Bestemming op vier uur reizen vanaf Utrecht
vrijdag 31 juli 2020 om 22:26
We zijn momenteel aan het zoeken naar een vakantiebestemming op maximaal vier uur reizen van Utrecht. Met de auto welteverstaan.
Voorwaarden: cultuur, mooie steden, water (zee of meer) en mag best heuvelachtig zijn. Oh, en niet Nederlandstalig.
Waar we zelf al op zijn gekomen;
- Opaalkust Frankrijk
- Reims en omgeving
- Luxemburg
- Franse Ardennen
- Eiffel
Elzas en zwarte woud lijkt me net te ver, net zoals Berlijn dat is. Maar ik weet bijvoorbeeld niet wat voor moois er halverwege Nederland en Berlijn zit om maar eens wat te noemen.
Suggesties?
Voorwaarden: cultuur, mooie steden, water (zee of meer) en mag best heuvelachtig zijn. Oh, en niet Nederlandstalig.
Waar we zelf al op zijn gekomen;
- Opaalkust Frankrijk
- Reims en omgeving
- Luxemburg
- Franse Ardennen
- Eiffel
Elzas en zwarte woud lijkt me net te ver, net zoals Berlijn dat is. Maar ik weet bijvoorbeeld niet wat voor moois er halverwege Nederland en Berlijn zit om maar eens wat te noemen.
Suggesties?

zaterdag 1 augustus 2020 om 00:19
Op zich is er nog wel voldoende beschikbaar, en ook nog wel tegen schappelijke prijzen, maar het is ook een kwestie van het nieuws in de gaten houden.
zaterdag 1 augustus 2020 om 00:23
Niet aan gedacht, maar daar ga ik morgen eens naar kijken. Bedankt, het is precies zo'n tip waar ik naar op zoek ben.

zaterdag 1 augustus 2020 om 17:33
mooi maar niet op vier uur rijdenviva-amber schreef: ↑01-08-2020 17:20Een Duits waddeneiland: Borkum, Juist en/of Norderney. Of allemaal

zaterdag 1 augustus 2020 om 19:02
Want jij gaat liever voor vol en druk in corona tijd?FitsSprits schreef: ↑01-08-2020 09:17Opaalkust... Ik twijfel nog een beetje... Kan er m'n vinger niet op plaatsen, vind het er een beetje... Kaal? Leeg?
zaterdag 1 augustus 2020 om 19:10
Nee, ik bedoelde meer qua omgeving. Het ziet er vlak en saai uit.

zaterdag 1 augustus 2020 om 19:20
FitsSprits schreef: ↑01-08-2020 19:10Nee, ik bedoelde meer qua omgeving. Het ziet er vlak en saai uit.
Google eens naar foto's. Er zijn kliffen en leuke dorpjes/stadjes.
zaterdag 1 augustus 2020 om 20:12
Le Havre (Normandie) is 7 a 8 uur rijden vanaf Noord Nederland. Dus zeg 6 uur vanaf Utrecht. Normandie begint al eerder, en zou wellicht net in 4 uur aan te rijden zijn.
Bremen komt in aanmerking (alleen geen zee).
Munster eventueel. Hamburg is ook net binnen 4 uur.
De duitse wadden-eilanden is, volgens google maps, 3 1/2 uur rijden (maar daar komt de vaartijd dan nog overheen).
Bremen komt in aanmerking (alleen geen zee).
Munster eventueel. Hamburg is ook net binnen 4 uur.
De duitse wadden-eilanden is, volgens google maps, 3 1/2 uur rijden (maar daar komt de vaartijd dan nog overheen).