Iphone 11 of 12

09-08-2020 12:45 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel of ik nu een Iphone 11 moet kopen of een maandje of 2 wachten en dan de Iphone 12. Er is nog niet veel info over iphone 12 maar wel dat hij 5g biedt en het scherm is ietsje groter dan de Iphone 7. De Iphone 7 die ik nu heb, wil ik vervangen, omdat het scherm te klein vindt waardoor ik soms de berichten niet goed kan lezen, ook met bril kost het veel moeite. Ik vind het wel fijn om de berichten te kunnen lezen. De batterijduur vind ik ook belangrijk. Fotocamera geloof ik verder wel, die was bij de IPHONE 7 goed genoeg.
Ik ben op zoek naar tips om te kunnen kiezen?
Wat is het prijsverschil?
Als geld geen rol speelt, en dat speelt het denk ik niet als je twijfelt tussen een Iphone 11 of 12, dan moet je altijd voor de nieuwste gaan. Zeker als je zo lang met een telefoon doet als jij.
De batterijduur zal waarschijnlijk ongeveer gelijk blijven. De accu's krijgen waarschijnlijk een kleinere capaciteit maar de chips zullen weer zuiniger zijn.
Er komen drie formaten (5,4", 6,1"en 6,7") zodat er vast wel één bijzit voor jou en altijd groter dan de 4,7" dan die van de Iphone 7.
Zou wachten tot de iPhone 12 uit is en kijken wat de recensies zijn. En dan je keuze maken. De nieuwste (in dit geval telefoon) is niet altijd beter.
geld speelt geen grote rol inderdaad behalve dat ik 700 euro wel duur genoeg vind. Ik doe er dan ook gerust 4 jaar mee. Ik begrijp niet zoveel van die schermgrootte/ inch. 5,4 inch klinkt genoeg en 6,1 inch klinkt weer zo groot.
Voordat ik de Iphone 7 had, had ik een nog kleinere scherm (5s) en dat ging prima. Nu willen we steeds groter. Heb dan wel moeite met dichtbij zien, maar ik wil ook niet steeds een grote tas meenemen om de telefoon in te doen. Hoe doen jullie dat?
viva-life22 schreef:
09-08-2020 12:58
Zou wachten tot de iPhone 12 uit is en kijken wat de recensies zijn. En dan je keuze maken. De nieuwste (in dit geval telefoon) is niet altijd beter.
Dat is waar dat nieuwste niet altijd beter is. Recensies is een goeie, maar het kan goed dat ook weer een maand verder zijn. Dus nu nog 3 maanden wachten dan...
Je kan bij veel telefoons ook de lettergrootte instellen, ik heb geen iPhone dus geen idee of dat kan.

Sorry dit was niet je vraag. Ga kijken in de winkel voordat je koopt, en mocht je nu twijfelen tussen elf en twaalf en twaalf is nog niet uit, dan zou ik persoonlijk even wachten
gizmauw wijzigde dit bericht op 09-08-2020 13:13
Reden: Excuus. Geen antwoord gegeven op de vraag
47.01% gewijzigd
Ik ben net overgestapt van een iPhone 7 naar een iPhone 11. Voor mij was de grootste reden om nu over te stappen dat de batterij van mijn iPhone 7 echt heel slecht begon te worden.

Ik vind het verschil in schermgrootte tussen de 7 en 11 best groot. De 11 heeft vooral een veel langer scherm, wat ik in praktijk erg fijn vind. De iPhone8 plus van mijn vriend vind ik te breed om comfortabel vast te houden, bij de 11 heb ik daar geen last van. Laatst gebruikte ik even de 7 weer en ik vond het scherm ineens echt klein, terwijl ik daar voorheen geen last van had.

Bij deze het verschil:

Afbeelding

Ik had van tevoren mijn bedenkingen over het ontbreken van de home knop en het ontbreken van de vingerafdruk scanner, maar tot op heden heb ik beiden nog geen seconde gemist.

Als je specifieke vragen hebt, stel ze gerust.
Ik heb net deze week mijn 11 binnen gekregen en stap ook over van 7 naar 11. Heb hem nog niet in gebruik want moet nog een maand met mijn oude abonnement doen. Het scheelt wel veel in grootte vind ik maar dat zal ook wel weer wennen.
De twaalf komt in vier verschillende versies en drie verschillende maten. Dan kan je kijken wat bij je past. Komt dus ook in vier verschillende prijsklassen.
Als je nu twijfelt zou ik gewoon even wachten nog.

Ik ben onlangs overgestapt op de SE2020. Misschien is dat nog het overwegen waard?

Overigens deed ik dat omdat van mijn XS de batterij slecht werd en het verschil tussen de XS en de 11 minimaal is. Door toen 480,- uit te geven aan deze telefoon kan ik nog kijken of ik dan wel overstap naar de 12. Dan kan ik de SE nog weer voor 400,- verkopen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
bedankt. Ook voor de vergelijkende foto's Madamcanibale. Dus je vindt iphone 11 wel prettig in de hand liggen?
Ik weet dat iphone 12 in verschillende formaten komt maar de 6 inch versie (pro ofzo) wordt waarschijnlijk duurder dan de gewone iphone 12, ca >850 euro. Dat vind ik ook weer niet mis. Terwijl Iphone 11, 650euro kost met abonnement. SE 2020 kost iets van 380euro met abonnement maar die is even groot als de iphone 7 dat vind ik geen verbetering. Dus om het enigszins betaalbaar te houden zou het dan om Iphone 11 gaan of de iphone 12 en dan de gewone van 5,4inch.
real_tweety wijzigde dit bericht op 09-08-2020 15:08
Reden: iphone 12 pro prijs opgezocht
2.31% gewijzigd
dolfje schreef:
09-08-2020 13:40
Ik heb net deze week mijn 11 binnen gekregen en stap ook over van 7 naar 11. Heb hem nog niet in gebruik want moet nog een maand met mijn oude abonnement doen.
Simkaartje overzetten en klaar is Kees toch?
Dan zou ik een Max of een Plus kopen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
09-08-2020 17:48
Dan zou ik een Max of een Plus kopen.
dank! tegenwoordig zijn er ook pro's.
Ongeacht welk model je kiest is het sowieso raadzaam te wachten tot de 12 uit komt. Apple heeft de gewoonte om het voorlopende model dan met zo'n 100 - 150 euro goedkoper te maken.
De iPhone 11 heeft een minder goed scherm dan zijn voorganger, de XS. Is dat bij de 12 niet ook zo?
You_gotta_be_tough schreef:
13-08-2020 14:18
Ongeacht welk model je kiest is het sowieso raadzaam te wachten tot de 12 uit komt. Apple heeft de gewoonte om het voorlopende model dan met zo'n 100 - 150 euro goedkoper te maken.
Klopt en de toestellen krijgen ongeveer 5 jaar updates dus dan kan je beter een ouder model kopen en die vervangen als die “op” is.
Elfjespoeder schreef:
13-08-2020 16:20
De iPhone 11 heeft een minder goed scherm dan zijn voorganger, de XS. Is dat bij de 12 niet ook zo?
Alle 12 krijgen een OLED.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
13-08-2020 16:24
Alle 12 krijgen een OLED.
Bijzonder dat je dat weet want Apple is altijd heel geheimzinnig hierover.
Blankepit schreef:
09-08-2020 16:50
Simkaartje overzetten en klaar is Kees toch?
Ja maar die gaat pas over 3,5 week in. Ben naar een andere provider overgestapt.
dolfje schreef:
13-08-2020 22:15
Ja maar die gaat pas over 3,5 week in. Ben naar een andere provider overgestapt.
Dan zet je over 3,5 week opnieuw een ander simkaartje erin...

TO, ik ben benieuwd wat de keuze gaat worden.
MEFunny schreef:
14-08-2020 08:07

TO, ik ben benieuwd wat de keuze gaat worden.
Ik denk dat ik dan 2 maanden wacht zodat iphone 12 op de markt komt. En dan de iphone 11 bestel. Ik ben van de week in de Apple shop wezen kijken en vind de iphone 11 wel iets te groot. Iphone 12 zit er net tussen in, maar het zou kunnen dat het ook onleesbaar is omdat het een hogere resolutie scherm krijgt en daardoor kleinere letters/ cijfers.
IK wil geen pro oid want die vind ik gewoon te duur voor een beetje bellen en whatsappjes en af en toe een foto.
Het is lastig om die keuze te maken. Konden ze in de winkel laten zien hoe groot de lettergrootte kan worden aangepast bij de IPhone 11 ? Dan kan je dat een beetje testen voordat je de aanschaf doet.

En misschien zijn er ondersteunende apps?

Edit: IOS 14 krijgt nieuwe functies mbt lezen https://www.iculture.nl/tips/vergrootglas-iphone/
Ook staan er tips in hoe de lettergrootte in apps kan worden aangepast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven