Rond de 6 weken zwanger, geen vruchtje
maandag 3 augustus 2020 om 21:56
Hi allemaal,
Wij hebben vandaag een echo gehad aangezien ik zwanger ben. Ik ben nu rond de 6 weken. Ik krijg zo vroeg een echo ivm 2 ziektes die ik heb.
Er was een vruchtzak en dooierzakje te zien, maar nog geen embryo. Wel zagen we wat witte puntjes in de vruchtzak.
De gynaecoloog was positief. Over 2 weken mogen we terugkomen voor een nieuwe echo.
Ik was blij toen we weggingen, omdat de gyn zo positief was. Maar ja, dan ga je googlen, en word je ineens niet zo blij meer.
Heeft iemand dit ook meegemaakt rond dit termijn en liep dit goed of niet goed af? Ik weet dat je er niks over kan zeggen maar ik zit me grote zorgen te maken sinds we de echo gehad hebben.
Bedankt alvast!
Wij hebben vandaag een echo gehad aangezien ik zwanger ben. Ik ben nu rond de 6 weken. Ik krijg zo vroeg een echo ivm 2 ziektes die ik heb.
Er was een vruchtzak en dooierzakje te zien, maar nog geen embryo. Wel zagen we wat witte puntjes in de vruchtzak.
De gynaecoloog was positief. Over 2 weken mogen we terugkomen voor een nieuwe echo.
Ik was blij toen we weggingen, omdat de gyn zo positief was. Maar ja, dan ga je googlen, en word je ineens niet zo blij meer.
Heeft iemand dit ook meegemaakt rond dit termijn en liep dit goed of niet goed af? Ik weet dat je er niks over kan zeggen maar ik zit me grote zorgen te maken sinds we de echo gehad hebben.
Bedankt alvast!
maandag 3 augustus 2020 om 22:00
maandag 3 augustus 2020 om 22:01
maandag 3 augustus 2020 om 22:03
3 dagen verschil is een halve weekLaParisienne schreef: ↑03-08-2020 22:02En mijn cyclus is vrij regelmatig: tussen de 27 en 30 dagen gemiddeld
Dat is in die eerste weken naar verhouding wel veel
maandag 3 augustus 2020 om 22:03
Dooierzakje is positief hoor! Bij mij was de lege vruchtzak slecht nieuws.
Kan het zijn dat je iets korter zwanger bent dan zes weken? Week of vijf? Want dan is dit een heel normaal beeld lijkt me.
Maar helaas is het enige waardoor je echt weet of het wel of niet goed zit afwachten! Ik duim voor je, moeilijk hè die onzekerheid
Kan het zijn dat je iets korter zwanger bent dan zes weken? Week of vijf? Want dan is dit een heel normaal beeld lijkt me.
Maar helaas is het enige waardoor je echt weet of het wel of niet goed zit afwachten! Ik duim voor je, moeilijk hè die onzekerheid
maandag 3 augustus 2020 om 22:04
Dat is waar idd. Maar had 3 en 4 juli positieve ovulatietesten dus die lijken me ook wel leidend toch?
Pff ik vreet mezelf helemaal op. Zit heel t internet af te zoeken en zie veel negatieve verhalen. Ik snap niet dat de gyn zo optimistisch was vanmiddag.
maandag 3 augustus 2020 om 22:06
DankjewelNaatje2000 schreef: ↑03-08-2020 22:03Dooierzakje is positief hoor! Bij mij was de lege vruchtzak slecht nieuws.
Maar helaas is het enige waardoor je echt weet of het wel of niet goed zit afwachten! Ik duim voor je, moeilijk hè die onzekerheid![]()
Het enige geruststellende is dat ik dit bij mijn vorige zwangerschap ook had. Toen dacht ik 5,5 week te zijn en kreeg ik een echo te zien met alleen vruchtzak, geen dooierzakje of embryo. En die zwangerschap is goed afgelopen
maandag 3 augustus 2020 om 22:08
Stel dat 17e een vroeg positieve test was en 22e "NOD", dan was je nu 5+5, meestal zie je dan wel een embryo, maar het blijft gissen.LaParisienne schreef: ↑03-08-2020 22:0317 juli in de avond een positieve test. Rond 22 juli een knaller getest.
Als ik het zelf was, zou ik over een week weer willen kijken. Dat is bij deze termijn genoeg om te zien of er een embryo gaat groeien.
maandag 3 augustus 2020 om 22:09
mensen die een positief verhaal hebben, zetten dit meestal niet op het internet. Dus het is niet zo raar dat de negatieve verhalen de overhand hebben.
Gewoon rustig afwachten, niet meer gaan googlen. Je kan er nu niets aan doen.
Sterkte met het wachten
Gewoon rustig afwachten, niet meer gaan googlen. Je kan er nu niets aan doen.
Sterkte met het wachten
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
maandag 3 augustus 2020 om 22:14
Dit bovenstaande en vooral, geeft het vertrouwen in dit kindje nog niet op! Het kan echt gewoon goed zitten
maandag 3 augustus 2020 om 22:22
Als dit je bij je vorige zwangerschap ook is overkomen en de gynaecoloog positief was, snap ik je onzekerheid niet zo goed.LaParisienne schreef: ↑03-08-2020 22:06Dankjewel
Het enige geruststellende is dat ik dit bij mijn vorige zwangerschap ook had. Toen dacht ik 5,5 week te zijn en kreeg ik een echo te zien met alleen vruchtzak, geen dooierzakje of embryo. En die zwangerschap is goed afgelopenMss heb ik wel late innestelingen ofzo dan?
maandag 3 augustus 2020 om 22:25
Ja die onzekerheid heeft weer met het verleden te maken mbt die 2 ziektes die ik heb. Op jonge leeftijd kwamen we daarachter, heb veel in t ziekenhuis gelegen en sindsdien heb ik altijd moeite met vertrouwen op mijn lichaam. Heb hiervoor therapie en emdr gehad en gaat stukken beter, maar in dit soort situaties komt dat weer even naar boven.
maandag 3 augustus 2020 om 22:30
maandag 3 augustus 2020 om 22:36
Maar schijnbaar duurt het innestelen bij jou wat langer als dit de vorige keer ook was. Heb vertrouwen en nu niet meer verder googelen.LaParisienne schreef: ↑03-08-2020 22:25Ja die onzekerheid heeft weer met het verleden te maken mbt die 2 ziektes die ik heb. Op jonge leeftijd kwamen we daarachter, heb veel in t ziekenhuis gelegen en sindsdien heb ik altijd moeite met vertrouwen op mijn lichaam. Heb hiervoor therapie en emdr gehad en gaat stukken beter, maar in dit soort situaties komt dat weer even naar boven.
maandag 3 augustus 2020 om 22:37
Kan ik me heel goed voorstellen! En een prille zwangerschap is ook gewoon spannend. Vooral omdat je in het begin niet anders kunt doen dan afwachten.
Het hoopgevende in je verhaal vind ik dat de gynaecoloog positief was. Die heeft er heel wat meer ervaring mee dan wij... Aan mijn ervaring - met zeven weken een leeg vruchtzakje en vervolgens een miskraam - heb je waarschijnlijk veel minder... want dat is 1 verhaal, tegenover mogelijk heel wat positieve verhalen. En nogmaals, de gynaecoloog weet als het goed is waar hij het over heeft.
Heel veel sterkte met afwachten!!!
Het hoopgevende in je verhaal vind ik dat de gynaecoloog positief was. Die heeft er heel wat meer ervaring mee dan wij... Aan mijn ervaring - met zeven weken een leeg vruchtzakje en vervolgens een miskraam - heb je waarschijnlijk veel minder... want dat is 1 verhaal, tegenover mogelijk heel wat positieve verhalen. En nogmaals, de gynaecoloog weet als het goed is waar hij het over heeft.
Heel veel sterkte met afwachten!!!