Beste vriend is misschien HIV positief

27-07-2020 15:54 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste,

Ik ben een dame van 21 jaar, heb momenteel een serieuze relatie van een jaar waar ik nu dus in dubio mee zit.

Ik heb een beste vriend, we noemen hem nu even Kees. Ik ken Kees nu ongeveer 5 jaar via school. In die 5 jaar hebben wij echt heel veel meegemaakt, uiteindelijk gaat ieder zijn eigen weg in het leven volgen en is bij ons het contact minder geworden, maar we staan nog steeds dag en nacht voor elkaar klaar.

Mijn vriend weet dus ook dat ik met Kees om ga.

Nu komt het, een paar weken geleden belde Kees mij paniekerig op, hij had seks gehad met een jongen die hij tegen kwam met het uitgaan, heel dom en stom hebben zij geen voorbehoedsmiddel gebruikt. Kees kreeg wat symptomen en ging meteen naar de HA.

Kees bleek gonorroe te hebben. Oke goed, hij kreeg hier medicatie voor en de symptomen waren verholpen.

Tot hij ineens allemaal last kreeg van bultjes over zijn lichaam en zweetaanvallen. Kees ging research doen op google en kwam al gauw uit bij HIV. Kees helemaal in paniek, hij besloot om de HA weer te bellen. Wat blijkt? Zij hebben hem verkeerd getest. Zij hadden hem als hetero getest, morgen moet hij naar de GGD en daar wordt er grondig onderzocht of hij HIV positief is.

Hij belde mij er huilend over op, hij gaat al van het slechtste scenario uit. Ik heb hem verteld dat als het zo is, het een enorme klap in zijn leven zal zijn maar dat er medicatie voor is waardoor hij er niet aan zal overlijden.

Na het gesprek, heb ik het aan mijn vriend verteld, want ook ik moest mijn ei kwijt.

Helaas kreeg ik niet de reactie die ik had verwacht. Mijn vriend vertelde mij dat ik uit de buurt van Kees moet blijven tot hij getest is en de uitslag er is.

Hierdoor heb ik knallende ruzie met hem gekregen, waardoor hij uiteindelijk wel zijn excuses heeft aangeboden.

Maar ik weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet. Ik kan en zal Kees hier niet voor laten vallen, ik zal hem knuffels blijven geven en eeb kus op zijn wang!

Wat moet ik doen?
Nou eerst eens beginnen met de uitslag van Kees zijn onderzoeken af te wachten?
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Je vriend mag zich wel eens inlezen over HIV zeg jeetje je zou toch denken dat het inmiddels wel bekend is dat je niet besmet kan raken door knuffels en een kus op zijn wang. De kans op corona krijgen op die manier is vele malen reeel dan HIV.

Vind het vreselijk dat vandaag de dag er nog steeds zoveel onwetendheid is. Jeetje wat een afknapper zou dit voor mij zijn zeg als mijn vriend zo bekrompen dacht.
De kans dat je vriend Kees HIV heeft is trouwens ook nog steeds een stuk kleiner dan de kans dat hij het wel heeft.
ibiopviva wijzigde dit bericht op 27-07-2020 16:07
12.45% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Overigens zou ik me niks laten opleggen door mijn vriend, en ook zeker mijn beste vriend niet laten vallen. Anderzijds kan ik me voorstellen dat hij zich er niet helemaal comfortabel mee voelt, maar dat kan ook komen door onwetendheid. Misschien kun jij (alvast) samen met je vriend research doen naar HIV zodat hij de feiten leert kennen en zich meer kan inleven in hem (en jou). Voordat iedereen hierover valt: Ik wil hiermee NIET zeggen dat je mensen met HIV maar moet mijden omdat je het anders ook kunt krijgen. Ik kan me alleen wel voorstellen dat iedereen er anders in staat.
Hiv krijg je niet van iemand steunen. Of je moet dat doen middels seks, maar dat lijkt mij in jullie situatie niet voor de hand liggen.
Ik zou je vriend laten vallen en Kees blijven zien.
ItsSevenna schreef:
27-07-2020 15:54
Na het gesprek, heb ik het aan mijn vriend verteld, want ook ik moest mijn ei kwijt.
...

Maar ik weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet. Ik kan en zal Kees hier niet voor laten vallen, ik zal hem knuffels blijven geven en eeb kus op zijn wang!

Wat moet ik doen?
.
Leren Kees’ privacy te respecteren. Tenzij je vooraf met hem overlegd hebt dat je dit aan je vriend door zou brieven, is het helaas nog zo dat HIV taboe is en jouw ‘ei’ daarom minder zwaar weegt dan zijn privacy.

Ik snap ook niet dat je enige twijfel hebt over of dit invloed heeft op je vriendschap met Kees. 1) hij heeft nog niet eens een uitslag en zo vanzelfsprekend is het niet dat die positief is en 2) HIV is niet besmettelijk door gewoon knuffelen of een kus op de wang.
Ik zou Kees maar een paar extra knuffels geven, vooropgesteld dat jij geen coronaklachten hebt. Je vriend zou ik maar eens op cursus sturen of inruilen voor een wat ruimdenkender exemplaar.
Maar als hij HIV heeft mag je hem dan ook niet meer zien?

Bizar...
Er zit niks anders op dan het onderzoek afwachten. Het risico op HIV is groter onder homoseksuele mannen, maar dat hóeft het niet te zijn.

Zolang je met Kees oppast voor bloed-bloed contact is er geen reden om fysiek uit de buurt te blijven, mijns inziens. En bloed-bloed contact kun je je afvragen hoe groot de kans is dat je je beide in je duim snijdt en daarna gaat duimworstelen.

Sorry voor de flauwe humor TO - ik vind het oprecht rot voor je en vooral voor Kees :( Ik hoop dat hij snel uitsluitsel heeft en dat het mee blijkt te vallen!
puntillita schreef:
27-07-2020 16:17
.
Leren Kees’ privacy te respecteren. Tenzij je vooraf met hem overlegd hebt dat je dit aan je vriend door zou brieven, is het helaas nog zo dat HIV taboe is en jouw ‘ei’ daarom minder zwaar weegt dan zijn privacy.

Ik snap ook niet dat je enige twijfel hebt over of dit invloed heeft op je vriendschap met Kees. 1) hij heeft nog niet eens een uitslag en zo vanzelfsprekend is het niet dat die positief is en 2) HIV is niet besmettelijk door gewoon knuffelen of een kus op de wang.
Dat is toch ook wat ze zegt? Dat ze Kees zal blijven steunen?
LoveLucy schreef:
27-07-2020 16:20
Maar als hij HIV heeft mag je hem dan ook niet meer zien?

Bizar...

Huh? Waar haal jij dat vandaan? Dat wordt toch nergens geschreven door TO, of is dat je eigen aanname?
@Suusje ik bedoel dat dit voor mij een no brainer zou zijn en lees toch ergens in TO’s bericht dat zij twijfelt.
puntillita schreef:
27-07-2020 16:17
.

Dit.
Plus dat je voorlopig toch niet mag knuffelen en kussen met Kees zolang de anderhalve meter maatregel geldt. Je loopt erg op de zaken vooruit. En Kees ook, maar dat is misschien beter te begrijpen.

Edit: niet alles even goed gelezen. Maar mijn mening blijft hetzelfde.
anoniem_677a6b2c79b65 wijzigde dit bericht op 27-07-2020 16:27
4.47% gewijzigd
Belachelijk van je vriend. Maar hij heeft zijn excuses aangeboden dus er is geen probleem meer?

Wat is "testen als hetero"? Je wordt getest voor HIV of niet. Blijkbaar is Kees dus in eerste instantie niet getest op HIV.
Ik denk dat de kans klein is dat hij daadwerkelijk HIV zou hebben. Ik zou dus vooral niet op de zaken vooruit lopen.
sunshineandblueskies schreef:
27-07-2020 16:23
Huh? Waar haal jij dat vandaan? Dat wordt toch nergens geschreven door TO, of is dat je eigen aanname?
Nou ja, dat is wel een beetje wat het verhaal van TO insinueert. Als haar vriend niet wil dat ze hem ziet zolang hij geen negatieve uitslag heeft, lijkt het me niet zo waarschijnlijk dat hij het wel wil hebben bij een positieve uitslag. Ik zou al kappen met iemand die meent mij dingen te moeten verbieden, maar dat terzijde.
froufrou80 schreef:
27-07-2020 16:29
Nou ja, dat is wel een beetje wat het verhaal van TO insinueert. Als haar vriend niet wil dat ze hem ziet zolang hij geen negatieve uitslag heeft, lijkt het me niet zo waarschijnlijk dat hij het wel wil hebben bij een positieve uitslag. Ik zou al kappen met iemand die meent mij dingen te moeten verbieden, maar dat terzijde.
Dit dus en ik nam het niet aan hoor. Ik vroeg het. Bedacht me dat dan logisch gevolg was. Maar dat weet ik niet.
Maar TO, waar ging die knallende ruzie met je vriend dan precies over? Waarom werd dat een ruzie?
wacht nu eerst de uitslag maar af
iedereen reageert nu paniekerig , dat mag vind ik
kom er met vriend maar op terug als jullie allebei normaal en rustig kunnen praten

dat lukt toch wel ????
Rosalind schreef:
27-07-2020 16:26
Belachelijk van je vriend. Maar hij heeft zijn excuses aangeboden dus er is geen probleem meer?

Wat is "testen als hetero"? Je wordt getest voor HIV of niet. Blijkbaar is Kees dus in eerste instantie niet getest op HIV.
Ik denk dat de kans klein is dat hij daadwerkelijk HIV zou hebben. Ik zou dus vooral niet op de zaken vooruit lopen.
De testen die je krijgt zijn afhankelijk van je risicoprofiel. Als je hetero seks hebt gehad met een niet-sekswerker, krijg je een kleiner "pakket" dan bijvoorbeeld mannen die seks hebben met mannen of sekswerkers. Het is dus inderdaad een foutje dat hij niet getest is op HIV.
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 27-07-2020 16:44
4.95% gewijzigd
Fijn voor 'Kees' dat jij zijn problemen al met anderen hebt besproken.

:facepalm:
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik kan me herinneren dat er hier ooit een topic was van een vrouw die een one night stand had gehad, en een tijdje later last kreeg van uitslag over het hele lichaam en andere klachten. Die heeft ook héél erg in de stress gezeten over HIV, maar bleek het niet te hebben. Ik hoop voor Kees op hetzelfde scenario!

Enneh, stomme reactie van je vent TO.
Kokoro schreef:
27-07-2020 16:42
De testen die je krijgt zijn afhankelijk van je risicoprofiel. Als je hetero seks hebt gehad met een niet-sekswerker, krijg je een kleiner "pakket" dan bijvoorbeeld mannen die seks hebben met mannen of sekswerkers. Het is dus inderdaad een foutje dat hij niet getest is op HIV.
Ik mag toch hopen dat je zelf bepaalt of je op HIV getest wordt of niet?
Kokoro schreef:
27-07-2020 16:42

Dus als je als hetero wordt getest op een soa, testen ze niet op HIV? Ok, dat wist ik niet. Sinds wanneer is dat het geval?
Wat een kutreactie van je vriend zeg lekker stigmatiserend ook. Wat dom en onwetend ook lekkere afknapper. Ik zou Kees mooi blijven steunen en samen duimen dat de test geen HIV aangeeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven