Gezondheid alle pijlers

6 wkn na laatste menstruatie / 2 wkn overtijd

28-07-2020 23:04 35 berichten
Beste allemaal,

Ik ben sinds mei gestopt met de pil omdat ik een spiraal wilde laten zetten. Het zetten van het spiraal is mislukt en toen moest ik wachten tot de volgende menstruatie. De huisarts vergoedde het spiraal omdat zij vond dat het haar schuld was dat de 1e poging mislukt was. Vorige maand best een stressvolle periode gehad. Mijn menstruatie was ook iets later. Het spiraal zetten ging weer niet omdat hij te laat binnen was bij de huisarts. Nu zou dus de plaatsing tijdens deze menstruatie, die nu dus 2 weken te laat is, zijn. Ik vraag me af of ik me zorgen moet maken nu... :-[ Ik heb wel lichamelijke klachten die erbij horen zoals pijn in mijn borsten, opgezette kliertjes/knobbeltjes in mijn borsten, hoofdpijn, last van dat emoties extreem voelbaar zijn en daardoor ik ook af en toe het geval van angst en paniek ervaar, vermoeidheid, rugpijn, prikkelbaar. Afgelopen weekend wel wat buikpijn gehad ter hoogte van mijn eierstokken vermoed ik... Leek meer op een soortvan bekken pijn. Wat vinden jullie? Afwachten of toch morgen de huisarts bellen? Iemand die zich herkent in dit verhaal? Ik ben benieuwd...

Alvast hartelijk bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Heb je seks gehad?
Heb je al op een stokje gepist?
Kun je zwanger Zijn?

Zo niet.... je lijf is geen afgestelde machine en m’n weleens een maandje anders varen. Je kunt altijd de huisarts bellen voor een telefonisch consult, dan hoor je vanzelf of ze willen dat je langskomt.
HennieHen schreef:
28-07-2020 23:11
Heb je al op een stokje gepist?
Jep, vorige maand. Was negatief. Sindsdien kan ik niet mogelijk zwanger zijn geraakt.
anoniem_637be47a6186b wijzigde dit bericht op 28-07-2020 23:14
3.84% gewijzigd
Ik zou morgen een zwangerschapstest doen, al is het maar voor je eigen gemoedsrust.

En dan daarna de huisarts bellen voor een afspraak om spiraal te zetten. Waarom moet dat tijdens de menstruatie?
hannamarin schreef:
28-07-2020 23:13
Jep, vorige maand. Was negatief. Sindsdien kan ik niet mogelijk zwanger zijn geraakt.
Nee maar toen kon je mogelijk al wel zwanger zijn, maar te pril voor een test.
Uiltje66 schreef:
28-07-2020 23:14
Ik zou morgen een zwangerschapstest doen, al is het maar voor je eigen gemoedsrust.

En dan daarna de huisarts bellen voor een afspraak om spiraal te zetten. Waarom moet dat tijdens de menstruatie?
Een spiraal zetten is echt heel erg pijnlijk. Tijdens de menstruatie staat je baarmoeder een beetje open waardoor het plaatsen beter lukt. Het is wel aan te raden het tijdens je menstruatie te doen, vooral als je nog geen kinderen hebt gehad...
*Sally* schreef:
28-07-2020 23:15
Nee maar toen kon je mogelijk al wel zwanger zijn, maar te pril voor een test.
Ja maar ik ben toen wel uiteindelijk ongesteld geworden.
Uiltje66 schreef:
28-07-2020 23:14

Dat hoeft niet maar is iets minder pijnlijk. Maar goed, dat gedeelte van het eindeloos wachten begrijp ik ook niet helemaal. Een spiraaltje kan je prima laten plaatsen als je niet ongesteld bent. Sowieso minder pijnlijk dan een bevalling.
hannamarin schreef:
28-07-2020 23:16
Een spiraal zetten is echt heel erg pijnlijk. Tijdens de menstruatie staat je baarmoeder een beetje open waardoor het plaatsen beter lukt. Het is wel aan te raden het tijdens je menstruatie te doen, vooral als je nog geen kinderen hebt gehad...
Nee hoor, hoeft echt niet. De keer dat hij tijdens mijn menstruatie is geplaatst was vele malen pijnlijker dan de keer erna, toen hij niet tijdens mijn menstruatie is geplaatst.
hannamarin schreef:
28-07-2020 23:16
Ik zit nu aan m'n derde spiraal en heb nog geen kinderen, nooit tijdens een menstruatie gezet.. Ik weet dat het pijnlijk is, maar is deze stress het verschil in pijn waard?
Misschien een hele domme vraag, maar wat denk je zelf dat je het beste nu kunt doen?
Uiltje66 schreef:
28-07-2020 23:21
Ik zit nu aan m'n derde spiraal en heb nog geen kinderen, nooit tijdens een menstruatie gezet.. Ik weet dat het pijnlijk is, maar is deze stress het verschil in pijn waard?
Naja ik vraag me gewoon af waarom ik nog steeds niet ongesteld ben geworden. Of het spiraal nu wel of niet word geplaatst, de menstruatie staat daar toch op dit moment buiten denk ik dan?
Saivash schreef:
28-07-2020 23:25
Misschien een hele domme vraag, maar wat denk je zelf dat je het beste nu kunt doen?
Ik denk de huisarts maar bellen.. Ik wil niet als een zeur over komen dus vandaar dat ik in tweestrijd zit om het af te wachten, maar aan de andere kant ik had het 2 weken geleden moeten zijn dus geeft me dat een hoop onzekerheid.
hannamarin schreef:
28-07-2020 23:26
Naja ik vraag me gewoon af waarom ik nog steeds niet ongesteld ben geworden. Of het spiraal nu wel of niet word geplaatst, de menstruatie staat daar toch op dit moment buiten denk ik dan?
Je zou nog een test kunnen laten doen en als die negatief is, gewoon de spiraal laten plaatsen.
hannamarin schreef:
28-07-2020 23:27
Ik denk de huisarts maar bellen.. Ik wil niet als een zeur over komen dus vandaar dat ik in tweestrijd zit om het af te wachten, maar aan de andere kant ik had het 2 weken geleden moeten zijn dus geeft me dat een hoop onzekerheid.
Natuurlijk even de huisarts bellen. Al is het alleen maar om te overleggen. Twee weken vind ik best een lange tijd...
De huisarts bellen omdat je twee weken overtijd bent?! Oké...
hannamarin schreef:
28-07-2020 23:27

De onzekerheid doe je jezelf aan: vanwaar die onwil om een zwangerschapstestje te doen?
hannaa46 schreef:
28-07-2020 23:34
De onzekerheid doe je jezelf aan: vanwaar die onwil om een zwangerschapstestje te doen?
Omdat het me onwaarschijnlijk lijkt..
hannamarin schreef:
28-07-2020 23:35
Omdat het me onwaarschijnlijk lijkt..
Je hebt nog geen zwangerschapstest gedaan? Tsja, dan natuurlijk dat eerst. Dat ligt toch best voor de hand?
Daarom zei ik ook, nog een keer testen en daarna afspraak maken.

Deze stress kan er ook nog weer voor zorgen dat het langer duurt, los van het feit dat je lijf moet wennen aan geen pil meer slikken waar je menstruatie ook wat ontregeld van kan raken.
Huh? Doe gewoon een test...
:huh:
Als je je zorgen maakt is het altijd verstandig de huisarts te bellen, al is het voor je eigen zorgen.

Ik ben in maart gestopt met de pil slikken, en heb toen even menstruatie gehad. Daarna een maand ongeveer niet, en nu elke week een paar dagen.
Niet elk lichaam reageert hetzelfde, dus je zou het eventueel even de tijd kunnen geven.
Sterkte, want die stress is erg vervelend!
Welk spiraal gaat je huisarts plaatsen?

Je klachten klinken zoals de aanloop naar mijn menstruatie, dat rommelt ook eerst voor het losgaat.
Overgang?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven