Trouwen of wat wordt hiermee bedoeld?

13-08-2020 10:53 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik wil niet dat ik verwachtingen heb/krijg, dus vandaar dat ik graag jullie mening hierover wil horen.

Ik heb een hele lieve vriend die alles voor me is. In een korte tijd hebben we veel meegemaakt, positieve en negatieve dingen. Maar ondanks alles zijn we heel gelukkig samen en zie ik me geen leven voor me zonder hem.

Nu het volgende, wij wonen samen, zijn bezig met een kindje te krijgen, maar hebben nog geen samenlevingscontract of geregistreerd partnerschap, aangezien m'n vriend bij mij is komen wonen in m'n koophuis. Zo'n 2 maanden geleden hebben wij een telefonisch gesprek gehad met een notaris over wat wijsheid is om te doen en wat 't financieel gaat kosten. Dit ivm m'n vriend 2 kinderen heeft en gescheiden is.
Nou, op zich maakte dat niet heel veel uit. Maar m'n vriend is al getrouwd geweest, van hem hoeft 't niet zo en ik kan met hem hierover niet echt praten. Is een beetje gevoelig aangezien wij een hele andere mening hierover heb.
Ik daarentegen wil dolgraag trouwen, voor mij is dan echt 't plaatje compleet. Dat weet hij ook. Maar ik heb me erbij neergelegd dat dit nooit gaat gebeuren.

Nu was ik afgelopen zondag een beetje geïrriteerd, aangezien ik al 2 x iets erover gevraagd heb over welke van de 2 we nu zullen doen en m'n vriend mij hierin geen duidelijkheid geeft. Enige wat hij zegt is dat hij ook erover nadenkt. Maar wat, geen idee.

Afgelopen zondag zei ik dus dat ik 't vervelend vind dat ik er weer over moet beginnen en ik 't gevoel heb dat ik de enige ben die moeite in dit soort dingen doe.
Zijn antwoord hierop was dat ik geduld moet hebben, dat hij ook erover nagedacht heeft en met iets bezig is. Meer kon hij niet zeggen. Ook zei hij erachter aan: het is niks ernstigs, het is positief bedoeld.

Ik ben toen gestopt over 't onderwerp, omdat ik stiekem vanbinnen blij werd.
Het enige wat bij mij opkwam, is trouwen. Alleen m'n vriend wilt dit niet echt voor m'n gevoel? Financieel geen idee hoe we dit moeten doen, aangezien we laatst een nieuwe auto hebben gekocht, badkamer etc. en ons huis op 't moment een beetje op is.

Hoe denken jullie hierover?
Wow, Net even de OP's van je 4 topics gelezen. Wat een ellende...

Ik vraag me verder af hoe het nu tussen jou en zijn kinderen gaat. Heeft hij co-ouderschap?

Ik zou echt niet aan kinderen beginnen met deze man. Hij liegt en bedriegt, is niet open. Maar goed, gelukkig is hij wel heeeel lief
Waarom wil je überhaupt stappen zetten met iemand als de communicatie zo bedroevend is? Heb niet eens geloept maar dat blijkt al uit deze OP.
"Ik ben toen gestopt over 't onderwerp, omdat ik stiekem vanbinnen blij werd.
Het enige wat bij mij opkwam, is trouwen. Alleen m'n vriend wilt dit niet echt voor m'n gevoel? Financieel geen idee hoe we dit moeten doen, aangezien we laatst een nieuwe auto hebben gekocht, badkamer etc. en ons huis op 't moment een beetje op is."

Als het geld een beetje op is, dan heb je ook geen geld voor een kind toch? En als ik jouw andere topics lees, moet je dat met deze man ook helemaal niet willen. Hij is duidelijk een lot uit de loterij, maar dan de NIET.
Ik vind trouwens ook dat je je zo afhankelijk van hem opstelt. JIJ wilt trouwen of mínstens een contract, maar je moet wel gevraagd worden? Ben je bang een eis te stellen, als "we gaan NU naar de notaris, anders zoek je maar een eigen woonruimte" of wil je zó graag deze relatie en een kind met deze man, dat hij eigenlijk wel vanalles kan maken, want jij past je toch wel aan hem aan.. en snap je dat dit een ongezonde dynamiek kan zijn voor jou?
Later is nu
Hoe hebben jullie het eigenlijk met wonen geregeld? Ik neem aan dat hij niet zomaar bij je is komen wonen i jouw huis zonder iets op papier te zetten?
vivautrecht85 schreef:
13-08-2020 12:02
Hoe hebben jullie het eigenlijk met wonen geregeld? Ik neem aan dat hij niet zomaar bij je is komen wonen i jouw huis zonder iets op papier te zetten?
Er is geen samenlevingscontract, en volgens mij is er verder ook niets afgesproken of vastgelegd. Is voor hem ook niet zo nodig, als ik het zo lees.
Gezien je verleden met deze parel, krijg je precies wat je van hem kon verwachten. Leugens en bedrog.
Dit is een recept voor gebroken gezin na gebroken gezin. Grote verliezers: de kinderen.
Die heeft al een ex vrouw en alimentatieplicht, wellicht ook partneralimentatie. Echt niet dat hij nog eens in die valkuil trapt, ook niet met geregistreerd partnerschap. Als je heel veel mazzel hebt wil hij een samenlevingscontract overwegen. Dat je dat nog niet hebt ondanks dat hij gescheiden is is al oerstom van je. Je hebt gelukkig een eigen huis maar alles wat van hem is gaat naar zijn bestaande kinderen. Niet naar jou. In deze situatie een kind krijgen gezien je geschiedenis met deze meneer is al oerstom. Zwanger proberen te worden zonder iets geregeld te hebben ia nog stommer. Eerst zekerheid dan kinderen. Maar met deze meneer krijg je nooit zekerheid. Ook niet met een kind erbij. Het blijft een lul. Jouw keuze, maar betrek hier geen kind in.
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
13-08-2020 12:14
Er is geen samenlevingscontract, en volgens mij is er verder ook niets afgesproken of vastgelegd. Is voor hem ook niet zo nodig, als ik het zo lees.
Geen verstand van deze dingen, maar juist als je in het koophuis van iemand anders gaat wonen, heb je er toch belang bij om afspraken te maken?
vivautrecht85 schreef:
13-08-2020 12:34
Geen verstand van deze dingen, maar juist als je in het koophuis van iemand anders gaat wonen, heb je er toch belang bij om afspraken te maken?

Misschien heeft hij nog wat naieve chickies achter de hand bij wie hij zo kan intrekken.
Mmm, ik lees een hoop rode vlaggen maar die keuze moet je zelf maken. Ik wil je wel graag nog een belangrijke tip aanraden en een overweging. En ik heb zelf een relatie met een gescheiden man+kiuderen die niet wil trouwen en we samen ook nog een kind gekregen.

Overweging eerst:
al zwanger worden na 2 jaar in een (hobbelige) relatie is erg snel. Zeker omdat er al kinderen aan zijn kant zijn: die moeten ook aan jou en de nieuwe situatie wennen. Wij hadden al een stabiel leven opgebouwd met zijn kinderen in een ritme waar alles bespreekbaar is en de relatie met de ex goed. Anders moet je er niet aan willen beginnen. Communicatie wordt nog veel belangrijker en gevoeliger als er een kind bijkomt.

Aanrader: ga voor het samenlevingscontract en regel dat voor je zwanger wordt. Voordelen: je kunt alsnog later trouwen (dat kan met een geregistreerd partnerschap niet) maar belangrijker: alle belangrijke punten komen op tafel waar je het over eens moet zijn voor je aan kinderen begint: hoe regelen we het huis? Hoe gaan we eventueel uit elkaar? Wat doen we met eigen geld en pensioenen.
Neem ook de testamenten meteen even mee.

Als je dit lastige materie vindt en je vriend is nogal dominant, doe dan eens een goed gesprek (geen kennismakingsgesprek maar betaal er gewoon voor) waarin de notaris met je bespreekt waar jouw belangen en risico's liggen zodat je goed voorbereid het gesprek aan kan. Dit is helemaal niet romantisch, superzakelijk maar geeft daarna zoveel rust in de relatie!
Meteen stoppen met voor een kind te gaan. Jullie hebben helemaal geen leuke stabiele relatie. Dat mag je een kind niet aandoen.
Attraverso schreef:
13-08-2020 12:50
Meteen stoppen met voor een kind te gaan. Jullie hebben helemaal geen leuke stabiele relatie. Dat mag je een kind niet aandoen.
En de kinderen die er al zijn al helemaal niet. Ik gok zo dat die al genoeg op hun bordje hebben.
vivautrecht85 schreef:
13-08-2020 12:34
Als hij niet mee betaalt, heeft hij daar niet per se een belang bij.
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
13-08-2020 13:28
Als hij niet mee betaalt, heeft hij daar niet per se een belang bij.
Gratis onderdak?
*Mel schreef:
13-08-2020 11:02
Jawel hoor, ik vind een samenlevingscontract of geregistreerd partnerschap ook dikke prima, zolang we 't maar geregeld hebben en niet zoals nu helemaal niks na anderhalf jaar samenwonen.
Hoe kan het dan dat jullie al anderhalf jaar samenwonen maar niets geregeld hebben?
Wat een zure mutsen hier joh :proud:

To wil lekker romantisch mijmeren over liefdesbeebs en zoete bruiloften en dan wordt die droom hier even doorgeprikt

:rofl:
Frankly my dear, I don"t give a damn
Waarom doen sommige vrouwen nou zo dom. Als je gaat trouwen word jou salaris ook bij het inkomen voor alimentatie ex gerekend. Hij wil niet trouwen dus verwacht geen verrassing! Jij wilt niet trouwen als je je verdiept in wat dat inhoudt.

Als hij geen ali betaald en/ of niet naar zijn kinderen omkijkt. Dan heb jij het geluk alvast in de toekomst te kijken!

Jouw koophuis he, laat dat goed vastleggen.

Hij liegt, bezoekt sites tegen je zin, wil niet praten over dingen die jou bezighouden. Wat maakt dat je jezelf nou niet wat meer waard vind?
lilalinda schreef:
13-08-2020 10:57
Loep jezelf even, schijnen wij niet te mogen doen
En laat die kinderwens vliegen en maak het uit
Dit + 1000! Wat een lot uit de loterij. Hij wipt zo van het ene bed het andere in. Hij heeft het wel mooi voor elkaar, ruilt het oude exemplaar in voor een lekker jong ding. Jij bent 26? hij bijna 40. Een liefdesbeeb? Puik plan :cheer:
Maanroosvis schreef:
13-08-2020 14:00
Dit + 1000! Wat een lot uit de loterij. Hij wipt zo van het ene bed het andere in. Hij heeft het wel mooi voor elkaar, ruilt het oude exemplaar in voor een lekker jong ding. Jij bent 26? hij bijna 40. Een liefdesbeeb? Puik plan :cheer:
Zij begrijpt hem wel echt. Daarom. Bij haar kan hij wel zichzelf zijn.
Oké aardig allemaal. Jammer dat jullie gelijk allemaal vooroordelen hebben.
Maar goed, ben ik wel gewend dus maakt me niet zoveel uit.

Voor de mensen die wel serieus gereageerd hebben, heel erg bedankt. Aan jullie heb ik wat. 😘

En als laatste, wat betreft ex, meebetalen aan huis en zijn kinderen. Dat zit allemaal meer dan goed. Ook fijn dat daar jullie vooroordelen over verzinnen. Maar ook voor die mensen, bedankt voor 't lezen en de tijd. Wordt gewaardeerd.
Had je andere reacties verwacht, naar aanleiding van de 4 niet zo positieve topics die je over deze man hebt geopend? Liegen, berichtjes verwijderen, niet open zijn, ex-vrouw bedriegen, strubbelingen net achter de rug en dan nu gelijk een baby?
*Mel schreef:
13-08-2020 14:54
Oké aardig allemaal. Jammer dat jullie gelijk allemaal vooroordelen hebben.
Maar goed, ben ik wel gewend dus maakt me niet zoveel uit.
Je plaatst meerdere negatieve topics over deze man op 2 jaar tijd, vind je dat dan echt raar? Als ik dit als nuchtere buitenstaander lees, zie ik enkel red flags voor op lange termijn. In die zin heeft hij gelijk dat hij niet met je wil trouwen. Is dat kind jouw idee of wil hij ook er echt eentje?
Kansloos verhaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven