Vrouwelijke collega voor lunch vragen bij verlaten bedrijf

03-08-2020 18:13 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Allereerst ben ik een jongen(man) van 23
Ik vind een meisje op mijn werk leuk ook even oud. Maar omdat we collega's zijn niks mee gedaan want is beetje not done.

Volgende maand verlaat ik het bedrijf voor een ander bedrijf. Ik moest het haar vertellen om een andere reden maar ze zei gelijk jammer dat je weggaat waar ik heen ga enzo. Verder praten we soms over thuiswerken i.v.m corona en vraagt ze wel is hoe het gaat. Ze eindigt bijna elke zin wel met een uitroepteken maar weet niet of dat wat betekend.

Zouden jullie vragen om met haar te gaan lunchen of juist zeggen hoe ik me voel over haar? ben beetje bang namelijk dat ze het tegen collega's zegt of dat ze het tegen HR zegt en dan moet ik er nog een maand werken.

En zou een simpele zou je een keer willen gaan lunchen voordat ik bij [bedrijfsnaam] wegga? voldoen
anoniem_400007 wijzigde dit bericht op 04-08-2020 09:55
6.97% gewijzigd
Iemand die mij kan helpen?
ik zou haar zeggen dat je haar wel graag wil blijven zien en of ze (datum X in je laatste week) mee wil lunchen / ergens wat drinken.

Succes
Been there, done that, got the T-shirt.
Haar gewoon vragen
Je hoeft er nog maar een maand te werken? Ik zeg: ga er voor!

Wat kan HR je nog doen? Bovendien is daten op de werkvloer niet verboden in Nederland.

Ik ben zelf geen voorstander van daten en liefde op werk, simpelweg vanwege de kans op onnodig drama.

Maar als je er nog maar een maandje zit, trek je stoute schoenen aan en vraag haar voor een koffietje/borreltje.
Helaas,

Ze wilt wel gaan lunchen maar heeft al een vriend.
Dapper dat je het hebt gevraagd!
Goed voor je zelfvertrouwen geweest toch dat je haar wel hebt durven vragen en ze wilde het ook nog. Jammer dat ze al bezet is, maar je weet nooit hoe het leven loopt. Ze weet nu wel dat jij haar ook leuk vindt.
sneeuwwitje80 schreef:
04-08-2020 13:29
Goed voor je zelfvertrouwen geweest toch dat je haar wel hebt durven vragen en ze wilde het ook nog. Jammer dat ze al bezet is, maar je weet nooit hoe het leven loopt. Ze weet nu wel dat jij haar ook leuk vindt.
Misschien ben ik hier te oppervlakking voor maar ik vroeg haar alleen mee lunchen weet ze toch niet dat ik haar leuk vind?
Denk dat ze 1 en 1 wel bij elkaar op kan tellen ;)

Goed dat je t gedurft heb. Jammer dat ze bezet is.
Been there, done that, got the T-shirt.
Goed van je dat je haar gevraagd hebt! Jammer dat ze al bezet is.
snowchicken schreef:
04-08-2020 13:35
Misschien ben ik hier te oppervlakking voor maar ik vroeg haar alleen mee lunchen weet ze toch niet dat ik haar leuk vind?
Nee precies. Ik ben als afscheid ergens ook wel eens gaan eten met een collega waar ik altijd heel prettig mee had samengewerkt. Zat ook helemaal niks achter verder.
ik heb aangegeven dat ik het prima vind als ze nog wil lunchen ze maar moet aangeven wanneer ze kan. Dus misschien komt er nog een lunch misschien niet.
Apatura schreef:
04-08-2020 13:39
Denk dat ze 1 en 1 wel bij elkaar op kan tellen ;)

Goed dat je t gedurft heb. Jammer dat ze bezet is.
Ik denk ook dat ze dat wel door heeft. Enne waarom komt dan die vriend opeens ter sprake?
sneeuwwitje80 schreef:
04-08-2020 14:00
Ik denk ook dat ze dat wel door heeft. Enne waarom komt dan die vriend opeens ter sprake?
Waarom zou ze het niet zeggen waarschijnlijk dat ze gewoon aangeeft naar mij toe dat ik het niet in mijn hoofd hoeft te halen omdat ze bezet is. Maar ze wel gewoon wil lunchen. Heb aangegeven dat dat prima dat ze maar moet aangegeven wanneer ze kan.
snowchicken schreef:
04-08-2020 14:14
Waarom zou ze het niet zeggen waarschijnlijk dat ze gewoon aangeeft naar mij toe dat ik het niet in mijn hoofd hoeft te halen omdat ze bezet is. Maar ze wel gewoon wil lunchen. Heb aangegeven dat dat prima dat ze maar moet aangegeven wanneer ze kan.
Precies. Als dat haar bedoeling was met zeggen dat ze al een vriend heeft (dat jij je niks in je hoofd moet halen dus), dan had ze toch al door dat je het niet slechts vriendschappelijk bedoelde? Meestal zijn dat soort dingen toch wel duidelijk hoor.
QueenArachnia schreef:
04-08-2020 15:42
Precies. Als dat haar bedoeling was met zeggen dat ze al een vriend heeft (dat jij je niks in je hoofd moet halen dus), dan had ze toch al door dat je het niet slechts vriendschappelijk bedoelde? Meestal zijn dat soort dingen toch wel duidelijk hoor.
Ja blijkbaar weet niet precies wat ik gedaan heb waardoor dat zou moeten opvallen. Ze wilt wel lunchen en zelfs als collega's lijkt het mij prima. hopelijk reageert ze er nog op.
anoniem_400007 wijzigde dit bericht op 04-08-2020 15:49
6.28% gewijzigd
Tbh denk ik niet dat ze nog gaat reageren.
lovechild schreef:
04-08-2020 15:48
Tbh denk ik niet dat ze nog gaat reageren.
Dan had ze toch net zo goed nee kunnen zeggen of snap ik er nou echt helemaal niks van.
snowchicken schreef:
04-08-2020 15:49
Dan had ze toch net zo goed nee kunnen zeggen of snap ik er nou echt helemaal niks van.
Mensen vinden 'nee' zeggen soms lastig. Aan de andere kant, kan ze het ook leuk vinden om met je te lunchen ook al heeft ze een vriend, maar daar heb jij niks aan.

Ik zou haar gewoon zeggen dat je haar leuk vindt, maar dat ze al een vriend heeft. Dat lunchen (bij nader inzien) dan weinig zin heeft.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Ellerlilalinne schreef:
04-08-2020 15:56
Mensen vinden 'nee' zeggen soms lastig. Aan de andere kant, kan ze het ook leuk vinden om met je te lunchen ook al heeft ze een vriend, maar daar heb jij niks aan.

Ik zou haar gewoon zeggen dat je haar leuk vindt, maar dat ze al een vriend heeft. Dat lunchen (bij nader inzien) dan weinig zin heeft.
Heb haar aangegeven dat ik het goed vind dat ik best nog wil lunchen dat ze maar moet aangegeven wanneer ze tijd heeft. Ze gaat denk toch niet meer reageren.
Ik denk ook dat ze niet meer gaat reageren. Als je met haar wil lunchen voor het lunchen zou ik zelf een of twee datums voorstellen.
madamzonderm schreef:
04-08-2020 16:32
Ik denk ook dat ze niet meer gaat reageren. Als je met haar wil lunchen voor het lunchen zou ik zelf een of twee datums voorstellen.
Nee ga niks meer zeggen heb aangegeven dat ze mag aangeven wanneer we zouden kunnen. Bal ligt bij haar ga er niks meer mee doen. Dan maar geen lunch.
Okido
madamzonderm schreef:
04-08-2020 18:52
Okido
Denk jij er anders over dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven