakken er een vakantie aan vast.
anoniem_397598 wijzigde dit bericht op 27-07-2020 20:20
18.12% gewijzigd

maandag 27 juli 2020 om 20:18
Ik vind het nogal egocentrisch om zo'n bruiloft te plannen en het vervolgens mensen dusdanig kwalijk te nemen dat zelfs de hele relatie erdoor wordt verstoord als ze zich niet in allerlei bochten wringen om te komen. Sowieso is het in mijn ogen dan alleen maar een principekwestie van die mensen, want je bruiloft is er geen cent minder leuk om als je schoonzus, met wie je toch al niet echt een superband hebt, er niet bij is.
Ik zou mijn man dus lekker alleen laten gaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

maandag 27 juli 2020 om 20:22
To hoort het van de vriendin van de broer van de bruidegom (als ik het goed begrijp) en denkt dat het bruidspaar het verwacht.Susan schreef: ↑27-07-2020 20:18Ik vind het nogal egocentrisch om zo'n bruiloft te plannen en het vervolgens mensen dusdanig kwalijk te nemen dat zelfs de hele relatie erdoor wordt verstoord als ze zich niet in allerlei bochten wringen om te komen. Sowieso is het in mijn ogen dan alleen maar een principekwestie van die mensen, want je bruiloft is er geen cent minder leuk om als je schoonzus, met wie je toch al niet echt een superband hebt, er niet bij is.
maandag 27 juli 2020 om 20:34
Niet alles gelezen dus waarschijnlijk moet ik er een portie bitterballen bij serveren maar, los van geld enzo, is het 12 uur vliegen of 12 uur reizen?
Als het gaat om 12 uur vliegen dan ga je dus echt heel ver weg. Dan praat je nogal eens over totaal ander eten, een ander klimaat, water dat niet zomaar gedronken kan worden. Daar kan een volwassene al aardig ziek van worden dus kleintjes al helemaal. Gaat het om 12 uur reizen en er moet nog een overstap gemaakt worden... 2 koffers, een baby, een peuter. Pffffff. Zoek ook even uit of er bepaalde inentingen gehaald moeten worden en of baby die mag hebben (en met borstvoeding geldt voor moeder hetzelfde).
Daar staat tegenover dat je soms kinderen hebt die dat allemaal wel best vinden. Ik had er zoeentje, die sliep zelfs op een stapel jassen onder de tafel. Maar je zit daar dan wel zonder box en zonder kinderwagen en een baby van 6 maanden is best wel al een gewicht om de hele dag mee te sjouwen. Ze wil borstvoeding geven dus dat is al praktisch. Ik had het met mijn kind wel aangedurfd in elk geval, op elke leeftijd. Mits er ter plaatse iets voorhanden is zodat ik niet de hele dag met een kind tegen me aangeplakt zit.
Ik zou mijn man in dit geval voorstellen; tuurlijk gaan we schat, maar ik zorg tijdens de reis voor de koffers en jij voor de kinderen en ter plaatse zorg ik voor de kindercatering en jij voor het naar bed brengen. Ofzo.
Wedden dat ie alleen gaat? En ga je toch als gezin, dan zou ik dus echt vooraf heel goede afspraken maken met Man. Anders kost het me een hoop geld en vakantiedagen en ben ik achteraf geradbraakt. Dat wil ik dan wel graag eerlijk delen.
Als het gaat om 12 uur vliegen dan ga je dus echt heel ver weg. Dan praat je nogal eens over totaal ander eten, een ander klimaat, water dat niet zomaar gedronken kan worden. Daar kan een volwassene al aardig ziek van worden dus kleintjes al helemaal. Gaat het om 12 uur reizen en er moet nog een overstap gemaakt worden... 2 koffers, een baby, een peuter. Pffffff. Zoek ook even uit of er bepaalde inentingen gehaald moeten worden en of baby die mag hebben (en met borstvoeding geldt voor moeder hetzelfde).
Daar staat tegenover dat je soms kinderen hebt die dat allemaal wel best vinden. Ik had er zoeentje, die sliep zelfs op een stapel jassen onder de tafel. Maar je zit daar dan wel zonder box en zonder kinderwagen en een baby van 6 maanden is best wel al een gewicht om de hele dag mee te sjouwen. Ze wil borstvoeding geven dus dat is al praktisch. Ik had het met mijn kind wel aangedurfd in elk geval, op elke leeftijd. Mits er ter plaatse iets voorhanden is zodat ik niet de hele dag met een kind tegen me aangeplakt zit.
Ik zou mijn man in dit geval voorstellen; tuurlijk gaan we schat, maar ik zorg tijdens de reis voor de koffers en jij voor de kinderen en ter plaatse zorg ik voor de kindercatering en jij voor het naar bed brengen. Ofzo.
Wedden dat ie alleen gaat? En ga je toch als gezin, dan zou ik dus echt vooraf heel goede afspraken maken met Man. Anders kost het me een hoop geld en vakantiedagen en ben ik achteraf geradbraakt. Dat wil ik dan wel graag eerlijk delen.
ceylon wijzigde dit bericht op 27-07-2020 20:36
0.03% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
maandag 27 juli 2020 om 20:35
De man van de vriendin zegt dat toch zelf tegen haar?
Als ze het haar niet kwalijk nemen, gaat mijn verhaal uiteraard niet op, maar dan is er sowieso geen probleem.
Don't waste your time on jealousy,

maandag 27 juli 2020 om 20:39
Wat een onzin. Die van mij heeft met 6 maanden urenlang gekrijst de hele vlucht en geen minuut geslapen. Was meteen de laatste keer dat we gevlogen hebbenTheeMetChocolade schreef: ↑27-07-2020 07:39Haar vent wil samen.
Ik zou gewoon gaan. Die baby van 6 maanden is het probleem niet, die heeft een wiegje en slaapt.
maandag 27 juli 2020 om 20:48
Die van mij was wel redelijk stil met 7 maanden. Maar die wilde niet zitten. Heb echt de 4,5 uur zitten aftellen. En met 6 maanden was t ook niks geworden. Toen had ze t tijgeren net ontdekt, nou die wilde dus echt niet op schoot. En slapen deed ze inderdaad toen overdag Max 2x 1 uur. Nou dan heb je met pech 10 uur over.Jagersvrouw schreef: ↑27-07-2020 20:39Wat een onzin. Die van mij heeft met 6 maanden urenlang gekrijst de hele vlucht en geen minuut geslapen. Was meteen de laatste keer dat we gevlogen hebben![]()
En met 2,5 was haar schermaandacht trouwens Max 15 minuten per keer. Dus ook dat kan een lange vlucht zijn. Jongste kon daarentegen met 2,5 al achter de tablet geplakt blijven zitten.
En inderdaad de bruiloft is ook afwachten. Onze oudste vond een doop met 2,5 prachtig en was heel stil (wij komen ook nooit in de kerk en ze was nogal onder de indruk) Jongste wilde zo rond dezelfde leeftijd niet blijven zitten en ging er doorheen roepen. ‘NEENEENEE’. bruiloft was denk ik niet beter gegaan.
maandag 27 juli 2020 om 20:58
Ze zouden zijn gegaan ja. Het gaat er vooral om dat ze dan 2 kleine kinderen mee moeten slepen. Een baby en een peuter is toch heel wat anders dan alleen een dreumes waar ze met z'n tweeën voor zorgen. De bijkomende kosten zijn ook vervelend voor ze omdat dit geen bestemming is waar ze anders heen zouden gaan.
maandag 27 juli 2020 om 21:00
Het hangt er ook wel vanaf wat voor baby ze krijgt inderdaad. Die van mij is in het begin ook niet altijd even makkelijk geweest, ik had het niet zien zitten.Jagersvrouw schreef: ↑27-07-2020 20:39Wat een onzin. Die van mij heeft met 6 maanden urenlang gekrijst de hele vlucht en geen minuut geslapen. Was meteen de laatste keer dat we gevlogen hebben![]()

maandag 27 juli 2020 om 21:01
Eerlijk gezegd denk ik dat ze blij mochten zijn dat het niet doorging. Want 12 uur lang een 1.5 jarige op schoot in een vliegtuig lijkt echt hel.blondelady88 schreef: ↑27-07-2020 20:58Ze zouden zijn gegaan ja. Het gaat er vooral om dat ze dan 2 kleine kinderen mee moeten slepen. Een baby en een peuter is toch heel wat anders dan alleen een dreumes waar ze met z'n tweeën voor zorgen. De bijkomende kosten zijn ook vervelend voor ze omdat dit geen bestemming is waar ze anders heen zouden gaan.
maandag 27 juli 2020 om 21:01
Vriendin had het hierover met mij, haar vriend was er niet bij.
Het gaat overigens over zijn zus en haar verloofde die gaan trouwen.

maandag 27 juli 2020 om 21:03
Mee eens. Ik vind het behoorlijk asociaal.Blijenvrij schreef: ↑27-07-2020 07:41Tja, je kunt niet verwachten dat iemand zomaar even een xx bedrag aan geld uitgeeft omdat zij zo nodig moeten trouwen in een ver oord. Dat ze dat willen is prima, maar ga dan niet verwachten dat iedereen daar bij zal zijn.
Nog afgezien van Corona. Dus nee, ik zou het niet doen.
Laat ze daar trouwen en hier een feestje houden.
maandag 27 juli 2020 om 21:03

maandag 27 juli 2020 om 21:04
Dan nog. Zonder eigen stoel is dat bijna niet te doen.blondelady88 schreef: ↑27-07-2020 21:03Haha ja dat is waar. Maar toch ben je dan met z'n tweeën om dreumes bezig te houden.
Met 2.5 jaar heeft het kind in ieder geval een eigen stoel en de baby een mandje als het goed is.