Zwanger worden zomer 2020 (mei, juni, juli, aug -> 2e top
donderdag 23 april 2020 om 17:26
Hopelijk zijn er veel dames die willen aansluiten! Over mezelf:
Ik ben 33 jaar en mijn vriend heeft afgelopen week aangegeven dat hij er graag voor wil gaan. Ik vind het superspannend en hoop zo erg dat het lukt. En uberhaupt al blij dat ik zo'n topic kan openen, dus hopelijk komen er heel veel meer dames bij. Geef het aan en ik zet je er ook bij in de tabel.
Ik lees al lange tijd mee op het forum, had al veel eerder moeder willen worden. Maar ik had geen partner, dus dat ging niet. Op mijn 30e was ik nog vrijgezel en heb ik zelfs alle topics over een kind in je uppie op dit forum doorgenomen. Ik overwoog dat serieus.
Maar kort na mijn 30e verjaardag kwam ik ineens mijn huidige vriend tegen en nu 3 jaar verder voelen we ons goed om een poging te wagen!
We willen 1 juni stoppen met de pil. We doen dat nog niet nu omdat ik nog heel mei nachtdiensten heb in het ziekenhuis waar ik werk. Dus als ik daar klaar mee ben gooi ik mn pilstrip weg!
Zwanger!
-Janna-
Sue88
Chayen-93 uitgerekend 08.02.2021
RosieinZwitserland uitgerekend 27.02.2021
Helmgras31
Nijn5
Dem89 uitgerekend 05.04.2021
Madeliefje227 uitgerekend 01.05.2021
Lem-86
Schuimblusser
Miriammm
Sophie-3
Ik ben 33 jaar en mijn vriend heeft afgelopen week aangegeven dat hij er graag voor wil gaan. Ik vind het superspannend en hoop zo erg dat het lukt. En uberhaupt al blij dat ik zo'n topic kan openen, dus hopelijk komen er heel veel meer dames bij. Geef het aan en ik zet je er ook bij in de tabel.
Ik lees al lange tijd mee op het forum, had al veel eerder moeder willen worden. Maar ik had geen partner, dus dat ging niet. Op mijn 30e was ik nog vrijgezel en heb ik zelfs alle topics over een kind in je uppie op dit forum doorgenomen. Ik overwoog dat serieus.
Maar kort na mijn 30e verjaardag kwam ik ineens mijn huidige vriend tegen en nu 3 jaar verder voelen we ons goed om een poging te wagen!
We willen 1 juni stoppen met de pil. We doen dat nog niet nu omdat ik nog heel mei nachtdiensten heb in het ziekenhuis waar ik werk. Dus als ik daar klaar mee ben gooi ik mn pilstrip weg!
Naam | Leeftijd (V/M) | Hoeveelste kindje | Ronde/starten in | NOD | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|
-April- | 33/36 | 1e | Ronde 5 | 13 november | Missed abortion in ronde 3 |
Schuimblusser | 26/32 | 2e | Ronde 3 | 20 september | ![]() |
Miriammm | 30 | 1e | Ronde 3 | 20 september | ![]() |
Nijn5 | 35 | 2e | Ronde 2 | 6 juli | ![]() |
RosieinZwitserland | 28 | 1e | Ronde 2 | 21 juni | ![]() |
_Mathilde_ | 35 | 3e | Ronde 5 | 22 september | |
Chayen93 | 27 | 1e | Ronde 2 | 2 juni | ![]() |
-Janna- | 35 | 2e | Ronde 1 | ? | ![]() |
Sophie-3 | 26/31 | 1e | Ronde 2 | ![]() | |
Madeliefje227 | 28/28 | 1e | Ronde 3 | 22 augustus | ![]() |
DEM89 | 31/39 | 2e | Ronde 3 | 27 juli | ![]() |
SueSylvester87 | 31/32 | 1e | Ronde 4 | 10 november | |
Luuntje19419 | 31/27 | 1e | Ronde 3 | ? | |
Helmgras31 | 31/39 | 3e | Ronde 1 | 20 juni | ![]() |
Hybris | 30/31 | 1e | Ronde 4 | 21 september | |
Lem86 | 34/30 | 2e | Ronde 3 | 30 augustus | ![]() |
Juni-86 | 34 | 1e | Ronde 1 | ? |

-Janna-
Sue88
Chayen-93 uitgerekend 08.02.2021
RosieinZwitserland uitgerekend 27.02.2021
Helmgras31
Nijn5
Dem89 uitgerekend 05.04.2021
Madeliefje227 uitgerekend 01.05.2021
Lem-86
Schuimblusser
Miriammm
Sophie-3
-april- wijzigde dit bericht op 21-10-2020 22:57
39.15% gewijzigd
dinsdag 28 juli 2020 om 19:39
April misschien kun je de tabel uit de OP halen en dan onze namen in de OP als 'vaste meeschrijvers' of zoiets?
Of we moeten een andere locatie zoeken om verder te praten.
Chayen het gaat ook snel bij jou zeg! Leuk dat jullie het komend weekend aan vrienden gaan vertellen. Gaan jullie het 'gewoon' vertellen of hebben jullie iets bedacht?
Zijn jullie eigenlijk de eersten van jullie vrienden die een kindje krijgen?
Ik vind wel meer dames al veel verder dan in mijn hoofd zat ofzo. Rosie ook! Gaat snel bij iedereen voor mijn gevoel.
Jeetje Sophie dat klinkt erg pittig! Dikke knuffel voor jou
Zo rustig ben ik trouwens niet hier ook. Ik probeer mezelf alleen constant in te prenten dat ik er toch geen invloed heb en ik zoek afleiding als het te veel in mijn hoofd zit.
Of we moeten een andere locatie zoeken om verder te praten.
Chayen het gaat ook snel bij jou zeg! Leuk dat jullie het komend weekend aan vrienden gaan vertellen. Gaan jullie het 'gewoon' vertellen of hebben jullie iets bedacht?
Zijn jullie eigenlijk de eersten van jullie vrienden die een kindje krijgen?
Ik vind wel meer dames al veel verder dan in mijn hoofd zat ofzo. Rosie ook! Gaat snel bij iedereen voor mijn gevoel.
Jeetje Sophie dat klinkt erg pittig! Dikke knuffel voor jou

Zo rustig ben ik trouwens niet hier ook. Ik probeer mezelf alleen constant in te prenten dat ik er toch geen invloed heb en ik zoek afleiding als het te veel in mijn hoofd zit.
dinsdag 28 juli 2020 om 21:18
Maar ik heb de tekst toch aangepast? Of is t nog steeds niet goed.ModeratorViva schreef: ↑28-07-2020 17:59Beste dames,
Ik herhaal mezelf nog maar even, pas de OP aan of ik ga maatregelen nemen.
Het is hier absoluut niet de bedoeling om een besloten groepje te creëeren met een maximaal aantal deelneemsters in het topic en/of de tabel in de OP. Dit is een openbaar forum en voor iedereen toegankelijk. Ik zou daarom graag zien dat de OP wordt aangepast om verwarring hierover te voorkomen.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Ik reageer op een ander moment uitgebreider en doe de aanpassingen in het weekend, doordeweek te druk
dinsdag 28 juli 2020 om 21:27
Ik snap t probleem niet maar heb alle tekst daarover maar weggehaald. Dan zijn er geen misverstanden.
Ik snap het niet want er zijn op dit subforum zoveel topics met tabellen die al “vol” zijn, dat was zelfs de reden dat ik dit topic opende toen ik wilde schrijven.
En nu mag de hele tabel ook al niet meer in de OP?
Dat moet wachten tot t weekend want ik wil hem wel bewaren voor ons en heb nu geen tijd om t helemaal aan te passen/kopiëren/plakken
Ik snap het niet want er zijn op dit subforum zoveel topics met tabellen die al “vol” zijn, dat was zelfs de reden dat ik dit topic opende toen ik wilde schrijven.
Dat moet wachten tot t weekend want ik wil hem wel bewaren voor ons en heb nu geen tijd om t helemaal aan te passen/kopiëren/plakken
dinsdag 28 juli 2020 om 21:45
De tabel mag gewoon blijven staan. Het gaat om teksten als, 'we zitten vol', 'er kan niemend meer bij in de tabel', 'je mag meedoen maar liever niet', 'we breiden liever niet uit', etc.-April- schreef: ↑28-07-2020 21:27Ik snap t probleem niet maar heb alle tekst daarover maar weggehaald. Dan zijn er geen misverstanden.
Andere topics waarin zoiets geschreven is zijn de TO's ook gewaarschuwd.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

woensdag 29 juli 2020 om 20:40
Zo, ik had even wat bij te lezen na een paar dagen vakantie
Gefeliciteerd April! Wat een leuk nieuws
Ben ook wel benieuwd hoe je baas reageerde.
En hoe ging het gesprek Miriam? Weet je ook al meteen de uitslag? En morgen testen?
En wat leuk weer een meisje Janna, kan iemand al die leuke meisjeskleertjes nog eens aan
Hier gaat het ook goed, dik 7 weken nu en bij vlagen misselijk en moe maar er zijn ook dagen dat het prima gaat. De eerste echo is 24 augustus, dat is dan de termijnecho.
Schoonouders reageerden heel rustig, maar past ook wel bij ze. Ze vonden het wel heel leuk. Mijn eigen ouders zijn wat uitbundiger en waren natuurlijk ook heel blij. Het wordt hun 5e (en waarschijnlijk laatste) kleinkind.

Gefeliciteerd April! Wat een leuk nieuws

En hoe ging het gesprek Miriam? Weet je ook al meteen de uitslag? En morgen testen?
En wat leuk weer een meisje Janna, kan iemand al die leuke meisjeskleertjes nog eens aan

Hier gaat het ook goed, dik 7 weken nu en bij vlagen misselijk en moe maar er zijn ook dagen dat het prima gaat. De eerste echo is 24 augustus, dat is dan de termijnecho.
Schoonouders reageerden heel rustig, maar past ook wel bij ze. Ze vonden het wel heel leuk. Mijn eigen ouders zijn wat uitbundiger en waren natuurlijk ook heel blij. Het wordt hun 5e (en waarschijnlijk laatste) kleinkind.
woensdag 29 juli 2020 om 20:55
Jeetje Rosie, het vliegt bij jou ook voorbij
gelukkig maar natuurlijk! En fijn dat de eerste echo’s goed waren
Hoe gaat het met Madeliefje???
Miriammm Ik heb een heel leuk gedichtje gemaakt
en die wil ik op de achterkant van een echofoto (kopie) schrijven. Met een fles wijn erbij; do not open until ... (Datum is even afhankelijk van termijnecho!). Aan beide kanten zijn wij (volgens mij? Je weet maar nooit!) de eerste van onze vriendengroepen
maar ik denk ook echt dat niemand het verwacht!
Weet jij al wat meer van jouw gesprek?
Bij jou gaat het ook vlug Nijn! Toch fijn die wisselende dagen! Goed dat het soms prima gaat, maar ga je zo op zoek naar symptomen
Ook fijn dat het kleintje weer welkom is bij de aanstaande opa’s en oma’s! Was jouw kindje het eerste kleinkind toen of was de reactie anders?
Hoe gaat het met Madeliefje???
Miriammm Ik heb een heel leuk gedichtje gemaakt
Weet jij al wat meer van jouw gesprek?
Bij jou gaat het ook vlug Nijn! Toch fijn die wisselende dagen! Goed dat het soms prima gaat, maar ga je zo op zoek naar symptomen
Ook fijn dat het kleintje weer welkom is bij de aanstaande opa’s en oma’s! Was jouw kindje het eerste kleinkind toen of was de reactie anders?

woensdag 29 juli 2020 om 21:04
Bij ons thuis was ze kleinkind nummer 3 en bij mijn schoonouders wel de eerste. Ook toen reageerden ze vrij rustig trouwens, maar ze zijn hartstikke gek met haar. Denk dat we haar daar altijd wel mogen droppen
Wij hebben het “verteld” door een boekje van Nijntje (Kleine Pluis) in de logeertas te stoppen waarin Nijntje een broertje of zusje krijgt. Schoonmoeder had het meteen door gehad, maar voor schoonvader bleek het te subtiel
Wij hebben het “verteld” door een boekje van Nijntje (Kleine Pluis) in de logeertas te stoppen waarin Nijntje een broertje of zusje krijgt. Schoonmoeder had het meteen door gehad, maar voor schoonvader bleek het te subtiel

woensdag 29 juli 2020 om 22:54
Haha oh leuk Nijn, hoe je dat met je schoonouders hebt gedaan. En fijn dat alles goed verloopt bij jou
Miriam, hoe gaat het met je? Ik denk aan je, vind t zuur dat je cyclus zo onregelmatig is
@iedereen: mijn baas kon t eerst niet geloven want hij was niet gewend dat iemand dat zo langs zn neus weg zet als je t nog niet eens zeker weet. Daarna was hij heel blij (we kennen elkaar al jaren) maar zei hij: sttt sttt doe de deur dicht. Je moet t echt nog aan niemand vertellen. Hij had beloofd t aan verder niemand te zeggen.
En hij zei: ik vroeg me al af wie de 3e zou zijn, ze komen altijd met 3!
Dus al met al: een goede reactie.
Hier gaat t Btw goed. Bijna 5 weken ver. Zo pril nog! Ik hoop dat hij/zij wil blijven zitten.... En die tijd afwachten is best lang. Maar voor nu lijkt alles in orde, ik heb prachtig oplopende testen. Zal ff een foto uploaden, incl de meest vage tuurstreep ever van de 24e. Wie ziet hem?
Ik heb nog steeds geen klachten..... behalve buikpijn, die langzaam minder lijkt te worden
En een totale desinteresse om te sporten, terwijl ik normaal best fanatiek ben. Ik voel helemaal niets aan mijn borsten.
Miriam, hoe gaat het met je? Ik denk aan je, vind t zuur dat je cyclus zo onregelmatig is
@iedereen: mijn baas kon t eerst niet geloven want hij was niet gewend dat iemand dat zo langs zn neus weg zet als je t nog niet eens zeker weet. Daarna was hij heel blij (we kennen elkaar al jaren) maar zei hij: sttt sttt doe de deur dicht. Je moet t echt nog aan niemand vertellen. Hij had beloofd t aan verder niemand te zeggen.
En hij zei: ik vroeg me al af wie de 3e zou zijn, ze komen altijd met 3!
Dus al met al: een goede reactie.
Hier gaat t Btw goed. Bijna 5 weken ver. Zo pril nog! Ik hoop dat hij/zij wil blijven zitten.... En die tijd afwachten is best lang. Maar voor nu lijkt alles in orde, ik heb prachtig oplopende testen. Zal ff een foto uploaden, incl de meest vage tuurstreep ever van de 24e. Wie ziet hem?

Ik heb nog steeds geen klachten..... behalve buikpijn, die langzaam minder lijkt te worden
En een totale desinteresse om te sporten, terwijl ik normaal best fanatiek ben. Ik voel helemaal niets aan mijn borsten.
-april- wijzigde dit bericht op 29-07-2020 23:06
6.17% gewijzigd
woensdag 29 juli 2020 om 23:33
En om even iets uitgebreider te reageren.
Fijn om te horen dat de andere zwangere dames die al wat verder zijn zich goed voelen. Janna ,leuk, weer een meisje. Stiekem hoop ik ook op nog een dochter. Hoewel ik een jongen ook geweldig zou vinden.
Bij ons weten m’n moeder en zussen het sinds zondag al. Ik heb ze een boek laten zien ‘hoe lang nog?’. Ook hebben we het vanavond m’n schoonouders al verteld omdat m’n schoonvader morgen een operatie heeft. M’n vriend wilde dit graag voor de operatie vertellen voor als er complicaties zijn. Hier ook nuchtere reacties. Maar wel blij natuurlijk. Misschien ook dat het anders is dan bij een eerste.
En April, mooi, die reactie van je baas. En dat het in drie komt.. Toen ik de laatste keer zwanger was, waren het dus achteraf 4 die zwanger waren. Collega van me bevalt eind september, 1 in december, 1 in januari. Nu ga ik denk einde zomervakantie met startvergadering vertellen dat het toch weer gelukt is. Dan heb ik al een eerste echo gehad. Maar ook even afhankelijk van m’n klachten dan.
Ik merk dat ik ook op tijd moet eten, anders word ik misselijk. Verder geen klachten. Denk dat dat op zn vroegst toch pas in de 6e of 7e week is.
April, hier nooit last gehad van gevoelige borsten. Dus dat hoeft ook helemaal niet.
Fijn om te horen dat de andere zwangere dames die al wat verder zijn zich goed voelen. Janna ,leuk, weer een meisje. Stiekem hoop ik ook op nog een dochter. Hoewel ik een jongen ook geweldig zou vinden.
Bij ons weten m’n moeder en zussen het sinds zondag al. Ik heb ze een boek laten zien ‘hoe lang nog?’. Ook hebben we het vanavond m’n schoonouders al verteld omdat m’n schoonvader morgen een operatie heeft. M’n vriend wilde dit graag voor de operatie vertellen voor als er complicaties zijn. Hier ook nuchtere reacties. Maar wel blij natuurlijk. Misschien ook dat het anders is dan bij een eerste.
En April, mooi, die reactie van je baas. En dat het in drie komt.. Toen ik de laatste keer zwanger was, waren het dus achteraf 4 die zwanger waren. Collega van me bevalt eind september, 1 in december, 1 in januari. Nu ga ik denk einde zomervakantie met startvergadering vertellen dat het toch weer gelukt is. Dan heb ik al een eerste echo gehad. Maar ook even afhankelijk van m’n klachten dan.
Ik merk dat ik ook op tijd moet eten, anders word ik misselijk. Verder geen klachten. Denk dat dat op zn vroegst toch pas in de 6e of 7e week is.
April, hier nooit last gehad van gevoelige borsten. Dus dat hoeft ook helemaal niet.
donderdag 30 juli 2020 om 07:22
Hoe is het gegaan Miriam met je gesprek en het testen?
Dat is wel een mooie reactie van je baas April, dat hij zich afvroeg wie de derde zou zijn. Fijn dat hij positief is! En mooie testen!
Jij ook mooie testenDem! Had je het de vorige keer ook al zo vroeg verteld?
Hier gaat alles zijn gangetje, menstruatie zo goed als weer achter de rug. En eind volgende week zou mijn eisprong moeten zijn, dus ik heb met mijn vriend afgesproken dat we volgende week sowieso om de dag sporten. Maar ik ga geen ovulatietesten meer doen, heb me echt een beetje teveel mee laten slepen. Ik denk dat ik ook pas een zwangerschapstest doe als mijn nod is geweest.
Dat is wel een mooie reactie van je baas April, dat hij zich afvroeg wie de derde zou zijn. Fijn dat hij positief is! En mooie testen!
Jij ook mooie testenDem! Had je het de vorige keer ook al zo vroeg verteld?
Hier gaat alles zijn gangetje, menstruatie zo goed als weer achter de rug. En eind volgende week zou mijn eisprong moeten zijn, dus ik heb met mijn vriend afgesproken dat we volgende week sowieso om de dag sporten. Maar ik ga geen ovulatietesten meer doen, heb me echt een beetje teveel mee laten slepen. Ik denk dat ik ook pas een zwangerschapstest doe als mijn nod is geweest.
donderdag 30 juli 2020 om 08:07
Madeliefje, de laatste keer dat ik zwanger was wist niemand het tot ik een miskraam kreeg. M’n zussen en moeder hielden m’n cyclus nu wel in de gaten dus wilde het hen sowieso wel vroeg vertellen. Als de miskraam niet geweest was, had ik gewacht tot na de eerste echo. Op werk heb ik het vorige keer alleen aan m’n leidinggevende verteld en na de termijnecho heel het team. Maar dit was omdat een collega van mij precies vier weken verder was en wilde haar ‘shine’ niet afpakken. Achteraf had ik het liever ook verteld na eerste echo vanwege de misselijkheid. Ze waren echt aan t speculeren toen. Zwanger of overspannen.. moest me toen ook echt veel ziek melden die eerste weken.
donderdag 30 juli 2020 om 08:09
Madeliefje, ik zou de testen ook even laten in jouw situatie. Ik ben van de eerste zwanger geworden toen ik al die testen los had gelaten. Ik wist op een gegeven moment sowieso wel wanneer m’n vruchtbare dagen waren zonder die testen. Het is toch heel moeilijk om er niet ‘obsessief’ mee bezig te zijn.
donderdag 30 juli 2020 om 09:10
Mooie testen April en Dem!! Fijn dat het zo goed gaat met de zwangeren en leuk hoor Janna, 2 meisjes. Hier ook!
Sterkte en succes Madeliefje! Hoe goed bedoeld ook de opmerking van Dem, hij schiet bij mij wat verkeert. Ik ben bij beide dames gewoon zwanger geraakt na gebruik ovulatietest. Bij de 2e was ik er gelukkig minder obsessief over, maar nog steeds erg mee bezig. En toch zwanger. Heb zo nu en dan zelfs maanden zonder geprobeerd, maar toen ook niet zwanger geraakt. Het een heeft namelijk totaal niets met het ander te maken. Ik vind het fijn voor mijn gemoedsrust, dat is ook wat waard. Als jij dat hebt zonder test, moet je het vooral daarom doen! Knuffel sowieso lieve Madeliefje.
En Miriammm, ik ben ook erg benieuwd naar jou. Hoop erg dat het gesprek goed ging en je als klap op de vuurpijl een mooie test hebt!
Sterkte en succes Madeliefje! Hoe goed bedoeld ook de opmerking van Dem, hij schiet bij mij wat verkeert. Ik ben bij beide dames gewoon zwanger geraakt na gebruik ovulatietest. Bij de 2e was ik er gelukkig minder obsessief over, maar nog steeds erg mee bezig. En toch zwanger. Heb zo nu en dan zelfs maanden zonder geprobeerd, maar toen ook niet zwanger geraakt. Het een heeft namelijk totaal niets met het ander te maken. Ik vind het fijn voor mijn gemoedsrust, dat is ook wat waard. Als jij dat hebt zonder test, moet je het vooral daarom doen! Knuffel sowieso lieve Madeliefje.
En Miriammm, ik ben ook erg benieuwd naar jou. Hoop erg dat het gesprek goed ging en je als klap op de vuurpijl een mooie test hebt!
donderdag 30 juli 2020 om 09:22
Oh, laat ik dat meteen even recht trekken. Ik ben er nu ook obsessief mee bezig geweest en zwanger geraakt. Het is meer dat ik zeg, dat wanneer je de testen niet gebruikt dus ook zwanger kan worden. En mijn haren gingen ook recht overeind staan door opmerkingen als: Je moet er gewoon niet zoveel mee bezig zijn. Toen m’n zus vertelde dat ze zwanger was ook nog woorden over gehad door soortgelijke opmerkingen. Denk dat ik dat ook gedeeld heb hier. Ik vind het ook knap als je dat lukt om er niet zo mee bezig te zijn. Maar het is logisch dat je er wel veel mee bezig bent. En ook als je die testen niet gebruikt, kan je er nog steeds veel mee bezig zijn.
Sorry, bedoelde het dus niet zo zwart wit.
Sorry, bedoelde het dus niet zo zwart wit.
donderdag 30 juli 2020 om 14:27
Wauwww!!!!! Spannend Miriam!!!
Hoop het ontzettend voor je. Dit is echt een vruchtbare periode lieve dames

Ik heb vandaag mijn termijnecho gehad
Inderdaad UD 8 feb! Nog meer in de wolken dan ik al was.
Ga nu shoppen voor mijn positiebadpak en werkbroek
en de eerste zwangerschap bh is al geleverd. Ik dacht dat mijn buikje nog steeds van de overvolle darmen zijn, maar mijn vriend dacht beter te weten
Hoop het ontzettend voor je. Dit is echt een vruchtbare periode lieve dames
Ik heb vandaag mijn termijnecho gehad
Ga nu shoppen voor mijn positiebadpak en werkbroek
donderdag 30 juli 2020 om 14:55
Leuk al die testen van de zwangere mensen onder ons en spannend miriam!
Hier lijkt mijn menstruatie niet echt door te zetten, waardoor ik toch weer hoop krijg voor deze ronde.
Maandag en dinsdag had ik één keer licht roze verlies en woensdag ook één keer, maar leek het meer oranje. Ik verwachtte dus vandaag dan wel echt ongesteld te worden maar het blijft zo wit als sneeuw.
Ik wil alleen niet teveel hopen, nu ben ik elke keer dat ik naar de wc ga toch bang dat ik wel ongesteld word. Ook had ik na mijn ovulatie gevoelige borsten, maar dat is nu ook al weg. Verder lichte kramp in mijn rug soms en geen krampen in mijn onderbuik. Wel een trekkend gevoel richting de zijkanten/liezen soms en af en toe een heel licht steekje.
Normaal heb ik sowieso ongeveer 9-10 dagen na de ovulatie wat roze verlies en word ik dan na 2 dagen (1keer een paar jaar geleden na 3 dagen) , maar nu was het dus al na 7 dagen en komt de echte vloed niet.
Ik denk dat ik morgenochtend, als ik dan nog niet ongesteld ben, toch een test doe. Ik weet niet hoe betrouwbaar die dan al is, maar daarna ben ik een weekend bij vrienden en dan wil ik eigenlijk wel ietsje meer zekerheid hebben. Mocht hij negatief zijn, weet ik dat van tevoren en hoef ik tenminste niet meer steeds te hopen op geen bloed als ik naar de wc ga..
Pfff heel verhaal, voel me ook alsof ik er teveel mee bezig ben, probeer er niet zo aan te denken, maar dat wil niet zo lukken de laatste dagen.
Daarbij komt nog dat vriend en ik er wel bewust mee bezig moeten zijn, mbv ovulatie testen, omdat we beiden door nare seksuele ervaringen in het verleden een heel laag libido hebben en er soms moeite mee hebben.
Hier lijkt mijn menstruatie niet echt door te zetten, waardoor ik toch weer hoop krijg voor deze ronde.
Maandag en dinsdag had ik één keer licht roze verlies en woensdag ook één keer, maar leek het meer oranje. Ik verwachtte dus vandaag dan wel echt ongesteld te worden maar het blijft zo wit als sneeuw.
Ik wil alleen niet teveel hopen, nu ben ik elke keer dat ik naar de wc ga toch bang dat ik wel ongesteld word. Ook had ik na mijn ovulatie gevoelige borsten, maar dat is nu ook al weg. Verder lichte kramp in mijn rug soms en geen krampen in mijn onderbuik. Wel een trekkend gevoel richting de zijkanten/liezen soms en af en toe een heel licht steekje.
Normaal heb ik sowieso ongeveer 9-10 dagen na de ovulatie wat roze verlies en word ik dan na 2 dagen (1keer een paar jaar geleden na 3 dagen) , maar nu was het dus al na 7 dagen en komt de echte vloed niet.
Ik denk dat ik morgenochtend, als ik dan nog niet ongesteld ben, toch een test doe. Ik weet niet hoe betrouwbaar die dan al is, maar daarna ben ik een weekend bij vrienden en dan wil ik eigenlijk wel ietsje meer zekerheid hebben. Mocht hij negatief zijn, weet ik dat van tevoren en hoef ik tenminste niet meer steeds te hopen op geen bloed als ik naar de wc ga..

Pfff heel verhaal, voel me ook alsof ik er teveel mee bezig ben, probeer er niet zo aan te denken, maar dat wil niet zo lukken de laatste dagen.
Daarbij komt nog dat vriend en ik er wel bewust mee bezig moeten zijn, mbv ovulatie testen, omdat we beiden door nare seksuele ervaringen in het verleden een heel laag libido hebben en er soms moeite mee hebben.