Verwerkingsproces scheiding

29-07-2020 11:49 318 berichten
Hallo allemaal,

Ik heb mijn vriend leren kennen toen hij nog in een relatie zat die op sterven na dood was. Volgens relatieterapeute zaten ze in een totaal omgekeerde relatie (foute verhoudingen)
Zij is emotioneel afgesloten en hij heeft op dat vlak grote noden.
Hij communiceerde niet goed met haar terwijl dat net onze sterkte is. Ze hebben dit jaren kunnen volhouden omdat er triggers (samen een zaak, kind, huis, etc) waren waarbij emoties overbodig waren.
Ondanks dat hij zegt helemaal gek op me te zijn, mist hij nog heel vaak dat gezinsgevoel. Het vertrouwde van die relatie zit nog diep in hem. Geeft ook toe dat hij zich gefaald voelt. Aan de andere kant mist hij haar niet an sich, voelt hij niets wanneer hij haar ziet en voelt zich al helemaal niet meer aangetrokken tot haar. Hoewel hij steeds een enorm verlangen naar me heeft, is het verwarrend voor hem om tegelijk te verwerken wat verloren is gegaan en toekomstgericht te kijken. Wat resulteert in aantrekken en afstoten. Wanneer we samen zijn lijkt het alsof de rest van de wereld niet meer bestaat en voelen we dat er heel veel liefde is, het is pas naderhand dat hij steeds een terugslag krijgt. Iedereen geeft ons de raad om elkaar los te laten en dat we elkaar wel terugvinden wanneer het meant to be is. Alleen... hoe doe je zoiets?
hij heeft dus zijn vrouw bedrogen en de reden dat het huwelijk is gestand is dus de affaire. Dat kan je echt geen andere draai geven. Hij zal heus verliefd zijn (geweest) op TO maar verliefdheid is altijd eindig en het is zeker geen liefde of voorspeller van een langdurige relatie. Dat beseft die kerel zich ook.
Alle reacties Link kopieren
TO, om op je vraag te antwoorden, hoe doe je zoiets? Ik denk dat je vanzelf wel merkt dat bij hem zijn je pijn doet en dat dat iets is waar je niet in wil blijven hangen. Bij hem weggaan doet ook pijn, maar die pijn gaat tenminste over. De pijn als je bij hem blijft en hij je geen geborgenheid geeft (wat toch essentieel is in een relatie, me dunkt), die blijft, daar kan je beter niet op wachten.
poloppie wijzigde dit bericht op 31-07-2020 18:36
1.39% gewijzigd
Maar stel, je bent echt de ware voor hem. Als het zo door blijft gaan heb je wel kans dat hij je na een tijd, als hij alles wat beter op een rijtje heeft en meer vrede met de situatie heeft, gaat associëren met een vervelende periode. De kans bestaat dat hij dan met een schone lei wil beginnen. Er bestaan wel meerdere wares namelijk.
Rachmaninoff schreef:
31-07-2020 18:35
Maar stel, je bent echt de ware voor hem. Als het zo door blijft gaan heb je wel kans dat hij je na een tijd, als hij alles wat beter op een rijtje heeft en meer vrede met de situatie heeft, gaat associëren met een vervelende periode. De kans bestaat dat hij dan met een schone lei wil beginnen. Er bestaan wel meerdere wares namelijk.
die man is nu vrij, ondertussen is er veel veranderd op de relatiemarkt. via apps kan hij ineens in heel veel vijvertjes vissen.
S-Meds schreef:
31-07-2020 18:38
die man is nu vrij, ondertussen is er veel veranderd op de relatiemarkt. via apps kan hij ineens in heel veel vijvertjes vissen.
Precies. Mocht ik vrijgezel worden dan wilde ik echt even geen relatie. Eerst eens even goed rondkijken.
tantalus schreef:
31-07-2020 17:41
Geborgenheid
Die 500km om je in te stoppen is geen geborgenheid?

Maar je zegt dus dat hij zich na een fijne tijd terug trekt en dat je er dan uit moet trekken wat er in hem omgaat. Dat is toch precies wat hij bij zijn vrouw ook deed?

Als de high van fijn samen zijn is gedaald komt het echte leven weer binnen. Klinkt alsof je zijn escape bent uit de realiteit.
Doe alsjeblieft niet wat ik heb gedaan, want dan gaat de therapeut gelijk krijgen.
Al 3 jaar bezig om van zo’n exemplaar af te komen.

Ook ik kan zo goed met hem praten, ook ik ben degene die hem zo goed begrijpt en tot grote irritatie van zijn vriendin worden nog steeds zijn relatieproblemen met mij besproken (en dan vergeet hij haar te vertellen dat hij dan tegen mij zegt dat hij mij zo geweldig, lief, mooi en alles wat er nog meer niet uit zijn mond zou mogen komen vindt). Het houdt niet op als je het niet afkapt! En het is me nu eindelijk een paar weken geleden gelukt (corona heeft hier een flink handje geholpen!!)

Kap het af, laat zo’n man je niet gevangen houden. Hij moet eerst op zn eigen benen gaan staan en dan ben ik bang dat het hem zo vies tegen valt dat hij gillend terug rent naar die mannelijke vrouw van hem.

Loslaten! Geen contact echt helemaal niets! Ga op je handen zitten, geen enkel appje sturen, niets vragen, niets antwoorden. Een scheiding verwerken kost je een jaar. Als hij over een jaar contact opneemt met je, dan kun je met hem praten! Tot die tijd blijf je een rebound!
Het klinkt gewoon alsof hij er nog niet klaar voor is. Niet een kwestie van of hij jou wel leuk genoeg vind, maar de juiste timing. En laat dat nou juist een belangrijk punt zijn voor het starten van een relatie...

Misschien dat je, hoe moeilijk het ook is, alles beter even on hold kan zetten want hij moet duidelijk nog van alles verwerken. Even geen contact, helemaal niet. En dan na een paar maanden weer verder kijken hoe het staat?

Klinkt alsof jullie wel iets moois hebben. Hoop voor je dat het gaat werken :)
S-Meds schreef:
31-07-2020 17:59
hij heeft dus zijn vrouw bedrogen en de reden dat het huwelijk is gestand is dus de affaire. Dat kan je echt geen andere draai geven. Hij zal heus verliefd zijn (geweest) op TO maar verliefdheid is altijd eindig en het is zeker geen liefde of voorspeller van een langdurige relatie. Dat beseft die kerel zich ook.
Vrouw bedrogen TIJDENS relatie therapie. Ook nog.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Hexopbezemsteel schreef:
01-08-2020 08:31
Vrouw bedrogen TIJDENS relatie therapie. Ook nog.
wat een catch
Allen bedankt voor de reacties. Vooral Hex en Meds.
Ik heb alles heel goed in me opgenomen en ben tot bevindingen gekomen waar ik waarschijnlijk anders nog maanden zou over doen.
Ik heb hem geconfronteerd en ben niet mals gebleven.
tantalus schreef:
01-08-2020 11:13
Ik heb alles heel goed in me opgenomen en ben tot bevindingen gekomen waar ik waarschijnlijk anders nog maanden zou over doen.
hoe reageerde hij?
tantalus schreef:
Jij hebt hier zelf ook een groot aandeel in gehad he, hopelijk ben je tegenover jezelf ook niet mals.
tantalus schreef:
En nu hoop je dat hij gaat veranderen?
Ipv zelf je conclusies te trekken en je eigen verantwoordwoordelijkheid te nemen?
.
tantalus schreef:
Wat zei hij?

Ik hoop echt dat je je los kan maken van hem.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Sinned77 schreef:
01-08-2020 11:50
Jij hebt hier zelf ook een groot aandeel in gehad he, hopelijk ben je tegenover jezelf ook niet mals.
Ik hoop het wel, lief zijn voor jezelf. Echt niet leuk zoiets.
Hi! Ik merk wel dat je aan het verantwoorden bent waarom je met hem bent gegaan terwijl hij nog in een relatie zat. (relatie was bijna dood etc) Mensen nemen vaak als excuus dat de relatie 'niet werkt' terwijl de mensen die daarin zitten daar aan moeten werken, of ze nou verder gaan of niet. Je kunt het niet goedpraten dat jij je daar mee hebt bemoeid en 'de andere vrouw' bent. Daar is geen excuus voor, dus ga geen zogenaamde redenen aanwijzen. Hij heeft daarnaast eigenlijk gekozen voor de meest laffe optie: niet focussen op de relatie die hij had, er niet aan werken en met een ander ervandoor gaan. Nu kan hij zich niet focussen op jullie relatie en dwaalt hij af, wat jou jaloers maakt (jij wilt de focus zijn lijkt het). Waarom ben je nog verbaasd?

Ik zeg: ga verder met je leven. Je kan geen leven opbouwen op de brokstukken die jullie gemaakt hebben van zijn vorige gezin. Hoe? Een goede brief aan jezelf en doorbijten.
tantalus schreef:
Tot welke bevindingen ben je gekomen waar je waarschijnlijk anders nog maanden over zou doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven