Waar Ger Partnerschap Getuigen gemeente

30-07-2020 19:46 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ik wil een geregistreerd partnerschap, zonder zelf getuigen mee te nemen. Dus (betaalde) getuigen van de gemeente. We willen ook niemand meenemen/uitnodigen.
En wil t erg simpel houden, dus gratis of low budget.
Als ik nou ga zoeken waar en wanneer dat kan vind ik nergens een overzicht. Klopt dat? Of kijk ik niet goed ? Moet ik iedere gemeente gaan bellen over de mogelijkheden en over wanneer er plaats is?
In sommige gemeentes kun je ook een budget versie boeken. Bijna hetzelfde als gratis, maar je bent veel sneller aan de beurt. Info staat over het algemeen gewoon op de website.

Wij hebben dit vorig jaar gedaan en waren 150 euro kwijt. Dat vond ik zeer schappelijk.
Bij de Gemeente Rotterdam kan je een gratis verklaring afleggen en je hoeft geen getuigen mee te nemen. Het is op afspraak langskomen met een geldig legitimatiebewijs van beiden. Het Stadshuis blijft als locatie open.
https://www.rotterdam.nl/loket/verklari ... al%20twee).
Ja, die verklaring is ondertrouw
Voor ondertrouw heb je geen getuigen nodig
Dan minstens 2 weken wachten voor je de partnerregistratie kunt doen
fairy5321 schreef:
30-07-2020 21:28
Bij de Gemeente Rotterdam kan je een gratis verklaring afleggen en je hoeft geen getuigen mee te nemen. Het is op afspraak langskomen met een geldig legitimatiebewijs van beiden. Het Stadshuis blijft als locatie open.
https://www.rotterdam.nl/loket/verklari ... al%20twee).
Dit gaat over de ondertrouw. Die moet je altijd, in elke gemeente, twee weken voor het huwelijk of het partnerschap. Het is dus geen vervanging daarvan!!
Wij hebben ook een geregistreerd partnerschap en volgens mijn man hebben we alleen de kosten betaald voor de getuigen (van de gemeente zelf) was onder de €100.
Amsterdame schreef:
30-07-2020 21:34
Ja, die verklaring is ondertrouw
Voor ondertrouw heb je geen getuigen nodig
Dan minstens 2 weken wachten voor je de partnerregistratie kunt doen

Nergens kan je ‘morgen’ trouwen of een GP aangaan.

En heb je helemaal geen vrienden/kennissen/buren/de student op de hoek die met je mee willen om als getuigen een handtekening te zetten?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Amsterdame schreef:
30-07-2020 20:29
Uiteraard moet ik dan wel betalen voor de ambtenaren van de gemeente die getuigen
En als ik íets moet betalen is ook prima maar ik wil geen geen ceremonie enzo, gewoon handtekening zetten.
Daar heb ik niet veel geld voor over.
Doe dan maandagochtend gratis trouwen.
https://admin.sduconnect.nl/linked_form ... n_2020.pdf

Vrienden van ons trouwden vorig jaar gratis in De Ronde Venen. Mocht verder niemand bij zijn, behalve getuigen. Kan ook via de gemeente, zie link. Zij hadden het toen binnen een paar weken geregeld maar ik zie daar niks over op de website. Ook niet of je inwoner moet zijn, zij waren dat wel. Er is geen inkomen gecheckt denk ik want zij zijn zeker geen minima.
Ok, ik denk dat ik toch ff duidelijker moet zeggen wat mijn vraag is:
Ik wil ger partnerschap.
Met getuigen van de gemeente.
Geen ceremonie oid
Dus prima als ik er iets voor moet betalen maar liefst gratis of low budget
Volgens mij moetje sowieso betalen voor de getuigen van de gemeente. Prima
Mijn vraag is:
Is er ergens een website/overzicht waar ik kan zien in welke gemeente t wanneer zou kunnen?
Of moet ik t gewoon per gemeente bekijken/opvragen?

Met de antwoorden hier en wat ik zelf heb opgezocht denk ik dat ik t dus echt per gemeente moet opvragen.
Soms staat er op de site tot wanneer t volgeboekt is.
Maar hier ga ik dan maar per mail/telefoon achteraan.
Bedankt!
ExodusRedux schreef:
30-07-2020 21:55
Doe dan maandagochtend gratis trouwen.
Ja, maandagochtend gratis trouwen en verder niemand meenemen.
Ik denk inderdaad dat je dat per gemeente moet opvragen.
Dank je Naniene
Hier kosten getuigen van de gemeente 59 euro pp. Is vrij ver van amsterdam dus heb je niet zoveel aan. Ik denk dat je gewoon op sites van gemeentes waar je zou willen moet kijken. Een overzicht zal niet bestaan denk ik.
fairy5321 schreef:
30-07-2020 22:03
Ja, maandagochtend gratis trouwen en verder niemand meenemen.
Ja, maar ik wil dus weten of ik ergens kan zien wanneer dat zou kunnen...
In mijn gemeente moet ik zelf getuige meenemen
En in mijn gemeente duurt t nog even voor er plek is
Denk per Gemeente opvragen, ben de overzicht van alle gemeenten (nog) niet tegengekomen.
Nee er bestaat geen lijst van gemeenten waarbij er wordt aangeven of er plaats is. Het aantal huwelijken/geregistreerde partnerschappen verschilt ook per gemeente. Vaak worden deze data maanden door paren besproken.
Sommige gemeenten hebben bepaalde dagen/uren waarop dit plaats kan vinden. Ook zijn er gemeenten waarbij je eerst een aantal dagen in ondertrouw moet zijn voordat je de andere verbintenis mag aan gaan.
De tarieven kun je vinden in de legesverordening van betreffende gemeente.

Het is indien je snel iets wilt, het handigst om de gemeenten af te bellen en te vragen hoe en wat. Ik zou dan dichtst bij je woonplaats en dan steeds verder kijken of er plek is.

Is een kwestie van geluk hebben dat er een plaatsje vrij is.
In Amstelveen is het bijvoorbeeld €28,85 p.p.

https://www.amstelveen.nl/regelen-aanvr ... nuari-2020

In Zaandam (zaanstad) €19,10

https://www.zaanstad.nl/mozard/!suite86 ... vertgs3p88
Onderaan kostenoverzicht openen of downloaden.

Zo kun Je het voor de meeste gemeentes vast snel vinden.
Amsterdame schreef:
30-07-2020 22:10
Ja, maar ik wil dus weten of ik ergens kan zien wanneer dat zou kunnen...
In mijn gemeente moet ik zelf getuige meenemen
En in mijn gemeente duurt t nog even voor er plek is
Wanneer Je gratis kunt trouwen staat op de site. Is vaak erg beperkt (in mijn gemeente bijvoorbeeld een kwartiertje per week). Wanneer er dan plek is zul je inderdaad moeten vragen verwacht ik.
Nou ben ik toch wel nieuwsgierig waarom je per sé een GP wil en geen huwelijk. Wil je dat delen?
Heb je iets in gedachte waar en wanneer je dit met jouw partner wil gaan doen?
viva-amber schreef:
30-07-2020 20:05
dat wist ik niet
Dan moet je het wellicht niet melden als je het niet weet ;-)
Ma’dam schreef:
30-07-2020 22:20
Nee er bestaat geen lijst van gemeenten waarbij er wordt aangeven of er plaats is. Het aantal huwelijken/geregistreerde partnerschappen verschilt ook per gemeente. Vaak worden deze data maanden door paren besproken.
Sommige gemeenten hebben bepaalde dagen/uren waarop dit plaats kan vinden. Ook zijn er gemeenten waarbij je eerst een aantal dagen in ondertrouw moet zijn voordat je de andere verbintenis mag aan gaan.
De tarieven kun je vinden in de legesverordening van betreffende gemeente.

Het is indien je snel iets wilt, het handigst om de gemeenten af te bellen en te vragen hoe en wat. Ik zou dan dichtst bij je woonplaats en dan steeds verder kijken of er plek is.

Is een kwestie van geluk hebben dat er een plaatsje vrij is.
Ga ik doen! Dank je
Lizzy75 schreef:
30-07-2020 20:22
In mijn stad is het gratis op dinsdagochtend om 9.00 uur. Wij hadden twee getuigen van het stadhuis. Dat bleek te kunnen nadat we gebeld hadden met die vraag. Was ook gratis.

Bij ons was het ook gratis, maar de getuigen moesten we zelf regelen. Dit kon alleen door de gemeente worden gedaan als je echt zelf niemand had. Wij hebben toen beide moeders gevraagd en daarna koffie met gebak gedaan 😉.
Wat is er mis met alleen een bezoek aan de notaris voor een samenlevingscontract? Waarom de staat de Nederlanden betrekken bij je relatie? Maakt het alleen maar complexer + extra kosten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
montblanc schreef:
30-07-2020 22:24
Nou ben ik toch wel nieuwsgierig waarom je per sé een GP wil en geen huwelijk. Wil je dat delen?
Aagje ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven