Dubai ervaring als niet getrouwd stel
maandag 10 augustus 2020 om 17:50
Als heel de corona pleuris voorbij is willen we graag even er tussenuit. Een van de dingen op het lijstje is Dubai.
Maar nu begreep ik dat je als niet getrouw stel best een beetje op moet passen.
Nu snap ik dat we in het openbaar een beetje moeten oppassen met handen vasthouden en elkaar beter geen kus kunnen geven.
Maar hoe zit het met het hotel. Moeten we echt twee kamers boeken? Of kan ik gewoon onder de achternaam van mn vriend inchecken?
Wel weer lastig met een eventuele pakketreis.
Iemand ervaring?
Maar nu begreep ik dat je als niet getrouw stel best een beetje op moet passen.
Nu snap ik dat we in het openbaar een beetje moeten oppassen met handen vasthouden en elkaar beter geen kus kunnen geven.
Maar hoe zit het met het hotel. Moeten we echt twee kamers boeken? Of kan ik gewoon onder de achternaam van mn vriend inchecken?
Wel weer lastig met een eventuele pakketreis.
Iemand ervaring?
maandag 10 augustus 2020 om 20:48
Is ook wel echt een beleving hoor! Best indrukwekkend wat ze daar allemaal gebouwd hebben, sowieso leuk om keer geweest te zijnTrien30 schreef: ↑10-08-2020 20:22Ja ik dacht ik vraag het gewoon eens omdat meerdere mensen me ervoor waarschuwde.
En dat je je een beetje gepast kleed en geen affectie toont in het openbaar dat leek me wel logisch.
Het lijkt me verder wel een beleving daar. Gewoon om het eens gezien te hebben. En even in een compleet andere setting zijn dan wat je hier thuis hebt.

maandag 10 augustus 2020 om 21:47
Zijn die mensen zelf weleens in Dubai geweest?Trien30 schreef: ↑10-08-2020 20:22Ja ik dacht ik vraag het gewoon eens omdat meerdere mensen me ervoor waarschuwde.
En dat je je een beetje gepast kleed en geen affectie toont in het openbaar dat leek me wel logisch.
Het lijkt me verder wel een beleving daar. Gewoon om het eens gezien te hebben. En even in een compleet andere setting zijn dan wat je hier thuis hebt.
Ik ben er 2x geweest. Je zal zien dat het allemaal heel erg meevalt.
Geniet ervan. Het is een leuke bestemming, zeker als je er de weg een beetje weet. Lees je in over de beste beachclubs en uitgaansplekken met alle happy hours. Loont de moeite!

maandag 10 augustus 2020 om 21:58
Ik ben er in 2008 op studiereis geweest en onze juf nam haar man mee, die moeten wel van tevoren de huwelijksakte doorfaxen naar het hotel toen ze samen 1 kamer boekten.
Geen idee hoe het nu is.
Geen idee hoe het nu is.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
maandag 10 augustus 2020 om 22:39
Ja, die mensen zijn er wel geweest, maar niet met een partner maar gewoon met een vriendin.kindrebel schreef: ↑10-08-2020 21:47Zijn die mensen zelf weleens in Dubai geweest?
Ik ben er 2x geweest. Je zal zien dat het allemaal heel erg meevalt.
Geniet ervan. Het is een leuke bestemming, zeker als je er de weg een beetje weet. Lees je in over de beste beachclubs en uitgaansplekken met alle happy hours. Loont de moeite!![]()
Oh ja gaan we zeker doen. Maar eerst maar eens wachten tot heel de corona shit voorbij is. Maar we hebben gewoon iets leuks nodig om naar uit te kijken.
maandag 10 augustus 2020 om 22:43
Wat voor soort hotel was dat? Kan me voorstellen dat een studiereis misschien een beetje op een budget is?carrie-bradshaw schreef: ↑10-08-2020 21:58Ik ben er in 2008 op studiereis geweest en onze juf nam haar man mee, die moeten wel van tevoren de huwelijksakte doorfaxen naar het hotel toen ze samen 1 kamer boekten.
Geen idee hoe het nu is.
Ik ben zelf even bij TUI aan het kijken. En daar staan redelijk wat 5 sterrenhotels die binnen budget vallen. Denk dat je er ook niet veel langer dan een dag of 4/5 moet willen zijn.

maandag 10 augustus 2020 om 22:46
Wij zijn in 2003 geweest in een 5 sterrenhotel en echt geen vragen gehad.Trien30 schreef: ↑10-08-2020 22:43Wat voor soort hotel was dat? Kan me voorstellen dat een studiereis misschien een beetje op een budget is?
Ik ben zelf even bij TUI aan het kijken. En daar staan redelijk wat 5 sterrenhotels die binnen budget vallen. Denk dat je er ook niet veel langer dan een dag of 4/5 moet willen zijn.![]()
maandag 10 augustus 2020 om 22:49
maandag 10 augustus 2020 om 22:56
Nee, ik kan me voorstellen dat als je bijvoorbeeld net wat buiten de A-locaties voor toeristen zit je wat meer tussen de locals zit. En dat die er wat strenger in zijn.
Maar goed misschien is dat verkeerd gedacht.
Verder een beetje een gekke reactie dit als je mijn OP leest. Ik was namelijk in de veronderstelling dat je sowieso getrouwd moest zijn om op een kamer te mogen slapen. Dat valt dus wel mee als ik het zo lees.
maandag 10 augustus 2020 om 23:03
maandag 10 augustus 2020 om 23:04
Ik ben er ongehuwd met m'n vriend geweest.
Was geen probleem, er werd nergens naar gevraagd.
We zijn sowieso niet van het hand in hand lopen en dergelijke, maar dat soort dingen zijn er openbaar niet gepast. Dat is ook niet je vraag, maar om de "grenzen" een beetje aan te geven.
Wij zijn er vier nachten geweest en vonden het een top bestemming! Zeker een 4x4 rit/excursie in de rode duinen doen!
Was geen probleem, er werd nergens naar gevraagd.
We zijn sowieso niet van het hand in hand lopen en dergelijke, maar dat soort dingen zijn er openbaar niet gepast. Dat is ook niet je vraag, maar om de "grenzen" een beetje aan te geven.
Wij zijn er vier nachten geweest en vonden het een top bestemming! Zeker een 4x4 rit/excursie in de rode duinen doen!

maandag 10 augustus 2020 om 23:12
Ik weet niet hoelang je gaat, maar ik heb een keer 10 dagen een appartement gehuurd via Airbnb. In zo’n toren, dichtbij de Marina. Zwembadje op het dak. Gym in de kelder. Top en goed betaalbaar.
maandag 10 augustus 2020 om 23:21
maandag 10 augustus 2020 om 23:49
Dat was inderdaad niet enorm luxe en ook redelijk in het oude gedeelte aan de hoofdweg gelegen. Was verder ook geen zwembad ofzo.Trien30 schreef: ↑10-08-2020 22:43Wat voor soort hotel was dat? Kan me voorstellen dat een studiereis misschien een beetje op een budget is?
Ik ben zelf even bij TUI aan het kijken. En daar staan redelijk wat 5 sterrenhotels die binnen budget vallen. Denk dat je er ook niet veel langer dan een dag of 4/5 moet willen zijn.![]()
Tip; je kon toen een high tea boeken in de Burj al Arab om zo daar toch binnen te kunnen. Anders mag je dat terrein niet zomaar op als je er niks te zoeken hebt. Was ook echt heel gaaf! Muren met goud belegd enzo.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
maandag 10 augustus 2020 om 23:59
Oh ja wauw dat is wel gaaf inderdaad. Ik lees dat er een restaurant zit, dus misschien wel een ervaring daar te eten.carrie-bradshaw schreef: ↑10-08-2020 23:49Dat was inderdaad niet enorm luxe en ook redelijk in het oude gedeelte aan de hoofdweg gelegen. Was verder ook geen zwembad ofzo.
Tip; je kon toen een high tea boeken in de Burj al Arab om zo daar toch binnen te kunnen. Anders mag je dat terrein niet zomaar op als je er niks te zoeken hebt. Was ook echt heel gaaf! Muren met goud belegd enzo.
Ik geloof dat je het maar als een groot pretpark moeten zien

dinsdag 11 augustus 2020 om 00:01
Denk een dag of 4 a 5. Ik zou het wel leuk vinden maar denk dat vriend gewoon even flink in de watten gelegd wil worden. Dat schijnt in Dubai wel te kunnen

Ben me een beetje aan het inlezen nu. Krijg er al helemaal zin in.
dinsdag 11 augustus 2020 om 00:10
Ik woon in Saoudi Arabie, en zelfs hier wordt niet naar een trouwakte gevraagd. En ik logeer in echt lokale hotels. En hand in hand zie je niet veel, maar is geen probleem.
Dubai is veel Westerser. Wel prijzig als je naar de grote pretparken gaat. Kijk van te voren of er wellicht korting te krijgen is?
Dubai is veel Westerser. Wel prijzig als je naar de grote pretparken gaat. Kijk van te voren of er wellicht korting te krijgen is?
dinsdag 11 augustus 2020 om 08:08
Ik moet me nog even verdiepen in de opties wat dat betreft. Geen idee of we wel naar een pretpark willen. Er is daar zoveel te doen als ik het allemaal zo lees.Mystery schreef: ↑11-08-2020 00:10Ik woon in Saoudi Arabie, en zelfs hier wordt niet naar een trouwakte gevraagd. En ik logeer in echt lokale hotels. En hand in hand zie je niet veel, maar is geen probleem.
Dubai is veel Westerser. Wel prijzig als je naar de grote pretparken gaat. Kijk van te voren of er wellicht korting te krijgen is?![]()
Maar wel een idee om even te zien of er korting te krijgen is. Dat zijn van die dingen die ik normaal alleen in Nederland doe

woensdag 12 augustus 2020 om 09:50
Wij zijn er enkele jaren geleden geweest. Je moet inderdaad beetje uitkijken met fysieke intimiteit in het openbaar, alcohol en drugs zijn ook strikt verboden, maar ik heb me daar nooit onveilig gevoeld als ongehuwd koppel. Heel vriendelijke mensen allemaal. Dubai is een pak ruimdenkender dan de andere emiraten. Daar werden we soms wel aangesproken op ongepaste kledij bijvoorbeeld. Het is een goed idee wat los zittende, volledig bedekkende kledij te voorzien, ook een sjaal om je haar te bedekken op religieuze plekken. Een jeans was te strak bijvoorbeeld... Een bezoekje aan Abu Dhabi en de grote moskee kan ik trouwens heel erg aanbevelen! Prachtig!
Was super fijne vakantie verder, aanrader!
Was super fijne vakantie verder, aanrader!

woensdag 12 augustus 2020 om 09:52
In elk hotel kun je alle soorten alcohol krijgen en daar zitten (vanzelfsprekend) ook de leukste bars en clubs.

woensdag 12 augustus 2020 om 10:16
woensdag 12 augustus 2020 om 13:34
Ben er in 2018 geweest met mijn vriend. Ongehuwd in een hotel slapen is echt geen probleem.
Klef doen in het openbaar deden wij niet (zijn we sowieso geen fan van) en ik had een aantal lange, luchtige rokken gekocht zodat ik overal zonder problemen naar binnen kon. Zo lang je je gewoon aan de regels houdt, geen probleem. Vond de mensen er overigens heel aardig.
Verder eens met Tientje, die moskee is echt een must see.
Klef doen in het openbaar deden wij niet (zijn we sowieso geen fan van) en ik had een aantal lange, luchtige rokken gekocht zodat ik overal zonder problemen naar binnen kon. Zo lang je je gewoon aan de regels houdt, geen probleem. Vond de mensen er overigens heel aardig.
Verder eens met Tientje, die moskee is echt een must see.