Trouwen of wat wordt hiermee bedoeld?
donderdag 13 augustus 2020 om 10:53
Hi allemaal,
Ik wil niet dat ik verwachtingen heb/krijg, dus vandaar dat ik graag jullie mening hierover wil horen.
Ik heb een hele lieve vriend die alles voor me is. In een korte tijd hebben we veel meegemaakt, positieve en negatieve dingen. Maar ondanks alles zijn we heel gelukkig samen en zie ik me geen leven voor me zonder hem.
Nu het volgende, wij wonen samen, zijn bezig met een kindje te krijgen, maar hebben nog geen samenlevingscontract of geregistreerd partnerschap, aangezien m'n vriend bij mij is komen wonen in m'n koophuis. Zo'n 2 maanden geleden hebben wij een telefonisch gesprek gehad met een notaris over wat wijsheid is om te doen en wat 't financieel gaat kosten. Dit ivm m'n vriend 2 kinderen heeft en gescheiden is.
Nou, op zich maakte dat niet heel veel uit. Maar m'n vriend is al getrouwd geweest, van hem hoeft 't niet zo en ik kan met hem hierover niet echt praten. Is een beetje gevoelig aangezien wij een hele andere mening hierover heb.
Ik daarentegen wil dolgraag trouwen, voor mij is dan echt 't plaatje compleet. Dat weet hij ook. Maar ik heb me erbij neergelegd dat dit nooit gaat gebeuren.
Nu was ik afgelopen zondag een beetje geïrriteerd, aangezien ik al 2 x iets erover gevraagd heb over welke van de 2 we nu zullen doen en m'n vriend mij hierin geen duidelijkheid geeft. Enige wat hij zegt is dat hij ook erover nadenkt. Maar wat, geen idee.
Afgelopen zondag zei ik dus dat ik 't vervelend vind dat ik er weer over moet beginnen en ik 't gevoel heb dat ik de enige ben die moeite in dit soort dingen doe.
Zijn antwoord hierop was dat ik geduld moet hebben, dat hij ook erover nagedacht heeft en met iets bezig is. Meer kon hij niet zeggen. Ook zei hij erachter aan: het is niks ernstigs, het is positief bedoeld.
Ik ben toen gestopt over 't onderwerp, omdat ik stiekem vanbinnen blij werd.
Het enige wat bij mij opkwam, is trouwen. Alleen m'n vriend wilt dit niet echt voor m'n gevoel? Financieel geen idee hoe we dit moeten doen, aangezien we laatst een nieuwe auto hebben gekocht, badkamer etc. en ons huis op 't moment een beetje op is.
Hoe denken jullie hierover?
Ik wil niet dat ik verwachtingen heb/krijg, dus vandaar dat ik graag jullie mening hierover wil horen.
Ik heb een hele lieve vriend die alles voor me is. In een korte tijd hebben we veel meegemaakt, positieve en negatieve dingen. Maar ondanks alles zijn we heel gelukkig samen en zie ik me geen leven voor me zonder hem.
Nu het volgende, wij wonen samen, zijn bezig met een kindje te krijgen, maar hebben nog geen samenlevingscontract of geregistreerd partnerschap, aangezien m'n vriend bij mij is komen wonen in m'n koophuis. Zo'n 2 maanden geleden hebben wij een telefonisch gesprek gehad met een notaris over wat wijsheid is om te doen en wat 't financieel gaat kosten. Dit ivm m'n vriend 2 kinderen heeft en gescheiden is.
Nou, op zich maakte dat niet heel veel uit. Maar m'n vriend is al getrouwd geweest, van hem hoeft 't niet zo en ik kan met hem hierover niet echt praten. Is een beetje gevoelig aangezien wij een hele andere mening hierover heb.
Ik daarentegen wil dolgraag trouwen, voor mij is dan echt 't plaatje compleet. Dat weet hij ook. Maar ik heb me erbij neergelegd dat dit nooit gaat gebeuren.
Nu was ik afgelopen zondag een beetje geïrriteerd, aangezien ik al 2 x iets erover gevraagd heb over welke van de 2 we nu zullen doen en m'n vriend mij hierin geen duidelijkheid geeft. Enige wat hij zegt is dat hij ook erover nadenkt. Maar wat, geen idee.
Afgelopen zondag zei ik dus dat ik 't vervelend vind dat ik er weer over moet beginnen en ik 't gevoel heb dat ik de enige ben die moeite in dit soort dingen doe.
Zijn antwoord hierop was dat ik geduld moet hebben, dat hij ook erover nagedacht heeft en met iets bezig is. Meer kon hij niet zeggen. Ook zei hij erachter aan: het is niks ernstigs, het is positief bedoeld.
Ik ben toen gestopt over 't onderwerp, omdat ik stiekem vanbinnen blij werd.
Het enige wat bij mij opkwam, is trouwen. Alleen m'n vriend wilt dit niet echt voor m'n gevoel? Financieel geen idee hoe we dit moeten doen, aangezien we laatst een nieuwe auto hebben gekocht, badkamer etc. en ons huis op 't moment een beetje op is.
Hoe denken jullie hierover?
donderdag 13 augustus 2020 om 15:21
Samen idee, terwijl ik eerst nog moest nadenken erover. Hij wilde 't liefst een kindje samen met mij.Farizia schreef: ↑13-08-2020 15:14Je plaatst meerdere negatieve topics over deze man op 2 jaar tijd, vind je dat dan echt raar? Als ik dit als nuchtere buitenstaander lees, zie ik enkel red flags voor op lange termijn. In die zin heeft hij gelijk dat hij niet met je wil trouwen. Is dat kind jouw idee of wil hij ook er echt eentje?
donderdag 13 augustus 2020 om 15:23
*Mel schreef: ↑13-08-2020 14:54Oké aardig allemaal. Jammer dat jullie gelijk allemaal vooroordelen hebben.
Maar goed, ben ik wel gewend dus maakt me niet zoveel uit.
Voor de mensen die wel serieus gereageerd hebben, heel erg bedankt. Aan jullie heb ik wat.![]()
En als laatste, wat betreft ex, meebetalen aan huis en zijn kinderen. Dat zit allemaal meer dan goed. Ook fijn dat daar jullie vooroordelen over verzinnen. Maar ook voor die mensen, bedankt voor 't lezen en de tijd. Wordt gewaardeerd.
Helaas lijken het geen vóóroordelen, slechts oordelen.
Maar meid, ik denk dat hij een romantisch etentje voor 2 in een luchtballon aan het regelen is voor je. En dan vraagt hij je bij ondergaande zon ten huwelijk

Heel veel geluk samen

dreamer wijzigde dit bericht op 13-08-2020 15:25
0.22% gewijzigd
Later is nu
donderdag 13 augustus 2020 om 15:24
Maar een baby dat maakt toch álles goed! Zo'n lief schattig klein frutseltje

Later is nu

donderdag 13 augustus 2020 om 15:32
donderdag 13 augustus 2020 om 15:37
Volgens mij heeft iedereen serieus gereageerd, en denkt letterlijk niemand dat met hem trouwen en kinderen maken een goed idee is. Maar goed, jij kent hem natuurlijk het beste
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over

donderdag 13 augustus 2020 om 15:40
Ik was bloedserieus. En begaan. Alleen jammer dat je dat er niet kunt uithalen. Vooralsnog wijzen wij jou hier op vele rode vlaggen. Als je die bewust wilt negeren, ga vooral je goddelijke gang. Maar kom dan straks niet uithuilen als het misgaat. Wees dan ook een vrouw en zeg dat je vol voor dat risico bent gegaan en de gevolgen accepteert. En zeg dat ook even tegen je liefdesbeeb.

donderdag 13 augustus 2020 om 15:41
Wat begrijp je precies?*Mel schreef: ↑13-08-2020 15:32Dank jullie wel. Erg lief
Maar vertel eens, hoe geweldig is jullie relatie? Die moet toch erg geweldig zijn lijkt me? Of vrijgezel, kan ook wat ik enigszins ook begrijp.
Of... Dumpen jullie je 'vriend' als hij een woordje verkeerd zegt? Aangezien ik daarover ook reacties kreeg.
donderdag 13 augustus 2020 om 15:43
Ik ook. Al zonder te loepen dacht ik na het lezen "meid, hou alsjeblieft gewoon je koophuis volledig op jouw naam".diyer schreef: ↑13-08-2020 15:40Ik was bloedserieus. En begaan. Alleen jammer dat je dat er niet kunt uithalen. Vooralsnog wijzen wij jou hier op vele rode vlaggen. Als je die bewust wilt negeren, ga vooral je goddelijke gang. Maar kom dan straks niet uithuilen als het misgaat. Wees dan ook een vrouw en zeg dat je vol voor dat risico bent gegaan en de gevolgen accepteert. En zeg dat ook even tegen je liefdesbeeb.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over

donderdag 13 augustus 2020 om 15:44
Mens, doe je ogen open.*Mel schreef: ↑13-08-2020 15:32Dank jullie wel. Erg lief
Maar vertel eens, hoe geweldig is jullie relatie? Die moet toch erg geweldig zijn lijkt me? Of vrijgezel, kan ook wat ik enigszins ook begrijp.
Of... Dumpen jullie je 'vriend' als hij een woordje verkeerd zegt? Aangezien ik daarover ook reacties kreeg.
Relaties die voortkomen uit bedrog zijn zelden stabiel.
Iedereen heeft wel eens wat in hun relatie maar als je fundering al zwak is dan is het helemaal op eieren lopen.

donderdag 13 augustus 2020 om 15:44
Ik heb nog nooit een reden gehad om zoveel topics over hem te openen.*Mel schreef: ↑13-08-2020 15:32Dank jullie wel. Erg lief
Hij is echt heel leuk.
Ik hoef geen kinderen van hem of samen te wonen.
donderdag 13 augustus 2020 om 15:49
Juist wel.diyer schreef: ↑13-08-2020 15:40Ik was bloedserieus. En begaan. Alleen jammer dat je dat er niet kunt uithalen. Vooralsnog wijzen wij jou hier op vele rode vlaggen. Als je die bewust wilt negeren, ga vooral je goddelijke gang. Maar kom dan straks niet uithuilen als het misgaat. Wees dan ook een vrouw en zeg dat je vol voor dat risico bent gegaan en de gevolgen accepteert. En zeg dat ook even tegen je liefdesbeeb.
En dan zeggen wij zie je wel we hadden toch gelijk.
donderdag 13 augustus 2020 om 15:52
Jij wilt graag trouwen, hij wil dat niet.
Het zou voor hem slim zijn om wel wat te regelen in jullie situatie, want als jou wat overkomt, erft hij helemaal niks en staat hij op straat. Hij is namelijk geen erfgenaam van jou, dus dat zijn (waarschijnlijk) jouw ouders. Andersom ook: er gebeurt iets met hem, zijn kinderen krijgen alles wat hij bezit en jij dus niks.
Wat is jullie plan? Wil je jouw koophuis op beider naam zetten? Gaat hij zich inkopen? Hoe hebben jullie de financiën geregeld? Wat gaat er gebeuren als jullie een kindje krijgen? Wil je dat zijn kinderen ook van jou kunnen erven als jullie trouwen of een geregistreerd partnerschap aangaan? En mag dat geld naar zijn ex-partner gaan als er met jullie iets gebeurt en de kinderen zijn minderjarig?
Als ik jou was, zou ik in elk geval aandringen op een testament en misschien dan maar een karig huwelijk of geregistreerd partnerschap, om narigheid in de toekomst te voorkomen. Ik begrijp dat ervaren forummers twijfels hebben bij de bestendigheid van jullie relatie, en in dat geval is het al helemaal handig om de neuzen wat betreft de toekomst echt dezelfde kant op te krijgen. En misschien krijg je zo een lek boven water, nou, dan weet je dat maar voordat je in de puree zit.
Het zou voor hem slim zijn om wel wat te regelen in jullie situatie, want als jou wat overkomt, erft hij helemaal niks en staat hij op straat. Hij is namelijk geen erfgenaam van jou, dus dat zijn (waarschijnlijk) jouw ouders. Andersom ook: er gebeurt iets met hem, zijn kinderen krijgen alles wat hij bezit en jij dus niks.
Wat is jullie plan? Wil je jouw koophuis op beider naam zetten? Gaat hij zich inkopen? Hoe hebben jullie de financiën geregeld? Wat gaat er gebeuren als jullie een kindje krijgen? Wil je dat zijn kinderen ook van jou kunnen erven als jullie trouwen of een geregistreerd partnerschap aangaan? En mag dat geld naar zijn ex-partner gaan als er met jullie iets gebeurt en de kinderen zijn minderjarig?
Als ik jou was, zou ik in elk geval aandringen op een testament en misschien dan maar een karig huwelijk of geregistreerd partnerschap, om narigheid in de toekomst te voorkomen. Ik begrijp dat ervaren forummers twijfels hebben bij de bestendigheid van jullie relatie, en in dat geval is het al helemaal handig om de neuzen wat betreft de toekomst echt dezelfde kant op te krijgen. En misschien krijg je zo een lek boven water, nou, dan weet je dat maar voordat je in de puree zit.
makreel wijzigde dit bericht op 13-08-2020 15:54
4.09% gewijzigd
Wat eten we vanavond?
donderdag 13 augustus 2020 om 15:53
donderdag 13 augustus 2020 om 16:18
Ja best wel eigenlijk. Tuurlijk zijn er wel eens strubbelingen, maar daar wordt open over gepraat. Dat ontbreekt volgens jouw eigen posts al. Bovendien jullie zijn pa 2 jaar samen, en in die eerste 2 jaar was hij al met een andere vrouw bezig, gezien het gewiste gesprek, terwijl hij nota bene ook net een scheiding achter de rug had. In je topic over niet open zijn van vriend, noem je ook dat je hem betrapt op leugens. Misschien is jouw idee van wat een geweldige relaties is gewoon anders dan die van mij. Misschien ligt jouw lat iets te laag*Mel schreef: ↑13-08-2020 15:32Dank jullie wel. Erg lief

