Facebook haalt reacties weg, hoe verhelpen

15-08-2020 07:19 19 berichten
Steeds vaker als ik posts van anderen lees op Facebook en naar de reacties ga, zie ik dat facebook allerlei reacties weg heeft gehaald. Ze zeggen dan dat ze de meest relevante hebben geselecteerd. Grote onzin natuurlijk.
(hoe) kan ik ervoor zorgen dat ik alle reacties zie?
Klik op meest relevante en dan op nieuwste/alle reacties.
lovechild schreef:
15-08-2020 07:19
Klik op meest relevante en dan op nieuwste/alle reacties.
Ok, dank je, ga ik doen.
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn niet weg, je moet alleen op alle reacties klikken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
How the fuck kan fb bepalen wat wel en niet relevante reacties zijn?
.
impala schreef:
15-08-2020 07:35
Volgens mij op basis van aantal likes?
impala schreef:
Totaal niet, zal wel weer een of ander bullshit algoritme zijn.
viva-amber schreef:
15-08-2020 07:32
Ze zijn niet weg, je moet alleen op alle reacties klikken.
Dank je.
impala schreef:
Er zijn mensen die enkel reageren met een (onnozele) emoticon. Die laten ze er oa vantussen. Erg handig vind ik.
Ik zie dat de laatste tijd ook. Heeft een bericht 20 reacties, krijg ik er 3 te zien. En moet ik eerst op alle reacties klikken om alles te zien. Was eerst nooit zo.
Blijenvrij schreef:
15-08-2020 07:53
Ik zie dat de laatste tijd ook. Heeft een bericht 20 reacties, krijg ik er 3 te zien. En moet ik eerst op alle reacties klikken om alles te zien. Was eerst nooit zo.
Iemand die haast nooit op Facebook komt wordt meteen beïnvloed door deze truc van Facebook, wat wel slim is van dit bedrijf.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Attraverso schreef:
15-08-2020 07:47
Er zijn mensen die enkel reageren met een (onnozele) emoticon. Die laten ze er oa vantussen. Erg handig vind ik.
Of als er alleen met een tag is gereageerd. Vind 't ook prima :)
Irish_Wasser_Woman schreef:
15-08-2020 08:43
Of als er alleen met een tag is gereageerd. Vind 't ook prima :)
Daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar als het zo is dat de berichten met de meeste likes als het meest relevant worden gezien, vind ik dat een kwalijke zaak.
.
impala schreef:
15-08-2020 08:48
Daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar als het zo is dat de berichten met de meeste likes als het meest relevant worden gezien, vind ik dat een kwalijke zaak.
Mijn ervaring is dat ze vooral berichten met alleen een tag of alleen een emoticon weglaten.

Hoewel er soms ook wel tekst berichten niet worden getoond.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Dat is de basis van heel FB. Algoritmes die bepalen wat je te zien krijgt waar jij denkt dat je 'alles' te zien krijgt.
Hexopbezemsteel schreef:
15-08-2020 08:51
Mijn ervaring is dat ze vooral berichten met alleen een tag of alleen een emoticon weglaten.

Hoewel er soms ook wel tekst berichten niet worden getoond.
Van mij mogen ze ‘volg’ er ook wel uitfilteren! Helaas merkte ik pas dat er best wat inhoudelijke berichten uitgefilterd waren, maar de tig ‘ik volg’-jes stonden er nog gewoon als relevant tussen!
moizer schreef:
15-08-2020 09:34
Van mij mogen ze ‘volg’ er ook wel uitfilteren! Helaas merkte ik pas dat er best wat inhoudelijke berichten uitgefilterd waren, maar de tig ‘ik volg’-jes stonden er nog gewoon als relevant tussen!
Ik wijs ze dan even op dat je een bericht ook gewoon kan volgen door op de drie puntjes te klikken en ‘meldingen inschakelen voor dit bericht’ aan te klikken. Veel mensen weten dat niet.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
hoe minder reacties ze laten zien hoe meer plaats voor advertenties. Op deze manier heb je die al onbewust gezien voordat je de reacties naar voren haalt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
15-08-2020 10:28
hoe minder reacties ze laten zien hoe meer plaats voor advertenties. Op deze manier heb je die al onbewust gezien voordat je de reacties naar voren haalt
En je moet meer klikken. Daar kunnen ze dan weer mee schermen bij de adverteerders. Net zoals op dit forum. Je klikt je tegenwoordig de ziekte op Toon Meer en dat is echt niet nodig hoor.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven