Wachten met zwanger worden 2020-2021

dinsdag 12 mei 2020 om 13:22
Rammelen je eierstokken, maar is het plan om nog een lange periode te wachten? Schrijf dan hier mee!
Dit is een topic voor forummers met kinderwens die door uiteenlopende redenen nog een poos moeten/willen wachten op het moederschap. Hier praten we met elkaar over onze toekomstbeelden, de vorderingen en ook de moeilijke momenten wanneer het verlangen zo sterk is dat het zeer doet.
Voel je welkom om mee te schrijven als je:
- Langer dan 6 maanden moet wachten (m.u.v. terugkerende schrijvers)
- Nog niet begonnen bent (hier zijn andere hele fijne topics voor!)
De gegevens:
Gebruikersnaam: wachten_wachten
Wachtwoord: op aanvraag bij schrijfsters
Dit is een topic voor forummers met kinderwens die door uiteenlopende redenen nog een poos moeten/willen wachten op het moederschap. Hier praten we met elkaar over onze toekomstbeelden, de vorderingen en ook de moeilijke momenten wanneer het verlangen zo sterk is dat het zeer doet.
Voel je welkom om mee te schrijven als je:
- Langer dan 6 maanden moet wachten (m.u.v. terugkerende schrijvers)
- Nog niet begonnen bent (hier zijn andere hele fijne topics voor!)
De gegevens:
Gebruikersnaam: wachten_wachten
Wachtwoord: op aanvraag bij schrijfsters
Naam | Leeftijden | Geplande start | Waarom wachten? | Hoelang al? |
Marquise | 30/29 | juli 2021 | Huwelijk/werk | >1jr |
Honinginnetje | 29/33 | juli 2021 | Werk/reis | 1,5jr |
Femke93 | 26/34 | sept 2021 | Werk/huwelijk | 1,5jr |
Lauren89 | 30/32 | aug 2022 | Werk | . |
Rougue__ | 33/28 | dec 2020 | vriend ligt dwars | ? |
plek | bijna 30 | 2022-2023 | vriend nog niet klaar | 3+ jaar |
Ongeduldigaard | 28/28 | ergens in 2021 | vriend nog niet klaar | ? |
anoniem_218707 wijzigde dit bericht op 24-10-2020 19:17
20.80% gewijzigd

maandag 20 juli 2020 om 16:58
Topplan! Doen we

maandag 20 juli 2020 om 20:51
@doctor ja hij wilt ook kinderen, en dat zei ik ook tegen hem van kom op zeg overdrijven is ook een vak
maar blijft bij zijn standpunt.
@kokoro ja dat denk ik ook,
maar goed ik stop eind van het jaar met de pil, ik ben er klaar mee!
nh ik solliciteer me suf, maar door corona komt er bijna niks uit dus ik hoop snel dat ik wat vind.

@kokoro ja dat denk ik ook,
maar goed ik stop eind van het jaar met de pil, ik ben er klaar mee!
nh ik solliciteer me suf, maar door corona komt er bijna niks uit dus ik hoop snel dat ik wat vind.
Relax we're all crazy, it's not a competition
maandag 20 juli 2020 om 20:59
Misschien loop ik dan wel over

Ik mis jullie toch best wel een beetje.
@rouge welkom. Hopelijk vindt je snel iets.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.

maandag 20 juli 2020 om 22:01
Ik hoop voor je dat het dan al raak is. Zo niet lijkt het me hartstikke leuk als je aanhaakt!
@Rouge, wat vervelend dat het solliciteren nog niet zo loopt. Komt vast goed! En mannen, Tjah, ik was er ook al veel eerder klaar voor. Wat dat betreft had hij geluk met mijn carrière (en dus uitstel). Mijn ervaring is wel dat het 1 2 3 zo kan omslaan. Maar ook nu hij wil, mag ik er niet teveel over praten

woensdag 22 juli 2020 om 17:14
donderdag 23 juli 2020 om 13:42
Vriend wil nog absoluut niet over namen nadenken of praten. 'Zien we dan wel' zegt hij. Terwijl ik nu al weet dat het een issue gaat worden want onze smaken verschillen nog al denk ik.
Ik heb wel al de app 'Kinder' gedownload, kennen jullie die? Dan kan je namen swipen zoals Tindr en die kan je dan linken aan de account van je vriend/man en als jullie dezelfde naam naar rechts swipen komt hij in je shortlist van 'matches'
Alleen ben ik dus heel eenzaam aan het swipen want hij wil nog niet
Tweede en derde namen zijn makkelijker want bij beide families is het gebruikelijk om naar opa's en oma's te vernoemen (katholiek). Dus dat zouden de twee opa's worden bij een jongen en de oma's bij een meisje.
Ik heb wel al de app 'Kinder' gedownload, kennen jullie die? Dan kan je namen swipen zoals Tindr en die kan je dan linken aan de account van je vriend/man en als jullie dezelfde naam naar rechts swipen komt hij in je shortlist van 'matches'
Alleen ben ik dus heel eenzaam aan het swipen want hij wil nog niet

Tweede en derde namen zijn makkelijker want bij beide families is het gebruikelijk om naar opa's en oma's te vernoemen (katholiek). Dus dat zouden de twee opa's worden bij een jongen en de oma's bij een meisje.
I'll be kept away

zaterdag 25 juli 2020 om 17:35
Leuk om te lezen dat jullie er ook mee bezig zijn.
@rouge, mijn mini waslijstje wordt steeds wat langer haha.
@kokoro, fijn dat jullie er al uit zijn. Mooi dat vernoemen! Ik zou ook graag willen vernoemen naar mijn vader. Dan wel als 2e naam.Jongen of meisje kan wat mij betreft met dezelfde naam en mijn vriend vond het ook nog eens leuk.
@thedoctor, mijn vriend vindt het ook niets om daar al over te praten, maar vorige week ineens wel. En hij kwam ook nog eens met leuke namen aan zetten.
Ik heb zelf wel eens op de Zwitsal namen app gekeken. Hetzelfde idee als Kinder geloof ik.
@rouge, mijn mini waslijstje wordt steeds wat langer haha.
@kokoro, fijn dat jullie er al uit zijn. Mooi dat vernoemen! Ik zou ook graag willen vernoemen naar mijn vader. Dan wel als 2e naam.Jongen of meisje kan wat mij betreft met dezelfde naam en mijn vriend vond het ook nog eens leuk.
@thedoctor, mijn vriend vindt het ook niets om daar al over te praten, maar vorige week ineens wel. En hij kwam ook nog eens met leuke namen aan zetten.
Ik heb zelf wel eens op de Zwitsal namen app gekeken. Hetzelfde idee als Kinder geloof ik.
vrijdag 31 juli 2020 om 21:27
Hoi Rouge, leuk dat je er bij bent!
Ik herken jouw gevoel, van dat andere vrouwen nog niet alles op orde hebben maar wel aan kinderen beginnen. Maar dat is dan meer omdat ik het zelf niet zo zou willen doen, terwijl zij het zelf op deze manier wel prima vinden natuurlijk.
Voor jou is het dus het zoeken naar een baan wat je nog tegenhoudt, dat lijkt me behoorlijk frustrerend want daar heb je natuurlijk ook niet helemaal invloed op. Vooral in deze coronatijden inderdaad.
Ik heb wel eens gehoord van die Zwitsal app ja, echt een goed idee! Mijn man wil pas als ik zwanger ben gaan nadenken over namen, maar het kan geen kwaad om zelf alvast te beginnen natuurlijk
Ik heb een heel raar moment gehad laatst. Ik moest ongesteld worden en de eerste dag was natuurlijk vrij licht, maar de dag erna bleef ik compleet schoon, de nacht erop ook. Geen klein druppeltje te vinden. Dat heb ik nog nooit gehad, ik ben altijd een dikke week ongesteld en goed ook. Maar uiteindelijk heeft het alsnog doorgezet. Je kunt wel raden wat er ongeveer door mijn hoofd ging die 24 uur
En best een beetje teleurgesteld toen het toch ging doorzetten. Hahaha
Ik herken jouw gevoel, van dat andere vrouwen nog niet alles op orde hebben maar wel aan kinderen beginnen. Maar dat is dan meer omdat ik het zelf niet zo zou willen doen, terwijl zij het zelf op deze manier wel prima vinden natuurlijk.
Voor jou is het dus het zoeken naar een baan wat je nog tegenhoudt, dat lijkt me behoorlijk frustrerend want daar heb je natuurlijk ook niet helemaal invloed op. Vooral in deze coronatijden inderdaad.
Ik heb wel eens gehoord van die Zwitsal app ja, echt een goed idee! Mijn man wil pas als ik zwanger ben gaan nadenken over namen, maar het kan geen kwaad om zelf alvast te beginnen natuurlijk

Ik heb een heel raar moment gehad laatst. Ik moest ongesteld worden en de eerste dag was natuurlijk vrij licht, maar de dag erna bleef ik compleet schoon, de nacht erop ook. Geen klein druppeltje te vinden. Dat heb ik nog nooit gehad, ik ben altijd een dikke week ongesteld en goed ook. Maar uiteindelijk heeft het alsnog doorgezet. Je kunt wel raden wat er ongeveer door mijn hoofd ging die 24 uur

vrijdag 7 augustus 2020 om 18:09
dinsdag 11 augustus 2020 om 21:45
@Lauren, haha bij mij ook ik heb er inmiddels weer 3 namen bijgevoegd
@ honinginnetje, ik zou het ook niet zo willen, maar ik raak er wel gefrusteerd door dat mensen die net samen zijn doodleuk zwanger worden en wij zijn al bijna 9 jaar samen en nog steeds doet hij zo
anyway goed nieuws ik heb een baan
dit is mijn 2de week en ik heb het heel erg naar mijn zin
trouwens misschien een rare vraag/idee, maar hebben jullie wel is nagedacht over een vruchtbaarheids test? ergens denk ik het is onzin, maar aan de andere kant ben ik er ook een beetje huiverig voor...

@ honinginnetje, ik zou het ook niet zo willen, maar ik raak er wel gefrusteerd door dat mensen die net samen zijn doodleuk zwanger worden en wij zijn al bijna 9 jaar samen en nog steeds doet hij zo

anyway goed nieuws ik heb een baan

trouwens misschien een rare vraag/idee, maar hebben jullie wel is nagedacht over een vruchtbaarheids test? ergens denk ik het is onzin, maar aan de andere kant ben ik er ook een beetje huiverig voor...

dinsdag 11 augustus 2020 om 22:00
dank je wel

uhm dat ze kan laten kijken ''hoe'' vruchtbaar je bent en hoeveel eitjes je hebt en hoe de conditie daarvan is is denk wel echt iets Amerikaans

woensdag 12 augustus 2020 om 09:47
Kan je uberhaupt zo'n test doen zonder medische indicatie? Of moet je dan gewoon veel betalen?
Ik zit nu in mijn stopweek en heb besloten dat ik met mijn volgende pilstrip tegelijk met foliumzuur begin. Dan begin ik denk ik ook een topic met 'eerste kindje vanaf september/oktober', als het er dan nog niet is. Dus dan kan ik hier weg
Ik zit nu in mijn stopweek en heb besloten dat ik met mijn volgende pilstrip tegelijk met foliumzuur begin. Dan begin ik denk ik ook een topic met 'eerste kindje vanaf september/oktober', als het er dan nog niet is. Dus dan kan ik hier weg

I'll be kept away

donderdag 13 augustus 2020 om 09:13
@Marquise
Grappig, ik heb het juist andersom. Door alle coronagedoe wil ik juist liever eerder dan later beginnen. Ook omdat we zo lekker veel samen thuis zijn geweest de laatste tijd. En dan blijkt dat mijn man toch echt wel de leukste is
dus dat maakt het voor mij extra lastig om te wachten in deze periode.
Grappig, ik heb het juist andersom. Door alle coronagedoe wil ik juist liever eerder dan later beginnen. Ook omdat we zo lekker veel samen thuis zijn geweest de laatste tijd. En dan blijkt dat mijn man toch echt wel de leukste is

donderdag 13 augustus 2020 om 20:18
@ rouge Ja best frustrerend lijkt me dat, anderen kunnen de stap blijkbaar makkelijker nemen, en dan word je daar steeds mee geconfronteerd. Ik snap dat je nu echt zoiets hebt van ja hallo, ik ben er klaar voor waar wachten we nog op! Speelt er niet meer bij je vriend? Een beetje zenuwachtig geworden nu dat jij er serieus voor wilt gaan?
Maar heel goed nieuws van je nieuwe baan, gefeliciteerd! Dat geeft vast een goed gevoel gezien de kinderwens!
Ik heb me wel eens afgevraagd of het op de een of andere manier mogelijk is om je vruchtbaarheid te testen zonder een medische reden te hebben ja, dat dat wel fijn zou zijn.
@doc spannend!! Het is voor jou dus bijna zover om te beginnen!
@marquise en nimbus, bij mij inderdaad zoals bij nimbus meer. Mijn gevoelens zijn steeds sterker geworden en het rammelt heel erg. Ik hou er rekening mee dat de reis die we voor ogen hadden misschien niet doorgaat. Het is nog moeilijk te zeggen waardoor ik me afvraag: wat als het nog langer gaat duren voordat we de reis kunnen maken? Ik zou mijn kinderwens daar niet meer voor willen uitstellen. En het idee om gewoon voor een kindje te gaan en de reis te laten gaan, voelt eigenlijk erg goed. Lijkt nu helemaal niet meer zo belangrijk. Heel apart. Het rammelt hier keihard..
Maar heel goed nieuws van je nieuwe baan, gefeliciteerd! Dat geeft vast een goed gevoel gezien de kinderwens!
Ik heb me wel eens afgevraagd of het op de een of andere manier mogelijk is om je vruchtbaarheid te testen zonder een medische reden te hebben ja, dat dat wel fijn zou zijn.
@doc spannend!! Het is voor jou dus bijna zover om te beginnen!
@marquise en nimbus, bij mij inderdaad zoals bij nimbus meer. Mijn gevoelens zijn steeds sterker geworden en het rammelt heel erg. Ik hou er rekening mee dat de reis die we voor ogen hadden misschien niet doorgaat. Het is nog moeilijk te zeggen waardoor ik me afvraag: wat als het nog langer gaat duren voordat we de reis kunnen maken? Ik zou mijn kinderwens daar niet meer voor willen uitstellen. En het idee om gewoon voor een kindje te gaan en de reis te laten gaan, voelt eigenlijk erg goed. Lijkt nu helemaal niet meer zo belangrijk. Heel apart. Het rammelt hier keihard..
vrijdag 14 augustus 2020 om 22:28
@honing, nee hij is niet zenuwachtig, er speelt idd meer maar ik weet niet hoe ik het moet uitleggen..., snap het zelf ook niet altijd.
@ the doctor, ik denk dat je moet betalen, er was lang geleden een artikel erover dat het in sommige landen normaal is en waarom het in NL niet zo is.
ik heb al, 6 jaar rammelde eierstokken ik ga dat echt niet op schuiven, voor hetzelfde geld zijn we er komende 5 jaar niet van af
@ the doctor, ik denk dat je moet betalen, er was lang geleden een artikel erover dat het in sommige landen normaal is en waarom het in NL niet zo is.
ik heb al, 6 jaar rammelde eierstokken ik ga dat echt niet op schuiven, voor hetzelfde geld zijn we er komende 5 jaar niet van af
maandag 17 augustus 2020 om 10:36
Haha ik had dus bedacht dat ik deze week ging beginnen maar toen bedacht ik me dat ik natuurlijk ook nog de huwelijksreis heb dus dat het nog 7 weken duurt voor ik echt zwanger kan worden.
Dus, Nederlands als ik ben, vind ik dat zonde van de pillen
Dus ik wacht toch nog even een week of twee
Mijn vriend vond het ook heel lang moeilijk en spannend. En wij zouden natuurlijk eigenlijk dit voorjaar beginnen na de oorspronkelijke bruiloftsdatum.
En toen die voorbij was en we dus nog een paar maanden extra 'moesten' wachten zei hij ineens: ik heb er toch wel heel veel zin in om kindjes met jou te maken
Toen het dus uitgesteld werd vond hij dat ineens toch heel erg jammer.
Dus, Nederlands als ik ben, vind ik dat zonde van de pillen

Dus ik wacht toch nog even een week of twee

Mijn vriend vond het ook heel lang moeilijk en spannend. En wij zouden natuurlijk eigenlijk dit voorjaar beginnen na de oorspronkelijke bruiloftsdatum.
En toen die voorbij was en we dus nog een paar maanden extra 'moesten' wachten zei hij ineens: ik heb er toch wel heel veel zin in om kindjes met jou te maken

I'll be kept away
maandag 17 augustus 2020 om 22:54
@ Rouge: hoeft niet perse hoor. Ik snap wel dat je na 9 jaar relatie er heel erg klaar voor bent en je gewoon verwacht dat hij daar dan ook wel een beetje hetzelfde over denkt inmiddels. Maar mannen he
die zitten er iets rationeler in lijkt soms wel.
Hoe gaat het bij je nieuwe baan?
@doctor: 'ik heb er toch wel heel veel zin in om kindjes met jou te maken' Wat lief hoe hij dat zegt haha!
nu ben je niet meer de enige bij wie wat rammelt

Hoe gaat het bij je nieuwe baan?
@doctor: 'ik heb er toch wel heel veel zin in om kindjes met jou te maken' Wat lief hoe hij dat zegt haha!

donderdag 27 augustus 2020 om 20:52
donderdag 27 augustus 2020 om 21:13
Hé Rouge!
Klinkt goed, mooi dat het zo goed bevalt op het werk
Hahaha ik herken het ja. Ik heb ook zo'n momentje gehad. We maken onszelf gek af en toe. Ongelooflijk wat die hormonen kunnen doen. Wil jij nog steeds eind dit jaar stoppen met de pil? Ik ga waarschijnlijk in december de laatste slikken..
Klinkt goed, mooi dat het zo goed bevalt op het werk

Hahaha ik herken het ja. Ik heb ook zo'n momentje gehad. We maken onszelf gek af en toe. Ongelooflijk wat die hormonen kunnen doen. Wil jij nog steeds eind dit jaar stoppen met de pil? Ik ga waarschijnlijk in december de laatste slikken..