Bruiloft

07-08-2020 11:28 33 berichten
In oktober gaat een nicht van mijn man trouwen. We hebben jarenlang geen contact gehad met haar, sinds een paar jaar is het contact een soort van hersteld. Ik zeg een soort van omdat er eigenlijk maar sporadisch contact is, en dan meestal vanuit mijn man en voornamelijk via Whatsapp. Afspreken is sinds het contact hersteld is 1x gebeurd en dat was ook met andere familie er bij.

We hebben nu dus een uitnodiging voor de bruiloft (receptie) gehad en dat komt op mijn wat vreemd over. Contact is minimaal, bij de verjaardag waarop nicht ten huwelijk werd gevraagd was de hele familie aanwezig en waren ze ons ‘vergeten’ uit te nodigen en nu dan opeens een uitnodiging voor de bruiloft. Ik denk er dan ook sterk over om niet te gaan maar wil man ook weer niet in de steek laten (uiteraard beslist man voor zichzelf of hij wel of niet gaat) nog los van hoe Corona er tegen die tijd voor staat. Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Als het niet al te ver weg is, zou ik misschien gewoon even m'n neus laten zien. Even feliciteren, kopje koffie en er weer vandoor. Misschien is de uitnodiging een teken dat ze het contact echt willen herstellen.

Maar begrijp je ook als je er geen zin in hebt.
Je bent alleen uitgenodigd voor de recept. Envelopje afgeven, 1 drankje drinken en weer gaan.
Ik snap niet waarom je niet zou gaan tenzij je geen prijs stelt op enig contact.
Jullie zijn uitgenodigd voor alleen de receptie en niet voor het feest?
Dan staan jullie precies waar jij ook denkt dat jullie staan, als kennissen die toevallig ook familie zijn. De receptie uitnodiging is mijns inziens dan ook passend en ik zou daar dan ook naartoe gaan. Investering in de toekomst.
Je hebt gelijk, gewoon moeilijk doen.
grenada schreef:
07-08-2020 11:35
ja dat bedoel ik eigenlijk ook.
grenada schreef:
07-08-2020 11:35
Nou dit dus eigenlijk ja.
Dus dat je niet op de verjaardag werd uitgenodigd is reden om te mokken maar dat je wel op haar receptie wordt uitgenodigd ook?
Ik zou man alleen laten gaan, jij gaat vast bozig en misprijzend kijken
Receptie is voor vage vrienden, verre familie en collega’s. Jullie passen toch prima in dat rijtje?
Gewoon gaan, je man heeft gelijk. Zoveel moeite is dat toch niet?
ik geef mn bek ook maar een douw
O nee hoor, als we samen gaan zal ik me keurig gedragen. Man weet overigens ook nog niet of hij gaat hoor maar dat heeft weer meer met Corona te maken ( hij zit in een risicogroep).
LhasaApso2008 schreef:
07-08-2020 11:45
O nee hoor, als we samen gaan zal ik me keurig gedragen. Man weet overigens ook nog niet of hij gaat hoor maar dat heeft weer meer met Corona te maken ( hij zit in een risicogroep).
Waar val je nu precies over? Ik zie je niet zo waarover je nu zo chagrijnt?
Na jaren geen contact, nu voorzichtig weer contact. De uitnodiging is passend. Misschien verbeterd het contact, misschien verwaterd het contact weer. Laat je neus gewoon zien op de receptie, praat met het bruidspaar en bekenden, ga weer weg en dan heb je een prima dagdeel gehad.
Gewoon even je neus laten zien!
Heb zelf met een heel gedeelte van de familie amper contact. Niet bewust, maar soms loopt dat gewoon zo. Als ik bij één van hen uitgenodigd wordt, ga ik wel
Precies, gewoon gaan.
Niet gaan.

Je bent niet welkom bij het eten en ook niet op het feest, dus die uitnodiging voor de receptie is alleen om jullie gevulde envelop te kunnen incasseren. Daar zou ik voor passen.

Bovendien zou ik ivm met corona sowieso niet naar bruiloften gaan op dit moment.
LhasaApso2008 schreef:
07-08-2020 11:45
Dan zeker niet gaan natuurlijk! Dat je er dan uberhaupt over na moet denken!
Zou een felicitatiekaartje sturen en hen een fijne dag wensen. Dat is meer dan genoeg voor iemand die je slechts als kennis ziet.
Och ik zou ook gaan als het een beetje te doen is. Gewoon dagje uit van maken, en in plaats van dat je ergens in een café kopje koffie drinkt, doe je dat daar
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
07-08-2020 12:04
Och ik zou ook gaan als het een beetje te doen is. Gewoon dagje uit van maken, en in plaats van dat je ergens in een café kopje koffie drinkt, doe je dat daar
Dagje uit maken van een receptie van een uurtje?

Ik zou een kaartje sturen. Heb sowieso een hekel aan recepties.
Oh, wat heerlijk, dat ze jullie waren vergeten uit te nodigen voor de verjaardag waar nicht ten huwelijk werd gevraagd in het bijzijn van de hele familie.
Aan die gruwel ben je toch maar mooi ontsnapt!
gizzmo-returns schreef:
07-08-2020 11:41
Receptie is voor vage vrienden, verre familie en collega’s. Jullie passen toch prima in dat rijtje?
Precies! Ze denken over het contact met jullie precies hetzelfde als jij. Anders waren jullie wel voor meer uitgenodigd.
Find people who will make you better (M. Obama)
Als je geen zin hebt gewoon niet gaan zou ik zeggen. Ik snap bij bruiloften die schifting tussen vrienden, kennissen, collega’s etc. en wel/niet feest/borrel/eten etc sowieso nooit zo. Heb gewoon een leuke dag met degenen die je het meest lief zijn en verder geen ‘beleefdheidsuitnodigingen’... Dan hoeven mensen zoals jij en ik ook niet in dubio te zitten of je wel/niet gaat 😉
Los van of je gaat of niet: ik vind 'man in de steek laten' wel héél dramatisch geformuleerd voor een bruiloftsreceptie van een vaag familielid waar hij dan in zijn eentje naartoe zou gaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven