Waar Ger Partnerschap Getuigen gemeente
donderdag 30 juli 2020 om 19:46
Hoi,
Ik wil een geregistreerd partnerschap, zonder zelf getuigen mee te nemen. Dus (betaalde) getuigen van de gemeente. We willen ook niemand meenemen/uitnodigen.
En wil t erg simpel houden, dus gratis of low budget.
Als ik nou ga zoeken waar en wanneer dat kan vind ik nergens een overzicht. Klopt dat? Of kijk ik niet goed ? Moet ik iedere gemeente gaan bellen over de mogelijkheden en over wanneer er plaats is?
Ik wil een geregistreerd partnerschap, zonder zelf getuigen mee te nemen. Dus (betaalde) getuigen van de gemeente. We willen ook niemand meenemen/uitnodigen.
En wil t erg simpel houden, dus gratis of low budget.
Als ik nou ga zoeken waar en wanneer dat kan vind ik nergens een overzicht. Klopt dat? Of kijk ik niet goed ? Moet ik iedere gemeente gaan bellen over de mogelijkheden en over wanneer er plaats is?

donderdag 30 juli 2020 om 19:56
https://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/? ... 1C25B5A%7D
Ik ga er even vanuit dat je in Amsterdam zit..
Ik ga er even vanuit dat je in Amsterdam zit..

donderdag 30 juli 2020 om 19:57
Hou er rekening mee dat je voor de getuigen van de gemeente ook moet betalen. 30-50 euro per getuige als ik het goed heb onthouden, dit zijn gewoon gemeentemedewerkers maar ze moeten wel die tijd vrijhouden enzo. Verder verschilt dit per gemeente, dus ik zou vooral een paar gemeente bij je in de buurt bellen over wanneer je terecht zou kunnen voor het lage tarief. Vaak is dit 90 euro en is gratis alleen voorbehouden aan mensen met een laag inkomen uit de eigen gemeente. Dan ben je dus in totaal 150-200 euro kwijt of als je een laag inkomen hebt en in je eigen gemeente trouwt, 0-40 euro. Dat is allebei niet veel voor een rechtsgeldige verbinding met alle rechten en plichten die er bijhoren. Als je het zonder partnerschap bij een notaris wil regelen, kost het je zeker meer.
anoniem_63e24575cbc6a wijzigde dit bericht op 30-07-2020 19:58
6.21% gewijzigd
donderdag 30 juli 2020 om 19:59
De eerste de beste paar grote steden die ik probeer hebben het gewoon op hun website staan. Er is alleen wel bijna overal een behoorlijke wachtlijst voor gratis trouwen (zeker 6-9 maanden). En als je zelf echt geen getuigen wilt kiezen, kun je altijd nog een paar willekeurige vreemden nemen. Vraag je de bakker of de PostNL bezorger of zo.

donderdag 30 juli 2020 om 20:02
Het is niet hetzelfde als trouwen, wat je soms in de ochtend gratis kan doen bij een gemeente.
Ger. patnerschap is niet gratis. Je legt e.a. via een notaris incl je wensen en financiele afspraken en het kost vaak ronde de € 500 of meer.
Het verschil is: je geeft elkaar geen ja-woord zoals bij trouwen (tenzij je dat wel zelf wil) en het wordt niet overal in het buitenland erkend.
Hier kun je een vragenlijst invullen om er achter te komen wat je moet regelen: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... rtnerschap
Ger. patnerschap is niet gratis. Je legt e.a. via een notaris incl je wensen en financiele afspraken en het kost vaak ronde de € 500 of meer.
Het verschil is: je geeft elkaar geen ja-woord zoals bij trouwen (tenzij je dat wel zelf wil) en het wordt niet overal in het buitenland erkend.
Hier kun je een vragenlijst invullen om er achter te komen wat je moet regelen: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... rtnerschap
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 30 juli 2020 om 20:03

donderdag 30 juli 2020 om 20:04
viva-amber schreef: ↑30-07-2020 20:02
Eh nee, dat is bij een samenlevingscontract. Of bij een GP of huwelijk met huwelijksvoorwaarden.
Je kunt ook gewoon een GP bij de gemeente doen zonder langs de notaris te gaan.

donderdag 30 juli 2020 om 20:05
dat wist ik niet
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 30 juli 2020 om 20:05
In veel gemeenten is het wel gewoon trouwen wat gratis kan hoor. Alleen krijg je dan puur en alleen het formele deel (dus je staat met 10 minuten weer buiten), het is niet altijd in een leuk zaaltje, en er mogen geen of beperkt mensen bij zijn. En het is meestal al maanden van tevoren volgeboekt, of alleen voor ingezetenen met een laag inkomen.
donderdag 30 juli 2020 om 20:14
In zaanstad moet 1 van beide inwoner zijn om voor gratis in aanmerking te komen: https://www.zaanstad.nl/mozard/!suite86 ... 0trouwzaal
Kostenloos wordt meestal niet aangeboden aan mensen die geen inwoner van de gemeente zijn.
Kostenloos wordt meestal niet aangeboden aan mensen die geen inwoner van de gemeente zijn.
viva-amber wijzigde dit bericht op 30-07-2020 20:17
16.91% gewijzigd
donderdag 30 juli 2020 om 20:16
Amsterdam kan ook maar zit best vol en je moet langs gaan om te resereveren: https://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/? ... Stadsloket.
donderdag 30 juli 2020 om 20:20