donderdag 13 augustus 2020 om 16:52
Ok dat schept toch al iets van hoop dat hij het serieus meent, tegelijk draaide hij z'n hand er niet voor om om z'n ex met 2 jonge kinderen te dumpen, dus je kan je afvragen wat engagement voor hem betekent.
Wat ik het meest stuitend vond: je hebt een paar posts waaruit blijkt dat hij zich manipulatief gedraagt (bv als je x nog ns zegt of doet ben ik klaar met ons etc). Dat klinkt zonder meer ongezond, in het bijzonder van iemand die ook nog ns erg gesloten is over alles. Hij gaat NIET veranderen als er een kind is, vraag jezelf heel goed af of dit stand gaat kunnen houden dan.
donderdag 13 augustus 2020 om 16:59
Farizia schreef: ↑13-08-2020 11:32Waarom wil jij trouwen met een man die:
- in eerdere relatie vreemdging en vrouw en kids liet zitten voor een ander (jij)
- niet open communiceert terwijl je al had aangegeven dit lastig te vinden
- duidelijk zegt nooit te willen trouwen
- appjes wist en met een lulverhaal komt als je ernaar vraagt
- je nog maar 2 jaar in je leven hebt terwijl die 2 jaar hobbelig waren
Wat bezielt je om kinderen te willen in deze situatie
En geef nou eerst eens antwoord op deze vragen, TO
Nee heb je, ja kun je krijgen.

donderdag 13 augustus 2020 om 17:13
Nou, dan steek je toch gewoon je kop in het zand en heb jij een geweldige relatie en ga je trouwen en een baby maken met deze geweldige man. Probleem opgelost toch?*Mel schreef: ↑13-08-2020 15:32Dank jullie wel. Erg lief
Ik hoef er niet mee te trouwen dus maakt mij geen biet uit wat je doet.
Ik vind het alleen wel héél betreurenswaardig voor het kind dat er blijkbaar persé moet komen.

donderdag 13 augustus 2020 om 17:16
Waarom schept dat hoop?Farizia schreef: ↑13-08-2020 16:52Ok dat schept toch al iets van hoop dat hij het serieus meent, tegelijk draaide hij z'n hand er niet voor om om z'n ex met 2 jonge kinderen te dumpen, dus je kan je afvragen wat engagement voor hem betekent.
Wat ik het meest stuitend vond: je hebt een paar posts waaruit blijkt dat hij zich manipulatief gedraagt (bv als je x nog ns zegt of doet ben ik klaar met ons etc). Dat klinkt zonder meer ongezond, in het bijzonder van iemand die ook nog ns erg gesloten is over alles. Hij gaat NIET veranderen als er een kind is, vraag jezelf heel goed af of dit stand gaat kunnen houden dan.

donderdag 13 augustus 2020 om 17:27
Hoi,*Mel schreef: ↑13-08-2020 15:32Dank jullie wel. Erg lief
Eens met de eerdere posters. Kijk alsjeblieft heel goed uit. Misschien komen de waarschuwingen koud op je dak vallen, maar als je ook je eerder geopende topics op een rijtje zet zie ik een Titanic en een ijsberg. Denk ontzettend goed na voordat je een baby gaat maken, regel eerst je financiele zaken goed. Je bent dat verplicht aan je toekomstige kind en ook aan de kinderen die je vriend al heeft. Je vriend klinkt niet als iemand die "een woordje verkeerd zegt"; onduidelijk doen over belangrijke zaken die jullie allebei aangaan tornen aan de basis van je relatie en is iets waarbij alle alarmbellen afgaan. Daarnaast is het helaas zo dat een nieuwe relatie na een scheiding met kinderen vaker dan gemiddeld op de klippen loopt, en dus ook iets om rekening mee te houden.
Over mijn relatie wil ik best vertellen hoor. Inmiddels 15 jaar getrouwd en 20 jaar samen. Drie kinderen. We zijn open naar elkaar en kunnen elkaar vertrouwen en praten over samen het leven leven. Ons huis, ons huwelijk en onze toekomstplannen horen daarbij. Als ik niet begrijp wat hij bedoelt dan vraag ik dat, en hij aan mij. We hebben namelijk afgesproken dat we samen een team zijn, elkaars geliefden en elkaars beste vrienden. Voordat we onze kinderen kregen zijn we bij een notaris geweest om alles vast te leggen en daar hebben we daarna nog een keer gezeten omdat onze financiele situatie veranderde en om alles goed vast te leggen voor onze kinderen.
donderdag 13 augustus 2020 om 17:30
Mijn man is te vertrouwen*Mel schreef: ↑13-08-2020 15:32Dank jullie wel. Erg lief
Geen lul
Hij is ook mijn man, getrouwd met mij. Omdat hij dat net zo graag wilde als ik
En een leuke vader
Dus ja

donderdag 13 augustus 2020 om 17:36
Ik ben misschien niet zo goed in relaties en ben al lang niet meer met de eerste.
Maar ik weet wel wanneer ik weg moet wezen en dat is ongeveer 3 posts van jou over hem geleden.
We mogen niet loepen, maar om een beeld te krijgen van je situatie heb ik dit wel gedaan.
Heel eerlijk ,ik snap niet dat je het zelf niet ziet.
Hij is een leugenaar, een vreemdganger, dus onbetrouwbaar, communiceert niet over de zaken die er toe doen en dreigt met weggaan en je in de steek laten als je iets doet of zegt wat hem niet bevalt.
En dit is alleen wat ik vluchtig even over je relatie heb gelezen in je posts.
Realiseer je dat hij zo is en bedenkt er nu een kind bij om voor te zorgen.
Hij gaat niet veranderen omdat jij dat wil.
Ik snap dat je dit niet wil horen, maar mijn bedoeling is goed.
Neem in ieder dit advies dan aan: laat je huis op jouw naam staan.
Maar ik weet wel wanneer ik weg moet wezen en dat is ongeveer 3 posts van jou over hem geleden.
We mogen niet loepen, maar om een beeld te krijgen van je situatie heb ik dit wel gedaan.
Heel eerlijk ,ik snap niet dat je het zelf niet ziet.
Hij is een leugenaar, een vreemdganger, dus onbetrouwbaar, communiceert niet over de zaken die er toe doen en dreigt met weggaan en je in de steek laten als je iets doet of zegt wat hem niet bevalt.
En dit is alleen wat ik vluchtig even over je relatie heb gelezen in je posts.
Realiseer je dat hij zo is en bedenkt er nu een kind bij om voor te zorgen.
Hij gaat niet veranderen omdat jij dat wil.
Ik snap dat je dit niet wil horen, maar mijn bedoeling is goed.
Neem in ieder dit advies dan aan: laat je huis op jouw naam staan.