Dieren en de hitte

08-08-2020 12:32 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe doen jullie dieren het met deze hitte?

Mijn kat eet en drinkt bijna niet meer. Veel minder dan normaal. Gister ochtend voerbakje gevuld, en ze heeft twee flinke drinkbakjes. Toen we in de avond thuis kwamen was er minimaal gegeten en gedronken.
Vanmorgen ook het voerbakje nog net zo vol. Normaal eet ze het binnen 24u leeg.

Ik heb een zakje natvoer in de koelkast gelegd en geef ik haar over een half uurtje. Zodat ze wat verkoeling heeft. En heb ijsblokjes in haar drinkbakjes gedaan, maar alsnog weinig interesse.
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
famfamke schreef:
08-08-2020 13:28
Als ze wel graag natvoer eet, kun je daar ook wat water doorheen mengen. Ik doe dat elke dag omdat ik een slechte drinker heb. Zo krijgt hij wat meer vocht binnen.

Heb ik ook gedaan vanochtend, ze heeft het in een ruk opgeslobberd. En ik was al bang dat ik er teveel water door had gedaan, dat ze het niet lekker meer zou vinden.
Ik geef mijn jonge katten nu elk uur 20 ml drinken. Kan van alles zijn: catmilk, water met paar kattesnoepjes erin ( ze likken eerst het water op en pakken dan de snoepjes). We hebben blikjes vocht met tonijn of zalm smaak , die leng ik aan met water. Kookvocht van een stuk kabeljauw, flinke slobber water over hun natvoer als ze gaan slapen. Katten moeten blijkbaar 50 ml per kilo gewicht binnen krijgen. Wat ze daarnaast nog aan water drinken zoeken ze maar uit. Als de hittegolf voorbij is gaan ze weer op alleen water over.
ambra schreef:
08-08-2020 13:49
Ik geef mijn jonge katten nu elk uur 20 ml drinken. Kan van alles zijn: catmilk, water met paar kattesnoepjes erin ( ze likken eerst het water op en pakken dan de snoepjes). We hebben blikjes vocht met tonijn of zalm smaak , die leng ik aan met water. Kookvocht van een stuk kabeljauw, flinke slobber water over hun natvoer als ze gaan slapen. Katten moeten blijkbaar 50 ml per kilo gewicht binnen krijgen. Wat ze daarnaast nog aan water drinken zoeken ze maar uit. Als de hittegolf voorbij is gaan ze weer op alleen water over.
Super goed idee van de snoepjes in het water! En goed idee om nog extra water bij het natvoer te doen
Mijn katten liggen voor Pampus in de tuin, in de schaduw. Eten idd wel wat minder goed maar doen we zelf ook als het zo warm is toch?

Mijn honden hebben beide een koelband om. Heb de tuindeur open en er is schaduw genoeg. (Ze kunnen ook in huis) maar mijn stafford ligt ondanks dat toch te bakken in de zon. Mijn chi ligt wel binnen. Heb extra water neergezet. Dat ze wat minder eten vind ik niet zo erg. Drinken houd ik wel in de gaten of ze dat doen.
3_14pac schreef:
08-08-2020 12:48
Dat wist ik niet! Haal de ijsblokjes er meteen uit
Ik zie in het artikel staan: "het is geen probleem om ijsblokjes in het water te doen".
Kan dus gewoon.

Ik maak altijd ijsjes voor onze hond. Hondenkoekjes en water, samen in de vriezer. Uiteraard geen roomijs!

Onze hond ligt het liefst in de tuin in de zon op dit moment. Raar beest. Ik neem hem dan maar weer mee naar binnen.
https://www.ad.nl/buitenland/politieman ... ~a8c91a34/

Walgelijke mensen, ik hoop dat ze de pup niet meer terug krijgen arm dier :cry: :@
Someonenew schreef:
10-08-2020 10:24
https://www.ad.nl/buitenland/politieman ... ~a8c91a34/

Walgelijke mensen, ik hoop dat ze de pup niet meer terug krijgen arm dier :cry: :@
Verschrikkelijk is dat :(
Ik snap niet dat iemand dit verzonnen krijgt en het doet.
Hopelijk krijgen ze de hond niet meer terug idd..

