Echo in VUmc, mag partner mee?

29-07-2020 07:09 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forummers,

Heeft iemand in de afgelopen maanden een medische zwangerschapsecho gehad in het VUmc?
Mocht je partner daarbij mee naar binnen, of werd die weggestuurd?

Thanks!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Fijn dat hij mee mag! Hier mocht man ook mee naar de GUO met 13 weken en de 20 weken echo in het academisch ziekenhuis. De 13 weken echo was in de eerste week vd lockdown, dus ik was er ook heel bang voor. Met de 20 weken echo mocht hij gelukkig ook mee, terwijl andere mannen in de wachtkamer moesten blijven zitten. Ze kijken dus echt wel per individu wat nodig is.

Veel sterkte en hopelijk een goede echo 🍀!
bumbly wijzigde dit bericht op 29-07-2020 11:00
26.32% gewijzigd
Lach hard, duik diep, kom terug..
Dubbel
Lach hard, duik diep, kom terug..
Birdist schreef:
29-07-2020 10:41
Succes, op naar een mooie GUO! Ik heb vorige week een GUO gehad met 16 weken en ze kunnen eigenlijk net zoveel zien als met 20 weken, heel bijzonder en gelukkig was alles goed.

*En ik had eigenlijk als advies gegeven, niet bellen, want dan zullen ze moeten adviseren om als het even kan, partner thuis te laten tenzij de telefonist toevallig weet wat een GUO is en zit je zelf met dilemma of het echt "nodig" is dat je partner mee moet. Gelukkig niet nodig!
Dat is bij het VUMC echt een slecht advies, ze zijn hartstikke streng bij de entree, je mag alleen iemand mee met toestemming. En de beveiliger daar weet vast ook niet wat een GUO is. Dus ALTIJD bellen. Zeker aangezien ze echt niet moeilijk doen bij extra spannende afspraken, of 20 weken echo.
Birdist schreef:
29-07-2020 10:41
Succes, op naar een mooie GUO! Ik heb vorige week een GUO gehad met 16 weken en ze kunnen eigenlijk net zoveel zien als met 20 weken, heel bijzonder en gelukkig was alles goed.

*En ik had eigenlijk als advies gegeven, niet bellen, want dan zullen ze moeten adviseren om als het even kan, partner thuis te laten tenzij de telefonist toevallig weet wat een GUO is en zit je zelf met dilemma of het echt "nodig" is dat je partner mee moet. Gelukkig niet nodig!
Ik neem aan dat je de polikliniek gynaecologie belt hiervoor en dat ze daar best weten wat een GUO is.
Fijn flipje!
spuit_111 schreef:
29-07-2020 11:33
Dat is bij het VUMC echt een slecht advies, ze zijn hartstikke streng bij de entree, je mag alleen iemand mee met toestemming. En de beveiliger daar weet vast ook niet wat een GUO is. Dus ALTIJD bellen. Zeker aangezien ze echt niet moeilijk doen bij extra spannende afspraken, of 20 weken echo.
Dat wist ik niet, dat de ingang bij VUMC zo streng is en je een toestemming mee moet hebben. Hoe krijg je die dan? Op papier? Wat een extra werk als dat echt zo is! Ik loop zelf idd bij ander academisch ziekenhuis.

Mijn opmerking had misschien een smiley kunnen gebruiken, natuurlijk moet je bellen maar ik kreeg dus zelf zo'n antwoord als ik net typte 'als je het zelf echt nodig vindt'. Dan ben je dus geen stap verder.

Maar, belangrijkste, succes Flipje! Duim voor je
Ja het hele VUmc lijkt wel een verkeersplein. Werkelijk o-ver-al staan borden, lijnen, pijlen en kruisen.

Bij de ingang vliegen meerdere personen je op je nek om te vragen waarvoor je komt (wat privacy- technisch eigenlijk ook wel wat bijzonder is), en vervolgens nog een keer om te vragen of je klachten hebt. Vervolgens word je "gemerkt" met een groen polsbandje.

Echt... ik sta regelmatig versteld van hoe onvoorzichtig veel mensen nu alweer zijn, maar hoe het daar nu gaat is wel weer het andere uiterste.

Vandaar ook mijn vraag.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven