Hoe muur om date / 'scharrel' wegnemen
dinsdag 28 juli 2020 om 00:10
Hi , ik zit sinds paar weken met het volgende probleem:
Op sport heb ik een dame ontmoet waarmee ik al vrije lange tijd app en paar keer afgesproken heb.
Ze heeft zelf jonge kinderen , maar lastige ex die wegloopt voor z n verantwoordelijkheid. Kortom de zorg ligt volledig bij haar.
Dit maakte het daten verder vrij lastig maar lukt sporadisch, daarnaast wel contact op de club zelf en per telefoon.
In haar verleden is ze meermaals gekwetst, dus het verbaasde haar ook hoe open ze voor mij stond.
Stond inderdaad, want hoewel ik zelf niet meteen volmondig in alles meeging trekt ze zich nu terug en een muur op nadat ik m n gevoelens naar haar heb geuit. Het tegenovergestelde dus van wat ik had verwacht, en dat zowat in een split second.
Voor m n gevoel is ze bang weer gekwetst te worden, waarvoor ook mijn begrip. Maar ze twijfelt nu i.i.g. ook aan mijn oprechtheid
Een aanraking wordt al niet meer beantwoord en voelt kil en afstandelijk aan. Contact via app gebeurt nog wel, maar op lager pitje
Ik kan het maar slecht rijmen hoe je op het ene moment zowat een vakantie boekt samen (dit gezien de kinderen natuurlijk symbolisch bedoeld) en een dag later maar moet zien of er überhaupt iets resteert. En dat omdat het uiten van de gevoelens in haar ogen afwijkt van hoe ik er eerst in stond..
Dat klopt, ik was enigszins terughoudend maar ik zou zo n ontwikkeling als positief zien...
Zelf wil ik graag weten waar ik aan toe ben, maar wil de druk niet opvoeren.
Wat is wijsheid, haar even met rust laten, of juist poging doen het vertrouwen terug te winnen..?
Iemand tips voor afbreken van een muur?
Op sport heb ik een dame ontmoet waarmee ik al vrije lange tijd app en paar keer afgesproken heb.
Ze heeft zelf jonge kinderen , maar lastige ex die wegloopt voor z n verantwoordelijkheid. Kortom de zorg ligt volledig bij haar.
Dit maakte het daten verder vrij lastig maar lukt sporadisch, daarnaast wel contact op de club zelf en per telefoon.
In haar verleden is ze meermaals gekwetst, dus het verbaasde haar ook hoe open ze voor mij stond.
Stond inderdaad, want hoewel ik zelf niet meteen volmondig in alles meeging trekt ze zich nu terug en een muur op nadat ik m n gevoelens naar haar heb geuit. Het tegenovergestelde dus van wat ik had verwacht, en dat zowat in een split second.
Voor m n gevoel is ze bang weer gekwetst te worden, waarvoor ook mijn begrip. Maar ze twijfelt nu i.i.g. ook aan mijn oprechtheid
Een aanraking wordt al niet meer beantwoord en voelt kil en afstandelijk aan. Contact via app gebeurt nog wel, maar op lager pitje
Ik kan het maar slecht rijmen hoe je op het ene moment zowat een vakantie boekt samen (dit gezien de kinderen natuurlijk symbolisch bedoeld) en een dag later maar moet zien of er überhaupt iets resteert. En dat omdat het uiten van de gevoelens in haar ogen afwijkt van hoe ik er eerst in stond..
Dat klopt, ik was enigszins terughoudend maar ik zou zo n ontwikkeling als positief zien...
Zelf wil ik graag weten waar ik aan toe ben, maar wil de druk niet opvoeren.
Wat is wijsheid, haar even met rust laten, of juist poging doen het vertrouwen terug te winnen..?
Iemand tips voor afbreken van een muur?

dinsdag 28 juli 2020 om 08:51
Je bent verbaasd, maar geeft zelf de reden al aan.
Eerst was het meer 'voor de lol' en ontspannen samen zien waar het gaat uitkomen.
Door jouw liefdesverklaring heb je er een serieuze lading aan gegeven waar jullie relatie nog niet aan toe was in haar ogen.
Jij ziet het als iets positiefs dat je dat gedaan hebt, maar zij denkt daar duidelijk anders over en is er blijkbaar op afgeknapt.
dinsdag 28 juli 2020 om 09:21
Ze is in het verleden gekwetst, ik laat uit herkenbaarheid het e.e.a achterwege maar dat ging verder dan vreemdgaan oid.. Ze vindt het daarom lastig zich open te stellen. Dat heeft ze volgens haar wel gedaan, in haar ogen betekent mijn bekentenis voor mijn gevoelens dat ik er vanaf het begin niet voor ben gegaan.. En zij wel..lolapaloeza schreef: ↑28-07-2020 08:45Door wie geeft ze aan te zijn gekwetst? In het verleden of door jou?
Ik weet niet hoe jouw liefdesverklaring er uit zag, maar je hebt duidelijk de juiste snaar niet geraakt.
Ik heb dat overigens gewoon uitgesproken, verder geen poespas. Ik geloof best dat ik daarvoor vrij vaag was.
Ik zal het allemaal wel door een te rose bril bekijken, maar ik kan het maar slecht bevatten.
Omdat ik er wel voor kies er voor te gaan, en voor m n gevoel haar beantwoord. Ze is i.m.o bang dat ze weer door iemand wordt gekwetst, en schiet daarom terug in veilige modus.
Aan haar gevoelens had ik nog niet getwijfeld maar gezien de reacties hier is dat wel het eerste waar ik het mag zoeken.

dinsdag 28 juli 2020 om 09:32
Nee, ze is op dit moment waarschijnlijk gewoon blij om lekker vrij te zijn en geen vaste relaties met iemand aan te gaan. Gewoon lekker luchtig en vrijblijvend houden. Zeker als je uit een heftige relatie komt kan het veel tijd kosten om jezelf weer te herpakken. Dan ga je niet meteen weer met een ander iemands in zee, hoe leuk ook.

dinsdag 28 juli 2020 om 09:51
Omdat ik er wel voor kies er voor te gaan, en voor m n gevoel haar beantwoord. Ze is i.m.o bang dat ze weer door iemand wordt gekwetst, en schiet daarom terug in veilige modus.
Aan haar gevoelens had ik nog niet getwijfeld maar gezien de reacties hier is dat wel het eerste waar ik het mag zoeken.
Jij kunt ervoor kiezen om ervoor te gaan, maar er zijn er 2 nodig.
Ze geeft je in een zeer prille fase al veel gedoe, klaagt over een ex die niet meewerkt....
Volgens mij heb je een iets te rooskleurig beeld van een sprookje waarin jij de ridder bent die de muur trotseert.
Je kunt je ook afvragen waarom je dat zou willen, nog los van het feit dat ze inderdaad niet genoeg voor je lijkt te voelen.
Jij kunt ervoor kiezen om ervoor te gaan, maar er zijn er 2 nodig.
Ze geeft je in een zeer prille fase al veel gedoe, klaagt over een ex die niet meewerkt....
Volgens mij heb je een iets te rooskleurig beeld van een sprookje waarin jij de ridder bent die de muur trotseert.
Je kunt je ook afvragen waarom je dat zou willen, nog los van het feit dat ze inderdaad niet genoeg voor je lijkt te voelen.

dinsdag 28 juli 2020 om 09:59
dit , klaar en weer door*Pauze* schreef: ↑28-07-2020 08:51Je bent verbaasd, maar geeft zelf de reden al aan.
Eerst was het meer 'voor de lol' en ontspannen samen zien waar het gaat uitkomen.
Door jouw liefdesverklaring heb je er een serieuze lading aan gegeven waar jullie relatie nog niet aan toe was in haar ogen.
Jij ziet het als iets positiefs dat je dat gedaan hebt, maar zij denkt daar duidelijk anders over en is er blijkbaar op afgeknapt.

dinsdag 28 juli 2020 om 10:05

dinsdag 28 juli 2020 om 10:10
Ja, jij zal dat 'muurtje' wel even wegnemen en dan is ze wel ongelovelijk verliefd op jou.
Not. Beetje arrogant niet?
Ze is blijkbaar gewoon toch niet zo gek meer op je nu. Misschien in het begin wel en nu vind ze je teennagels vies of je geslurp of ze kent je gewoon wat beter en je past niet bij haar. Of ze heeft inderdaad onwijze problemen. Het maakt niet uit.
Wel zo netjes als ze even laat weten dat het niet geworden is wat jullie hoopten maar ze hoeft geen valide reden voor jou neer te leggen en je hoeft iets niet te begrijpen om te weten dat het niet werkt.
Helaas is dit niet wat jij zoekt en jij bent blijkbaar niet wat zij zoekt. Dan gaat het gewoon over.
Not. Beetje arrogant niet?
Ze is blijkbaar gewoon toch niet zo gek meer op je nu. Misschien in het begin wel en nu vind ze je teennagels vies of je geslurp of ze kent je gewoon wat beter en je past niet bij haar. Of ze heeft inderdaad onwijze problemen. Het maakt niet uit.
Wel zo netjes als ze even laat weten dat het niet geworden is wat jullie hoopten maar ze hoeft geen valide reden voor jou neer te leggen en je hoeft iets niet te begrijpen om te weten dat het niet werkt.
Helaas is dit niet wat jij zoekt en jij bent blijkbaar niet wat zij zoekt. Dan gaat het gewoon over.

dinsdag 28 juli 2020 om 10:49
Wij kunnen het natuurlijk ook niet raden, zoveel informatie hebben we niet. Hoe lang heb je gewacht tot je voor haar wilde gaan? Je ging er eerst niet in mee zei je. Hoe ging dat dan? Dat ze zei dat ze verliefd op je was en dat jij dingen zei als ik twijfel, ik mis net iets, ik voel nog geen vlinders, zoiets?
Of zat je eerder nog met je hoofd bij een ander misschien en werd dat niets? Kan ze een reden hebben om te denken dat ze tweede keus is? Of heeft het zo lang geduurd dat ze je nu niet meer gelooft?
Of zat je eerder nog met je hoofd bij een ander misschien en werd dat niets? Kan ze een reden hebben om te denken dat ze tweede keus is? Of heeft het zo lang geduurd dat ze je nu niet meer gelooft?

dinsdag 28 juli 2020 om 11:02
Mannen denken wel eens dat als een vrouw heeft gezegd verliefd te zijn dat ze dan eeuwig de tijd hebben om er eens over te twijfelen of ze wel leuk genoeg is en als hij dan na een hele lange tijd besluit om het een kans te geven de vrouw dan huilend van geluk in zijn armen valt maar zo gaat het niet in het echte leven. De meeste vrouwen hebben ook hun trots, het is graag of niet. En bij jou komt het zoals het er nu staat niet echt over als graag.
dinsdag 28 juli 2020 om 11:09
Ben jij een man?Rachmaninoff schreef: ↑28-07-2020 11:02Mannen denken wel eens dat als een vrouw heeft gezegd verliefd te zijn dat ze dan eeuwig de tijd hebben om er eens over te twijfelen of ze wel leuk genoeg is en als hij dan na een hele lange tijd besluit om het een kans te geven de vrouw dan huilend van geluk in zijn armen valt maar zo gaat het niet in het echte leven. De meeste vrouwen hebben ook hun trots, het is graag of niet. En bij jou komt het zoals het er nu staat niet echt over als graag.
Dit heefr vlgns mij niks met trots te maken. Eerder met: ik vond je aandacht wel even leuk, maar ik wil niks serieus met je.
.
dinsdag 28 juli 2020 om 11:23
Dat vind ik altijd zo kut als mensen niet gewoon eerlijk zijn. Want kijk wat het effect is van zulke leugens: de ander denkt dat hij toch (ooit) een kans maakt.Attraverso schreef: ↑28-07-2020 07:17Dat zijn algemeen gehoorde smoezen hoor. Is gemakkelijker te zeggen dan ‘ik ben van gedachte verandert, je interesseert me niet meer’.
Ze wil niet, kan je niets aan veranderen, leg je er bij neer.
Waarom is dat zo moeilijk om gewoon eerlijk tegen iemand te zeggen: Ik vond het heel leuk tot nu toe maar ik heb toch niet genoeg gevoelens om ermee verder te gaan, en dat gaat ook niet meer komen.
Die gevoelens of het gebrek daaraan, dat is toch geen KEUZE van die ander? Dus het is toch ook geen belediging om zoiets uit te spreken? Ik snap dat gelieg nooit.
Ik weet niet wat er in dit geval aan de hand is: of ze liegt, of dat ze echt gevoelens heeft en echt niet durft. Maar de uitkomst is hetzelfde: dood paard, kansloos, of een gebroken hart als je toch blijft proberen.
You can never have too many hats, gloves and shoes
dinsdag 28 juli 2020 om 11:28
Dit doet het klinken alsof TO iets 'fout' heeft gedaan, daar ben ik het helemaal niet mee eens. Een vrouw die echt gek op hem is en die goed in haar vel zit, zou dolblij zijn met zijn liefdesverklaring. Het is stoer dat hij het heeft geuit.*Pauze* schreef: ↑28-07-2020 08:51Je bent verbaasd, maar geeft zelf de reden al aan.
Dat zij er niet goed op reageert is een teken dat er geen serieuze relatie in zit.

dinsdag 28 juli 2020 om 11:39
Nee ik ben een vrouw. Kan hoor dat het is wat jij zegt, ik zit er wel vaker een keer naast als ik moet raden wat er in iemands hoofd omgaat.
Er staat alleen 'een vrij lange tijd' in de openingspost. Wat is een vrij lange tijd?
Als ik even van mezelf uitga zou ik het wel heel jammer vinden als ik iemand erg leuk vind na een tijd daten en dat ook toe zou geven en de man in kwestie dan lauw reageert en aangeeft dat het niet zo wederzijds is. Misschien zou ik nog even een tijdje hopen dat het nog kwam maar niet eeuwig. Ik wil wel iemand die graag bij mij wil zijn, niet iemand die er over twijfelt.

dinsdag 28 juli 2020 om 11:52
Echt?patsy--stone schreef: ↑28-07-2020 11:28Dit doet het klinken alsof TO iets 'fout' heeft gedaan, daar ben ik het helemaal niet mee eens. Een vrouw die echt gek op hem is en die goed in haar vel zit, zou dolblij zijn met zijn liefdesverklaring. Het is stoer dat hij het heeft geuit.
Dat zij er niet goed op reageert is een teken dat er geen serieuze relatie in zit.
Vond het heel anders klinken. Gewoon duidelijk.
Wat TO nu denkt over haar en haar muurtje is trouwens wel een beetje fout.
dinsdag 28 juli 2020 om 11:54
Vrije lange tijd is zo n 5 maanden, maar let wel er speelt natuurlijk corona mee waardoor ook het afspreken niet vanzelf ging.Rachmaninoff schreef: ↑28-07-2020 11:39Nee ik ben een vrouw. Kan hoor dat het is wat jij zegt, ik zit er wel vaker een keer naast als ik moet raden wat er in iemands hoofd omgaat.
Er staat alleen 'een vrij lange tijd' in de openingspost. Wat is een vrij lange tijd?
Als ik even van mezelf uitga zou ik het wel heel jammer vinden als ik iemand erg leuk vind na een tijd daten en dat ook toe zou geven en de man in kwestie dan lauw reageert en aangeeft dat het niet zo wederzijds is. Misschien zou ik nog even een tijdje hopen dat het nog kwam maar niet eeuwig. Ik wil wel iemand die graag bij mij wil zijn, niet iemand die er over twijfelt.
Ook omdat zij kinderen heeft en we daarom niet overhaast wilde handelen, dus nog niet bij haar thuis..
Heb verder, als ik alles terugbeleef, genoeg signalen afgegeven waardoor mijn uitspraak niet een verrassing kon
zijn.. exclusiviteit uitgesproken e.d., waar ze overigens zelf over begon.
Maar goed als ik het hier zo lees is zij er klaar mee, maar kennelijk niet de guts dit uit te spreken..
Ik kan dan toch nog om een ja of nee vragen, heb niks meer te verliezen in die zin.
Maar omdat ze aangeeft na te moeten denken , kies ik liever voor ruimte geven. Hetgeen echter killing is voor mij

dinsdag 28 juli 2020 om 12:49
Jullie maken het allebei vrij zwart/wit: alles of niets.
Zij gaf dubbele signalen af: rustig aan doen maar ook hotel de botel verliefd. Dat is ook verwarrend.
Maar jij gaf blijkbaar ook dubbele signalen door richting haar.
Grootste probleem: jullie begrijpen elkaar niet en jullie reageren allebei snel gekwetst. Geen goede match.
Zij gaf dubbele signalen af: rustig aan doen maar ook hotel de botel verliefd. Dat is ook verwarrend.
Maar jij gaf blijkbaar ook dubbele signalen door richting haar.
Grootste probleem: jullie begrijpen elkaar niet en jullie reageren allebei snel gekwetst. Geen goede match.
dinsdag 28 juli 2020 om 12:55
Misschien komt je gevoel dat er nog een kans is, door een overdosis Hollywoodfilms. Daarin gebeurt het wél heel vaak dat de vrouw toch opeens niet meer wil, en dat de man dan als een soort stalker blijft proberen, liefst met van die 'romantische' acties zoals nachtelijke serenades of iets met een megafoon, of op het werk van de vrouw verschijnen en haar voor schut zetten met zijn liefdesverklaring ten overstaan van al haar collega's, of haar helemaal achtervolgen naar een afgelegen oord en in de regen op zijn knieën vallen, verzin het maar of het komt voor in films.
En in de film blijkt de vrouw dan stiekem toch al die tijd ook gesmacht te hebben naar hem en vallen ze elkaar zoenend in de armen.
Maar als je erover nadenkt zijn dat gewoon enge stalker-acties en in het echt zou een vrouw daar gek van worden of zelfs bang.
En in de film blijkt de vrouw dan stiekem toch al die tijd ook gesmacht te hebben naar hem en vallen ze elkaar zoenend in de armen.
Maar als je erover nadenkt zijn dat gewoon enge stalker-acties en in het echt zou een vrouw daar gek van worden of zelfs bang.