Wat mijn kat betreft, ze zoekt het ook op hoor. Normaal mag ze niet bij ons slapen maar we hebben een airco dus laten we de deur open. Gaat ze in het warmste hoekje van de gang liggen op m’n uggs haha.
Drinken doet ze nog steeds slecht maar snoepjes en brokjes in het water doet wonderen. Iedereen bedankt voor de tips en hopelijk houden jullie diertjes het ook goed uit!
2 katten hier, die gewoon erg sloom zijn maar wel overal extra water bakjes hebben. Die weten ze ook goed te vinden.
Ik dacht ze een plezier te doen met een koelmat. De een vond hem eng en ging er niet op (ook niet met een ander kleedje er overheen). De ander lag er wel op maar heeft het voor elkaar gekregen er een scheur in te maken, ik denk met een nageltje. Nu is de inhoud van die koelmat dus op een kussentje terecht gekomen dat onder de koelmat lag, bah wat een vieze smurrie is dat !
Het zal wel geen kwaad kunnen maar kussentje en koelmat liggen in de vuilnisbak.
En nú in één keer goed
Nou mijn eigen trucs werken niet meer hoor. Een van de twee katten is radicaal gestopt met eten en drinken. Wat ik haar ook aanbied, ze vertikt het. Assistente vd dierenarts hoort het vaker deze week zei ze. Zolang de nekplooi nog vlot terug veert hoef ik me niet ongerust te maken. Nou doe ik dat natuurlijk wel.. muts die ik ben. Dus heb haar net met een spuitje wat water in de bek gegeven. Hoop gespartel, en daarna gaat ze zich zitten wassen alsof ze een drie gangen diner achter de kiezen heeft..
Hoop dat ze snel weer gaat eten en drinken. Haar broertje lepelt uiteraard vrolijk al haar achtergelaten hapjes naar binnen..die vind het wel prima zo..
De trucjes werken inmiddels ook niet meer bij mijn kat. Geef haar maar gewoon natvoer met extra water. Ze zit ook steeds in het warmste hoekje van het huis. De gang was niet warm genoeg volgens mij.

Hoop dat alle dieren snel weer gaan eten en drinken
ambra schreef:
12-08-2020 17:29
Nou mijn eigen trucs werken niet meer hoor. Een van de twee katten is radicaal gestopt met eten en drinken. Wat ik haar ook aanbied, ze vertikt het. Assistente vd dierenarts hoort het vaker deze week zei ze. Zolang de nekplooi nog vlot terug veert hoef ik me niet ongerust te maken. Nou doe ik dat natuurlijk wel.. muts die ik ben. Dus heb haar net met een spuitje wat water in de bek gegeven. Hoop gespartel, en daarna gaat ze zich zitten wassen alsof ze een drie gangen diner achter de kiezen heeft..
Hoop dat ze snel weer gaat eten en drinken. Haar broertje lepelt uiteraard vrolijk al haar achtergelaten hapjes naar binnen..die vind het wel prima zo..
Ik moest echt heel erg hard lachen :lol:
Maar mijn kat doet dit ook. Alsof ik haar vermoord door een beetje water te geven.
Mijn kat drinkt eigenlijk alleen als ik regenwater opgevangen heb voor haar. Er staat ook altijd minimaal 1 bak met kraanwater maar daar heb ik haar nog nooit van zien drinken.

Nu is regenwater momenteel wat lastig dus dan geef ik haar natvoer met extra water er door.
Lady_Day schreef:
12-08-2020 18:43
Mijn kat drinkt eigenlijk alleen als ik regenwater opgevangen heb voor haar. Er staat ook altijd minimaal 1 bak met kraanwater maar daar heb ik haar nog nooit van zien drinken.

Nu is regenwater momenteel wat lastig dus dan geef ik haar natvoer met extra water er door.
Ja dat vinden ze inderdaad lekker. Het is wonderbaarlijk met hoe weinig water ze blijkbaar toe kunnen..
Ik had even het idee dat mijn amstaff het gisteravond zou begeven. Ze hijgde aan een stuk door, heel onrustig en ze keek mij steeds zo aan van “help”. Dus ik de koelband opnieuw nat gemaakt en omgedaan. Onderkant pootjes gekoeld met een natte doek. Hielp allemaal niet, zo zielig! Uiteindelijk de ingeving gekregen dat ik nog een ventilator op zolder heb staan dus die naar beneden gesleept en deze op de hardste stand aangezet. Mevrouw ervoor gelegd en toen ging ze eindelijk rustig liggen en ook slapen. Ben wel bij haar gebleven vannacht, vertrouwde het nog steeds niet helemaal.

Ik vind deze temperaturen heerlijk maar voor dieren is het bijna niet te doen. Snap dan ook nog steeds niet dat er dieren in een auto worden achtergelaten of mee moeten lopen naast een fiets. Gisteren nog om 12 uur smiddags een vrouw die haar paard aan het longeren was in de hitte, geen schaduw. Heb haar gevraagd hoe het met haar hoofd was? Paard kon wel een hart aanval krijgen. Schuim stond hem op het lijf. Arm dier! Mensen denken gewoon niet na.
Lust je kat wel kraanwater? De mijne drinkt alleen Bar le Duc
pfff, onze oppas-poes is in opstand gekomen. Niet gegeten en gedronken, en buiten de bak geplast en gepoept. Ik snap het wel: het is warm en hij is eenzaam.

Brokjes at hij gelukkig wel uit de hand en ik heb hem op het aanrecht gehesen zodat hij uit de kraan kon drinken. (als hij dat nu heeft aangeleerd gaat me dat niet in dank afgenomen worden, maar het beessie moet wel overeind blijven tot zijn eigen personeel er weer is).
Ik vind het zo zielig :'( maar als ik hem mee naar huis neem wordt het oorlog met mijn eigen katten.
En nú in één keer goed
Karl_Marx schreef:
13-08-2020 13:13
Lust je kat wel kraanwater? De mijne drinkt alleen Bar le Duc
haha, Prins Poes
En nú in één keer goed
Hier is kater enorm in zijn nopjes met de regen.
Hij weigert binnen te komen en ligt heel tevreden op de loungebank (onder de overkapping) met zijn voorpoten bungelend over de rand.

Als hij kon fluiten zou hij er een deuntje bij fluiten :biggrin:
Peixe schreef:
14-08-2020 01:45
Hier is kater enorm in zijn nopjes met de regen.
Hij weigert binnen te komen en ligt heel tevreden op de loungebank (onder de overkapping) met zijn voorpoten bungelend over de rand.

Als hij kon fluiten zou hij er een deuntje bij fluiten :biggrin:
Ik heb beeld :-D

Hier dronk onze weigeraar vanmorgen uit de vijver. Niet veel maar toch wat. Kattesnoepjes gingen er ook in. Zodra de temperatuur stijgt gaat ze in staking..
Ik heb nog steeds geen idee of mijn kat inmiddels wel gedronken heeft. Want ik heb de hele week gewerkt, en vriend is altijd als eerste beneden en vult dan alle bakjes aan. Maar ze leeft nog en is erg actief dus ze zal vast wel drinken.

Waarom zijn katten zo verwend? :?: :facepalm:
Kater heeft toch meer last van het weer gehad dan ik dacht. Gisteren had hij een reutelende ademhaling en was hij heel sloom en trok zich terug.
Kon gelukkig gelijk bij de DA terecht en hij heeft een corticosteroïdenspuit gehad om hem erdoor te helpen.
Peixe schreef:
15-08-2020 11:33
Kater heeft toch meer last van het weer gehad dan ik dacht. Gisteren had hij een reutelende ademhaling en was hij heel sloom en trok zich terug.
Kon gelukkig gelijk bij de DA terecht en hij heeft een corticosteroïdenspuit gehad om hem erdoor te helpen.
Jeetje, dat klinkt niet goed zeg. Hoe snel zou hij daar op moeten reageren?
ambra schreef:
15-08-2020 13:30
Jeetje, dat klinkt niet goed zeg. Hoe snel zou hij daar op moeten reageren?

Hij voelt zich nu al weer kiplekker.
Spuit werkt 5 dagen en hopelijk is het hiermee klaar.

Zo niet... Longfoto's maken.
Echt erg om te lezen hoe slecht het met sommige van jullie huisdieren gaat :|

Ik hoop dat het snel beter gaat met alle dieren nu de temperaturen weer zakken :loveys:
Wat een ellende voor de beestjes he?! Dank voor de snoepjes-in-het-water-tip!! Mijn kater drinkt met die snoepjes erin weer veel beter.
De waterfontein die ik begin deze week kocht, is volgens mij een miskoop. Ik heb hem er alleen de eerste dag uit zien drinken. :|

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven