Verwerkingsproces scheiding

woensdag 29 juli 2020 om 11:49
Hallo allemaal,
Ik heb mijn vriend leren kennen toen hij nog in een relatie zat die op sterven na dood was. Volgens relatieterapeute zaten ze in een totaal omgekeerde relatie (foute verhoudingen)
Zij is emotioneel afgesloten en hij heeft op dat vlak grote noden.
Hij communiceerde niet goed met haar terwijl dat net onze sterkte is. Ze hebben dit jaren kunnen volhouden omdat er triggers (samen een zaak, kind, huis, etc) waren waarbij emoties overbodig waren.
Ondanks dat hij zegt helemaal gek op me te zijn, mist hij nog heel vaak dat gezinsgevoel. Het vertrouwde van die relatie zit nog diep in hem. Geeft ook toe dat hij zich gefaald voelt. Aan de andere kant mist hij haar niet an sich, voelt hij niets wanneer hij haar ziet en voelt zich al helemaal niet meer aangetrokken tot haar. Hoewel hij steeds een enorm verlangen naar me heeft, is het verwarrend voor hem om tegelijk te verwerken wat verloren is gegaan en toekomstgericht te kijken. Wat resulteert in aantrekken en afstoten. Wanneer we samen zijn lijkt het alsof de rest van de wereld niet meer bestaat en voelen we dat er heel veel liefde is, het is pas naderhand dat hij steeds een terugslag krijgt. Iedereen geeft ons de raad om elkaar los te laten en dat we elkaar wel terugvinden wanneer het meant to be is. Alleen... hoe doe je zoiets?
Ik heb mijn vriend leren kennen toen hij nog in een relatie zat die op sterven na dood was. Volgens relatieterapeute zaten ze in een totaal omgekeerde relatie (foute verhoudingen)
Zij is emotioneel afgesloten en hij heeft op dat vlak grote noden.
Hij communiceerde niet goed met haar terwijl dat net onze sterkte is. Ze hebben dit jaren kunnen volhouden omdat er triggers (samen een zaak, kind, huis, etc) waren waarbij emoties overbodig waren.
Ondanks dat hij zegt helemaal gek op me te zijn, mist hij nog heel vaak dat gezinsgevoel. Het vertrouwde van die relatie zit nog diep in hem. Geeft ook toe dat hij zich gefaald voelt. Aan de andere kant mist hij haar niet an sich, voelt hij niets wanneer hij haar ziet en voelt zich al helemaal niet meer aangetrokken tot haar. Hoewel hij steeds een enorm verlangen naar me heeft, is het verwarrend voor hem om tegelijk te verwerken wat verloren is gegaan en toekomstgericht te kijken. Wat resulteert in aantrekken en afstoten. Wanneer we samen zijn lijkt het alsof de rest van de wereld niet meer bestaat en voelen we dat er heel veel liefde is, het is pas naderhand dat hij steeds een terugslag krijgt. Iedereen geeft ons de raad om elkaar los te laten en dat we elkaar wel terugvinden wanneer het meant to be is. Alleen... hoe doe je zoiets?

donderdag 30 juli 2020 om 10:52
ja natuurlijk en ondertussen om zich heen kijken naar leukere exemplaren
donderdag 30 juli 2020 om 10:52
En wanneer hij aan je deur staat, zijn dat de momenten waarop hij het zwaar heeft?

donderdag 30 juli 2020 om 10:53
Je kan wel weigeren, je kiest er voor om dat niet te doen.
Zoveel gedoe om een man die niet te vertrouwen is, was hij de laatste man op aarde of zo?

donderdag 30 juli 2020 om 10:54
dit is heel tegenstrijdig, dat weet je toch? als hij echt bang is om je kwijt te raken zou hij je niet afstoten

donderdag 30 juli 2020 om 10:55
natuurlijk die man proeft zijn vrijheid en moet zijn scheiding verwerken. ONdertussen is het natuurlijk een lamstraal die wel graag alle geneugten wil hebben, dus seks op afroep. Dat zijn de moment dat hij aan haar deur staat. Ik geef je op een briefje dat hij binnen afzienbare tijd een andere vriendin heeft

donderdag 30 juli 2020 om 10:58
Neej, Meds, dat is niet aardig van jou. Deze man heeft het zwaar. Eerst die akelige ex waar niet mee te praten viel, ook al probeerde hij het zo vaak. Die arme man is door haar compleet ontdaan van zijn mannelijkheid. Die moet hij nu langzaam terug vinden.
Hij heeft er echt alles aan gedaan hoor, in die therapie, maar volgens de therapeute was het niet mogelijk en is zijn minnares de enige ware.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)

donderdag 30 juli 2020 om 10:59

donderdag 30 juli 2020 om 10:59
Nee, zoals ik reeds eerder zei, niet alles draait om seks. Vaak wil hij me gewoon zelfs zien aan de voordeur.

donderdag 30 juli 2020 om 11:00
TO geeft er geen antwoord op, maar ik wil wedden dat ze een stuk jonger is dan de man in kwestie en nog maar weinig relatieervaring heeft. Anders kan je toch niet zo naief zijn?Hexopbezemsteel schreef: ↑30-07-2020 10:58Neej, Meds, dat is niet aardig van jou. Deze man heeft het zwaar. Eerst die akelige ex waar niet mee te praten viel, ook al probeerde hij het zo vaak. Die arme man is door haar compleet ontdaan van zijn mannelijkheid. Die moet hij nu langzaam terug vinden.
Hij heeft er echt alles aan gedaan hoor, in die therapie, maar volgens de therapeute was het niet mogelijk en is zijn minnares de enige ware.

donderdag 30 juli 2020 om 11:00
Hexopbezemsteel schreef: ↑30-07-2020 10:58Neej, Meds, dat is niet aardig van jou. Deze man heeft het zwaar. Eerst die akelige ex waar niet mee te praten viel, ook al probeerde hij het zo vaak. Die arme man is door haar compleet ontdaan van zijn mannelijkheid. Die moet hij nu langzaam terug vinden.

donderdag 30 juli 2020 om 11:01
Oh? waarom dan?
en hoe zie het afstoten eruit?
Laat me raden: na de seks houdt hij afstand. De zak is weer even geleegd en hij kan weer verder met zijn eigen leven.
waar of niet waar?

donderdag 30 juli 2020 om 11:02
En feitelijk gezien zijn haar opmerkingen heel raak en waar. Ook de vragen die zij stelt en waar je niet op reageert, kunnen eye-openers zijn, een middel om duidelijkheid te verschaffen.
Of geven je in ieder geval een andere insteek en zetten je aan het denken.
Het is niet negatief, het is realistisch en een heldere blik op een verhaal dat gelezen wordt.
Ben je inderdaad jonger? Is een hele valide vraag namelijk bijvoorbeeld.
donderdag 30 juli 2020 om 11:02
Ik heb hier ervaring mee. Aan beide kanten van het spectrum. Ben niet zo heel lang geleden gescheiden van een dergelijk exemplaar. En ik heb lang geleden ook in jouw schoenen gestaan.
Deze man gaat niet voor jou. En hoe meer woorden je nodig hebt om zijn gedrag te vergoelijken, hoe erger het is. Als jij de ware was, dan stootte hij jou niet af. Want dan wilde hij je echt niet kwijt. Stap uit deze drama driehoek.

donderdag 30 juli 2020 om 11:05
de man in kwestie is in ieder geval 40 plus. Langdurige relatie, samen een zaak. Vrouw doet het waarschijnlijk op alle fronten beter dan hem en zijn ego raakt in impotente staat. Dan is daar een jongere vrouw die tegen hem opkijkt en meneer denkt dat zijn ego weer terug is gekeerd. Maar helaas, hij zet stappen om verder te gaan met de jonge blom maar komt er dan achter dat verliefdheid iets heel anders is dan liefde. Want natuurlijk was zijn vrouw een zeur en vervelend. Ze hebben wel samen een kind op de wereld gezet en een bedrijf gebouwd en dat is allemaal een stuk duurzamer dan wat verliefdheidshormoontjes met een vrouw van een andere generatie

donderdag 30 juli 2020 om 11:10
Toevallig is zijn ex een stuk jonger dan ik. Dus misschien eens stoppen met jouw eigen theorietjes als waarheid te zien?S-Meds schreef: ↑30-07-2020 11:05de man in kwestie is in ieder geval 40 plus. Langdurige relatie, samen een zaak. Vrouw doet het waarschijnlijk op alle fronten beter dan hem en zijn ego raakt in impotente staat. Dan is daar een jongere vrouw die tegen hem opkijkt en meneer denkt dat zijn ego weer terug is gekeerd. Maar helaas, hij zet stappen om verder te gaan met de jonge blom maar komt er dan achter dat verliefdheid iets heel anders is dan liefde. Want natuurlijk was zijn vrouw een zeur en vervelend. Ze hebben wel samen een kind op de wereld gezet en een bedrijf gebouwd en dat is allemaal een stuk duurzamer dan wat verliefdheidshormoontjes met een vrouw van een andere generatie
donderdag 30 juli 2020 om 11:10
Nee nee, jij begrijpt er niks van. Kijk, het zit zo: deze man kon in zijn huwelijk echt zichzelf niet zijn. Hij dacht dat zijn vrouw de ware was, maar hij heeft veel te veel toegegeven aan haar eisen. Hij wilde dat ze gelukkig was, maar heeft nooit gezien dat dat zo niet bij hem paste. Nu is hij zo ver van zichzelf verwijderd geraakt dat hij niet meer weet wie hij is.S-Meds schreef: ↑30-07-2020 11:05de man in kwestie is in ieder geval 40 plus. Langdurige relatie, samen een zaak. Vrouw doet het waarschijnlijk op alle fronten beter dan hem en zijn ego raakt in impotente staat. Dan is daar een jongere vrouw die tegen hem opkijkt en meneer denkt dat zijn ego weer terug is gekeerd. Maar helaas, hij zet stappen om verder te gaan met de jonge blom maar komt er dan achter dat verliefdheid iets heel anders is dan liefde. Want natuurlijk was zijn vrouw een zeur en vervelend. Ze hebben wel samen een kind op de wereld gezet en een bedrijf gebouwd en dat is allemaal een stuk duurzamer dan wat verliefdheidshormoontjes met een vrouw van een andere generatie
Deze jongere vrouw kuste dat in hem wakker. Bij haar is hij weer zijn vrolijke oude zelf. Zelfs de therapeute viel het op hè. Maar hij weet dat hij eerst zichzelf terug moet vinden en niet dezelfde fouten moet maken. Daarom houdt hij afstand. Eigenlijk zou hij het liefste altijd bij haar willen zijn, maar dat is niet goed voor zijn verwerking.
Hij probeert wel afstand te houden, maar het verteert hem van binnen. Echt hoor.
Ben je zo oud, begrijp je het nog niet. Tsss. Kort door de bocht hoor.

donderdag 30 juli 2020 om 11:12
Ja. Maar is deze man nu ouder dan jij of niet? Want dat was de vraag die ze stelde en het feit dat je die ontwijkt zegt al genoeg.