Hoe muur om date / 'scharrel' wegnemen
dinsdag 28 juli 2020 om 00:10
Hi , ik zit sinds paar weken met het volgende probleem:
Op sport heb ik een dame ontmoet waarmee ik al vrije lange tijd app en paar keer afgesproken heb.
Ze heeft zelf jonge kinderen , maar lastige ex die wegloopt voor z n verantwoordelijkheid. Kortom de zorg ligt volledig bij haar.
Dit maakte het daten verder vrij lastig maar lukt sporadisch, daarnaast wel contact op de club zelf en per telefoon.
In haar verleden is ze meermaals gekwetst, dus het verbaasde haar ook hoe open ze voor mij stond.
Stond inderdaad, want hoewel ik zelf niet meteen volmondig in alles meeging trekt ze zich nu terug en een muur op nadat ik m n gevoelens naar haar heb geuit. Het tegenovergestelde dus van wat ik had verwacht, en dat zowat in een split second.
Voor m n gevoel is ze bang weer gekwetst te worden, waarvoor ook mijn begrip. Maar ze twijfelt nu i.i.g. ook aan mijn oprechtheid
Een aanraking wordt al niet meer beantwoord en voelt kil en afstandelijk aan. Contact via app gebeurt nog wel, maar op lager pitje
Ik kan het maar slecht rijmen hoe je op het ene moment zowat een vakantie boekt samen (dit gezien de kinderen natuurlijk symbolisch bedoeld) en een dag later maar moet zien of er überhaupt iets resteert. En dat omdat het uiten van de gevoelens in haar ogen afwijkt van hoe ik er eerst in stond..
Dat klopt, ik was enigszins terughoudend maar ik zou zo n ontwikkeling als positief zien...
Zelf wil ik graag weten waar ik aan toe ben, maar wil de druk niet opvoeren.
Wat is wijsheid, haar even met rust laten, of juist poging doen het vertrouwen terug te winnen..?
Iemand tips voor afbreken van een muur?
Op sport heb ik een dame ontmoet waarmee ik al vrije lange tijd app en paar keer afgesproken heb.
Ze heeft zelf jonge kinderen , maar lastige ex die wegloopt voor z n verantwoordelijkheid. Kortom de zorg ligt volledig bij haar.
Dit maakte het daten verder vrij lastig maar lukt sporadisch, daarnaast wel contact op de club zelf en per telefoon.
In haar verleden is ze meermaals gekwetst, dus het verbaasde haar ook hoe open ze voor mij stond.
Stond inderdaad, want hoewel ik zelf niet meteen volmondig in alles meeging trekt ze zich nu terug en een muur op nadat ik m n gevoelens naar haar heb geuit. Het tegenovergestelde dus van wat ik had verwacht, en dat zowat in een split second.
Voor m n gevoel is ze bang weer gekwetst te worden, waarvoor ook mijn begrip. Maar ze twijfelt nu i.i.g. ook aan mijn oprechtheid
Een aanraking wordt al niet meer beantwoord en voelt kil en afstandelijk aan. Contact via app gebeurt nog wel, maar op lager pitje
Ik kan het maar slecht rijmen hoe je op het ene moment zowat een vakantie boekt samen (dit gezien de kinderen natuurlijk symbolisch bedoeld) en een dag later maar moet zien of er überhaupt iets resteert. En dat omdat het uiten van de gevoelens in haar ogen afwijkt van hoe ik er eerst in stond..
Dat klopt, ik was enigszins terughoudend maar ik zou zo n ontwikkeling als positief zien...
Zelf wil ik graag weten waar ik aan toe ben, maar wil de druk niet opvoeren.
Wat is wijsheid, haar even met rust laten, of juist poging doen het vertrouwen terug te winnen..?
Iemand tips voor afbreken van een muur?

dinsdag 28 juli 2020 om 13:21
Ze heeft toch niet echt om ruimte gevraagd? Het is wellicht meer dat TS denkt dat ruimte geven hem nog een kansje geeft.Kroonprinses schreef: ↑28-07-2020 12:57Dat jij moeite hebt haar die ruimte te geven, is een rode vlag voor haar. Denk dat ze dat goed heeft aangevoeld.

dinsdag 28 juli 2020 om 13:30
Niet expliciet nee. Ruimte geven om kans te maken vind ik persoonlijk al kansloos. Als de start al met aantrekken en afstoten begint, kun je de rest zo uittekenen.vivautrecht85 schreef: ↑28-07-2020 13:21Ze heeft toch niet echt om ruimte gevraagd? Het is wellicht meer dat TS denkt dat ruimte geven hem nog een kansje geeft.
dinsdag 28 juli 2020 om 13:52
Ik kreeg ook heel vaak de vraag of ik nog wel voor haar ging, of ik nog toekomst zag.
Op het laatst ging ik hier niet echt meer op in.
Dat heeft denk ik meer twijfels gegeven richting m n uiteindelijke bekentenis van gevoelens.
Waarom nu wel en toen niet-vragen vanuit haar.
Haar verleden heeft wel impact gehad op haar zelfbeeld, en natuurlijk nog de situatie die zelf moet dragen thuis..
Waardoor ze echt volledig commitment wil voelen..
Ze geeft overigens zelf aan er over te willen denken. Al gezegd dat dit i.m.o. negatieve voorbode is, maar met die uitspraak was ze niet blij..

dinsdag 28 juli 2020 om 13:59
Als ze om zekerheid vraagt, dan zit het toch al meteen niet goed? Die "zekerheid" komt vanzelf als jullie elkaar zien zitten, dat gaat vanzelf. Nu lijkt het haar niet om jou te doen maar om niet gekwetst te worden. Dat is haar zaak om niet gekwetst te worden. Niet de jouwe.jogel schreef: ↑28-07-2020 13:52Ik kreeg ook heel vaak de vraag of ik nog wel voor haar ging, of ik nog toekomst zag.
Op het laatst ging ik hier niet echt meer op in.
Dat heeft denk ik meer twijfels gegeven richting m n uiteindelijke bekentenis van gevoelens.
Waarom nu wel en toen niet-vragen vanuit haar.
Haar verleden heeft wel impact gehad op haar zelfbeeld, en natuurlijk nog de situatie die zelf moet dragen thuis..
Waardoor ze echt volledig commitment wil voelen..
Ze geeft overigens zelf aan er over te willen denken. Al gezegd dat dit i.m.o. negatieve voorbode is, maar met die uitspraak was ze niet blij..
En nu jij haar die zogenaamde zekerheid/commitment gaf, trekt ze zich terug. Ik blijf het een kansloos verhaal vinden. En als man of vrouw kan je in dat soort stroeve ingewikkelde gevallen gewoon zeggen: de groeten!
dinsdag 28 juli 2020 om 14:06
+1patsy--stone schreef: ↑28-07-2020 12:55Misschien komt je gevoel dat er nog een kans is, door een overdosis Hollywoodfilms. Daarin gebeurt het wél heel vaak dat de vrouw toch opeens niet meer wil, en dat de man dan als een soort stalker blijft proberen, liefst met van die 'romantische' acties zoals nachtelijke serenades of iets met een megafoon, of op het werk van de vrouw verschijnen en haar voor schut zetten met zijn liefdesverklaring ten overstaan van al haar collega's, of haar helemaal achtervolgen naar een afgelegen oord en in de regen op zijn knieën vallen, verzin het maar of het komt voor in films.
En in de film blijkt de vrouw dan stiekem toch al die tijd ook gesmacht te hebben naar hem en vallen ze elkaar zoenend in de armen.
Maar als je erover nadenkt zijn dat gewoon enge stalker-acties en in het echt zou een vrouw daar gek van worden of zelfs bang.
Alleen het uitspreken van wat jij wil is natuurlijk niet verkeerd. Maar dan moet je ook een nee kunnen accepteren. En dan zeggen daden meer dan woorden. Er zijn niet veel mensen die verbaal echt eerlijk (durven) zijn. Een non verbaal antwoord is ook een antwoord. Het doet er ook niet toe waarom ze nu afstand neemt. Het is zo. Misschien begrijpt ze het zelf niet eens, laat staan dat ze het jou precies zou kunnen of moeten uitleggen.
.

dinsdag 28 juli 2020 om 14:10
Kroonprinses schreef: ↑28-07-2020 13:59Als ze om zekerheid vraagt, dan zit het toch al meteen niet goed? Die "zekerheid" komt vanzelf als jullie elkaar zien zitten, dat gaat vanzelf. Nu lijkt het haar niet om jou te doen maar om niet gekwetst te worden. Dat is haar zaak om niet gekwetst te worden. Niet de jouwe.
En nu jij haar die zogenaamde zekerheid/commitment gaf, trekt ze zich terug. Ik blijf het een kansloos verhaal vinden. En als man of vrouw kan je in dat soort stroeve ingewikkelde gevallen gewoon zeggen: de groeten!

dinsdag 28 juli 2020 om 14:16
Die zekerheid ging misschien niet vanzelf. Hij ging er niet echt in mee staat in de OP. Het klinkt in mijn oren een beetje alsof TO de afgelopen vijf maanden niet echt duidelijk was over zijn gevoel of zijn intenties. Nu wel maar nu twijfelt zij. Dan voel je nu dus hetzelfde als wat zij de afgelopen vijf maanden voelde. Ik denk dat je de boot te lang hebt afgehouden en je nu te laat bent.Kroonprinses schreef: ↑28-07-2020 13:59Als ze om zekerheid vraagt, dan zit het toch al meteen niet goed? Die "zekerheid" komt vanzelf als jullie elkaar zien zitten, dat gaat vanzelf. Nu lijkt het haar niet om jou te doen maar om niet gekwetst te worden. Dat is haar zaak om niet gekwetst te worden. Niet de jouwe.
dinsdag 28 juli 2020 om 14:22
jogel schreef: ↑28-07-2020 06:49Ze geeft zelf aan helemaal voor mij te zijn gegaan, ondanks haar verleden..
Nee hoor, dat deed ze helemaal niet. Voor iemand gaan is heel wat anders. Dat is iemand toelaten in je leven.
En zo ging het contact ook, vele liefdesbetuigingen. Ik was zelf niet zo happig gezien haar situatie en ik zelf nog niet uit was of ik weer klaar was voor..
Een liefdesbetuiging is geen liefde. Het gaat om wat ze doet, niet om wat ze schrijft.
Voor iemand die not in to me is heeft ze zich dan wel erg amicaal opgesteld...
Ze geeft aan het gevoel te hebben te zijn gekwetst, maar het lastig te vinden want ze is wel gek op me..
Maar goed, ik hoor natuurlijk ook liever wat anders..
Idd. Je hoort liever wat anders. Been there, done that, didn;t get the t-shirt. Bespaar jezelf een hoop ellende en pijn en loop weg. Als ze haar issues heeft opgelost en normaal kan doen kan ze terugkomen. En niet toegeven als ze in de gaten krijgt dat je ervandoorgaat en weer een hengeltje uitwerpt zonder daadwerkelijk iets te geven.

dinsdag 28 juli 2020 om 14:33
In dat topic met die nummers 1 is vriendschap, 2 is fwb en 3 is relatiemateriaal waarbij de TO vraagt of je van een 2 nog een 3 kan worden zegt iedereen nee dat kan niet, een man weet het meteen en het verandert bijna nooit. Hier twijfelt de TO vijf maanden lang of ze wel relatiemateriaal is en nu wordt de vrouw afgeschilderd als een onzeker gekkie.
dinsdag 28 juli 2020 om 14:37
Nee duh, dat is echt een 'als jij gaat twijfelen sta ik al met 1 voet buiten' opmerking. Als ze toch al twijfelde aan je intenties is dit soort manipulatief gezeik niet helpend natuurlijk.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....

dinsdag 28 juli 2020 om 14:44
Je hebt het gewoon om zeep geholpen door het te serieus te maken met je liefdesverklaring. Daar is zij op afgeknapt. Ze wil nog nadenken of zij hier overheen kan stappen, maar dat neem jij al niet serieus, want je denkt de uitkomst van dat nadenken al te kennen.
Geen wonder dat ze niet blij is met dergelijk gedrag.

dinsdag 28 juli 2020 om 14:46
Door TO. En hij zal haar wel even genezen met dat muurtje afbreken.Rachmaninoff schreef: ↑28-07-2020 14:33In dat topic met die nummers 1 is vriendschap, 2 is fwb en 3 is relatiemateriaal waarbij de TO vraagt of je van een 2 nog een 3 kan worden zegt iedereen nee dat kan niet, een man weet het meteen en het verandert bijna nooit. Hier twijfelt de TO vijf maanden lang of ze wel relatiemateriaal is en nu wordt de vrouw afgeschilderd als een onzeker gekkie.
dinsdag 28 juli 2020 om 14:51
Euhm, zo komt t allicht over ja.Luci_Morgenster schreef: ↑28-07-2020 14:46Door TO. En hij zal haar wel even genezen met dat muurtje afbreken.
Maar zo sta ik er zeker niet in.. Ik lees alsof ik hier alleen aan mezelf denk..
En ik vind haar niet onzeker nu oid, het gaat er om dat ze 5 maanden kennelijk wisselende signalen krijgt in haar ogen. Hier kan ik in meekomen. Maar trek dan de stekker eruit, niet na openbaring

dinsdag 28 juli 2020 om 14:54
DS1971 zegt in dat topicLuci_Morgenster schreef: ↑28-07-2020 14:46Door TO. En hij zal haar wel even genezen met dat muurtje afbreken.
Ik vind dat je jezelf tekort doet als je je stinkende best gaat doen om een man te overtuigen dat jij leuk genoeg bent voor een relatie.
Dat merk je vanzelf in de eerste periode of je elkaar leuk genoeg vindt. En als de ander niet overtuigd is, lekker laten gaan.
Ik denk dat dat is wat de date van TO nu dwars zit. Ze vond hem wel leuk maar het leek niet echt wederzijds. Waarom heb je nu wel verteld gevoelens voor haar te hebben? Had je die gevoelens nu ineens wel en begon je er zelf over of was ze van plan om de handdoek in de ring te gooien en vertelde je je gevoelens als reactie daarop?

dinsdag 28 juli 2020 om 15:23
Ik vind sommige reacties best vreemd. Gevoelens ontstaan toch niet meteen? Mijn indruk is dat die vriendin meteen een commitment wilde en dat TO qua gevoel nog niet zover was. Je kan iemand toch niet opjagen hetzelfde te voelen op jouw tempo?
En ik twijfel of haar gevoelens zo diep zaten als ze al meteen begon over niet gekwetst worden. Dan zoek je een levensverzekering en geen volwaardige partner.
En ik twijfel of haar gevoelens zo diep zaten als ze al meteen begon over niet gekwetst worden. Dan zoek je een levensverzekering en geen volwaardige partner.
dinsdag 28 juli 2020 om 16:53
De gevoelens waren er al, maar ik gaf er kennelijk niet ruiterlijk aan toe.Rachmaninoff schreef: ↑28-07-2020 14:54DS1971 zegt in dat topic
Ik vind dat je jezelf tekort doet als je je stinkende best gaat doen om een man te overtuigen dat jij leuk genoeg bent voor een relatie.
Dat merk je vanzelf in de eerste periode of je elkaar leuk genoeg vindt. En als de ander niet overtuigd is, lekker laten gaan.
Ik denk dat dat is wat de date van TO nu dwars zit. Ze vond hem wel leuk maar het leek niet echt wederzijds. Waarom heb je nu wel verteld gevoelens voor haar te hebben? Had je die gevoelens nu ineens wel en begon je er zelf over of was ze van plan om de handdoek in de ring te gooien en vertelde je je gevoelens als reactie daarop?
Heb al die maanden ook contact gezocht en dates geïnitieerd. Kwam niet van een kant, mag je ook wel conclusies aan verbinden
Als ik het contact tussen ons teruglees is de uitkomst een optelsom van alle leuke en lieve berichtjes.
Daarnaast volgt de openbaring na een leuke tijd..
Het zou idd verklaarbaar zijn als ik ineens van alles in de strijd gooi omdat ze afstand nam, maar zo is het niet...
Anyway ik kan jullie goed volgen dat bepaalde strijd na zo n korte periode al veelzeggend is voor het eventueel succes van het verhaal.
Tot dit moment was er overigens 0.0 drama.

dinsdag 28 juli 2020 om 17:21
Dat denk ik ook.Kroonprinses schreef: ↑28-07-2020 15:23Ik vind sommige reacties best vreemd. Gevoelens ontstaan toch niet meteen? Mijn indruk is dat die vriendin meteen een commitment wilde en dat TO qua gevoel nog niet zover was. Je kan iemand toch niet opjagen hetzelfde te voelen op jouw tempo?
TO, je zegt er was geen drama. Meen je dat nu? Je ziet het dus niet, want zeggen dat je niet gekwetst wilt worden, dat je iemand geweldig vindt maar zo’n ingewikkeld leven hebt hebt dat t allemaal lastig is.. en de ander overstelpen met liefdesbetuigingen, dat is ook drama geweest van haar kant van begin af aan.
Geen drama is: zeggen dat je iemand leuk vindt en beter wilt leren kennen maar vanwege de situatie rustig aan wilt doen. En ook begrip voor de ander hebben, niet alleen voor jezelf, ingewikkelde situatie of niet. Vertrouwen hebben in jezelf en in de ander. Zonder vertrouwen lukt er niets.
dinsdag 28 juli 2020 om 17:29
Mee eens.Kroonprinses schreef: ↑28-07-2020 15:23Ik vind sommige reacties best vreemd. Gevoelens ontstaan toch niet meteen? Mijn indruk is dat die vriendin meteen een commitment wilde en dat TO qua gevoel nog niet zover was. Je kan iemand toch niet opjagen hetzelfde te voelen op jouw tempo?
.
En dit ook.LaverneB schreef: ↑28-07-2020 17:21Dat denk ik ook.
TO, je zegt er was geen drama. Meen je dat nu? Je ziet het dus niet, want zeggen dat je niet gekwetst wilt worden, dat je iemand geweldig vindt maar zo’n ingewikkeld leven hebt hebt dat t allemaal lastig is.. en de ander overstelpen met liefdesbetuigingen, dat is ook drama geweest van haar kant van begin af aan.
Geen drama is: zeggen dat je iemand leuk vindt en beter wilt leren kennen maar vanwege de situatie rustig aan wilt doen. En ook begrip voor de ander hebben, niet alleen voor jezelf, ingewikkelde situatie of niet. Vertrouwen hebben in jezelf en in de ander. Zonder vertrouwen lukt er niets.
Ik zou tegen haar zeggen dat je haar met rust laat en verder gaat met je leven. En als ze toch ervoor wil gaan dat ze dan maar moet kijken of jij nog vrijgezel bent en er nog voor open staat. (En dan inderdaad niet vervallen in wéér hetzelfde spelletje van aantrekken/wegduwen.)
You can never have too many hats, gloves and shoes
dinsdag 28 juli 2020 om 18:04
Ik vind niet dat to iets verkeerd gedaan heeft. Zijn gevoelens hadden tijd nodig om tot ontwikkeling te komen, en dat mag. Ik vind het altijd iets lastigs als potentiële partners in het begin al over allerlei eerdere kwetsuren beginnen. Er lijkt ook een soort boodschap in te zitten, zovan: ik ben al veel gekwetst dus waag het niet om ooit te twijfelen/tijd nodig te hebben/ of -godbetere- het uit te maken.
Andersom maakt dat "gekwetst zijn" het kennelijk wel ok om op een rare manier met een nieuwe partner om te gaan, ipv gewoon duidelijk communiceren wat je wil en vind.
Ik zou het loslaten to. Ik denk niet dat je het ooit goed kunt doen bij deze dame.
Andersom maakt dat "gekwetst zijn" het kennelijk wel ok om op een rare manier met een nieuwe partner om te gaan, ipv gewoon duidelijk communiceren wat je wil en vind.
Ik zou het loslaten to. Ik denk niet dat je het ooit goed kunt doen bij deze dame.