Bloedverlies, toch zwanger

woensdag 29 juli 2020 om 13:13
Hoi allemaal,
De titel zegt het al: ik ben nu ongeveer 9 weken zwanger en heb de afgelopen week veel bloedverlies gehad. Zo veel ongeveer als een ongesteldheid, maar dan ook met stolsels en hele slierten die eruit kwamen tijdens het plassen. Meteen gebeld met de verloskundige en die vertelde mij het even een paar dagen af te wachten, maar dat het niet goed klonk. Ik ben er helemaal vanuit gegaan dat het foute boel was. Ik had ook een weeïg gevoel in mijn onderrug en het bloeden hield maar aan.
Vanmorgen heb ik een echo gehad en welja! Daar zat een gezonde baby in mijn buik.
Een conclusie voor het bloedverlies kon de verloskundige mij niet geven. Hoe kan dit nou? Ik durf het nog niet te geloven. Wie heeft dit ook mee gemaakt?
De titel zegt het al: ik ben nu ongeveer 9 weken zwanger en heb de afgelopen week veel bloedverlies gehad. Zo veel ongeveer als een ongesteldheid, maar dan ook met stolsels en hele slierten die eruit kwamen tijdens het plassen. Meteen gebeld met de verloskundige en die vertelde mij het even een paar dagen af te wachten, maar dat het niet goed klonk. Ik ben er helemaal vanuit gegaan dat het foute boel was. Ik had ook een weeïg gevoel in mijn onderrug en het bloeden hield maar aan.
Vanmorgen heb ik een echo gehad en welja! Daar zat een gezonde baby in mijn buik.
Een conclusie voor het bloedverlies kon de verloskundige mij niet geven. Hoe kan dit nou? Ik durf het nog niet te geloven. Wie heeft dit ook mee gemaakt?

woensdag 29 juli 2020 om 13:23
Zelf niet, maar ik ken inderdaad meerdere mensen die ooo behoorlijke bloedingen gehad hebben in de eerste drie maanden en toch een gezond kindje kregen.
Kan ‘gewoon’ een losse bloeding zijn omdat alles zo sterk doorbloed is momenteel, kan ook dat het twee eicellen geweest zijn, en een al heel snel niet verder ontwikkeld is en pas na een tijdje afgestoten is.
Maar ik snap dat het enorm schrikken is, en nu even moeilijk om vertrouwen te hebben in een goed verloop. Voor nu kun je niet anders dan afgaan op de echo, en die was goed.
Kan ‘gewoon’ een losse bloeding zijn omdat alles zo sterk doorbloed is momenteel, kan ook dat het twee eicellen geweest zijn, en een al heel snel niet verder ontwikkeld is en pas na een tijdje afgestoten is.
Maar ik snap dat het enorm schrikken is, en nu even moeilijk om vertrouwen te hebben in een goed verloop. Voor nu kun je niet anders dan afgaan op de echo, en die was goed.
woensdag 29 juli 2020 om 13:26
Ik had een zeer heftige bloeding met 3 mnd: het gutste eruit zeg maar. Paniek, met ambulance naar ziekenhuis, en daar aan meerdere infusen gelegd. Bloeding hield uiteindelijk uit zichzelf of (wel nog weken nagebloed). Op de echo toch ondanks alle verwachtingen een gezonde baby, en zo is hij ook geboren. Waarschijnlijk was een goed doorbloedde ader gesprongen. Het kan!
woensdag 29 juli 2020 om 13:34
Ik heb het bij alle 4 mijn zwangerschappen gehad.
De eerste kwam door een vanishing twin, laagliggende placenta en een gevoelige baarmoedermond.
Bij de tweede ook weer een vanishing twin en later in de zwangerschap een hematoom en ook weer een gevoelige baarmoedermond.
Bij de derde om andere redenen.
Bij de vierde had ik steeds gesprongen vaatjes en blauwe plekken zonder reden op mijn baarmoedermond, ze hadden geen idee van hoe en wat, er ontstond zelfs een plek tijdens een echo maar de baby deed het prima.
De eerste kwam door een vanishing twin, laagliggende placenta en een gevoelige baarmoedermond.
Bij de tweede ook weer een vanishing twin en later in de zwangerschap een hematoom en ook weer een gevoelige baarmoedermond.
Bij de vierde had ik steeds gesprongen vaatjes en blauwe plekken zonder reden op mijn baarmoedermond, ze hadden geen idee van hoe en wat, er ontstond zelfs een plek tijdens een echo maar de baby deed het prima.

woensdag 29 juli 2020 om 13:48
Jeetje wat heftig zeg! En waren die oorzaken bij jou al meteen duidelijk bij de eerste echo? Ik snap niet zo goed waarom er bij mij ‘geen oorzaak’ te zien is van de bloedingen. Of kan dat later nog zichtbaar worden?vivasis schreef: ↑29-07-2020 13:34Ik heb het bij alle 4 mijn zwangerschappen gehad.
woensdag 29 juli 2020 om 13:52
Ik heb het bij alle 4 mijn zwangerschappen gehad.
Zwangerschap 1 tot en met het einde, meerdere ziekenhuisopnames gehad. Nooit een oorzaak gevonden, kerngezond kind.
Zwangerschap 2 was het een miskraam.
Zwangerschap 3 en 4 ook bloedingen gehad en het was niet het vruchtje en kwam niet uit mijn baarmoeder. Deze zwangerschappen zijn beide in een missed abortion geëindigd (bij 9 en 14 weken) waarbij de miskraam opgewekt moest worden en niet vanzelf kwam. Hier is ook nooit een oorzaak voor het bloedverlies gevonden.
Volgens mijn gynaecoloog komt het vaker voor en komen ze meestal niet achter de oorzaak. Ze vermoedt dat mijn baarmoedermond makkelijk bloed want andere oorzaken (soa, onrustige cellen, etc.) zijn uitgesloten.
Zwangerschap 1 tot en met het einde, meerdere ziekenhuisopnames gehad. Nooit een oorzaak gevonden, kerngezond kind.
Zwangerschap 3 en 4 ook bloedingen gehad en het was niet het vruchtje en kwam niet uit mijn baarmoeder. Deze zwangerschappen zijn beide in een missed abortion geëindigd (bij 9 en 14 weken) waarbij de miskraam opgewekt moest worden en niet vanzelf kwam. Hier is ook nooit een oorzaak voor het bloedverlies gevonden.
Volgens mijn gynaecoloog komt het vaker voor en komen ze meestal niet achter de oorzaak. Ze vermoedt dat mijn baarmoedermond makkelijk bloed want andere oorzaken (soa, onrustige cellen, etc.) zijn uitgesloten.
woensdag 29 juli 2020 om 13:57
Mijn zus was zwanger van een drieling en had dit ook. Hele grote stolsels. Gelukkig bleek na de echo ook dat er niets aan de hand was. Weet niet meer of ze toen al wist dat het er 3 waren, ze wist wel van 2 baby’s.
Je schrikt je dood als je zoiets krijgt. Veel plezier met de rest van je zwangerschap.
Je schrikt je dood als je zoiets krijgt. Veel plezier met de rest van je zwangerschap.
woensdag 29 juli 2020 om 13:59

woensdag 29 juli 2020 om 14:05
Zo hey! En hielden die bloedingen ook een langere tijd aan?spuit_111 schreef: ↑29-07-2020 13:59Ik ook, bij een tweeling en die zit er na 36 weken nog steeds. Het waren bij mij stolsels/ bloeduitstortingen in mn baarmoeder, waarschijnlijk ontstaan bij aanleg placenta's. Als het hele stolsel er al uit is, zie je daar op een echo vervolgens niks meer van terug.
Wat fijn dat het goed af liep

woensdag 29 juli 2020 om 14:06
Wat verdrietig om te horen. Blijf het bizar vinden dat er soms geen oorzaak gevonden kan worden...Miek_ schreef: ↑29-07-2020 13:52Ik heb het bij alle 4 mijn zwangerschappen gehad.
woensdag 29 juli 2020 om 14:13
Ja, ik heb ze regelmatig van een paar uur tot een paar dagen gehad tot ongeveer 16 weken. Maar dat kwam omdat bij mij die stolsels in delen werden afgebroken en naar buiten kwamen. Als de oorzaak bij jou hetzelfde is, zou het dus goed kunnen dat je er nu vanaf zou moeten zijn, aangezien er niks meer op een echo is te zien. Maar je kan om meer redenen bloeden, gesprongen bloedvaatje komt bv ook regelmatig voor en is onschuldig. In het ziekenhuis zeiden ze: bij 20% van de vrouwen die bloedt, is er niks aan de hand verder.Lunalena2018 schreef: ↑29-07-2020 14:05Zo hey! En hielden die bloedingen ook een langere tijd aan?
Wat fijn dat het goed af liep![]()
Dus het hoeft echt niet einde zwangerschap te betekenen. En thanks, ik moet ze nog even baren, maar voorlopig is het prima afgelopen idd.
woensdag 29 juli 2020 om 14:25
Ik had het bij onze jongste. 4e kind en 4e zwangerschap. Was 13 weken ver en hadden het net verteld en toen ging de kraan open... mocht gelijk voor een echo komen en die was goed. Was verder niks te zien dus heb nooit geweten waar het van kwam... nadien nog 2x een echo gehad in opvolgende 2 weken om gerust te zijn. Kleine meisje is nu 3,5 En kerngezond!
woensdag 29 juli 2020 om 14:34
Ik had toen nog geen echo gehad. Destijds (dochter is nu 12) deden ze de eerste echo rond 10 weken. Ik heb echt een vruchtje zien liggen. Er zat nog wel een pocket met bloed wat evt later nog voor problemen kon gaan zorgen. Dat was gelukkig niet zo. Mijn lichaam heeft dat zelf opgenomen.Lunalena2018 schreef: ↑29-07-2020 13:21En was dat tijdens de eerste echo ook al direct duidelijk? Want er was verder niets te zien op de echo waardoor het bloedverlies zou kunnen komen
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

donderdag 30 juli 2020 om 10:38
Ik heb het helaas ook gehad.
Had in eerste instantie vanwege het bloedverlies ook niet in de gaten dat ik zwanger was.
Mocht met 8 weken voor een echo komen, kloppend hartje gezien.
Een paar dagen wat minder bloedverlies en stolsel en toen werd het weer enorm. Met 9 weken weer een echo met een kloppend hartje. Weer een paar dagen wat minder bloedverlies en stolsels en toen werd het weer erger. Met bijna 11 weken alsnog een miskraam gehad.
Op de echo's was geen verklaring voor het bloedverlies te vinden.
Hopelijk loopt het bij jou wel goed af
Had in eerste instantie vanwege het bloedverlies ook niet in de gaten dat ik zwanger was.
Mocht met 8 weken voor een echo komen, kloppend hartje gezien.
Een paar dagen wat minder bloedverlies en stolsel en toen werd het weer enorm. Met 9 weken weer een echo met een kloppend hartje. Weer een paar dagen wat minder bloedverlies en stolsels en toen werd het weer erger. Met bijna 11 weken alsnog een miskraam gehad.
Op de echo's was geen verklaring voor het bloedverlies te vinden.
Hopelijk loopt het bij jou wel goed af

donderdag 30 juli 2020 om 12:47
Ach wat rot en dan ook nog moeten afwachten.Lunalena2018 schreef: ↑30-07-2020 10:31Een paar uur na de goede echo ontzettend veel bloedverlies gehad en drie grote stolsels.. samen met buikpijn lijkt het mij geen goede zaak. Helaas kunnen ze vandaag geen echo maken en moet ik wachten tot morgen.
Heel veel succes

vrijdag 31 juli 2020 om 22:24
Heel veel sterkte!
Ik weet hoe slopend het is en de onzekerheid die erbij hoort.
Ik hoop voor jou dat het goed afloopt! De kansen zijn groot.
Mijn verhaal heeft helaas een verdrietige afloop. Ik wil het toch met je delen. Ik heb anderhalve week bloedverlies gehad in totaal, het begon lichtjes en stopte weer..later ook met buikkramp en wat meer. Het wisselde steeds. Ik had in de week ervoor ook minder symptomen. Sowieso al weinig symptomen, maar de pijn in mijn borsten was weg.
Ik heb een echo gehad na het lichte bloedverlies en die was goed. Kloppend hartje en al. Dag erna nam het bloedverlies erg toe, dag daarna weer een echo en nog steeds goed. Ze zeiden 95% kans dat het goed gaat en geen oorzaak voor het bloedverlies te zien.
Helaas is het deze week alsnog misgegaan. Ik zou ongeveer 9 weken 6 dagen zijn.
Het hoeft bij jou echt niet zo te gaan. De meeste keren gaat het goed, ook na een goede echo. 95% kans.
Ik wil je nogmaals sterkte wensen. Ik weet hoe vreselijk die onzekerheid is. Ik wens je een positieve uitslag en goede zwangerschap toe

Ik weet hoe slopend het is en de onzekerheid die erbij hoort.
Ik hoop voor jou dat het goed afloopt! De kansen zijn groot.
Mijn verhaal heeft helaas een verdrietige afloop. Ik wil het toch met je delen. Ik heb anderhalve week bloedverlies gehad in totaal, het begon lichtjes en stopte weer..later ook met buikkramp en wat meer. Het wisselde steeds. Ik had in de week ervoor ook minder symptomen. Sowieso al weinig symptomen, maar de pijn in mijn borsten was weg.
Ik heb een echo gehad na het lichte bloedverlies en die was goed. Kloppend hartje en al. Dag erna nam het bloedverlies erg toe, dag daarna weer een echo en nog steeds goed. Ze zeiden 95% kans dat het goed gaat en geen oorzaak voor het bloedverlies te zien.
Helaas is het deze week alsnog misgegaan. Ik zou ongeveer 9 weken 6 dagen zijn.
Het hoeft bij jou echt niet zo te gaan. De meeste keren gaat het goed, ook na een goede echo. 95% kans.
Ik wil je nogmaals sterkte wensen. Ik weet hoe vreselijk die onzekerheid is. Ik wens je een positieve uitslag en goede zwangerschap toe

zaterdag 1 augustus 2020 om 07:51
Wat schrikken. Hier ook gehad. Bij de eerste dachten ze aan een tweeling die geen tweeling meer zou zijn. Was overigens met 6 weken die bloeding.
Bij de tweede met 5, 9 en 16 weken flinke bloedingen gehad. Zagen wel bloed op de echo maar ook een gezond kind. Ik geloof nu vrouwen die niet doorhebben dat ze zwanger zijn omdat ze “gewoon” ongesteld worden.
Bij de derde weer met 6 weken flinke bloeding incl krampen.
Tussendoor een miskraam gehad en toen kreeg ik met 8 weken flinke krampen en bloeding. Toen voelde ik zelf al aan dat het mis was.
Ik geloof heel erg in wat je zelf voelt en denkt. Naast uiteraard de schrik die je hebt.
Bij de tweede met 5, 9 en 16 weken flinke bloedingen gehad. Zagen wel bloed op de echo maar ook een gezond kind. Ik geloof nu vrouwen die niet doorhebben dat ze zwanger zijn omdat ze “gewoon” ongesteld worden.
Bij de derde weer met 6 weken flinke bloeding incl krampen.
Tussendoor een miskraam gehad en toen kreeg ik met 8 weken flinke krampen en bloeding. Toen voelde ik zelf al aan dat het mis was.
Ik geloof heel erg in wat je zelf voelt en denkt. Naast uiteraard de schrik die je hebt.