Zwanger - Uitgerekend april 2021

20-07-2020 13:14 886 berichten
Dag dames!

Ik vroeg me af of er meer zwangere meiden zijn, uitgerekend april 2021, die het leuk vinden om mee te schrijven op dit topic.

Het lijkt me leuk om dingen te delen over de zwangerschap, echo's, verloskundigebezoekjes etc... 😍

Mocht je mee willen schrijven, laat een berichtje achter...

Liefs 😘😘😘

NicknameLeeftijdKindjeUitgerekende datum Hartje BOY/GIRLGeplande echo's/bijzonderheden
Bloemmetje232 jaar3e29 maart 2021💗 GIRL✅ 20 weken echo
Ideetje8832 jaar2e29 maart 202112 november 20 weken echo
DEM8931 jaar2e1 april 2021💙 BOY✅ 20 weken echo
Es123430 jaar2e1 april 2021💙 BOY9 november 20 weken echo
Nagini30 jaar3e2 april 202120 weken echo
Allinclusive32 jaar2e2 april 2021💗 GIRL9 november 20 weken echo
Lucky202136 jaar2e5 april 2021💙 BOY13 november 20 weken echo
Tozie31 jaar3e6 april 2021💙 BOY10 november 20 weken echo
Lalameme25 jaar2e 11 april 2021💙 BOY16 november 20 weken echo
JayLee37 jaar5e19 april 2021💗 GIRL25 november 20 weken echo
Maison0630 jaar2e22 april 2021💗 GIRL26 november 20 weken echo
Maisnon336 jaar2e23 april 2021💙 BOY28 november 20 weken echo
Arielmermaid32 jaar2e 25 april 2021 20 weken echo

Grenade, Andijviestamppot, Favery & April 🥀 we hopen dat het jullie snel weer gegund is.

Alexa93 & Onzekermeisje25 als jullie weer mee willen schrijven laat het ons even weten, dan voeg ik jullie weer toe in de tabel.
anoniem_636bebce2e38c wijzigde dit bericht op 09-11-2020 19:04
79.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wisselen jullie symptomen ook zo? Ik had eergisteren hele zere borsten en was ontzettend moe en gisteren voelde ik weer helemaal niks. Maakt me wel onzeker merk ik :-?
Andijvie hier wisselen de symptomen niet echt.... Heb echt continu enorm pijnlijke borsten, relatief veel misselijk, vaak plassen etc.
Maar k hoor wel dat de symptomen erg kunnen schommelen... Dus maak je maar niet te druk!

Hoe is het met iedereen?
Tis alweer donderdag.... Zaterdag de eerste echo! Spannend.
April had er nu gisteren echo? Ben heel benieuwd hoe het was 😊😊 laat je ons iets weten?
Mijn borsten zijn 24/7 pijnlijk en het wordt ook steeds erger, slaap er slecht van. De rest wisselt, soms een vlaag van misselijkheid maar gelukkig niet constant. Moeheid wisselt ook.

Ik ben ook benieuwd naar de eerste echo’s hier! Wij moeten nog 2 weken wachten.
Grenade, wat verschrikkelijk zeg.
Sterkte.

Hier wisselen de symptomen ook wel wat hoor, al heb ik geen hele erge symptomen.
Met vlagen misselijk en borsten de ene dag pijnlijker als de andere.
Ik heb wel al een zwangerschapsbeha gehaald en dat zit een stuk lekkerder.
Mijn gewone bh’s knelde al.
Ah nee! grenade! Heel heel veel sterte en een hele dikke virtuele knuffel! Het lijkt mij heel heftig om mee te maken. Wees lief voor jezelf en gun jezelf de tijd. Laat je inderdaad nog eens weten hoe het met je gaat? :hug:

Spannend bloemmetje die eerste echo! Ik ben benieuwd haha. Mijn dochter is nu 21 maanden. Ze is nog net niet 2.5 wanneer baby2 geboren word, als alles goed mag gaan natuurlijk.

Hier wel al redelijk misselijk, al hing ik rond deze termijn volgends mij al geregeld boven de wc bij dochter, dus het is nog te doen! Wel heel moe en heel snel hartkloppingen en buiten adem. Ook dit was de vorige keer zo. Verder voel ik mij prima, nog een week en dag tot de intake bij de verloskundige en dan hopelijk snel een echo! Bij dochter liep ik nog onder controle bij de gyneacoloog en had ik nu al een echo gehad, wel echt even anders zo haha.

Ik zal mijzelf zo even in de tabel gaan zetten!
Bloemmetje2 schreef:
13-08-2020 10:43
April had er nu gisteren echo? Ben heel benieuwd hoe het was 😊😊 laat je ons iets weten?
Ha bloemmetje! Lief dat je ernaar vraagt
Hoe is t met jou?

Ik doe ff snel de echo update, heb t weer superdruk met werk. In t weekend reageer ik op de rest

Gister idd echo bij 6w5
Niet t beste nieuws, ik heb er vandaag wel om gehuild. Er was een vruchtzakje en dooierzakje van 5w4, dus het loopt een week achter. En geen hartslag. Dus precies wat jij eerder ook al zei over gedoe met vroege echo’s.

Verloskundige zei dat er een paar mogelijkheden zijn. Want wat er was zag er verder niet afwijkend uit. Ze zei:
- je bent minder ver dan gedacht (als ik 5w4 zou zijn was t prima)
- Hartje klopt nog niet (ben korter dan 7 weken dus kan te vroeg zijn)
- toch missed abortion

Ze wil over een week weer kijken en dan weet ze of t een miskraam wordt of niet. Ze zei dat er dan wel een hartje moet zijn. Voor nu kon t beide kanten op, fifty fifty.

Allemaal leuk en ik ben blij dat nog niet alle hoop verloren is. Maar ik weet dat ik niet 5w4 kan zijn met mijn positieve ovulatietest op 11 juli. Morgen is t 7 weken na mn laatste menstruatie plus een dikke maand na ovulatietest. Heb ik r ook gezegd maar ze zei dat ze t toch echt nog eens wilde checken, want het voldeed niet aan de criteria voor een miskraam. Kon nog steeds goed zijn. En ja dan ga je t natuurlijk niet afschrijven.

Wil ik ook niet. Maar ik durf nu niet te hopen dus heb ik mn hoofd al t miskraam scenario afgespeeld. Doet echt pijn. Maar ik ben alweer kalm, heb ook gewoon gewerkt vandaag. Nature must have his way..... na de eerste pijn en verdriet vind ik het wachten op de volgende echo nu niet heel moeilijk. Ik ben lief voor mezelf en doe leuke dingen. Ik heb nog steeds geen druppel bloed verloren. 19 aug volgende echo

Grenade, jij ook veel sterkte. Ik jank met je mee
April ik lees net je berichtje... Wat een rot nieuws zeg!!! Pfff.... Ik kan me echt voorstellen dat je verdrietig bent. Dit is gewoon niet waar je op hoopt.
En inderdaad met een positieve ovulatietest op 11 juli kan het verhaal haast niet kloppen he? Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit!! Misschien had je een erg late innesteling of weet ik het (ben geen verloskundige natuurlijk)

Maar ik herken me wel in je verhaal.... Ik heb dit ook 1x meegemaakt. Toen wist ik ook zeker dat ik al veel langer zwanger was. Bijna 7 weken. En het echobeeld kwam overeen met een veel kortere zwangerschap.
Dat is helaas toen een miskraam geworden. De verloskundige zei toen ongeveer hetzelfde tegen mij. Maar ik wist wel beter. Ik had die ronde ook ovulatietesten gebruikt dus k wist zeker dat de termijn niet klopte..... Ik was ook gebroken.

Ik hoop echt dat de echo volgende week goed is. Dat jullie kindje goed gegroeid is en de termijn weer wat heeft ingehaald.

Dikke knuffel, en inderdaad, wees maar extra lief voor jezelf. 😘😘😘
April nee zeg, kut! Maar wie weet, niet alle hoop is verloren. Laat we duimen voor volgende week, de wonderen zijn de wereld nog niet uit en je hebt nog geen bloed verloren dat is een goed teken! 😘

Ik vind dit sowieso zo'n onzekere schijt periode, ik durf de verloskundige nog niet eens te bellen omdat ik bang ben dat het voor die tijd toch weer mis gaat. Vanmorgen heb ik getest met een clearblue wekenindicator en die geeft bij mij 2-3 weken aan terwijl dat nu toch wel 3+ moet zijn... heb ik gelijk weer een hartverzakking. :wtf:
Andijvie balen zeg... Hoeveel dagen na je ovulatie dit je nu ongeveer??
Hcg kan heel uiteenlopen he... Maar k begrijp je angst.
Ahh April, jij gaat er dus niet meer vanuit dat het wel goed zit? Wat vreselijk klote, die onzekerheid!!

Andijviestamppot, hoe weet je zo zeker dat er 3+ moet staan? Hoever ben je precies? En heb je een week geleden ook de cb test gedaan?
DEM89 schreef:
14-08-2020 10:35
Ahh April, jij gaat er dus niet meer vanuit dat het wel goed zit? Wat vreselijk klote, die onzekerheid!!

Andijviestamppot, hoe weet je zo zeker dat er 3+ moet staan? Hoever ben je precies? En heb je een week geleden ook de cb test gedaan?
Ik heb geen flauw idee. Van mijn vriend mag ik niets afschrijven voor we t zeker weten. Ook voel ik me nu al schuldig als ik mn kind al heb opgegeven terwijl hij nog lekker groeit. Is dat belachelijk?

Maar goed, zo voelt t. Maar het is nu niet meer zorgeloos en ik durf niet meer te hopen. Ik probeer nu te struisvogelen tot woensdag
Super heftig April. Ik hoop dat het snel woensdag is. Dat je duidelijkheid krijgt... Dikke knuffel 😘
Eerste dag van mijn laatste menstruatie is 05-07 en mijn eisprong was denk ik 18-07 ik heb de CB test niet eerder gedaan.
De vorige zwangerschap was mijn HCG sowieso al snel hoger naar mijn idee, toen had ik een wee na NOD een knaltest en nu loopt het een stuk langzamer op. Maarja de vorige keer ging ook mis dus zegt ook weer niks :facepalm: Ik probeer het volgende week nog wel een keer, ik leg het even naast me neer voor nu.
En wanneer testte je positief??
Heel licht streepje op mijn NOD, een week later was het streepje een stuk duidelijker
Die testen geven een indicatie op basis van de hoeveelheid hcg. Maar die marges zijn heel breed. Als ik goed geteld heb, kan jij net op de grens zitten van 3 weken dat je bevrucht bent. Als jij al iets langzamer hcg opbouwt, dan kan het al zijn dat die test er net naast zit. Na het weekend zal je misschien al wel 3+ hebben. Die testen zijn eigenlijk heel kut. Ze kunnen je onterecht onzeker maken.
Daar hou ik het op, die testen zijn gewoon kut vind ik een goede conclusie :-D
April wat vervelend zeg, snap dat je rekening houdt met het ergste maar het hoeft niet zo te zijn dat het niet goed is he?
Ik werd bij mijn vorige zwangerschap ook bijna een week teruggezet bij de eerste echo, is helemaal goed gekomen.
Hopelijk kom je de week goed door, erg vervelend om zo in onzekerheid te zitten.
Ooh nee April wat kut!! Als het je lukt om te struisvogelen zou ik dat inderdaad zoveel mogelijk doen, lijkt me een prima manier om met deze onzekerheid om te gaan. Met weinig hoop kan het alleen maar mee vallen mocht het toch nog goed zitten. Wat zou een glazen bol toch fijn zijn zeg! Heb je genoeg afleiding?

Ik herken dat zo Andijviestamppot, ik staar me ook suf op streepjes van de testen om te zien of het oploopt of niet. En durfde ook de verloskundige nog niet te bellen. Net toch gedaan, wel heel fijn om het even te kunnen bespreken gewoon. En ze raadde me aan toch ook al kraamzorg in gang te zetten, blijkbaar is het druk. Zij zou wel afbellen voor me mocht het toch weer mis gaan, vond ik wel lief.
Grenade, heel veel sterkte! Hopelijk komt het door je lichaam een beetje goed opgang.

Wat heftig April, ik duim voor je! Hopelijk zie je volgende week een hartje kloppen. Het is moeilijk om positief te denken, ik snap je wel! Alle symptomen nog wel aanwezig?

Andijviestampot, wat vervelend met die testen. Mag ik vragen waarom je perse wil testen? Maakt het je niet meer onzeker? Ik heb toen een test gedaan die gaf zwanger aan. Ik heb verder niet meer getest. Puur ook omdat ik dan ook zenuwachtig wordt als er een andere uitslag op staat..

Ik heb ook een afspraak staan met de VK op 25 augustus. Ik ben dan 8 weken zwanger. Ik vond het ook wel heel lastig om een afspraak te maken met de VK. Ik was ook bang zoals jij zei andijviestampot, bang dat het toch mis zou gaan.
Nu denk ik maar, ik kan er toch niks aan doen.
Verder hier echt ontzettend zere borsten, en misselijk. Die misselijkheid herken ik helemaal niet van de 1e zwangerschap! Jammer dat ik dat deze ronde niet over kon slaan haha!

Welkom alle nieuwe mede schrijfsters!
Hoi dames,

Als jullie nog ruimte hebben in de groep voor een extra schrijfster dan wil ik mij graag bijvoegen in deze groep! Ik ben nieuw op het forum, maar lees wel al erg lang mee (klinkt een beetje gek..).

Iets over mezelf: ik ben 26 jaar oud en afgelopen zondag zijn mijn man en ik erachter gekomen dat ik zwanger ben. Het is mijn eerste zwangerschap ooit. Mijn zelf uitgerekende datum komt ongeveer rond 17 april uit, de termijnecho zal het moeten uitwijzen. Er staat een afspraak voor een vitaliteitsecho gepland op 3 september en een week daarna het intakegesprek met de verloskundige. De echo werd al standaard aangeboden, maar ik lees terug dat dit bij meerdere van jullie ook zo wordt aangeboden.

Ik hoop hier samen met jullie de komende maanden de (hopelijk) mooie momenten, maar ook de onzekerheid te kunnen delen zodat we elkaar kunnen steunen in deze bijzondere tijd.
Welkom Alexa en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Uiteraard is er een plekje voor jou! En hopelijk kunnen we elkaar steunen met moeilijke momenten en kunnen we genieten van alle mooie momenten.
Een mooi streven lijkt me!

Es spannend zo die eerste echo. Ik vond het bellen met de verloskundige ook heel eng. En ik heb het ook best wel een poosje uitgesteld. Maar gegeven moment net als jou toch maar gebeld. Het moet toch een keer gebeuren.
Inmiddels de intake gehad, die is bij mij helaas nogal uitgebreid. Maar wel fijn om zaken te bespreken.
Ik heb verder ook nog geen kraamzorg geregeld. Daar ben ik mentaal nog niet helemaal klaar voor geloof ik. Alles maar stap voor stap.

Vind het wel erg leuk dat we al met een leuk groepje zijn! En dat er lekker wordt geschreven. 🥰
Gefeliciteerd Alexa!

Ik kon me online aanmelden bij de verloskundige, hoefde ik niet zelf te bellen, dat maakte de drempel minder hoog.
Kraamzorg kan hier pas tussen 12 en 14 weken. Maar dat scheelt misschien per regio/organisatie.
Gefeliciteerd Alexa! Hoe voel je je? En ben je al een beetje aan het idee gewend?

Heb de vorige keren kraamzorg gehad via een organisatie en toen kon het ook pas vanaf 12 weken meen ik inderdaad. Nu een zzp'er benaderd, die kunnen natuurlijk maar beperkt gezinnen aannemen. Vind het een fijne gedachte om te weten wie er komt straks.
Welkom Gigi234, Soof82 en Alexa93! Wordt al een mooi groepje hier

Bloemmetje jouw echo vandaag toch??? Spannend! Laat het ons weten hoe het was. Ik hoop zo dat je beter nieuws hebt dan ik kreeg

Grenade ontzettend veel sterkte en hopelijk is het je snel weer gegund

Lameme hoe is het met je bekken? Heftig verhaal van je 1e zwangerschap

Hier gaat het naar omstandigheden redelijk. Ik ben na 1 dag gestopt met huilen. Ik ben van mezelf een rasoptimist en ben nooit lang verdrietig. Heb gister alweer gewoon gewerkt, gechilld en zelfs gesport (in bed bedoel ik :devil: ) met mijn vriend
Ik heb ook wel vette mazzel dat mijn vriend zo'n schat is. Zonder dat ik ook maar iets hoef te zeggen regelde hij meteen voor komende woensdag een vrije dag op het werk zodat we samen iets leuks kunnen gaan doen als onze echo slecht is.

Wel voel ik me uiteraard niet goed. Ik werd vanochtend wakker en had lekker gedroomd en toen was t alsof ik in een donkere werkelijkheid wakker werd. Vroeg me af, wat is er loos --> oja, misschien miskraam. Andijviestamppot ik snap je zorgen echt zo goed. Ik zit ook totaal niet meer op mijn roze wolk, vind t niet meer leuk om uit te rekenen hoe ver ik nou ben of nadenken hoe ik het aan mijn familie ga brengen. Flink struisvogelen.

Maar deze dagen gaat het op zich redelijk. Maak zelfs lol. Ik weet wel dat ik het op de ochtend van de echo komende woensdag weer zwaar ga hebben. Bijna wil ik niet eens gaan, want ik weet niet of ik het aankan om op het scherm naar mijn dode embryo te kijken. Maarja, ik zal wel moeten. Als het niet goed zit moet het eruit. Ik zal het moeten ondergaan.

Ik heb (nog steeds) overigens helemaal geen klachten. Zit nu op 7+1 na mijn laatste menstruatie. Ik heb ook nog helemaal geen bloed verloren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven