Kookworkshop Italië.
dinsdag 11 augustus 2020 om 13:35
Op mijn wensenlijstje staat nog steeds om eens een kookworkshop in Italië te volgen. Heeft één van jullie hier ervaring mee of goede tips?
Ik denk zelf aan een bezoek van 5 tot 7 dagen in het voor- of najaar 2021. De streek maakt mij niet veel uit.
Een agricultura spreekt mij het meeste aan en graag ook wat ruimte om zelf wat tijd in te vullen met bezoek aan een stad of het lezen van een boek bij het zwembad. Ik hoef niet elke dag te koken, een dag of drie, vier is prima.
Ik wil er zo'n 800/900 euro aan uitgeven.
Zie heel graag jullie reacties tegemoet. Dank jullie wel vast.
Ik denk zelf aan een bezoek van 5 tot 7 dagen in het voor- of najaar 2021. De streek maakt mij niet veel uit.
Een agricultura spreekt mij het meeste aan en graag ook wat ruimte om zelf wat tijd in te vullen met bezoek aan een stad of het lezen van een boek bij het zwembad. Ik hoef niet elke dag te koken, een dag of drie, vier is prima.
Ik wil er zo'n 800/900 euro aan uitgeven.
Zie heel graag jullie reacties tegemoet. Dank jullie wel vast.
dinsdag 11 augustus 2020 om 13:47
Ik heb wel eens zoiets gedaan, heb verschillende periodes in Italie gestudeerd. Ik heb toen eens cursus gedaan bij een Amerikaanse vrouw die de recepten van haar Italiaanse schoonmoeder gebruikte, het waren 3 of 4 bijeenkomsten. Ze woonde in een prachtig pand in Florence. We maakten de gerechten samen en aten die gezamenlijk op. De aankondiging had ik op de opleiding zien hangen.
Ik ken ook een NL vrouw die een fotografie/ kookcursus in Umbrie gaat geven, maar behoorlijk aan de prijs. Als ik naar Italie ga, wil ik de regionale keukens leren kennen, dus geen cursus van een Nederlandse vrouw die Italiaans kookt.
Ik wil graag nog eens een patisserie cursus op Sicilia volgen van een bejaarde vrouw die heel goed in koekjes en marsepein is, mocht ik ooit weer naar Sicilië gaan, zou ik haar zeker vragen of het mogelijk is.
Ik ken ook een NL vrouw die een fotografie/ kookcursus in Umbrie gaat geven, maar behoorlijk aan de prijs. Als ik naar Italie ga, wil ik de regionale keukens leren kennen, dus geen cursus van een Nederlandse vrouw die Italiaans kookt.
Ik wil graag nog eens een patisserie cursus op Sicilia volgen van een bejaarde vrouw die heel goed in koekjes en marsepein is, mocht ik ooit weer naar Sicilië gaan, zou ik haar zeker vragen of het mogelijk is.
gisselle wijzigde dit bericht op 11-08-2020 13:48
4.13% gewijzigd
dinsdag 11 augustus 2020 om 13:51
Een aantal jaren geleden een kookworkshop gedaan bij Cucina Guiseppina in Toscane. Was echt een geweldige ervaring. Weet niet of ze ook meerdaagse cursussen hebben, maar je kunt altijd navragen. Hun site is: www.cucinagiuseppina.com
Music is what feelings sound like <3
dinsdag 11 augustus 2020 om 14:42
Ik heb eens een kookcursus gevolgd via een taleninstituut, dat dit erbij deed. In Calabrië. Was erg leuk. We waren maar met vier cursisten, een ouder stel, een net afgestudeerde kosmoloog en ik. De lerares was een vrouw uit de streek die geen Engels sprak, maar het ging toch heel aardig (ik kende de meeste culinaire termen wel in het Italiaans). We kookten de uitgebreide lunch voor de taalstudenten en onszelf uiteraard. Was heel leuk, 's avonds werd er voor wie wilde gezamenlijk ergens gegeten en er werd door enkele studenten ook een keer een barbecue georganiseerd op het terrein. Volgens mij was het via Plus Taalreizen of zoiets, maar ik geloof dat ze nu geen volledige kookweken meer doen.
Verder heb je kookvakantie in Italië (google en je komt gelijk op de site) van een Nederlands-Italiaanse vrouw. Zij geeft deze cursussen in de Abruzzen. Ik ga er volgende maand weer een week naartoe. Kosten omstreeks 900 euro (cursus plus verblijf, behalve de reis). Ongedwongen en huiselijke sfeer (het is ook bij haar thuis). Tot vorig jaar verbleef je dan ook in een zijvleugel van haar huis, maar inmiddels is dat losgekoppeld en wordt er overnacht in een hotel vlakbij. Je kunt vast ook afspreken, mocht je dat willen, dat je alleen de cursus betaalt en zelf het verblijf regelt.
Verder heb je kookvakantie in Italië (google en je komt gelijk op de site) van een Nederlands-Italiaanse vrouw. Zij geeft deze cursussen in de Abruzzen. Ik ga er volgende maand weer een week naartoe. Kosten omstreeks 900 euro (cursus plus verblijf, behalve de reis). Ongedwongen en huiselijke sfeer (het is ook bij haar thuis). Tot vorig jaar verbleef je dan ook in een zijvleugel van haar huis, maar inmiddels is dat losgekoppeld en wordt er overnacht in een hotel vlakbij. Je kunt vast ook afspreken, mocht je dat willen, dat je alleen de cursus betaalt en zelf het verblijf regelt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.